raisa räisänen

kissanviikset_-

Mitä mulle yksi Raisan silminnäkijä kertoi niin hän sanoi Raisan olleen aivan umpihumalassa hämeenkadulla siinäkohden missä yliopiston apteekki sijaitsee. Toista reittiä olen kuullut että Raisalla ja hänen kavereillaan oli ollut riitaa illan aikana. Raisa oli kovassa humalassa ja oli yrittänyt väkisin tunkea itsensä autoon mikä oli lähdössä pirkkalan bileisiin. Raisaa ei otettu kyytiin koska auto oli tupaten täynnä.
Muutenkin mitä olen kuullut Raisasta puhuttavan on ollut laatua että tyttö oli kova juomaan ja humalapäissään teki paljon typeryyksiä ja oli aika kontrollin menettänyt ihminen kännissä..

Miksi Raisaa on luonnehdittu kiltiksi tytöksi? Ennemmin tulee mieleen teini ikäinen vähän uhmakas tyttö.. Joka nyt on melko normaalia 16 vuotiaalle.. Olihan Raisa baarissakin väärillä henkkareilla.

Jos on humalassa niin helposti napataan auton kyytiin. Minä olen kännissä paljon hämeenkatuja tallannut ja pari kertaa ilman että olen liftannut on auto ajanut viereen ja pyydetty kyytiin. Olen aina tuolloin ollut niin humalassa että olen kyytiin mennyt. Onneksi mitään ei ole tapahtunut! Ekan kerran kun näin kävi oli kyytiinottaja vanhempi mies. En muista ulkonäköä enkä mitään millainen auto tms. Muistan vain hänen sanoneet: "Tule kyytiin sieltä kadulta ettet palellu noissa vaatteissa". Olisiko Raisan tapauksessa voinut käydä samoin? Raisahan oli pukeutunut kovin kevyesti. Minun tapauksessani pääsin kotiin onnellisesti. Raisan otti ehkä kyytiin ihminen, joka valkkasi sopivan kännisen näköiset helpot uhrit kyytiinsä juuri tuolla tavalla ja teki Raisalle pahaa.

128

14746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissanviikset-_

      Niin lisään vielä sen että kun olen näihin kyyteihin mennyt niin auto on aina ajanut ihan viereen ja ovi on aukastu ja hyvä ettei ole suunnilleen kuski vetäissyt sisään.. Ei ihan mutta melkein. Autoilla on aina vaan ajettu aivan ihan liki.. mutta olen aina noina kertoina ollut niin kovassa humalassa että muistikuvat kyydeistä pelkkiä välähdyksiä.

      Luojan kiitos ettei mitään ole tapahtunut vaan aina oon päässy kotiini ehjin nahoin. Kyllä sitä voikin olla typerä! Mutta humala kyllä sekoittaa itsesuojeluvaiston.

    • poliisille?

      On se vaan mielenkiintoista, että missään ko. henkilöön líittyvässä jutussa ei ole sanaakaan mahd. biletystyypistä. Kuulostaa täysin sivullisesta tosi oudolta. Mutta kerro nyt hyvä ihminen kuulemasi sinne, mihin se tieto ensisijaisesti kuuluu. S24-palsta ei liene se oikein paikka.

      • Nimetön

        Kyllä nuo kuule kaikki on poliisille kerrottu.


      • Nimetön

        Mitä se poliisia liikuttaa oliko Raisa biletysihminen vai kilttityttö..??
        Se on nyt tähdellistä mihin raisa on kadonnut.


      • ... liikuttaa?
        Nimetön kirjoitti:

        Mitä se poliisia liikuttaa oliko Raisa biletysihminen vai kilttityttö..??
        Se on nyt tähdellistä mihin raisa on kadonnut.

        Olet aloittaja?

        Jos se on sivuseikka oliko raisa bilettäjä vai ei, niin miksi tämä aloitus? Ihmettelen miksi tällainen aloitus on ylipäänsä tehty?


      • Zzztop
        Nimetön kirjoitti:

        Mitä se poliisia liikuttaa oliko Raisa biletysihminen vai kilttityttö..??
        Se on nyt tähdellistä mihin raisa on kadonnut.

        Ihminen voi olla sekä kiltti tyttö että kännissä typerä örveltäjä. Itsellä oli aikoinaan luokkakaveri, joka oli säntillinen 10:n tyttö. Alkoholi ei sopinut hänelle ollenkaan, se muutti hänet aivan muuksi. Kuitenkin hän tykkäsi kännätä ja luotti siihen, että muut huolehtivat hänestä ja sietävät häntä. Raisalla on saattanut olla taipumusta samaan. Toisen henkkareiden hyödyntäminen kertoo, että riskikäyttäytymisen ei ihan vierasta ollut, mikä tietenkään ei oikeuttanut muita tekemään hänelle pahaa.


      • Anonyymi
        Zzztop kirjoitti:

        Ihminen voi olla sekä kiltti tyttö että kännissä typerä örveltäjä. Itsellä oli aikoinaan luokkakaveri, joka oli säntillinen 10:n tyttö. Alkoholi ei sopinut hänelle ollenkaan, se muutti hänet aivan muuksi. Kuitenkin hän tykkäsi kännätä ja luotti siihen, että muut huolehtivat hänestä ja sietävät häntä. Raisalla on saattanut olla taipumusta samaan. Toisen henkkareiden hyödyntäminen kertoo, että riskikäyttäytymisen ei ihan vierasta ollut, mikä tietenkään ei oikeuttanut muita tekemään hänelle pahaa.

        No jos poliisi on ammattinsa oppinut niin sitähän kyllä kiinnostaa muuten ihan kaikki esilletulevat asiat. Saattaa vain olla jokin seikka joka alkaa kiinnittää huomiota. Vaikka mitättömän tuntuinenkin ja se ratkaisee yhtäkkiä asian. No tietenkin voi olla sanottaisko leipäpoliiseja siinä missä leipäpappejakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos poliisi on ammattinsa oppinut niin sitähän kyllä kiinnostaa muuten ihan kaikki esilletulevat asiat. Saattaa vain olla jokin seikka joka alkaa kiinnittää huomiota. Vaikka mitättömän tuntuinenkin ja se ratkaisee yhtäkkiä asian. No tietenkin voi olla sanottaisko leipäpoliiseja siinä missä leipäpappejakin

        Kovin myöhään poliisit haastattelivat esim sen "täyden auton" väen eli vasta v 2005. Olisi silloin heti pitänyt puhutella. Moni epäillyistäkin / kuulustelluistakin on kuollut mm. se vartija. Tämä käy ilmi ylen podcastista.

        Poliisi hutiloinut taas alkupään tutkinnan. Kuten moni muukin tapaus Tampereella -naisiin ja homoseksuaaleihin kohdistuva- tämäkin saattaa jäädä ikuieksi salaisuudeksi.

        Muistetaan, että kyseessä oli melkein lapsi. Ei kokenut konkari ihmissuhteissa tai alkoholin kanssa. Etsii rajojaan ja itseään. Normaalia teinin käytöstä.

        Mutta muistetaan myös että onnettomuuskin on mahdollinen, todennäköisempikin. Jos on ollut päihtyneenä, hän voi olla esim. horjahtanut oikaistessaan tai kulkiessaan pimeässä tiheässä metiskössä, pudonnut tai tai joutunut vesistöön. Esim voinut lyödä päänsä.

        Jos joku tarkoituksella vahingoittanut tätä tyttöä, pala helvetissä!


      • Anonyymi

        Haha mä kuulin et Raisa oli lentänyt luudulla..kuullut ja kuullut...paskaa koko homma


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Kyllä nuo kuule kaikki on poliisille kerrottu.

        Haha jo olis ollu lehdissä dorka


    • joku vaan 24

      itsekkin olen samaa ikäryhmää Raisan kanssa
      ja kyllä monesti se niin on,että urheilupiireissä ei tupakka pala,mutta viinaa
      kyllä juodaan..ja kun sitä juodaan,juodaan
      "urheilijamaiseen tyyliin"..onhan meillä siitä malliesimerkkejä.Mika Myllylä ja Matti Nykänen ja Jere Karalahti jne..treenasin kanssa 14-18v
      kovaa,oli oma valmentaja,5-6krt viikossa harjotuksia yms.la iltaisin käytiin sitten alaikäisenä salaa bileissä ja bailaamassa.se kuuluu ikään..

      • uimaripoika

        Nikolle mahtoi käydä salkkareissa, kuolikohan. Raisa oli iloinen tyttö, lähes joka päivä tuli vastaan koulumatkallaan. Toivon totisesti löytyvän ratkaisun , jossakinhan se on........


      • ole haudassa,
        uimaripoika kirjoitti:

        Nikolle mahtoi käydä salkkareissa, kuolikohan. Raisa oli iloinen tyttö, lähes joka päivä tuli vastaan koulumatkallaan. Toivon totisesti löytyvän ratkaisun , jossakinhan se on........

        kun se on jo siis haudattukin?


      • ei ole,,,,,
        ole haudassa, kirjoitti:

        kun se on jo siis haudattukin?

        vielä haudattu


      • ja ei löydetyt
        ole haudassa, kirjoitti:

        kun se on jo siis haudattukin?

        ihmiset siunataan haudanlepoon tietyn ajan jälkeen katoamisesta.Hauta saattaa siis olla missä tahansa kätkössä.Mutta oleellista siinä on , että henkilö on virallisesti päässyt haudanlepoon.


      • loup
        ja ei löydetyt kirjoitti:

        ihmiset siunataan haudanlepoon tietyn ajan jälkeen katoamisesta.Hauta saattaa siis olla missä tahansa kätkössä.Mutta oleellista siinä on , että henkilö on virallisesti päässyt haudanlepoon.

        No niin ja jankutetaan nyt sitten vielä tuhannen kerran..Tuula Räisänen eli raisan äiti on julistanut tyttärensä kuolleeksi kuukausi sitten.Lehdissä ollut asiasta isoilla otsikoilla...


      • silti kadonnut
        loup kirjoitti:

        No niin ja jankutetaan nyt sitten vielä tuhannen kerran..Tuula Räisänen eli raisan äiti on julistanut tyttärensä kuolleeksi kuukausi sitten.Lehdissä ollut asiasta isoilla otsikoilla...

        Raisa on silti edelleenkin kadoksissa ja siitä voi puhua siis keskustelupalstalla nimeltä kadonneet ihmiset.


    • Eihyvad3

      Tampereella ei selviä koskaan mikään henkirikos.

    • Tijuana

      Melkein olin unohtanut jo, mutta sitten muistin ja päätin kertoa, vaikka en tiedä onko syytä.
      Joskus harvoin (ihan muutaman kerran) olen kadonneista nähnyt unia. Viime yönä näin unta ,jossa Raisa minulle puhui, hän oli jossain kosteassa paikassa, ympärillä ilmeisesti jonkinlaista heinikkoa. Muuten en ole varma oliko järvessä, suonsilmässä vaiko muunlaisessa kosteikossa. Mutta noin metrin-parin syvyydessä kaiketi. Mutta joka tapauksessa paikka oli siinä unessa hyvin kostea.
      Valitettavasti en muista tarkaan enää mitä hän sanoi, mutta sen muistan, että oli nyt jotenkin toiveikas että hänet löydettäisiin, ja jotain "oikeaa vihjettä" jos osattaisiin seurata, niin nyt hänet olisi sen vihjeen perusteella kuulema mahdollista löytää. Sitä en muista että olisi kertonut, mikä vihje oli kyseessä. Hän myös toivoi edelleen että hänet löydetään.
      Olen muistaakseni vain kerran aiemmin nähnyt Raisasta unta(n.2v sitten?), ja siinäkin hän makasi saman tyyppisessä paikassa. Pari muuta kertaa olen kadonneista, muista nähnyt unta. En ole tässä suhteessa mikään ennustaja (kaiketi?), mutta silti päätin kertoa tämänkin jutun. Uni oli myös jotenkin toiveikkaan oloinen, ja siitä jäi suht.hyvä tuntu, ikään kuin olisi jokin "vihje" oikeastikin, mutta sitä en tiedä, kaiketi uusia vihjeitä tulee tähän tapaukseen kuitenkin säännöllisesti yhä edelleen ...

      • kiehtovaakyllä

        Varmaan aika hyytävä tunne on ollut, kuvittelisin. Ainakin itselleni varmasti tulisi, jos näkisin jostain kadonneesta henkilöstä unen. Etenkin, jos vaihtaisimme edes muutaman sanan keskenämme. Mielenkiintoista kyllä, sitä en voi kiistää.

        Ilman muuta olisi suotavaa, että kadonneet löytyisivät mahdollisimman hyvällä todennäköisyydellä. Täytyisi vain tutkivien poliisien saada käytännön tasolla tarpeeksi varteenotettavia vihjeitä, mistä voisi etsiä.


      • Anonyymi

        "Veden lämpötila määrittää kuolemanjälkeisten muutosten kehittymisen.

        Hukkuneen kohtalo riippuu vuodenajasta, veden syvyydestä, virtauksista ja vaatetuksesta.

        Alkuvaiheessa hukkunut painuu pohjaan ja voi pohjavirtausten mukana ajautua kauaksikin. Jos ihminen hukkuu matalaan veteen ja kesäaikaan, mikä on Suomessa yleistä, elimistön hajoamisesta ja bakteerikäymisestä aiheutunut kaasujen muodostus nostaa hukkuneen pintaan joksikin aikaa. Kun kuolemanjälkeiset muutokset ovat edenneet niin pitkälle, että kaasua ei enää muodostu, hukkunut painuu jälleen pohjaan, missä kalat, äyriäiset ja muut eliöt palauttavat pehmytkudokset takaisin luonnon kiertokulkuun.

        Syvään veteen hukkunut vainaja ei välttämättä nouse pintaan lainkaan. Syvänteiden kylmässä vedessä kuoleman jälkeiset muutokset etenevät niin hitaasti, ettei ruumiiseen kehity riittävästi kohottavia kaasuja.

        Muutenkin veden lämpötila määrittää kuolemanjälkeisten muutosten kehittymisen. Kesällä parikymmenasteisessa rantamatalassa vainaja saattaa nousta pintaan muutamien päivien tai parin viikon kuluessa. Takaisin pohjaan ruumis painuu parin viikon päästä. Ilmaa sisältävä kelluttava vaatetus voi kuitenkin estää pohjaan painumisen."


    • Tijuana

      Oikeasti, tuon unen perään heräsin, ja oli oikeastaan hyvä tuntu. Vaikka ikään kuin katsoin henkilöä, joka oli jossain vetisen paikan sisässä. Siinä unessa oli oikeasti jotenkin toiveikas tuntu kokoneisuutena.
      Varmaan hyytävää on itse katoamiset, mutta jotenkin toivoa on aina olemassa, ainakin sitä se uni jotenkin tahtoi kertoa, siitä sellaisen tunnun sain. En mitään osaa arvuutella, enkä väitä ainakaan tällä tavalla mikään "ennustaja" olevani, että uni voisi jotain oikeasti kertoa. Enkä kyllä päinvastaistakaan väitä, mutta hämmästynyt olisin, jos joskus juttu ratkeasi, ja paikka täsmäisi.
      Vesi oli kyllä siinä jotenkin aika sameaa, ja tuntui kylmältä, mutta toisaalta raikkaaltakin, itse asiassa aika lailla sellaiselta kuin vedet on noin tähän aikaa vuodesta yleensäkin. Ei itse unen tunnelma ollut mitenkään hyytävä tai kylmä. Mutta en väitä että se olisi enempää kuin uni ...

    • Tijuana

      Ja niin, kerrottakoon sekin, että aika herkästi jotain asioita kun ajattelee, niin ne mulla uniin tavalla tai toisella mukaan tulee. Eli kun kerron, että kadonneista joitakin unia nähnyt, niin ne tullut sinä aikana kun näistä tapauksista on ollut kiinnostunut. En tosin Raisan tapausta ole viime aikoina lueskellut kovinkaan, et tietysti sikäli kysyy, että mistä se mukaan pomppasi viime yönä. Mutta ei tosiaan kannata tehdä kenenkään johtopäätöksiä että olisi joku "ennustaja", jos saan joskus (unessa) tarkempaakin tietoa, niin sitten se olisikin eri asia.
      Eli jotain 3 - 4 vuotta sitten äkkäsin, että kadonneita on näin paljon tässä maassa, jotka ei ole selvinnyt. Sitä ennen en kadonneista luonnollisesti yhtään unta ollut nähnyt. Ja sitähän on vaikea homma pukea sanoiksi, että miten alitajunta asioita suodattaa. Mutta niin se vaan tekee jollain tasolla, thats all !!

      • Anonyymi

        On täysin mahdollista nähdä unen aikana asioita, jotka myöhemmin paljastuvat totuuudeksi! Unen aikana ihminen on avoin vastaanottamaan "tietoja" esim. menneistä tapahtumista (koska niistä jää aina "energiajälki", jotkut pystyvät näkemään unessa myös tulevia tapahtumia) ja herkillä tuo näkeminen/aistiminen toimii ihan valveillakin. Vaatii toki keskittymistä.

        Samoin on tapahtunut itselläni, että olen syystä tai toisesta nähnyt esim. kadonneiden (vain joidenkin jos. esim nähnyt lehdessä kuvan kadonneesta henkilöstä) olinpaikasta tai katoamistapahtumaan liittyvästä unen aikana ja herännyt yöllä heti tuon "unen" nähtyäni.

        Joskus myös päivällä jos olen omissa ajatuksissani, teen rutiininomaista työtä jossa ei tarvitse keskittyä intensiivisesti, tulee siis tuollaisia "näkyvälähdyksiä tms".

        Raisasta en ole lukenut aiemmin, mutta nyt jokin aika sitte hänen katoamisestaan tuli puhetta ja näin "unen", johon heräsin välittömästi yöllä. Siinä enkeli vartioi paikkaa missä Raisa on. Tuo paikka oli pienehkö lampi (koska ympärillä oli kasvustoa/puita suht lähellä ja vesi oli paikallaa/ei virrannut). Oli yö (koska oli pimeää), ehkä siksi kun näin tuon unessa yöllä en tiedä. Valkoinen enkeli pysyi jämäkästi veden yllä yhdessä paikassa, ymmärsin hänen vartioivan tuota paikkaa. Mielenkiintoisia juttuja nämä ovat, mutta en voi mennä sanomaan pitääkö "uni" paikkaansa. Uskoo ken tahtoo tai olkoon uskomati.


      • Anonyymi

        Minäkin näin pimeässä kaikkea, sitä sanotaan mielikuvitukseksi.


      • Anonyymi

        Poliisi on nykyään ihan virallisesti täysin ateistinen.
        Ennenvanhaan ne käytti meedioita apuna mutta kun mikään ei koskaan ole niiden avulla selvinnyt niin siitä hommasta on luovuttu.
        Muutenkin vähäsiä resursseja vaan tyhjää kuluttivat ne kaikenmaailman varvuntaivuttajat.


    • Anonyymi

      Mulle tulee ajoittain varma tunne jostain tapahtumasta että tämän olen kokenut ennenkin vaikka kyse on varmasti ainutlaatuinen. Useimmiten niin että joku ihminen ketä ei ole ennen tavannut niin sanoo jotain, mutta tiesit jo hetki ennen mitä tuo ihminen tulee sanomaan ja lause on täysin ennalta arvaamaton.

      En juuri koskaan muista näkemiäni unia, mutta uskon että tunne johtuu siitä että olen nähnyt sen joskus unessa.

      Kirjoitin tämän koska joku muu puhui ylempämä samasta asiasta, voin hyvin uskoa että Raisa saattaa olla jossain näkemässsään pikku lammessa..

      En edes usko.Jumalaan tai enkeleihin. On friikki tunne kun tää tapahtuu.

      • Anonyymi

        No se on se, mitä nykänenkin koki mäkitornissa, de ja vu ja bon voyage.


    • Anonyymi

      Se on kuollut jo. Tuliko ihan yllätyksenä?

      • Anonyymi

        Tuskin monikaan enää olettaa, että hän elossa olisi. Kyse on hänen kalmonsa/jäänteiden löytymisestä. Ja vaikka kalmo/luut vielä löytyisikin on epätodennäköistä, että mitään todisteita tekijästä kalmosta saataisiin.

        Luulempa ettei poliisilla riitä motivaatio edes etsintöihin. Todistajien puuttuessa tekijät saavat kulkea vapaana vailla vastuuta tekemisistään täällä meidän Raisan kohtalosta murehtivien kanssa.

        Viikoittain tapahtuu uusia rikoksia siihen tahtiin, että poliisin aika ja resurssit eivät riitä vanhojen rikosten selvittämiseen.


    • Anonyymi

      Nyt vihdoinkin poliisilla on syytä epäillä epäilty.
      Ja kuten arvasin jo silloin alussa kun pikkaisen luin aiheesta, että oli joku mustalainen ollut varastamassa Raisan kännykkää, niin siinä se syyllinen on.

      Maalaisjärjellä ajateltuna, niin Raisa tietysti kiivastunut asiasta ja mustalaisen seurueessa olleet kaksi naista baarin ulkopuolelta vieneet Raisan Armonkalliolle ja eivät antaneet armoa.

      Näin veikkasin jo jutun alkumetreillä ja nyt näyttää käyvän arvaus toteen.
      Olisi mielenkiintoista jos poliisit vielä selvittäisivät minne ruumis on piilotettu.'
      _______________
      Ton Kyllikki Saaren murhankin olen jo arvannut, eli kirkkoherra joka oli Kyllikkiä tuojottamassa kokoajan, kun Kyllikki oli virastossa töissä teki sen.

      Oli kuulemma sama kirkkoherra Afrikasta laitettu lähetystyötä pois, kun oli nuoria tyttöjä ahdistellut.
      ___

      Helppoa kuin heinänkaato tää rikosten selvittely.

      • Anonyymi

        Etkä tainnut arvata edes Raisan tapausta oikein.


    • Anonyymi

      Pyörin juuri sinä aikana kun Raisa Räisänenkin alueella Armonkallio - Petsamo
      Paljon oli semmoisia yksinäisiä autoilijoita, jotka tarjosivat kyytiä nuorille naisille.

    • Anonyymi

      Uskonnollinen, ankara, ahdistava kasvatus ja siitä seuraava pakeneminen alkoholiin, kun nykymaailmassa eivät kiltit tytöt pärjää, on kyllä ymmärrettävä ilmiö. Ne jotka paheksuvat naisten alkoholin käyttöä yleensäkin, ovat yleensä itse tekopyhiä ja kaksinaamaisia, eli sallivat kyllä miehille kyseisen käytöksen. Tietenkin olisi parempi, ettei kenelläkään olisi tarvetta paeta alkoholiin.

      Se, että ihmisiä huolettaa Raisan katoamistapaus, ja he haluavat antaa vinkkejä ja kertoa omista kokemuksistaan ahdistelusta ja peloista, Tampereen keskustan alueella liikkuessa, on hyvä asia, vaikka jotkut sanovatkin, ettei heillä ole omaa elämää, kun antavat vinkkejä, asia on pikemminkin päinvastoin, elämän arvostamisen takia, niitä vinkkejä annetaan, halusta auttaa selvittämään tapausta.

      Se mikä tuossa Raisan tapauksessa kummastuttaa, on oliko se Kotiliedessä vai mikä lehti keskustelu, vai Iltalehti, missä sälytettiin katoamisen syy automaattisesti ei-uskovaisten kontolle, herätti outoja tuntemuksia, että tietääkö katoamisesta enemmän joku, joka on ns. uskovainen, voisiko olla joku ahdasmielinen, joka olisi suuttunut, kun nuori nainen pukeutuu minihameeseen ja käyttää alkoholia, vaikka on ns. uskovaispiireistä ? Mahdollisesti jotain äärioikeistolaisia taipumuksia, kun on tarve vihata uskonnottomia.

      Varsinkin Pohjois-Suomessa, Pohjanmaalla, Savon suunnalla, on ollut hyvin ankaraa kurikasvatusta ja huonoa, väkivaltaista kohtelua naispuolisille jälkeläisille, jos eivät ole alistuneet, ahtaaseen kiltin tytön tottelijan rooliin ja uskonnon sanelemiin, kuritus-käytössääntöihin. Onko etelän poliisi osannut ottaa, sellaisen näkökulman tuossa tapauksessa huomioon, tietävätkö kuinka vakavaa väkivaltaa, uskontojen uhrit voivat joutua kokemaan.

      • Anonyymi

        Missä kerrottu että Raisan kotona olisi ollut ankara uskonnollinen kasvatus :)

        En ole huomannut missään mitään mainintaa uskonnoista jutun yhteydessä, jonkun keksintöä. Nuoret ryyppää yleisesti ja tuskinpa uskovaisten vanhempien ainakaan enempää. Nykyään ehkä vähentynyt, mutta tilalle tulleet huumeet eli pahentunut vaan. Alkoholismi voi periytyä, mutta yhtä hyvin lapsista voi tulla raittiita. Lääkäreillä/menestyvillä vanhemmilla on usein ainakin yksi juoppo lapsi, mutta tuskinpa sitäkään tilastoitu.


    • Anonyymi

      Mummoni tunsi Raisa räisäsen äidin ku he olivat työ kavereita ja Raisan veli kävi meidän mökillä kauan sitte tosin sillon Raisa oli jo kadonnut.

    • Anonyymi

      Eräällä % -porukalla (Tre) oli joskus noihin aikoihin vanha venäjällä valmistettu musta jenkiltä näyttävä limusiini.

    • Anonyymi

      Onko Peltolammi jo tutkittu?

      • Anonyymi

        Tulee mieleen että silloin oli Tampereella futis pelit, niin hyvin peitelty juttu jotta vois liittyä siihen, piilotettu katastrofin ainekset, jollain ollut tärkeä säilyttää maine, hyvävelipiiri varmaan laaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen että silloin oli Tampereella futis pelit, niin hyvin peitelty juttu jotta vois liittyä siihen, piilotettu katastrofin ainekset, jollain ollut tärkeä säilyttää maine, hyvävelipiiri varmaan laaja.

        Todennäkösesti muija ja muksut kotona, hups kävi vahinko, kaverit peittäneet jäljet, näsinrinne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen että silloin oli Tampereella futis pelit, niin hyvin peitelty juttu jotta vois liittyä siihen, piilotettu katastrofin ainekset, jollain ollut tärkeä säilyttää maine, hyvävelipiiri varmaan laaja.

        Oli myös marttakerho, hyvin epäilyttävää.


    • Anonyymi

      Urheilupiireissä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. On nuoria teinejä ja aikuisia, jo perheellisiä ihmisiä samoissa seurakuvioissa, hormonit hyrräävät ja välillä viinakin virtaa.

    • Anonyymi

      Raisahan nousi sinä katoamisiltanaan juuri samanmalliseen Cadillac museoautoon, jollainen myös Sipe Santapukilla oli ja arvatkaas mistä Sipe sen autonsa osti ?

      No Tampereelta YÖ-yhtyeen basistilta Markku Petanderilta.

      Sipehän oli autollaan ajelemassa tuona iltana Tampereella ja Apulannalla ei ollut keikkaa tuona iltana.

      Jo polttaa, jo polttaa.

      • Anonyymi

        Ei teitä noitia nykyään enää polteta roviolla, mutta suljetulle osastolle voit päästä ellei lääkitys tehoa.


      • Anonyymi

        Oliko Petanderilla kavereina poliiseja? Entä tämä sarjamurhaaja Penttilä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Petanderilla kavereina poliiseja? Entä tämä sarjamurhaaja Penttilä?

        Sarjamurhaaja butt sen tappoi ja söi.


    • Anonyymi

      Apulanta teki Raisan katoamisesta vuosi myöhemmin biisin "EI YHTÄÄN TODISTAJAA".

      Tänään on päivä jolloin mieleni on mutaa
      Amputoidut jalkani eivät käskystä futaa

      Onni löytyy divarista taivaalta satelliitista
      Nälkä kasvaa suuremmaksi kantajaansa

      Laimenna mut haalista mut poista kokonaan
      Ei saa jättää yhtään todistajaa

      Todellisuus nousee vielä kerran viemäreistä
      Vuorovesi kääntyy peittää alleen toisen meistä
      Laimenna mut haalista mut poista kokonaan

      Ei saa jättää yhtään todistajaa
      Tehdään tästä voiton päivä jäljet peitetään
      Ja huomenna on toisenlainen sää

      Laimenna mut haalista mut poista kokonaan
      Ei saa jättää yhtään todistajaa

      Tehdään tästä voiton päivä jäljet peitetään
      Ja huomenna on toisenlainen sää

    • Anonyymi

      Kovin on muutan Aavedata:lla usko itseensä (ehä hyväkin?!) ... Nunna Elisabethia etsittiin laitteille yölllä maaseuduilta, Raisa Räisästä näköjään jopa päivällä autosta Tre:n kaupungilta, eikö päivällä ja yöllä ole mitään eroa??!

      Raisa Räisänen - jakso pitäisi löytyä tässä :

      https://www.youtube.com/watch?v=Trw5Gs-XRok

      • Anonyymi

        Itselleni ymmärtänyt aavedata on viihteelinen heidän esittämän tyylin kannattaja kunnalle suunnattua viihdettä. Youtubelta löytyy eneminkin ulkomailta tuotettua aavedatan kaltaista seurattavaa. Niihin luonnolisesti jotkut uskovat mitä esitetään tapahtuvan. Onko se niin on oma juttunsa. Aavedata ei tutki Riina Mäkistä koska kiisteltyä edelleen onko kuollut. Laskevatko pois mahdollisuudet ehkä jos ohjelman kuvauksissa Riina kävelisi kameran kuvaan vaikka aavedata Riinan löytäessä teksi palveluksen samoillessa Riinan katoamisen paikan ymmpäristössä. Oli miten oli Riina Mäkisen tapaukseen olen havainnut kehittyvän Raisa sokeutta. 20 vuoden peräänkö Riina Mäkisen kohdalla palataan oikeisiin ratkaiseviin näköhavaintoihin jolla ratkotaan henkirikosta.


    • Anonyymi

      Jos nämä kolme tutkintalinjaa pidetään : A.naisparilinja b.taksillinja c.jenkkiauto - linja, niin minkä TE valitsisitte??! ...

      Kaikkiaan (vaikka b.taksilinjaakin olen paljon miettinyt) c.jenkkiautolinja kuitenkin aina vetää kohti X:ää eniten ... Mikähän se on se X. se on suuri arvoitus ...

      Naisparilinja vetöö sinne Armonkallioon, ja sitä kautta olisi suurin (miten suuri??!) löytämismahdollisuus ... Taksilinja vetää vaan sinne Multiojankadulle (monessako muussa vastaavassa tapauksessa muuten osoite kerrottu näin suoraan??!), joka kuitenkin vain epäilys(??!) ...

      Jenkkiauto - linja taas on täysin epäselvä (selvin on kai Multioja, kuitenkin), mutta se voi johtaa moniin eri suuntiin, onko se sitten jo liiankin epäselvää??! ... Mutta siitä on kuitenkin kuvatodiste, jota on käännelty edes ja takaisin, ei kai kuitenkaan täysin poissuljettu ...

      Armonkallion voisin jättää kuitenkin epätodennäköisimmäksi, siellä oli kyllä se lääkärilinjakin (menehtyi?!), ja huutoja kuului. No, lääkäritkin voi potea ties mitä oireita (paljastuksineen) ja vaikkapa nuorisojuhlijat voivat kaupungin yössä joskus huudella, vaikkeivät "tuskissaan" huutaisikaan, näin ainakin monesti käy ...

      Ainakin tuntuisi, että Tre: vesistöt lähialueilta on niin hyvin käyty, että tuskin niissä enää ... Mutta mikä sitten on "lähialue", onhan niitä Tre:n ympäristössäkin vaikka mitä alueita ... Onnea niille etsinnöille, joita vielä tuleman pitää ... !! ....

      • Anonyymi

        Jospa ne kaverit kävikin silloin yöllä ruumiinhävitys reissulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa ne kaverit kävikin silloin yöllä ruumiinhävitys reissulla.

        Tarkoitatko nyt Raisa Kavereita, jotka nimenomaan jättivät Raisan sinne Tre:n yöhön??! Missä vaiheessa silloin olisi ruumis tullut, siis tapettu??! Olisiha se huomattu, jos sellainen olisi tapahtunut ...

        Pikkulaukku?! Kyllä nyt epäillään Raisan kavereita taas kaikesta, tuskin olisi syytä ollut tälläistäkään pimittää ... Hyvin olsi peitetty, jos kaikki olisi ollut ihat täyttä puppua ...

        Aika vähän kyllä kaverit ollut esillä suoraan (tulee mieleen Merja Vaaran tapaus). Tosin voi olla nuorille kova paikka kertoa kaverin katomisesta, ei siinä mitään pakosti enempää ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko nyt Raisa Kavereita, jotka nimenomaan jättivät Raisan sinne Tre:n yöhön??! Missä vaiheessa silloin olisi ruumis tullut, siis tapettu??! Olisiha se huomattu, jos sellainen olisi tapahtunut ...

        Pikkulaukku?! Kyllä nyt epäillään Raisan kavereita taas kaikesta, tuskin olisi syytä ollut tälläistäkään pimittää ... Hyvin olsi peitetty, jos kaikki olisi ollut ihat täyttä puppua ...

        Aika vähän kyllä kaverit ollut esillä suoraan (tulee mieleen Merja Vaaran tapaus). Tosin voi olla nuorille kova paikka kertoa kaverin katomisesta, ei siinä mitään pakosti enempää ...

        Voisihan ne olla ottaneet Raisan kyytiin sen jälkeen kun viimeksi nähty, vaikkei kovin todennäköistä olekaan. Eikös niitä ollut vain 4 autossa, olisi siihen pitänyt 5 mahtua ja usein on enemmänkin. Kavereipiirissähän murhat useimmiten taphtuu, mutta tässä on paljon vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko nyt Raisa Kavereita, jotka nimenomaan jättivät Raisan sinne Tre:n yöhön??! Missä vaiheessa silloin olisi ruumis tullut, siis tapettu??! Olisiha se huomattu, jos sellainen olisi tapahtunut ...

        Pikkulaukku?! Kyllä nyt epäillään Raisan kavereita taas kaikesta, tuskin olisi syytä ollut tälläistäkään pimittää ... Hyvin olsi peitetty, jos kaikki olisi ollut ihat täyttä puppua ...

        Aika vähän kyllä kaverit ollut esillä suoraan (tulee mieleen Merja Vaaran tapaus). Tosin voi olla nuorille kova paikka kertoa kaverin katomisesta, ei siinä mitään pakosti enempää ...

        Ei poliisin mallinukkekuvassa ollut laukkua. Miten bleiserin taskussa pidettäisiin avaimia, meikkejä, lompakkoa, puhelinta? Raisahan oli lähtenyt kotoaan tämän tytön luo. Muutenkin outoa tuo maininta puhelimen akun tarkistamisesta sekä 20 markan? antamisesta. Silti ei muistanut oliko puhunut että olisivat menneet Seurahuoneelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisihan ne olla ottaneet Raisan kyytiin sen jälkeen kun viimeksi nähty, vaikkei kovin todennäköistä olekaan. Eikös niitä ollut vain 4 autossa, olisi siihen pitänyt 5 mahtua ja usein on enemmänkin. Kavereipiirissähän murhat useimmiten taphtuu, mutta tässä on paljon vaihtoehtoja.

        Varsinkin nuorison illalvietoissa autossa voi olla ainakin se yksi henkilö yli sallitun määrän. Jos tosi on, että vaan 4 oli, niin se kyllä muuttaa omien ajatuksienikin suunnan ...

        Mutta oliko tosiaan näin varmasti?! ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei poliisin mallinukkekuvassa ollut laukkua. Miten bleiserin taskussa pidettäisiin avaimia, meikkejä, lompakkoa, puhelinta? Raisahan oli lähtenyt kotoaan tämän tytön luo. Muutenkin outoa tuo maininta puhelimen akun tarkistamisesta sekä 20 markan? antamisesta. Silti ei muistanut oliko puhunut että olisivat menneet Seurahuoneelle.

        Tätä voi todella arvioida monella tapaa, tällä tavalla itse tässä ja nyt : Puhelin nyt mahtuu bleiserinkin povitaskuun (eikö niissä usein sellainen/sellaisia ole?!), samoin avain (jos ei ole isoa nippua yhdessä perässä), ja lompakon sijasta voinut olla vaan käteistä rahaa (vaikka nämä kolme tavaraa vielä povitaskussa menevätkin, luultavasti).
        Sen sijaan meikkejä ei oikein kai pidetä taskuissa ...

        Mutta ei kaikilla nuorilla naisilla meikkejä mukana olekaan, kaikki ei meikkaa ravintolaan menessäkään, ja jos meikkaa hillitysti, niin sitä ei tarvitsekaan ehtimiseen korjata, kai?!

        Olisi tietysti tosi jymyjuttu, jos Raisalla olisikin ollut laukku, ja se hävinnyt, mutta koska tälläisestä ei ole koskaan kerrottu, niin varmastikaan ei ole ollut ... Kyllä nuori nainen voi tavarat kuljettaa ilman laukkuakin. Eikä Raisa ole huomattavan meikattuna esiintynyt kuvissa, joita ollu julkisuudessa, tosin pakosta se ei siitä kerro, etteikö olisi ravintolailtana meikkejä käyttänyt etc. ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin nuorison illalvietoissa autossa voi olla ainakin se yksi henkilö yli sallitun määrän. Jos tosi on, että vaan 4 oli, niin se kyllä muuttaa omien ajatuksienikin suunnan ...

        Mutta oliko tosiaan näin varmasti?! ...

        Niin muistelen lukeneeni ja siksi ihmeteltykin, se ei olisi niinkään ihmeellistä jos eivät haluaisi kuudetta vaikkapa pikkuautoon, vaikka onhan niissäkin ylimnääräisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin muistelen lukeneeni ja siksi ihmeteltykin, se ei olisi niinkään ihmeellistä jos eivät haluaisi kuudetta vaikkapa pikkuautoon, vaikka onhan niissäkin ylimnääräisiä.

        Jos jättivät 16-vuotiaan kännissä ja rahattomana keskelle kaupunkia vähissä vaatteissa niin se on heitteillejättö. Siksi tuo kertomus puhelimen akun tarkastamisesta ja 20 eurosta/markasta on niin päälleliimatun tuntuista. Aivan kuin jälkikäteen keksityltä. Kummallinen kaveri kun itse menee lämpimään autoon ja kaveri jätetään yksin. Normaali ihminen olisi sanonut että hän jää sitten tampereelle raisan kanssa jos raisa ei pääse kyytiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jättivät 16-vuotiaan kännissä ja rahattomana keskelle kaupunkia vähissä vaatteissa niin se on heitteillejättö. Siksi tuo kertomus puhelimen akun tarkastamisesta ja 20 eurosta/markasta on niin päälleliimatun tuntuista. Aivan kuin jälkikäteen keksityltä. Kummallinen kaveri kun itse menee lämpimään autoon ja kaveri jätetään yksin. Normaali ihminen olisi sanonut että hän jää sitten tampereelle raisan kanssa jos raisa ei pääse kyytiin.

        Mistäkä sekään tiedetään, miten lämmin autoa oli ...
        No niin, jokatapauksessa kaverin syy kaiketi vähitään se, että poikaystävä taisi olla autossa, ja Raisan poikaystävä ei ollut ... Tosiaan tuon ikäisillä "poikaystävät" voi merkitä vaikka mitä, mutta kaiketi Raisa oli ollut poikien mieleen, mitä se sitten tarkoittikaan ...

        Kaupungin keskustassa saa usein apua, ainakin alaikäinen jos on. Sikäli en tiedä onko heitteillejättö?! ... Sakon uhallakin todellakin olisi kyllä kaveri pitänyt mukaan ottaa, mutta miksei otettu??! ... No,nuorilla on usein vaihtelevia impulsseja myös. ja ihan melko hyvä syy uskoa, että Raisa 20 markan avulla kotiin olisi päässyt ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäkä sekään tiedetään, miten lämmin autoa oli ...
        No niin, jokatapauksessa kaverin syy kaiketi vähitään se, että poikaystävä taisi olla autossa, ja Raisan poikaystävä ei ollut ... Tosiaan tuon ikäisillä "poikaystävät" voi merkitä vaikka mitä, mutta kaiketi Raisa oli ollut poikien mieleen, mitä se sitten tarkoittikaan ...

        Kaupungin keskustassa saa usein apua, ainakin alaikäinen jos on. Sikäli en tiedä onko heitteillejättö?! ... Sakon uhallakin todellakin olisi kyllä kaveri pitänyt mukaan ottaa, mutta miksei otettu??! ... No,nuorilla on usein vaihtelevia impulsseja myös. ja ihan melko hyvä syy uskoa, että Raisa 20 markan avulla kotiin olisi päässyt ...

        Kai se auto oli lämpimämpi kuin neljä astetta eli saman verran kuin nyt on ulkona. Meneppä sinne pienessä topissa ja avoimessa bleiserissä ja minihameessa kokeilemaan kuinka mukavaa on olla rahattomana kylmässä ja pimeässä. Silloin tarttuu mihin tahansa epämääräiseen, voit tulla mun luo lämmittelee tää kebabbila menee just kiini. Maksoiko taksi muka tuollon 20 markkaa? En usko. Yöbussit ei taas turvallisuussyistä ottanut seteleitä vastaan. Humalassa yksin on tyttö jätetty = heitteillejättö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se auto oli lämpimämpi kuin neljä astetta eli saman verran kuin nyt on ulkona. Meneppä sinne pienessä topissa ja avoimessa bleiserissä ja minihameessa kokeilemaan kuinka mukavaa on olla rahattomana kylmässä ja pimeässä. Silloin tarttuu mihin tahansa epämääräiseen, voit tulla mun luo lämmittelee tää kebabbila menee just kiini. Maksoiko taksi muka tuollon 20 markkaa? En usko. Yöbussit ei taas turvallisuussyistä ottanut seteleitä vastaan. Humalassa yksin on tyttö jätetty = heitteillejättö.

        Ihan oikein haastelet ... Silti autokin saattoin olla kylmä, jos olisi kauan jo ollut pysäköitynä ... Vähissä vaatteissa näin lokakuun lopulla on kuitenkin usein kylmä, sitä ei tarvitse, eikä pidäkään kokeilla ...

        Muista kyllä juttuja mitä oman nuoruuteni nuoret naiset kertoi noin kymmenisen vuotta ennen Raisan tapausta. Tuntemattomien luokse voitiin lähteä paitsi syystä (=kylmä ilma) niin ihan syyttäkin, ihastukset ei pakosta liityä tähän ollenkaan ...

        Minnehän taksilla 20 markalla lienee tuolloin pääsyt ... On monia vaihtoehtoja edelleen tutkinnalla harkittavanan varmasti ... Nuoren naisen mielenoikut voi olla monesi kovin arvamattomat ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin muistelen lukeneeni ja siksi ihmeteltykin, se ei olisi niinkään ihmeellistä jos eivät haluaisi kuudetta vaikkapa pikkuautoon, vaikka onhan niissäkin ylimnääräisiä.

        Kiinnostavaa kyllä, että onko/eikö tutkinta oikeasti kertonut, montako henkilöä autossa oli, ja paljonko siihen mahtui. Monissa nuorison muistoissa kyllä ainakin yksi ylimääräinen otettiin mukaan.

        Se ei tietenkään pakosta kerro, että kaikissa tapauksissa niin olisi. Mutta jos "ylimääräisenäkään" Raisaa ei olisi otettu mukaan, niin miksi ei??!!

        Se saattoi kuitenkin merkitä jotain, ja jos ei olisi merkinnytkään, niin se merkitsi ainakin Raisa käyttäytymiseen ja kenties myös hänen kohtaloon ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se auto oli lämpimämpi kuin neljä astetta eli saman verran kuin nyt on ulkona. Meneppä sinne pienessä topissa ja avoimessa bleiserissä ja minihameessa kokeilemaan kuinka mukavaa on olla rahattomana kylmässä ja pimeässä. Silloin tarttuu mihin tahansa epämääräiseen, voit tulla mun luo lämmittelee tää kebabbila menee just kiini. Maksoiko taksi muka tuollon 20 markkaa? En usko. Yöbussit ei taas turvallisuussyistä ottanut seteleitä vastaan. Humalassa yksin on tyttö jätetty = heitteillejättö.

        "Kai se auto oli lämpimämpi kuin neljä astetta eli saman verran kuin nyt on ulkona. Meneppä sinne pienessä topissa ja avoimessa bleiserissä ja minihameessa kokeilemaan ... "

        En, mutta jos auto on ollut juuri käynnittetty, ja joitakin tunteja seissut kaupungilla, niin ei se kovin äkkiä ole ulkoilmaa lämpimämpi ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostavaa kyllä, että onko/eikö tutkinta oikeasti kertonut, montako henkilöä autossa oli, ja paljonko siihen mahtui. Monissa nuorison muistoissa kyllä ainakin yksi ylimääräinen otettiin mukaan.

        Se ei tietenkään pakosta kerro, että kaikissa tapauksissa niin olisi. Mutta jos "ylimääräisenäkään" Raisaa ei olisi otettu mukaan, niin miksi ei??!!

        Se saattoi kuitenkin merkitä jotain, ja jos ei olisi merkinnytkään, niin se merkitsi ainakin Raisa käyttäytymiseen ja kenties myös hänen kohtaloon ...

        Olikin väärin muistettu, ainakin lehden mukaan autossa ollut 5, liekö sitten tarkastettu mitenkään. Kannattaisi näköjään tarkastaa kaikki aina ennen kuin kirjoittaa ja olihan Raisa isokokoinen.

        "Hieman ennen yhtätoista illalla Räisäsen ystävä nousi tavaratalo Sokoksen edessä Hämeenkadulla autoon, jonka määränpäänä oli Huittisten Seurahuone. Tästä asiasta ystävän poikaystävä oli soittanut tytöille ravintolaan ja siksi nämä lähtivät sieltä pois. Pojalla oli kavereita Huittisissa. Räisänen ei mahtunut kyytiin.

        – Raisa olisi ollut kuudes autossa, eikä pieneen Peugeotiin mahtunut viittä enempää, Tuominen sanoo."
        https://yle.fi/uutiset/3-11001444


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa ne kaverit kävikin silloin yöllä ruumiinhävitys reissulla.

        En syytä kavereita, ihmetyttää silti ettei kukaan tiennyt mistään juuri mitään..vaikea kuvitella että heistä kukaan olisi sotkeentunut tappoon.

        Jospa tämä joskus selviäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä voi todella arvioida monella tapaa, tällä tavalla itse tässä ja nyt : Puhelin nyt mahtuu bleiserinkin povitaskuun (eikö niissä usein sellainen/sellaisia ole?!), samoin avain (jos ei ole isoa nippua yhdessä perässä), ja lompakon sijasta voinut olla vaan käteistä rahaa (vaikka nämä kolme tavaraa vielä povitaskussa menevätkin, luultavasti).
        Sen sijaan meikkejä ei oikein kai pidetä taskuissa ...

        Mutta ei kaikilla nuorilla naisilla meikkejä mukana olekaan, kaikki ei meikkaa ravintolaan menessäkään, ja jos meikkaa hillitysti, niin sitä ei tarvitsekaan ehtimiseen korjata, kai?!

        Olisi tietysti tosi jymyjuttu, jos Raisalla olisikin ollut laukku, ja se hävinnyt, mutta koska tälläisestä ei ole koskaan kerrottu, niin varmastikaan ei ole ollut ... Kyllä nuori nainen voi tavarat kuljettaa ilman laukkuakin. Eikä Raisa ole huomattavan meikattuna esiintynyt kuvissa, joita ollu julkisuudessa, tosin pakosta se ei siitä kerro, etteikö olisi ravintolailtana meikkejä käyttänyt etc. ...

        Bleiserin taskuja on tietenkin erilaisia, mutta tuon ajan Nokian känny on ehkä just ja just mahtunut taskuun, mutta ehkä tippuu sieltä aika helposti tai ainaki näin itsellä. Käteinen on tietysti voinut olla vaikka bleiserin toisessa taskussa tai jos bleiserissä on sisäpuolella povari, mutta molemmista paikoista tippuu aika helposti varsinkin jos on vähän maistissa ja bilettämässä ja vaikka ei olisikaan niin silti. En tiedä minkä kokoinen Raisan avainnippu on ollut vaiko vain yksi avain, mutta ei nuo kaikki millään mene bleiserin taskuihin ja povariin tai ainakin tippuu tosi helposti sieltä ja toisaalta näyttää hullulta jos bleiserin taskut pullottaa liikaa. Meikkejä tuohon ei oikein saa mahtumaan, mutta kun itse muistelen muita nuoria tuolta ajalta niin aika moni piti kyllä yksittäisiä meikkejä takin taskuissa, housun taskuissa jne. esim. huulikiiltoa/huulirasvaa, luomivärejäkin, mutta mitään suurempaa meikkikokelmaa tuskin tuonne mahtuu..jos ollenkaan meikkejä. Kaikki ei muutenkaan meikkaa tai meikkaa kotona/kaverilla, mutta ei ota meikkejä mukaan.

        Itse en ainakaan muista mitään jenkkiautovillitystä, mutta ehkä Tampereella sellaisia on voinut olla. Meillä pk-seudulla en tunne tai tiedä ainuttakaan, joka olisi yrittänyt tehdä vaikutusta jollain jenkkiautolla. Enemmänkin jokin jenkkiauto kuulostaisi hieman junttimaiselta ja halvalta. Sen sijaan miehiä, jotka huutelee, vislailee ja houkuttelee autoista kadulla käveleviä naisia kyytiin niin niitä kyllä riittää ihan 90-luvulta tähän päivään asti… Joskus on tultu ihan ravintolaan sisälle asti pyytelemään (lue houkuttelemaan) ulkona olevaan autoon kyytiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bleiserin taskuja on tietenkin erilaisia, mutta tuon ajan Nokian känny on ehkä just ja just mahtunut taskuun, mutta ehkä tippuu sieltä aika helposti tai ainaki näin itsellä. Käteinen on tietysti voinut olla vaikka bleiserin toisessa taskussa tai jos bleiserissä on sisäpuolella povari, mutta molemmista paikoista tippuu aika helposti varsinkin jos on vähän maistissa ja bilettämässä ja vaikka ei olisikaan niin silti. En tiedä minkä kokoinen Raisan avainnippu on ollut vaiko vain yksi avain, mutta ei nuo kaikki millään mene bleiserin taskuihin ja povariin tai ainakin tippuu tosi helposti sieltä ja toisaalta näyttää hullulta jos bleiserin taskut pullottaa liikaa. Meikkejä tuohon ei oikein saa mahtumaan, mutta kun itse muistelen muita nuoria tuolta ajalta niin aika moni piti kyllä yksittäisiä meikkejä takin taskuissa, housun taskuissa jne. esim. huulikiiltoa/huulirasvaa, luomivärejäkin, mutta mitään suurempaa meikkikokelmaa tuskin tuonne mahtuu..jos ollenkaan meikkejä. Kaikki ei muutenkaan meikkaa tai meikkaa kotona/kaverilla, mutta ei ota meikkejä mukaan.

        Itse en ainakaan muista mitään jenkkiautovillitystä, mutta ehkä Tampereella sellaisia on voinut olla. Meillä pk-seudulla en tunne tai tiedä ainuttakaan, joka olisi yrittänyt tehdä vaikutusta jollain jenkkiautolla. Enemmänkin jokin jenkkiauto kuulostaisi hieman junttimaiselta ja halvalta. Sen sijaan miehiä, jotka huutelee, vislailee ja houkuttelee autoista kadulla käveleviä naisia kyytiin niin niitä kyllä riittää ihan 90-luvulta tähän päivään asti… Joskus on tultu ihan ravintolaan sisälle asti pyytelemään (lue houkuttelemaan) ulkona olevaan autoon kyytiin.

        Useimmilla naisilla joku pikkulaukku tai pussukka mukana, mutta tuskinpa sillä jutun selviämisen kannalta merkitystä.


    • Anonyymi

      Hieman outoa ettei raisalla ollut mitään pikkulaukkua mukanaan.Puhelintakin piti kuulemma bleiserin taskussa. Pikkulaukku oli tuohon aikaan jokaisella iltaelämässä. Jäiköhän raisan kotiavaimet ja muut kamat kuten lompakko tälle kaverille jonka luota viihteelle lähtivät? Vai jöikö pikkulaukku todellisuudessa sinne kavereiden autoon. Raisahan oli kännissä ja kaverit nuoria. Ehkä valehtelivat puhelimesta ja siitä kahdestakympistä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Marokkolainen, joka tappoi Sinisalon Hämeenlinnassa, oli heittänyt Sarin ruumiin jätesäkissä 70 kilometrin päähän metsätien varteen. Jos murhaaja oli kebabmies niin luulisi, että tällainen ruumiinhävittäminen olisi niille vakiintunut tapa. Tosin Britanniassa laittoivat tytön kebabbiin ja syöttivät asiakkaille. Ehkä Raisakin löytyy jätseäkistä jostain risukosta.

      • Anonyymi

        Joo totta, Turkki ja Marokko on kulttuurillisesti(/islamilaisesti) kai yllättävän lähellä ... Muistan itse tuon Sinisalon tapauksen uutisoinneista jonkin verran paremmin, vaikka useimmilla kai se on tosin päin ... Jonnekin Pirkanmaalle, Hämeeseen, jopa Keski-Suomeen tai Etelä-Pohjanmaalle on voinut RR päätyä, jos on hyvä rämeikkö, risukko, suo taikka pajukko tiedetty ...

        Mutta tuosta Sinisalon tapauksesta ei ole koskaan ollut yhtään epäselvää, mies vaan ehti lähteä, kun tuomari teki "epävarmoja" päätöksiä. Raisan tapauksessa ehkä voisi joitain linjoja (Autolinjoja??!) vielä ehkä tutkia tarkemmin ... (Mitään itse kummemmin epäilemättäkään edes, mutta kuitenkin, koska uskoisin RR:n lopulta kuitenkin jonnekin autolla kyydissä lähteneen, kävelylinja on heikko oletus ... ) ....


    • Anonyymi

      Kohta ainakin uuden moottoritien ja muun rakentuessa voi löytyä Lempäälän, Pirkkalan ja Tampereen välisestä metsästä, jos on sinne kadonnut tai haudattu.

      • Anonyymi

        Tai kiinteistön betonilattian alta, kelatkaa ajatusta mitä rakennuksia tehtiin Tampereella 1999 lokakuussa, eräästä kiinteistössä haisi ruumis ja nyt asia on poliisilla. Ehkä Raisa löydetään ......Tämä tieto on varma en ota kantaa onko kenen ruumis/mädäntynyt lattian alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai kiinteistön betonilattian alta, kelatkaa ajatusta mitä rakennuksia tehtiin Tampereella 1999 lokakuussa, eräästä kiinteistössä haisi ruumis ja nyt asia on poliisilla. Ehkä Raisa löydetään ......Tämä tieto on varma en ota kantaa onko kenen ruumis/mädäntynyt lattian alla.

        Jossain ketjussa joku rakennuksessa työskennellyt sanoi ettei siellä mikään haissut ja että betonivaluun hautaaminen olisi mahdotonta ilman tamppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain ketjussa joku rakennuksessa työskennellyt sanoi ettei siellä mikään haissut ja että betonivaluun hautaaminen olisi mahdotonta ilman tamppia.

        Milloinkaan tämä kyseinen mies oli firmassa töissä? Tuskin joka huoneessa kävi (yksi huone haisi ) ja haju jo laimentunut (vuonna 1999 rakennettu). Raksa inssi sanoi että mahdollista, mutta yksin iso työ. kuka arvaisi/huomaisi että perustuksia on kaivettu. Sittenhän syy hajulle on kumma, kävin ite yrityksessä ja jokin outo kalman haju tuntui. Vain ruumiskoira kertoo totuuden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkaan tämä kyseinen mies oli firmassa töissä? Tuskin joka huoneessa kävi (yksi huone haisi ) ja haju jo laimentunut (vuonna 1999 rakennettu). Raksa inssi sanoi että mahdollista, mutta yksin iso työ. kuka arvaisi/huomaisi että perustuksia on kaivettu. Sittenhän syy hajulle on kumma, kävin ite yrityksessä ja jokin outo kalman haju tuntui. Vain ruumiskoira kertoo totuuden

        Kukaan niin tyhmää edes yrittäisi, eikä betonin alta mitään haise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan niin tyhmää edes yrittäisi, eikä betonin alta mitään haise.

        Uuniinkin on muurattu ihminen kokemäelläkö se oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan niin tyhmää edes yrittäisi, eikä betonin alta mitään haise.

        Kyllä haju tulee läpi, katso myytinmurtajat......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuniinkin on muurattu ihminen kokemäelläkö se oli?

        Täysin eri asia oma asunto syrjäseudulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä haju tulee läpi, katso myytinmurtajat......

        Mitä ne nyt ovat haistaneet vai sanoiko laite, haisee? Jospa se olikin paise?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin eri asia oma asunto syrjäseudulla.

        Ne lapsetkin asu siellä eivätkä haistaneet mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne lapsetkin asu siellä eivätkä haistaneet mitään.

        Kuivaliha ei paljon haise, ei ehtinyt mädäntymään missään vaiheessa.


    • Anonyymi

      Kuka se baskerinainen sitten oli, joka myöhemmin oli tuomittu henkirikoksesta? Olisiko rikos tapahtunut ulkomailla? Floridassa oli ainakin joku keissi ollut joskus pari vuotta myöhemmin. Googletin vain uteliaisuuttani myös ulkomailla tapahtuneita, suomalaisnaisten tekemiä henkirikoksia 2002 tai 2003. Yhdellä oli sama sukunimi kuin yhdellä toisella henkirikoksesta tuomitulla naisella. Voisihan se olla muukin ulkomailla sattunut. Sen vuoksi nytkin olisi siellä ulkomailla, kun on tottunut käymään siellä. Ehkä jopa on esimerkiksi puoliksi ulkomaalainen. Tai jopa istuu tuomiotaan yhä ulkomailla, jos on vaikka jenkeissä syyllistynyt silloin pari vuotta katoamisen jälkeen.

      • Anonyymi

        Mikä sukunimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sukunimi?

        Parviaine.


      • Anonyymi

        Pienellä haulla tuli ulkomailla tehty suomessa lusittu juttu, muutkin tiedot löytyi yllättävän helpolla Florida. Murha.infossa on siitä kirjoitettu muutama viesti.
        Näemmä voi olla jopa sukuratsite kyseessä, kun kaksi samaa sukunimistä,.


      • Anonyymi

        Vähän vaikea kuvitella jollekin Buttin tyyliselle baskeria päähän. Ja eikö tuo toinen sanonut, että pukeutunut farkkutyylisesti ja toinen sanoo, että pukeutunut popliinitakkiin eli menee ristiin asiat.


    • Anonyymi

      Olen kyllä lukenut murha.infosta Raisaan liittyen. En vaan oo jäsen vaikka tekisi mieli olla. Välittäiskö joku jäsen tän tekstin minfoon? Oon musiikkimies. Tunnen pienartisteja paljon. Suomesta Joanna, Ruotsista Jumper, Tanskasta Aura, Norjasta Maria, Espanjasta Indiro, Itävallasta Satrox ym. Vaan kenestäkään Rami "Raipe" Rengosta en oo ikinä kuullut tätä ennen...

    • Anonyymi

      Tuolla murha-sivustolla kun on niin lennokasta spekua, niin onko Bin Ladenin osuutta katoamiseen vielä tutkittu?

      • Anonyymi

        Epstein?


    • Anonyymi

      Kaappaajan autossahan oli kuulohavaintojen mukaan varmuudella V8. Merkki, malli ja väri menevät pahasti ristiin. Todettakoon Scanialla olleen vahva V8-edustus jo 1999...

    • Anonyymi

      Silminnäkijöiden varaan ei tässäkään jutussa voi paljoa laskea, koska ensimmäiset 15 vuotta julkisuudessa esiteltiin lettipäisen rippilapsen kuvaa.

      Varman tunnistuksen olisivat voineet tehdä ainoastaan ne, jotka oikeasti ovat tytön tunteneet ja tienneet, että hänellä on punainen, puolipitkä polkkatukka. Lokakuussa Tampereen yössä on melko hämärää, ellei suorastaan pimeää, joten ulkosalla huomiota ovat kiinnittäneet minihameisen tytön pitkät, vaaleat jalat.

      • Anonyymi

        Erittäin varma havainto buttista Raisan kanssa kun salikaveri tunnisti. Kumma ettei poliisit saaneet kuulusteluihin vaikka oli monta vuotta aikaa 2016 alkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin varma havainto buttista Raisan kanssa kun salikaveri tunnisti. Kumma ettei poliisit saaneet kuulusteluihin vaikka oli monta vuotta aikaa 2016 alkaen.

        Poliisin toimimattomuus on, jälleen kerran, uskomatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisin toimimattomuus on, jälleen kerran, uskomatonta.

        Samanlaista touhua kuin Ivalossa, kertovatkohan siellä tekijät sitten kun ovat kuolleet.

        Niinhän sen tarjoilijankin tapauksessa Tampereella kävi, kertoivat vasta sitten kun tekijä oli kuollut.


      • Anonyymi

        Olet varmaan katsonut jonkun toisen ihmisen kuvaa ja ajatellut häntä (joka ei liity millään tavalla tapaukseen), mutta josta on jotenkin syystä tai toisesta tarve koko aika puhua (vaino, pakkomielle ?) ja tehdä jutun juurta ja julkisuutta. Eli sillä toisella ihmisellä on ollut välillä vaaleat hiukset ja välillä (rippikuvassa) punertava polkkatukka ja välillä vaalea polkkatukka, myöskin samanlaiset vaatteet ja kengät kuin Raisalla. Sekoitat vaan kahden ihmisen toisiinsa, Helsingin Tampereeseen, toisen ihmisen rippi-ja ylioppilaskuvat toisen ihmisen ulkonäköön.


      • Anonyymi

        Katuvalojen ja mainosvalojen loisteessa on suorastaan valoisaa, kyllä tutut tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisin toimimattomuus on, jälleen kerran, uskomatonta.

        Tampere on omaa luokkaansa.

        Henkirikokset ja katoamiset ryssitty yksi toisensa jälkeen.

        Sisäministeri on erotettava, ellei saa Soria siivottua nyt sellaiseen kuntoon että työt sujuisivat.

        Henkirikoksen tai raiskauksen tekijä on useimmiten tuttu ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaista touhua kuin Ivalossa, kertovatkohan siellä tekijät sitten kun ovat kuolleet.

        Niinhän sen tarjoilijankin tapauksessa Tampereella kävi, kertoivat vasta sitten kun tekijä oli kuollut.

        Hommat tekemättä ja syytellään viatonta.

        Sisäministeri on erotettava.


    • Anonyymi

      Se on erittäin harvoin kun Suomessa joku tappaa itselle vieraan ihmisen
      henkirikokset on aina lähes poikkeuksetta jotain huume porukoitten keskinäinen välienselvittelyä

      • Anonyymi

        Baari-iltojen jälkeen aika usein ja niinhän se kävi Raisankin tapauksessa.


    • Anonyymi

      Maakuntauutisten mukaan poliisi on saan ut 7 eri ilmoitusta Virpi Buttista ja Raisa Räsäsestä, yhdessä liikkumisesta.

      • Anonyymi

        Lisäksi tuntomerkit on ilmoittajilla hyvin pitäneet. Todenäköisen tuntuiselta vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi tuntomerkit on ilmoittajilla hyvin pitäneet. Todenäköisen tuntuiselta vaikuttaa.

        Mitkä ihmeen tuntomerkit. Oliko buttilla muka polkkatukka jossain vaiheessa? Vaikea uskoa.


      • Anonyymi

        Se on mitä poliisi nyt sanoo. Mahtaa olla tulkintaa nyt Sorilla.

        Miksei VB tä pidätetty poissaolevana ja pyydetty kansainvälistä apua tuomaan Suomeen?

        Höpö höpö sanon minä.


    • Anonyymi

      Naispari tutkintalinja torjuttiin monta kertaa minfossa, sama asia oli museoauton kanssa, kovin sanottiin ettei se ole enään poliisin tutkinnassa, oli kuitenkin
      Mikä taho vaikutti keskustelu linjaan.
      Hyvä että nyt asia kulkee eteenpäin, eikä mitkään Alibin rikostoimittajan plantut enään toitota, että nainen ei voi mulhailla.

      • Anonyymi

        Joopasen joo : Turhainfossahan nämä asiat aina tiedetty muita paremmin, ja varmaan vastakin tiedetään. SIsäpiirin arvelut kivoissa kimpoissa kuin on niin arvaamattomia, että ne aiheuttaa yleistä kaikkitietävyyttä ilman varmaa tietoakin ... Jokin lääkitys pitäisi keksiä ... ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopasen joo : Turhainfossahan nämä asiat aina tiedetty muita paremmin, ja varmaan vastakin tiedetään. SIsäpiirin arvelut kivoissa kimpoissa kuin on niin arvaamattomia, että ne aiheuttaa yleistä kaikkitietävyyttä ilman varmaa tietoakin ... Jokin lääkitys pitäisi keksiä ... ;)

        Jotenki mainio tuo alibin toimittaja ja historia, minfossakin annulistinä ja multinikkinä häärii.
        Naiset ei tosiaan voi mulhailla eikä ainakaan Virpi se kun oli vain se mies mikä pahojansa teki, Ulvilassakin se oli joku muu. Buaaahhahhaaaaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenki mainio tuo alibin toimittaja ja historia, minfossakin annulistinä ja multinikkinä häärii.
        Naiset ei tosiaan voi mulhailla eikä ainakaan Virpi se kun oli vain se mies mikä pahojansa teki, Ulvilassakin se oli joku muu. Buaaahhahhaaaaa.

        Kuka lie, ainakin Alibin jutussa kerrotaan selvästi ja puolustelematta buttin murhanneen itse toisen miehen ja kannelleen päitä. En ole lukenut onko uudempia juttuja Räisäseen liittyen, mutta butt todennäköisin tekijä kun kerran lähietäisyydeltä tunnistettu olleen Raisan seurassa.

        Ulvilan murhassa kenellekään täysijärkiselle ei ole epäselvyyttä syyllisestä, tuskinpa annulistikaan uskoo auerskaa syyttömäksi, puolustelevat femakkoina ja pervoina vain koska nainen.


    • Anonyymi

      Jos Raisa on siis sarjamurhaajan uhri, niin liekkö edes ensimmäinenkään...liekkö edes toinenkaan.
      Joku 90 luvun alussa Miltei kolmikymppinen murhaaja on voinu aloittaa harrastuksensa jo vaikka 80 luvun lopulla.
      Ketäs muita kadonneita/selvittämättömiä henkirikoksia 90-2000 alusta löytyy.
      Ismo Kumpulainen,,, Piia Ristikankare ainakin tuli mieleen.

    • Anonyymi

      Ettei naispari ollut Raisa ja äiti, onko tätä mietitty, asui lähellä ja jos meni etsimään tytärtä.

      • Anonyymi

        Äiti näytti kuvien perusteella hoikalta ja kauniilta naiselta, taitaa olla aika tyttärensäkin mitoissa, en tiedä. Vaikea kuvitella että silminnäkijät sellaista naista kuvailisivat hörhöksi.


      • Anonyymi

        Salikaveri tunnisti, turhaan jossittelet.


    • Anonyymi

      Niin heräää kysymys miksei asiaa ole kysyt Virpi butin kaverilta j hyvöseltä että mikäs pää teillä oli matkassa mukana kauppa kadulla mitä katusoittajalle näytitte..kysyjä ei tunnetusti tieltä eksy eikä kai huonoja kysymyksiä ole olemassa .niin minulle ainakin on kerrottu. Mielenkiintoinen on tämä Virpin nimen vaihdos lucrezia Francesca Pandora butiksi . Olisko jonkulainen viite italia borgia sukuun samaa näköä on rouvat. Ehkä Ranska on mielen kiinnon kohde. Ehkä Pandora on laatikkoon kätketyn salaisuuden viite tai mitä lienee ...ihmetelijä maalta

      • Anonyymi

        Vielä pikkuisen lisää Tampere on varomattomalle humalaiselle kyllä kohtuullisen vaarallinen paikka joku voi turpiin napsia ryöstää samalla kertaan. Nais ihminen voi saada yksi liikkuessaan monenlaista ehdotusta ja joku voi väkisin yrittää sukupuoli yhteyttä suorittaaa. Seuraksi voi lyöttäytyä monenlaista seuralaista ja ehdotuksia tulla esim ....että tuutko tänne auton kyytiin mennään jonnekin rauhalliseen paikkaan .. hei jos sun on kylmä niin voit tulla meille lämmittelee keksitään sulle yhdessä kyyti. Taka vuosina yksi helsinkiläinen perheen äitee erehtyikin huonoin seuraamuksia oli ....sitten aamusta ennen kello seitsemää jo mettäauto tien päässä mattoon
        käärittynä kuolleena kuin kivi. Mutta onneksi oli tarkkaavainen naapuri joka tarkkaili öiseen aikaan taloyhtiön tapahtumia ... Päätellyt näkemästään
        ja kuulemastaan että naapurin hiljainen poikamies on näköjään sitten tehnyt murhan että taidan nyt soittaa poliisille....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pikkuisen lisää Tampere on varomattomalle humalaiselle kyllä kohtuullisen vaarallinen paikka joku voi turpiin napsia ryöstää samalla kertaan. Nais ihminen voi saada yksi liikkuessaan monenlaista ehdotusta ja joku voi väkisin yrittää sukupuoli yhteyttä suorittaaa. Seuraksi voi lyöttäytyä monenlaista seuralaista ja ehdotuksia tulla esim ....että tuutko tänne auton kyytiin mennään jonnekin rauhalliseen paikkaan .. hei jos sun on kylmä niin voit tulla meille lämmittelee keksitään sulle yhdessä kyyti. Taka vuosina yksi helsinkiläinen perheen äitee erehtyikin huonoin seuraamuksia oli ....sitten aamusta ennen kello seitsemää jo mettäauto tien päässä mattoon
        käärittynä kuolleena kuin kivi. Mutta onneksi oli tarkkaavainen naapuri joka tarkkaili öiseen aikaan taloyhtiön tapahtumia ... Päätellyt näkemästään
        ja kuulemastaan että naapurin hiljainen poikamies on näköjään sitten tehnyt murhan että taidan nyt soittaa poliisille....

        Holtittomuus ja luottamus ihmisiin on vaarallinen yhdistelmä varsinkin yöelämässä jopa aikuiselle, puhumattakaan 16v. ikäisestä. Tuossa tilassa ihminen on sattuman ja yöllisten ihmispetojen armoilla. Raisalle osui huonoin mahdollinen tuuri, eikä hänen kohtalonsa koskaan näytä selviävän.


    • Anonyymi

      Jostain luin havainnon parrakkaasta ulkomaalaisesta Tampereen yössä 1999. Tuntomerkit täsmää kyllä täysin Osama Bin Ladeniin. Vaan Osku ei taida enää paljoa puhella. Entäpä Hans "Persemies" Assmann?

      • Anonyymi

        Hasse potkaisi virallisesti tyhjää 1998, mut ehkä väärensi kuolintodistuksen kuten Virpikin ilmeisesti teki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hasse potkaisi virallisesti tyhjää 1998, mut ehkä väärensi kuolintodistuksen kuten Virpikin ilmeisesti teki.

        Butt ja Assman match made in Hell.


      • Anonyymi

        Vaalea, lyhythiuksinen keski-ikäinen äijä, hieman tanakka ja pönäkkä, kaljamahaa, Hans Assmann?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaalea, lyhythiuksinen keski-ikäinen äijä, hieman tanakka ja pönäkkä, kaljamahaa, Hans Assmann?

        Entä onko se Viking Sallyn miesuhri kuitenkin elossa valeindentiteetillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hasse potkaisi virallisesti tyhjää 1998, mut ehkä väärensi kuolintodistuksen kuten Virpikin ilmeisesti teki.

        Kävi Bodomilla 90- luvun alussa?


    • Anonyymi

      Taitaa jäädä selvittämättä jollei Virpi tai Osama päätä vielä tunnustaa.

    • Anonyymi

      Me annulistit olemme päättäneet ettei murhaaja voi olla nainen, ei ainakaan pullantuoksuinen Butt.

      • Anonyymi

        Eihän nainen voi mulhailla, koska Seikan toimittaja on sanonut niin.


    • Anonyymi

      Minfon perusteella kyllä se nyt vain on Butt. Tai Bin Laden. Tai Raipe Renko. Tai tuntematon kulkukoira. Tai kuka tahansa. Ehkä Michael Penttilä?

    • Anonyymi

      Eiköhän se ole se matukka joka raisan vei kämpille.On tiettyjä ryhmiä jotka eivät ulkopuolisille mitään lavertele ja ne on mustalaiset, matut (muslimimatut) sekä homot. Eli tuosta ryhmästä joku on Raisan kadottanut.

      • Anonyymi

        Myikö butt lihat matuille?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe