Zippo-Bensa/sytytinneste Kysymys

Help Me !

Hei,

Tiedättekö myydäänkö kaupoissa Zippoon ( sytkäriin ) tarkoitettua sytytinnestettä /bensaa Alaikäisille?
itse olen 17 ja sain lahjaksi zippon mutta tartten siihen bensaa mutten haluasi mennä kaupan tiskille selittelemään mitä sillä teen jos näin kysyvät.

toisin: Luetaanko Sytyttimet ja niiden osat Tupakka tuotteiksi ?

Muistan joskus nuorempana kun piti ostaa mökillä tulitikkuja grillin sytyttämiseen niin V-mäinen vanha kyläkaupan myyjä ei myynyt mulle kun olin alaikäinen.

31

14523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blessedchild

      JOo ei saa osataa, ite oon 14-vuotias ja mutsi osti mulle, ku mä tarttin sitä zippo bensaa, mut sitte hävitin sen jälkee zipponi :D

    • Anonyymi

      Hyvin on saanu niin zippobensan kuin zippokivetkin ostettuu ilman mitään kyselemisii. On tullut osteltuu 15-vuotiaas lähtiin tota bensaa sytyttimeen..

      • Tony123

        Hei olisko sulla kertoo mist ostit ne kivet netist vai jostai koruliikkeestä ja saikko asennuksen kaupan päälle. Omistan zipon mutta kivi on kulunut enkä oo jaksanu korjauttaa jotenvoisko joku auttaa vähä esim mits voin huollattaa tai muita ohjeita. (asun tampereella) jos jollain on heittää luotettavaa kauppaa.


      • laidi99999
        Tony123 kirjoitti:

        Hei olisko sulla kertoo mist ostit ne kivet netist vai jostai koruliikkeestä ja saikko asennuksen kaupan päälle. Omistan zipon mutta kivi on kulunut enkä oo jaksanu korjauttaa jotenvoisko joku auttaa vähä esim mits voin huollattaa tai muita ohjeita. (asun tampereella) jos jollain on heittää luotettavaa kauppaa.

        No niitä kiviä saa ostettuu (tavaratoreilta) ja kaikista sekatavara kaupoista.


      • OpetusVideotOy
        Tony123 kirjoitti:

        Hei olisko sulla kertoo mist ostit ne kivet netist vai jostai koruliikkeestä ja saikko asennuksen kaupan päälle. Omistan zipon mutta kivi on kulunut enkä oo jaksanu korjauttaa jotenvoisko joku auttaa vähä esim mits voin huollattaa tai muita ohjeita. (asun tampereella) jos jollain on heittää luotettavaa kauppaa.

        No Zippo-kiviä pitäisi pystyä netistä tilaamaan. Jos sen vaihtamisessa on ongelmia, koita vaikka YouTubesta etsiä ohjeita miten se vaihdetaan.

        Voisin itseasiassa tehdä YouTubeen opetusvideon Zipon huoltamisesta, langan vaihtamisesta, kiven vaihtamisesta, täyttämisestä sun muista Zippoon liittyvistä toimista.

        Kunhan jaksan tehdä sen videon, voin tänne postata linkkiä.


      • Anonyymi
        Tony123 kirjoitti:

        Hei olisko sulla kertoo mist ostit ne kivet netist vai jostai koruliikkeestä ja saikko asennuksen kaupan päälle. Omistan zipon mutta kivi on kulunut enkä oo jaksanu korjauttaa jotenvoisko joku auttaa vähä esim mits voin huollattaa tai muita ohjeita. (asun tampereella) jos jollain on heittää luotettavaa kauppaa.

        Vantaan puuilosta löytyy kiviä, sydämmiä ja bensaa zipollesi. Ikärajasta en tiedä mutta itse menen ainakin selvittämään paikan pääälle.


    • huolto asemalta

      ite ainakin täytän krossini bensalla zipon en tiedä onko sulla mopoa yms mutta tavallinen bensa käy meet vitosella hakee nii riittää kauemmaksikin sitä bensaa

    • vinny

      mullaki on sama ongelma ja oon vasta 13v poltan ja sytkärit maksaa

      • vinny

        vielä tosta zippost ni jos zippoon laittaa sinolia tai bensaa ni zippo tia sen "lanka" siel sisällä likaantuu eikä enää toimi, joten en tosin susittele niitä


      • Easle
        vinny kirjoitti:

        vielä tosta zippost ni jos zippoon laittaa sinolia tai bensaa ni zippo tia sen "lanka" siel sisällä likaantuu eikä enää toimi, joten en tosin susittele niitä

        Et susittele? :D


      • oiöhoshiögorn

        Sanon suoraan: Olet tämän ketjun tyhmin henkilö kaikissa määrin. Tiedoksesi että pieksen kaikki vastaantulevat reilusti alaikäiset tupakoijat heidän oman terveytensä vuoksi


      • Easle
        Easle kirjoitti:

        Et susittele? :D

        Jos haluutte panna mua tulkaa tänään kylälle!


      • 2+8=9
        oiöhoshiögorn kirjoitti:

        Sanon suoraan: Olet tämän ketjun tyhmin henkilö kaikissa määrin. Tiedoksesi että pieksen kaikki vastaantulevat reilusti alaikäiset tupakoijat heidän oman terveytensä vuoksi

        ei kannata, yleensä tulevat isommalla porukalla kostoretkelle


      • Opettavainen
        vinny kirjoitti:

        vielä tosta zippost ni jos zippoon laittaa sinolia tai bensaa ni zippo tia sen "lanka" siel sisällä likaantuu eikä enää toimi, joten en tosin susittele niitä

        Yhdyn vinnyn kommenttiin, en itsekään suosittele täyttämään muulla bensalla, kuin Zippoon tarkoitetulla sytytinnesteellä.

        Kerranpa piti täyttää, kun joku mulkkumainen myyjä ei suostunut myymään sytytinnestettä, vaikka olin monesti ennenkin ostanut tupakkaa kyseisen henkilön toimiessa kassana. (olen siis 16-vuotias.)

        Kävin sitten pieneen kanisteriin ostamassa bensaa huoltoasemalta ja täytin Zipponi, lopun bensan laitoin Runnerin tankkiin.

        Lanka tosiaan meni pilalle ja piti tilata uudet langat ja kivet samalla netistä ja vaihtaa ne. :|


      • hööhöhöh
        oiöhoshiögorn kirjoitti:

        Sanon suoraan: Olet tämän ketjun tyhmin henkilö kaikissa määrin. Tiedoksesi että pieksen kaikki vastaantulevat reilusti alaikäiset tupakoijat heidän oman terveytensä vuoksi

        saat saatana hintti turpaan


    • Vitun runkkari!

      Bensaa saa ostaa kaupasta. Painu vittuun!

    • zippotyyppi

      No kaikki Zippotarvikkeet saa netistä paitsi bensasta en tiiä. Ja sitten tuohon Tony123 kommenttiin että ei tarvihe korjauttaa jos kivi on kulunut. Että senkun ostaa jostain sytkänkiviä avaa ziposta sen ruuvin laittaa kiven zippoon ja laittaa ruuvin kiinni. Ja jos ei vieläkään joku ymmärtäny niin tässä on youtube linkki http://www.youtube.com/watch?v=k-3rh6iYb-I

      • matuka

        MISTÄ SAA ZIPPOJA?


    • hun3

      sytyttimet luokitellaan tupakointivälineiksi. osat óon aina käyny ite ostamassa ;) oon 13v. ja kyullä ne myy kiviä ja bensaa jne... btw coltin kivi käy zippoon :)

      • Tihvo

        Vittu käytin coltin kivee zippooni ja jäi jumiin


    • Vitun bensa

      Sitä vitun bensaa voi ostaa ihan samalla tavalla kuin huoltoasemaltakin. Jos myyjä väittää vastaan niin se ei tiedä bensan myymisestä mitään. Ei bensa ole tupakointiväline.

    • Joku Tyyppi

      Kauppakeskus Ristikosta Saa Zippo Bensaa Sydänlankoja,kiviä ja ite aitoja zippoja tai sitten Aseen näköisiä takan sytyttimiä sit siel on sellanen tosi tosi iso Zippo

    • Zippoo

      Zippo bensaa kannattaa tilata varustelekasta

    • Waffeensss

      Zippo bensaa ja kiviä myydään esim, armeijakaupoissa, tokmannilla ja r-kioskilla

    • ZIPPO ongelma :(

      miten korjaataan zipon kivi kun se ei enää pyösri? etin netistä ohjeita mutta en löytäny. voiko joku neuoo miten se korjataan tai linkittää ohjeet. (Zippo Ultralite Black Emblem)

      • hgjhdthsrgfhdthbnsr

        Nykäset sen sytkärin sieltä kuoresta ulos ja ruuvaat sen ruuvin auki. Varo siin on jousi päällä ja sen josen päässä on se kivi. laitat uuden kiven, jousi takaisin koloon, ruuvaat sen ruuvin takaisin paikalleen, EI uhkatiukalle, laitat sitä puhdistettua bensaa siihen pumpuliin, sytkari takas koteloon ja taas toimii.

        Tai jos sitä kiveä vielä on jäljellä niin HIEMAN kiristät sitä ruuvia.

        Ei pitäis olla liian vaikeaa edes jonnelle.


    • jokutyyppi2

      suosittelen imcoa zipon tilalle

    • zippoonparas

      Hei, olen 11 mul on zippo mut en tiiä missä zippo bensaa myydään alaikäsille. Jos joku vois vastata olisin kiitollinen.

      • Anonyymi

        Hei, Siihen käy vaikka normaali bensa tai jopa lukkosulatin neste, mutta sinun pitää varoa että nestettä ei mene "lankaan"


    • Anonyymi

      Oon 13 ja möivät mulle mustang sytys bensaa

      • Anonyymi

        Missä päin ne myi? Ainiin ja kuulemma toi mustangin neste on kurapaskaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe