Työharjoittelu lähestyy, ja haluaisinkin nyt tietää, mitkä olisivat hyviä työharjoittelupaikkoja merkonomi-opiskelijalle?
Linja on siis taloushallinto, mutta koen, ettei mulla ole oikein kykyjä tehdä ainakaan kirjanpitoa. Vai onko se loppujen lopuksi niin hankalaa? Osaan kyllä hyvin kirjanpidon perusteet ja olen ihan hyvä matikassa, mutta kaikenmaailman erikoistilanteet on vähän jäänyt multa taka-alalle : / (Esim. eri yhtiömuotojen kirjanpito, osakkeet jne..)
Entä minkälaista harjoittelu on muuten? Vaaditaanko minkälaista osaamista vai olettavatko työnantajat että opiskelija osaa jo lähes kaiken mahdollisen? Sälytetäänkö opiskelijalle paljon töitä?
Työharjoittelu
4
4351
Vastaukset
- emmiina3
Hei, kannattaa soittaa kunnan taloushallinnon päällikölle ja kysellä sieltä esim. palkkahallinnon työharjoittelumahdollisuuksia. Kuulemani mukaan siellä pääsee todella harjoittelemaan oikeita ammattitehtäviä.
Muutenkin neuvon sinua kyselemään hyvin tarkkaan etukäteen tulevia tehtäviä, ettei käy niin että keität kahvia, kopioit muistioita ja siivoilet varastoja koko harjoitteluaikasi. Harjoitteluaika on Todella Tärkeää aikaa ja paneudu huolella hyvän paikan etsimiseen. Kannattaa käyttää kaikki suhteet hyväkseen. - *harjoittelija
Kaikki työ voi aluksi tuntua hankalalta, jos kirjanpito sinua kiinnostaa niin älä ainakaan pelkäämisen takia ole hakematta mieleiseen paikkaan!
Itse menin harjotteluun tilitoimistoon, en tajunnut kirjanpidosta juuri mitään. Mutta sitävarten harjoittelu on, että siellä opetellaan.
Kannattaa ottaa selvää, että työntekijöillä tosiaan on aikaa ja halua neuvoa ja opastaa. Täällä harjoittelussa olen oppinut paljon enemmän kuin mitä koulussa ikinä! - ________!
No kyllä työnantajat tietää että työharjoitteluun tuleva merkonomi-opiskelija ei osaa vielä yhtään mitään, varsinkaan taloushallinnosta. Siksi tehtäväksi annetaan usein se kahvinkeitto ja mappien haku paikasta a paikkaan b. Ja se merkonomi-opiskelijoiden työharjottelu on liian lyhyt että sinä aikana ehtis oikeesti mitään oppia.
- harjoittelu
Merkonomin harjoitteluaika ei ole mielestäni lyhyt: 5 kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752