Olen pulitoistavuotinen kultsu-poika.Minua pelottaa katolta putoavat lumet ja niistä syntyvä ääni.Vapisen ja huokotan ja häntäni on koipien välissä pitkän aikaa äänien loputtuakin. Viime talvi oli samanlainen ,kun olin puolivuotias.Mikä auttaisi pelkoihin?Poistuvatko pelot,kun kasvan isommaksi? Kaikki neuvot tarpeen kiitos.
Lumien putoaminen katolta
4
440
Vastaukset
- Mevaa
Valitettavasti ainakin meillä kävi niin, että kultsumme tuli iän karttuessa entistäkin aremmaksi! Auta armias, jos tuulisella säällä pyörii vastaan tyhjä muovipussi tai pimeässä ojan penkalla lepattaa moottoripyörän päälle heitetty suojapressu..!
Harmittaa, etten aikoinaan tajunnut tehdä tämän asian hyväksi jotain. En tosin vieläkään ole ihan varma, olisiko sille voinut tehdä mitään!- joka pelkää
raketteja, välillä oli vuosia ettei pelännyt oikeastaan yhtään ja nyt taas viimeiset 3v pelännyt kahta kauheammin, koira 12v... pelot tulee ja menee, tiedä miksi välillä reagoi herkemmin jä välillä ei mitään.
- ___________________________...
Voi olla, että pelot helpottavat iän myötä. Voi myös olla, että ne eivät katoakaan. Meillä koira on usein arastellut kauppojen markiiseja, jotka tuulessa paukkuvat, ja muutkin yllättävät äänet ovat saaneet koiran säpsähtämään. Koira on kuitenkin tullut vuosien myötä rohkeammaksi (on pian 11-vuotias).
Koira seurailee aina vahvasti omistajansa käytöstä ja reagointia, joten kannattaa olla yllättävien äänten suhteen aika välinpitämätön. Voi todeta huolettomasti koiralle, että se on vain tuuli, joka paukkuu. Meillä yllättävien äänien suhteen vähän säikky koira on kuitenkin metsästyskoira eikä lainkaan paukkuarka. Yksinkertaista tämä ei siis ole! - ...
Olisiko siitä apua? Onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268