käypä hinta Canon Eos 1D Mark II:selle ja EF 2,8/16-35 L USM paketille

Korttitehteilija

Olin viikolla käymässä Helsingissä. Kiertelin valokuvausliikkeitä ja mietin kameran vaihtoa. Nyt runkona on jo monta monituista vuotta palvellut Eos D60 ja EF 28-90 sekä 75-300mm putket. Rungossa eikä putkissa ole mitään vikaa mutta ainahan se uusi runko on nopeampi. Olen etsiskellyt juuri Mark II ja tuota EF L sarjan linssiä. Myyjällä oli molemmat käytettyinä, entisiä hesarin kilkkeitä. Rungolla oli kuvattu n.70000 kuvaa. Sanokaapa mikä olisi mielestänne ko. paketille sopuhinta? Myyjä laski tiukan paketti tarjouksen ja totesi sen olevan 3000€ Eikä hän ottaisi vanhaa runkoani vaihdossa. Mielestäni se oli liian kova hinta. Sanokaapa viisaamat tuntuuko vaan köyhästä että tuo on paljon, vai onko se ns. markkinahinta? Mitähän saisi jos lähtisi myymään D60 runkoa? Ikäähän sillä on mutta 6,2 mpix CMOS kenno. Onko 500€ liikaa pyydetty?

12

4558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ercco

      "Sanokaapa mikä olisi mielestänne ko. paketille sopuhinta? Myyjä laski tiukan paketti tarjouksen ja totesi sen olevan 3000€ Eikä hän ottaisi vanhaa runkoani vaihdossa. Mielestäni se oli liian kova hinta. Sanokaapa viisaamat tuntuuko vaan köyhästä että tuo on paljon, vai onko se ns. markkinahinta?"

      Käytettyjä Mark II:sia liikkuu kunnosta riippuen hintaan 1400-2000€ noin karkeasti. Esim. Rajalassa pyytävät 1995€. 16-35/2.8L maksaa Rajalassa käytettynä noin tonnin. Eli 3000€ on ihan okei hintapyyntö, joskaan ei mitenkään erityisen halpa tarjous.

      "Mitähän saisi jos lähtisi myymään D60 runkoa? Ikäähän sillä on mutta 6,2 mpix CMOS kenno. Onko 500€ liikaa pyydetty?"

      Enempää rungon ominaisuuksia tuntematta sanon, että et saa siitä juuri mitään. Miksi? Siksi, että runkojen hinnat ovat viime aikoina romahtaneet. Muutamia esimerkkejä, millä hinnoilla vanhat rungot liikkuvat käytettynä (karkeasti, kunnosta riippuen):

      30D - 700
      20D - 450-500
      10D - 300

      350D - 350-400
      300D - 250-300

      Joten päättele noista paljonko voisit saada rungostasi. Veikkaan että ei varmasti mene kaupaksi yli 200 eurolla, jos ylipäätään menee ollenkaan kaupaksi, kun on varsin vanhasta laitteesta kyse.

      Onko muuten ammattilaisrunko Mark II välttämätön, jos olet tähän asti pärjännyt varsin "surkealla" laitteella. Meinaan että jos hinta hirvittää, mikä vika on halvemmissa malleissa. Taatusti pesevät kuvanlaadussa ja nopeudessa D60:n mennen tullen.

      • Korttitehtailija

        Niin, olen itsekkin katsonu kateellisena kun aivan uutta runkoa tarjotaan jopa alle 400€:n Esim 350D:ssä tai sitä uudemmissa, kuvanlaatuhan on todella hyvä ja rungot ovat pienikokoisia. Silloin kun ostin D60:ni sehän oli järkyttävän hintainen kamera. Miksi silloin sitten päädyin siihen? Siinä oli hyvä kenno (nyky mittapuullakin) ja se oli hyvin vankkaa tekoa. Myös pöly ja vesitiiveyteen oli kiinnitetty huomiota. D60 myös on niitä harvoja kameroita tuolta ajalta joka toimii jopa -40c lämpötilassa! Kuvauskohteeni eivät ole muuttuneet tältä ajalta paljoakaan. Kuvaan paljon luontoa ja siellä pakkasta ja vettää riittää. Lisäksi jonkin verran studiokuvausta tulee tehtyä. Uskon että nykyiset harrastelija rungot kestävät tätä röykytystä ehkäpä jo vuoden päivät, mutteivat pitempään. Siksi olen päätynyt Mark II jonka pitäisi olla vielä tiiviimpi ja pakkasessa toimivampi kuin D60. Noh, toisaalta jos kauppias ei saa tehtyä kunnon tarjousta Mark II, niin minunhan ei ole mikään pakko vaihtaa kameraa. Itse ajattelin tarjota välirahaksi 2200€ D60...
        Mutta kaikille lukiollle hyvää syksynjatkoa, tulossa on parhaimmat valokuvaus kelit!


      • Canonia
        Korttitehtailija kirjoitti:

        Niin, olen itsekkin katsonu kateellisena kun aivan uutta runkoa tarjotaan jopa alle 400€:n Esim 350D:ssä tai sitä uudemmissa, kuvanlaatuhan on todella hyvä ja rungot ovat pienikokoisia. Silloin kun ostin D60:ni sehän oli järkyttävän hintainen kamera. Miksi silloin sitten päädyin siihen? Siinä oli hyvä kenno (nyky mittapuullakin) ja se oli hyvin vankkaa tekoa. Myös pöly ja vesitiiveyteen oli kiinnitetty huomiota. D60 myös on niitä harvoja kameroita tuolta ajalta joka toimii jopa -40c lämpötilassa! Kuvauskohteeni eivät ole muuttuneet tältä ajalta paljoakaan. Kuvaan paljon luontoa ja siellä pakkasta ja vettää riittää. Lisäksi jonkin verran studiokuvausta tulee tehtyä. Uskon että nykyiset harrastelija rungot kestävät tätä röykytystä ehkäpä jo vuoden päivät, mutteivat pitempään. Siksi olen päätynyt Mark II jonka pitäisi olla vielä tiiviimpi ja pakkasessa toimivampi kuin D60. Noh, toisaalta jos kauppias ei saa tehtyä kunnon tarjousta Mark II, niin minunhan ei ole mikään pakko vaihtaa kameraa. Itse ajattelin tarjota välirahaksi 2200€ D60...
        Mutta kaikille lukiollle hyvää syksynjatkoa, tulossa on parhaimmat valokuvaus kelit!

        On uskomista ei Mark II:sta saa viedä pakkasella ulos lainkaan. -0 - 45 C on käyttöalue.


      • hintapyynnöstäsi
        Korttitehtailija kirjoitti:

        Niin, olen itsekkin katsonu kateellisena kun aivan uutta runkoa tarjotaan jopa alle 400€:n Esim 350D:ssä tai sitä uudemmissa, kuvanlaatuhan on todella hyvä ja rungot ovat pienikokoisia. Silloin kun ostin D60:ni sehän oli järkyttävän hintainen kamera. Miksi silloin sitten päädyin siihen? Siinä oli hyvä kenno (nyky mittapuullakin) ja se oli hyvin vankkaa tekoa. Myös pöly ja vesitiiveyteen oli kiinnitetty huomiota. D60 myös on niitä harvoja kameroita tuolta ajalta joka toimii jopa -40c lämpötilassa! Kuvauskohteeni eivät ole muuttuneet tältä ajalta paljoakaan. Kuvaan paljon luontoa ja siellä pakkasta ja vettää riittää. Lisäksi jonkin verran studiokuvausta tulee tehtyä. Uskon että nykyiset harrastelija rungot kestävät tätä röykytystä ehkäpä jo vuoden päivät, mutteivat pitempään. Siksi olen päätynyt Mark II jonka pitäisi olla vielä tiiviimpi ja pakkasessa toimivampi kuin D60. Noh, toisaalta jos kauppias ei saa tehtyä kunnon tarjousta Mark II, niin minunhan ei ole mikään pakko vaihtaa kameraa. Itse ajattelin tarjota välirahaksi 2200€ D60...
        Mutta kaikille lukiollle hyvää syksynjatkoa, tulossa on parhaimmat valokuvaus kelit!

        että unohda. "Niin, olen itsekkin katsonu kateellisena kun aivan uutta runkoa tarjotaan jopa alle 400€:n" Miksi ihmeessä sitten luulet/haaveilet, että joku maksaisi vanhasta "raadosta" 500 euroa?

        Kun sinulla ei ole edes ihmeellistä objektiivikokoelmaa voit vaihtaa vaikka merkkiä. Jos pitää saada ammattirunko, Nikonin D2Xs:ää saa Rajalasta alle 3000 euroa uutena.


      • VAT
        Canonia kirjoitti:

        On uskomista ei Mark II:sta saa viedä pakkasella ulos lainkaan. -0 - 45 C on käyttöalue.

        jaa ei saa canonia ulkoiluttaa pakkasessa, oon kuvannut -30 ei ongelmaa, itse paleltuu aiemmin kuin kamera hyytyy. siis kuvaan 1 Ds mark II.


      • Can-ON
        VAT kirjoitti:

        jaa ei saa canonia ulkoiluttaa pakkasessa, oon kuvannut -30 ei ongelmaa, itse paleltuu aiemmin kuin kamera hyytyy. siis kuvaan 1 Ds mark II.

        VAT?


      • jgfjwheg
        Canonia kirjoitti:

        On uskomista ei Mark II:sta saa viedä pakkasella ulos lainkaan. -0 - 45 C on käyttöalue.

        Totta se on, mutta pitää muistaa, että se koskee aivan KAIKKIA digileluja!
        Harrasterungoilla on rajat -0 - 40 C.

        Ne kyllä toimii kylmemmässäkin, mutta eivät pysy "lestissään".
        Komponenttien arvot muuttuu lämpötilan mukaan.
        Elektronikka, etenkin kenno lämmittää kameran sisuskalut pitkälle plussan puolelle ja kun tulee kuvaustauko jäähtyy kamera taas ulkoilman lämpötilaan. Se säröyttää elektroniikan ja aiheuttaa suunniteltua nopeamman komponenttien loppuunkulumisen.

        Sama on kesän helle. Silloin kamera helposti tulee niin kuumaksi, että lakkaa toimimasta, kunnes jäähtyy ja käynnistetään uudelleen.


      • talvi tulossa
        jgfjwheg kirjoitti:

        Totta se on, mutta pitää muistaa, että se koskee aivan KAIKKIA digileluja!
        Harrasterungoilla on rajat -0 - 40 C.

        Ne kyllä toimii kylmemmässäkin, mutta eivät pysy "lestissään".
        Komponenttien arvot muuttuu lämpötilan mukaan.
        Elektronikka, etenkin kenno lämmittää kameran sisuskalut pitkälle plussan puolelle ja kun tulee kuvaustauko jäähtyy kamera taas ulkoilman lämpötilaan. Se säröyttää elektroniikan ja aiheuttaa suunniteltua nopeamman komponenttien loppuunkulumisen.

        Sama on kesän helle. Silloin kamera helposti tulee niin kuumaksi, että lakkaa toimimasta, kunnes jäähtyy ja käynnistetään uudelleen.

        Diamies alkaa olla melko heikossa hapessa. Ei taida enää käynnistyä uudelleen. Sellaista elämä on se ”säröyttää”.


    • .netissä

      myydään D10 runkoa 250 euroon. Mietipä siitä omaa hintahaavettasi...

    • surnu

      Pakettihinta 3000 € on ylärajoilla, mutta vastíkään huolletuista laitteista vielä sidettävissä. Huolto on kallista, joten ilman huollon kuittia (1800 € 800 €) 2500 - 2600 € pitää riittää. Ja kaikki tarvikkeet mukana käyttöohjetta myöten täytyy kuulua pakettiin.

      Pidä D60 kakkosrunkona, ei sillä ole vaihtoarvoa!

    • hymyähuuleen

      polje suohon D60 ja maksa vähän ylimääräistä mark kakkosen myyjälle, niin se tulee hyvälle tuulelle

      • Nikon-mies

        Satuitko huomaamaan, että kirjoitit kommenttisi 6 vuoden takaiseen keskusteluketjuun?

        Canon EOS D60 (jota ei pidä sekoittaa Canon EOS 60D:hen!) on tänä päivänä jo 11 vuoden takainen konstruktio. Silloin aikoinaan niin kallis ja etevä huippupeli, että sille on turha virnuilla tänä päivänäkään. Moni yksilö pelannee ja tehnee kelpo jälkeä yhä. Kommenttisi kertoo enemmän sinusta kuin halveksimastasi laitteesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe