suunnittelen macin ostoa

kysymyksiä

Mitä hyviä kokemuksia teillä on macista ja macbookista? Eli miksi hankkisin sen? Saanko rahoilleni vastinetta? Kun en ole vielä järjestelmään tutustunut hirveästi, niin onko mukana jokin wordin tyylinen ohjelma (olettaisin, että on).

13

1792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymyksiä

      kannattaako se ostaa netistä vai apple storesta?

      • on nettikauppa...


      • kysymyksiä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        on nettikauppa...

        sellasta myyntipistettä, jollainen on esim. tampereella :DDD


      • jason-blue
        kysymyksiä kirjoitti:

        sellasta myyntipistettä, jollainen on esim. tampereella :DDD

        Itse oon asioinu ainostaan Varimportissa, koska sama liike hoitaa myös huoltoja.


    • vaikka http://www.hopeinenomena.net

      Monet PC:stä MacBookiin vaihtaneet ovat suorastaan onnellisia kun heillä on viimeinkin tietokone joka toimii hienosti ja jota on todellinen ilo käyttää. Samaa et saa PC-läppärin millään rahalla, sillä käyttisten ykkönen OS X Leopard toimii vain Macissa.

      Ilmainen toimisto-ohjelmisto NeoOffice on ladattavissa netistä. Se on suomenkielinen, oikolukee suomeksi (Soikko) ja tavuttaakin haluttaessa. Lisäksi paketissa on tietysti "excelit", "powerpointit" ja muut.

      • kysymyksiä

        ostopäätös on kyllä selvä tämän jälkeen :D kiitoksia vastanneille ^^


    • 1stMacFinn

      Olen käyttänyt Applen koneita vuodesta 1991 alkaen. Ja aina olen saanut rahoilleni vastineen, hyvän sellaisen.

      MacBookeja meidän suvussa on kolme ja tyytyväisiä käyttäjiä ne samat kolme. Tai no, toisen pojan tyttöystävä käyttää pojan Macbookia myös, vaikka hänellä on oma F-S läppäri.

      Miksi hankkia: Mac OS X on suurin syy, toisen näkee heti kun pistää MacBookin ja jonkin muun läppärin vierekkäin. Kolmas on ohjelmavalikoima, se on hyvä ja 99 % laatukamaa.

      Mukana tulee kuukauden TestDrive Mac Officesta (Word, Excel, Powerpoint) ja sitten se pitää ostaa. Mukana tulee myös iWork kuukauden kokeilu (Pages teksturi, Numbers taulukko ja Keynote esitys). Sekin pitää lopulta ostaa (79 €). Ja TexTuri tulee kaikissa mukana, on yksinkertainen tekstinkäsittelysofta.

      Ostopaikka, no vaikea sanoa. Jälleenmyyjältä on hyvä ostaa ja Applen Storesta (siis siitä nettikaupasta) myös. Päätä itse.

    • vesku_orig

      kertoi iltsarin haastattelussa ottavansa autiolle saarelle mieluiten Mac-läppärin ja tehoakun.

      En minä tiedä oliko tämä suositus, mutta kuhan sanoin;)

      • Sehän on sittenkin fiksu jätkä!

        Löytyykö linkkiä?


      • vesku_orig
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sehän on sittenkin fiksu jätkä!

        Löytyykö linkkiä?

        paperilehdestä luin, jompikumpi IS tai IL. Enpä löydä linkkiä tähän hätään, mutta eiköhän tuo jossain lie.


      • vesku_orig kirjoitti:

        paperilehdestä luin, jompikumpi IS tai IL. Enpä löydä linkkiä tähän hätään, mutta eiköhän tuo jossain lie.

        Saishan noi digilehdet ostettua, vaan kun ei raskittis...


      • exch
        vesku_orig kirjoitti:

        paperilehdestä luin, jompikumpi IS tai IL. Enpä löydä linkkiä tähän hätään, mutta eiköhän tuo jossain lie.

        was IS.
        Mutta tuskinpa niiden kotisivuilta sitä löytyy.


      • vesku_orig
        exch kirjoitti:

        was IS.
        Mutta tuskinpa niiden kotisivuilta sitä löytyy.

        olikin. Kyseessä on toimittaja Satu Kultalan tekemä "revolverihaastattelu" Miltä nyt tuntuu? Otsikkona on "Sikamainen jätkä?" (viittaa Wagner-yhtäläisyyksiin).

        Kysymys kuuluu: Mitkä kolme asiaa ottaisit mukaan autiolle saarelle? Ja vastaus: "Macin läppärin ja siihen tehoakun ja Rambo-puukon."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe