Bichon Frisen turkin hoito

Turkinhoito

Moi.
Kertoisitteko Bichon Frisen turkin hoidosta ?
Onko vaikea hoitoinen ? Toivoisin vastauksia

6

3167

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitoa.

elikkäs...bicon friseen turkki on aikamoinen, tietysti riippuu koirasta...joillekkin sattuu tulemaan helppo hoitoinen ja joillekkin sellanen että kun koira takkuuntuu minuutissa (itsellä sellanen). pentuna pesu kerran viikossa, koira siis pestään ja turkki föönataan suoraksi..turkki on helpompi mitä paremmin kuivattu..kuivausta varten oma fööni hinta noin 300 e.. kalliin kuuloinen mutta sen arvoinen... koiran kasvaessa voi pesu välejä harventaa.. sillä kun koira pestään niin usein että tottuu pesuun..hyvä hoitoaine on kaiken a ja o;) mielestäni on ihanaa viettää aikaa koiraa pestäessä sillä silloin saa yhteistä aikaa ja yhtyden koiraansa... pesusta tulee tehdä rattoinen yhteishetki..turkinn kasvu on jokaisella omansa mutta pyrkiä kannattaa 1 kk trimmiin jos ei käy näyttelyissä on trimmi mahdollista tehdä itse..ympäri suomea on madollista osallistua trimmi kursseille..itse jätän trimmin ammattilaisille...koska käymme näyttelyissä, missä trimmi on tärkeä osa koiraa..tosin näyttely trimmi on aina edustavampi mutta vaativampi hoitaa..mitä tiheämpi turkki sitä näyttävämpi koira..käsittääkseni uroksilla aina vähä komeampi turkki..;) otahan yhteyttä jos kiinnostus on isompi [email protected]

• nona89

Itselläni on bichon frise ja ei se niin vaikeaa se turkin hoito ole. Tarvitset vain kamman, föönin ja sakset (fööniksi kelpaa ihan tavallinen ihmisten fööni). Harjaus kerran päivässä ja pesu kerran kuussa riittää aivan mainiosti. Ja trimmaajalla kun on tarvista. Itse trimmaan oman koirani.

• --------------

Itse pesen minun bichon frisen n.10 päivän välein se riippuu ilmoista ja miten nopeasti turkki likaantuu, bichon frisen turkkia EI SAA KOSKAAN harjata likaisena muuten bichonille alkaa kasvaa pohjavilla jota ei bichon frisella saisi olla ja muutenkin turkki vaurioituu, hyviä shampoita on esim. Bio-Groom. Turkki olisi hyvä kammata joka päivä varsinkin tassu karvat muuten tulee takkuja, takkuja ei kannata harjata jos turkki on likainen sillä muutaman minuutin päästä samassa kohdassa on uusi takku silloin karva on niin ikäinkuin purukumimaista.

• ex-bichonin omistaja

Meidän koiralla oli todella hyvä ja nätti turkki, sai näyttelyssäkin kehuja siitä, mutta työläs se oli hoitaa. Takkuuntui helposti, kasvoi nopeasti ja föönääminen vei ainakin tunnin. Ja jos sitä ei harjannut säännöllisesti, oli takkuja niin paljon, ettei niistä selvinnyt ilman saksia minun hermoillani.

Minusta ainoa miinus koko rodussa on juuri tuo turkinhoito. :( Sen takia en ota uutta bichonia.

• uunallu

minusta se on tod vaikeaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      206
      4235
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2229
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      61
      1410
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1151
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      122
      1039
    6. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      70
      985
    7. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      94
      960
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      127
      931
    9. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      102
      897
    10. Kuvaile kaivattuasi

kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁
      Ikävä
      54
      845
    Aihe