Kanarian saarten tupakka-/päihdelaki.

--tietämätön--

Kuulin kaveriltani, että kanarialla myydään baarissa viinaa tms. lapsille ja en ole varma onko tuo totta joten siis, tietääkö teistä sattumoisin kukaan, saako kanarialla myydä alkoholi - tai Tupakkatuotteita alaikäisille baareissa tai esim. hotellin viereisissä lähikaupoissa tai mikä on ns. "ikäraja", vai valvotaanko tätä asiaa kenties erityisen tiukasti vaiko niin että säännöt ovat, mutta niistä ei välitetä.??? Voit Myös kertoa muita aiheeseen liittyvyiä asioita. Kiitos vastauksista etukäteen.

36

6119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei saa myydä viinaksia tai tupakkaa alaikäisille, voimassa ovat Espanjan lait. Tällähän ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa, myydäänkö viinaa ja tupakkaa alaikäisille Kanarialla, koska taatusti myydään. ;)

      Suomalaiset perinteisesti uskovat lakiin ja sääntöihin olettaen, että niitä kaikki noudattavat. Ei toimi ulkomailla.

      • all69

        mIKÄÄ TÄaaä on aun ongwln?

        Miksi alkuperäistä kysyjää edes kiinostaa aihe. Euroopassa vanhempien seurassa voi nauttia alkoholia vanhempien seurassa alaikäisenäkin ravintolassakin. Kyllä varmaan holhoojan seurassa irtoo bissee ja käärylettä.


      • --edelleen se tietämätön--
        all69 kirjoitti:

        mIKÄÄ TÄaaä on aun ongwln?

        Miksi alkuperäistä kysyjää edes kiinostaa aihe. Euroopassa vanhempien seurassa voi nauttia alkoholia vanhempien seurassa alaikäisenäkin ravintolassakin. Kyllä varmaan holhoojan seurassa irtoo bissee ja käärylettä.

        No anteeksi kun kysyin, ja sen takia kiinnostaa kun minulla on tyypillinen 15-vuotias murrosikäinen tyttö ja tiedän että hän polttaa ja juo, olen puuttunut asiaan mutta luuletteko että hän kuuntelee, joten näinollen en kovin tarkasti pysty valvomaan hänen ostoksiaan, kun olemme tässä joulun tienoilla kanarialle lähdössä.


      • joshh
        --edelleen se tietämätön-- kirjoitti:

        No anteeksi kun kysyin, ja sen takia kiinnostaa kun minulla on tyypillinen 15-vuotias murrosikäinen tyttö ja tiedän että hän polttaa ja juo, olen puuttunut asiaan mutta luuletteko että hän kuuntelee, joten näinollen en kovin tarkasti pysty valvomaan hänen ostoksiaan, kun olemme tässä joulun tienoilla kanarialle lähdössä.

        ...kyllä ne myy. Kannattaa lähteä muslimimaahan, jos haluaa, että alkoholin ja tupakan saatavuus on heikompaa alaikäisille. Tosin, siellä on sitten mietoja huumeita katukaupassa erittäin helposti saatavissa.


      • irtoisko kossu pullo
        --edelleen se tietämätön-- kirjoitti:

        No anteeksi kun kysyin, ja sen takia kiinnostaa kun minulla on tyypillinen 15-vuotias murrosikäinen tyttö ja tiedän että hän polttaa ja juo, olen puuttunut asiaan mutta luuletteko että hän kuuntelee, joten näinollen en kovin tarkasti pysty valvomaan hänen ostoksiaan, kun olemme tässä joulun tienoilla kanarialle lähdössä.

        antakaa nuorten juoda ei sinä oikeesti ole mitään pahaa kunhan pysyy rajoissa itekki oon ihan tasapainonen ja kouluki pelittää holista huolimatta


    • don luis

      sen verran,että olen nähnyt baareissa automaatin josta voi ostaa tupakkaa,siten että sanoo kassalle aikeistansa ja sen myötä,jos ostaja täyttää vaatimukset, niin kasööri painaa nappia ja automaatti ryhtyy toimimaan.vähän niin kuin huoltoaseman vessat.

      • Sin tabaco

        kaupoissa myydään vain kartongeittain, eikä alaikäisille. Ikäräja 18v. Baareissa automaatit, jonka baarinpitäjä avaa pyydettäessä. En usko suomalaisnuorten kenties espanjankieltä taitamattomina ilkeävän kaiken kansan keskellä pyytää aukaisemaan konetta??

        Uskoisin baarinpitäjien olevan tarkkoina, koska jos joku ilmiantaa, luvat menevät herkästi hyllylle.
        Täällä on kovaa kritiikkiä nuorten alkoholinkäytöstä ja heidän aiheuttamistaan ikävyyksistä. Joten koko ajan kuri tiukkenee...


    • emtemt

      Mun "issee" on sellane tyhmä niin se ei osannu ostaa röökiautomaatista röökii niin se käski mun ostaa.Pistin rahat painoin sinistä lämärii otin askin ja häivyin ja annoin isseelle EI NE MITÄÄN SANO

    • ynsnuysr7nrny

      Ei kyllä katsota yhtään kanarialla. Tupakkaa ja holia saa kunhan vain antaa rahaa. Katukaupasta löytyy huonolaatuista budiakin. Kokemusta on. Hyvä mestä mennä ottaa rennommin.

      • 78+9

        Kaivoit sitten esiin ketjun, joka on alotettu vuonna 2007 ja viiminenki kirjotus yli 3 vuoden takaa...


      • 2305
        78+9 kirjoitti:

        Kaivoit sitten esiin ketjun, joka on alotettu vuonna 2007 ja viiminenki kirjotus yli 3 vuoden takaa...

        Ylläpito kaivaa ajoittain vanhoja ketjuja esiin, kun jutut alkaa käydä palstalla vähiin. Ei nytkään ole paljon muuta ollut kuin all inclusive.


    • jr.

      Minusta tämä asia on vanhempien kontolla, koska kaikista Euroopan maista alaikäiset eli lapset saavat tavalla tai toisella tupakkaa, viinaa tai huumeita mielin määrin. Jos asia ei ole vanhempien hanskassa, niin tuskin se on myöskään viranomaisetn hanskassa!

    • pekezi12

      Tulipa ostettua gran canarialta 14 vuotiaana tupakkaa ja siellä kukaan mitään kysyny. Ensi keväänä ammattikoulun ryhmän kanssa lähdetään katsomaan onko siellä meno muuttunu

    • vain_limua

      Muistakaahan sekin, että yleisellä paikalla jos juo niin sakko rapsahtaa. Juominen sallittu ainoastaan ravintolan anniskelualueella. Kyseinen laki tuli voimaan olikohan vuoden alusta vai viimevuoden alusta. Juomisella tarkoitan alkoholipitoisia aineita.

    • Onkhyl1234

      Olen lähdössä joulun tienoilla fuerteventuraan, myydäänkö siellä viinaa ja röökiä alaikäisille?

      • tarkkoinaovat

        Varmaan tarkkoina ovat lakien kanssa. Esim. Inglesissä ex-Kuparipannuravintola, nyk. Kuparipannubaari menetti ravintolalupansa kun myi ala-ikäisille viinaa ja tupakkaa. Siksihän pannubaarilla on enää vain kahvilaluvat.


      • Anonyymi
        tarkkoinaovat kirjoitti:

        Varmaan tarkkoina ovat lakien kanssa. Esim. Inglesissä ex-Kuparipannuravintola, nyk. Kuparipannubaari menetti ravintolalupansa kun myi ala-ikäisille viinaa ja tupakkaa. Siksihän pannubaarilla on enää vain kahvilaluvat.

        Jaa sellainen tarina pannulla on.


    • QuiteLifeInTenerife

      Itse 6 vuotta saarilla pikkupaikkakunnilla asuneena, ei siis turistipaikoissa, sanoisin että asia menee niin. Paikallisille kakaroille ei myydä, eikä periaatteessä turistipenskoillekaan, muuta jos sanovat että vanhemmat lähetti niin silloin todennäköisesti lohkeaa. Asiassa on tietysti se mutta että kassan pitää ymmärtää sitä kieltä mitä kakarakin puhuu. Ilman se ei onnistu millään opilla.

      Olen kyllä nähnyt kuinka kakarat joutuvat hakemaan kännääville ja pössyttäville turisti vanhemmilleen lisää dokattavaa ja jopa lisää pössyteltävää mutta useimmat jopa pössydiilereistä kieltätyvät näistä kaupoista pienemmillä paikoilla. En tiedä miten asia menee jossain Inglesissä tai Americanoksessa muuta pahoin pelkään että kauppiaiden ja diilerien moraali ei taivu noin pitkälle vaan myyvät kakaroillekin. Ainakin jos sanovat hakevansa vanhemmilleen.

    • VainJeesusOnTotta

      Löydettyäni Jeesuksen ymmärsin kuinka Jumalan hylkäämä paikka Kanarian saaret oikein olikaan. Älkää hyvät ihmiset menkö sinne jos ette halua joutua ikuiseen kadotukseen syntienne tähden. Vain Jeesus pelastaa mutta ei hänkään vedä ketään pois enää helvetistä minne on jouduttu omien syntien tähden.

      Uskovat eivät löydä Kanarialta muuta kuin homojen elostelua, rahvaan ikuista käännäämistä ja irtolaisnaisten huoraamista.

      Vaikka Gran Canarialla onkin hienoja kirkkoja ja Teneriffan vanhan pääpaikan Candelarian luostari herättääkin kunnioitusta niin molemmat saaret ovat Saatanan ohjaamia Helvetin esikartanoita joissa heikkouskoisia koetellaan niin halvalla alkoholilla kuin löyhällä moraalilla. Antakaa matkarahanne seurakunnallenne jotta se voi käyttää nekin rovot Jumalasta tietämättömien pelastamiseen Brasialian ja Borneon viidakoista, paikoista jonne Jumalan sana ei ole vielä kunnolla kiirinyt.

    • HPVFV

      Espanjan laki on aika yksiselitteinen vaikka tulkinnat eivät ole. Röökiä ei saa myydä alaikäiselle ja seuraukset myyjälle ovat sitä luokkaa että kukaan normaalijärjellä varustettu ei siihen ryhdy.

      Huumekauppa on jo alunperinkin kiellettyä, rangaistukset kovempia kuin Suomessa muttei mitään Indoneisan tai Thaimaan huumekaupan kuolemantuomioihin verrattuna. Pitää myös muistaa että Espanjan vankilat eivät ole mitään uudelleenkoulutuskeskuksia vaan rangaistuslaitoksia. Siellä ei opita mitään uusia sosiaalisia taitoja, ei edes muilta vangeila.

      Brenkun suhteen asia on monimutkaisempi Espanjassa. En tiedä onko siinä jotain oikeaa ikärajaa. Kaikille myydään muttei lapsille. Ei ainakaan jos epäillään että hakevat itselleen. Toisaalta Barcelonassa asuessani näin kuinka naapurin alle kouluikäiset lapset hakivat vanhemmilleen alakerran kioskilta tupakkaa, viiniä ja brenkkua. Lain mukaan kiellettyä mutta täällä ei kukaan muu puutu jos ihminen/pariskunta haluaa ryypätä/vetää huumeita kuollakseen. Ei edes vaikka heillä olisi lapsia. Ei ainakaan ennenkuin on liian myöhäistä.

      Voi olla että olen pessimisti. Itse en ole enää viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoten juonut brenkkua kuin ruuan seurassa enkä useimmiten edes silloin. Silti lopettaminen oli vaikeaa ja siinä pysyminen onkin ollut sen jälkeenkin viimeisen 30 vuoden taistelu.

      Olen surullinen kun Suomessa halutaan vapauttaa brenkku ruokakauppoihin. Asun maassa jossa se ei ole koskaan sieltä poistunutkaan. Mutta jos muut suomalaiset ovat kaltaiseani niin he eivät kestä kotimaassa halpaa viinaa.

      Itsekään en kestänyt tänne muuttaessani. 4 viikkoa kuolettavaa känniä, pieni selvä hetki, johtui tilapäisestä viinan loppumisesta, sitten ajatus että täällä saa 100 eurolla kerralla niin paljon viinaa että itseltään saa hengen pois pelkästään ne juomalla. Onko tässä järkee? En usko eläväni mitään pitkään ns. antoisaa elämää mutta tajuttuani oman typeryyteni olen muuttanut muutamia asioita täällä asuessani.

      - ruokavalio, paljon hedelmiä ja kalaa, seuraus insuliinit puoleen ja vessanpönttö aina tukossa betonimöykyistä joita jotkut kutsuvat ulosteeksi.
      -liikuntaa, kävelyä ainakin 800 m päivässä mikä on n. 800 % enemmän kuin Suomessa vastaava suoritus päivässä. Suora seuraus valitettavasti on että verenpainelääkkeet puolittui eikä enää voi retostella olevansa melkein kuollut pumppunsa puolesta
      -Jos olet vieläkin pelkkä vihannes/juures/hedelmän syöjä niin hae jumalauta vihdoinkin sitä pöntönavaajaa sieltä lähikaupasta. Se pönttösi avaudu uskomalla eikä sillä että vedät sitä uudelleen ja uudelleen.
      -kun asioit pikkukaupassa jossa liha ja kala myydään pakastealtaasta niin jos olet epävarma niin kysy kauppiaalta mitä tämä on. Tietysti jos haluat pakastimesi täyteen mustekalaa jota luulit ostaesssasi turskaksi niin siitä vaan.
      -jos jollakin on hyvä resepti miten tehdä kahdesta kilosta mustekalaa illallinen kolmelle hengelle ilman kovin suurta hukkaa niin kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Reseptin pitää olla suhtkoht yksinkertainen A) kokki ei ole koskaan valmistanut mustekalaa B) illallisvieraat ei ole koskaan syöneet mustekalaa mutta jos se on epämielyttävää niin tuskin tulevat koskaan syömään uudestaankaan.

      Lisäohjeet. Kokki rakastaa valkosipulia ja timjamia, kylällisten mielestä basilika on tulinen mauste..

    • Anonyymi

      Jooooo

    • Anonyymi

      Karhu on Kanarian saarten ykkönen kun puhutaan ruoka ravintoloista.

      • Anonyymi

        On edelleen ehdottoman suositeltava paikka tehdä vaikkapa pyhiinvaellusmatka sen rappusille. Kyseinen toisen kerroksen putkibaari lopetettiin kannattamattomana jo noin kolme vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On edelleen ehdottoman suositeltava paikka tehdä vaikkapa pyhiinvaellusmatka sen rappusille. Kyseinen toisen kerroksen putkibaari lopetettiin kannattamattomana jo noin kolme vuotta sitten.

        Valehtelet viimeksi eilen illalla kävin syömässä karhun gourmet keittiön antimia kuten ankan maksaa puna viini kastikkeessa ja greme bryleet jälki ruoaksi. Tälle illalle minulla on myös pöytä varaus karhuun jossa aion nauttia sen parhaan pihvi aterian. Miksi väität kanarian saarten parhaan ruoka ravintolan olevan suljettu. Oletko kenties kilpailija vai mistä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet viimeksi eilen illalla kävin syömässä karhun gourmet keittiön antimia kuten ankan maksaa puna viini kastikkeessa ja greme bryleet jälki ruoaksi. Tälle illalle minulla on myös pöytä varaus karhuun jossa aion nauttia sen parhaan pihvi aterian. Miksi väität kanarian saarten parhaan ruoka ravintolan olevan suljettu. Oletko kenties kilpailija vai mistä on kyse.

        No olishan se pitänyt arvata. Ihan mahotonta menoa.


    • Anonyymi

      Hei onks asia kirjoittaja ja sisällön tuottaja eläke pappaa tai sisällön tuottaja ja asia kirjoittaja anti queta näkyny?

      • Anonyymi

        Kyllä on. Molempien kädenjälki näkyy täällä päivittäin. Luet vaan viestit jotka käsittelee "pihvi ravintola" Karhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on. Molempien kädenjälki näkyy täällä päivittäin. Luet vaan viestit jotka käsittelee "pihvi ravintola" Karhua.

        On ne kyllä ammattilaisia. Aamusta iltaan joka päivä rollausta palstalla.
        Muilla on elämä mutta A. ja ep vaan viihtyy täällä 24/7. On ne kovia poikia.
        Karhuakin pitävät elossa ja avoinna vaikka paikka meni toissa keväänä kiinni lopullisesti.
        On ne hurjia poikia noi an tiikki ja eläke pappa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ne kyllä ammattilaisia. Aamusta iltaan joka päivä rollausta palstalla.
        Muilla on elämä mutta A. ja ep vaan viihtyy täällä 24/7. On ne kovia poikia.
        Karhuakin pitävät elossa ja avoinna vaikka paikka meni toissa keväänä kiinni lopullisesti.
        On ne hurjia poikia noi an tiikki ja eläke pappa.

        Siltä näyttää. Jos kirjoittaa jotain karhusta ei mene montaakaan minuuttia kun "suomussalmelaiset" ym. vastaavat ja väittävät juuri olleensa syömässä pihveja karhubaarissa.
        Eivät millään ymmärrä, että karhubaarin ruokalista on täysin rajaton. Samoin karhubaarin viinilistalta löytyvät maailman kaikki viinit ja ehkä enemmänkin.
        Pelkkiä pihvejä vaan vääntävät aamusta iltaan.
        Pelkästään se todistaa etteivät ole karhubaarissa koskaan käyneetkään kun eivät tunne sen rajatonta tarjontaa.

        Evp karhubaarin fani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä näyttää. Jos kirjoittaa jotain karhusta ei mene montaakaan minuuttia kun "suomussalmelaiset" ym. vastaavat ja väittävät juuri olleensa syömässä pihveja karhubaarissa.
        Eivät millään ymmärrä, että karhubaarin ruokalista on täysin rajaton. Samoin karhubaarin viinilistalta löytyvät maailman kaikki viinit ja ehkä enemmänkin.
        Pelkkiä pihvejä vaan vääntävät aamusta iltaan.
        Pelkästään se todistaa etteivät ole karhubaarissa koskaan käyneetkään kun eivät tunne sen rajatonta tarjontaa.

        Evp karhubaarin fani

        Totta. On ihan mahotonta. Ihan mahottomia ne on noi ant iikki ja eläke pappa.
        Ei niistä vaan ole asia kirjottajaksi ja sisällön tuotta jiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä näyttää. Jos kirjoittaa jotain karhusta ei mene montaakaan minuuttia kun "suomussalmelaiset" ym. vastaavat ja väittävät juuri olleensa syömässä pihveja karhubaarissa.
        Eivät millään ymmärrä, että karhubaarin ruokalista on täysin rajaton. Samoin karhubaarin viinilistalta löytyvät maailman kaikki viinit ja ehkä enemmänkin.
        Pelkkiä pihvejä vaan vääntävät aamusta iltaan.
        Pelkästään se todistaa etteivät ole karhubaarissa koskaan käyneetkään kun eivät tunne sen rajatonta tarjontaa.

        Evp karhubaarin fani

        Näin on. Ei eläke pappa ja an tiikki ole koskaan karhu baarissa käyneetkään. Nythän se on ollut suljettuna ja monta vuotta.
        En ymmärrä miksi he väittävät sen olevan avoinna ja vielä kaiken huipuksi pihvi ravintola.
        Eläke papan olen muutaman kerran nähnyt juovan pussi viiniä ja syövän panaaneja siinä suomi aukion röttelön edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Ei eläke pappa ja an tiikki ole koskaan karhu baarissa käyneetkään. Nythän se on ollut suljettuna ja monta vuotta.
        En ymmärrä miksi he väittävät sen olevan avoinna ja vielä kaiken huipuksi pihvi ravintola.
        Eläke papan olen muutaman kerran nähnyt juovan pussi viiniä ja syövän panaaneja siinä suomi aukion röttelön edessä.

        Nähty on. "eläke pappa" istui "pannunystävän" kanssa aina siinä röttelön edessä ottamassa kuppia.
        Minä niille ostin banaaneja siitä vastapäisestä Broncemarista. Muuten ne olisi ryypänneet vaan ja jättäneet syömättä kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nähty on. "eläke pappa" istui "pannunystävän" kanssa aina siinä röttelön edessä ottamassa kuppia.
        Minä niille ostin banaaneja siitä vastapäisestä Broncemarista. Muuten ne olisi ryypänneet vaan ja jättäneet syömättä kokonaan.

        Minäkin olen ilmeisesti nähnyt heidät. Onko se tämä "pannun ystävä" se jolla on se koira mukanaan ja joka kerjää rahaa kipon kanssa.
        Aika säälittävän näköinen mies . Välillä pannun ystävä on koiransa kanssa siinä Aguila Rojan luona ja välillä lähellä Jardin del Solia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ilmeisesti nähnyt heidät. Onko se tämä "pannun ystävä" se jolla on se koira mukanaan ja joka kerjää rahaa kipon kanssa.
        Aika säälittävän näköinen mies . Välillä pannun ystävä on koiransa kanssa siinä Aguila Rojan luona ja välillä lähellä Jardin del Solia.

        Sama mies on kyseessä. Tämän "pannun ystävän" kapinen piski istuskelee aina Jardin del Solin ravintoloiden penkeillä ja parilla sohvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mies on kyseessä. Tämän "pannun ystävän" kapinen piski istuskelee aina Jardin del Solin ravintoloiden penkeillä ja parilla sohvalla.

        Se koira on eläke papan koira. Se vaan istuskelee välillä pannun ystävän kanssa papan ollessa käymässä jossain. Yhdessä nuo molemmat sankarit istuskelee yleensä koiransa kanssa ja pummaavat tupakkaa, rahaa ja/tai alkoholia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se koira on eläke papan koira. Se vaan istuskelee välillä pannun ystävän kanssa papan ollessa käymässä jossain. Yhdessä nuo molemmat sankarit istuskelee yleensä koiransa kanssa ja pummaavat tupakkaa, rahaa ja/tai alkoholia.

        No olishan se pitänyt arvata. Ihan mahotonta menota pojilla on Inglesissä. Ihan mahotonta menoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe