Olen pulitoistavuotinen kultsu-poika.Minua pelottaa katolta putoavat lumet ja niistä syntyvä ääni.Vapisen ja huokotan ja häntäni on koipien välissä pitkän aikaa äänien loputtuakin. Viime talvi oli samanlainen ,kun olin puolivuotias.Mikä auttaisi pelkoihin?Poistuvatko pelot,kun kasvan isommaksi? Kaikki neuvot tarpeen kiitos.
Lumien putoaminen katolta
4
500
Vastaukset
- Mevaa
Valitettavasti ainakin meillä kävi niin, että kultsumme tuli iän karttuessa entistäkin aremmaksi! Auta armias, jos tuulisella säällä pyörii vastaan tyhjä muovipussi tai pimeässä ojan penkalla lepattaa moottoripyörän päälle heitetty suojapressu..!
Harmittaa, etten aikoinaan tajunnut tehdä tämän asian hyväksi jotain. En tosin vieläkään ole ihan varma, olisiko sille voinut tehdä mitään!- joka pelkää
raketteja, välillä oli vuosia ettei pelännyt oikeastaan yhtään ja nyt taas viimeiset 3v pelännyt kahta kauheammin, koira 12v... pelot tulee ja menee, tiedä miksi välillä reagoi herkemmin jä välillä ei mitään.
- ___________________________...
Voi olla, että pelot helpottavat iän myötä. Voi myös olla, että ne eivät katoakaan. Meillä koira on usein arastellut kauppojen markiiseja, jotka tuulessa paukkuvat, ja muutkin yllättävät äänet ovat saaneet koiran säpsähtämään. Koira on kuitenkin tullut vuosien myötä rohkeammaksi (on pian 11-vuotias).
Koira seurailee aina vahvasti omistajansa käytöstä ja reagointia, joten kannattaa olla yllättävien äänten suhteen aika välinpitämätön. Voi todeta huolettomasti koiralle, että se on vain tuuli, joka paukkuu. Meillä yllättävien äänien suhteen vähän säikky koira on kuitenkin metsästyskoira eikä lainkaan paukkuarka. Yksinkertaista tämä ei siis ole! - ...
Olisiko siitä apua? Onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2592389Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."702378- 1201558
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis411401Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331329
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711230Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821019Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999