Mikä tuholainen?

Nippe

Onko kenelläkään ollut kotonaan listojen alta kiemurtelevia toukkia? Matoset on noin sentin mittaisia, tummanruskeita, raidallisia ja niillä on karvaa takapäässä. Elukat ryömii hitaasti joka elkutin huoneista listojen alta. Myrkyttäjä (joka ei vaikuttanut kauhean asiantuntevalta) väitti niitä sokeritoukiksi. Onko kellään kokemusta mitä kyseiset örvelit voisivat olla ja miten helkutissa niistä pääsisi eroon, kun myrkyttäjän myrkyt eivät vaikuttaneet ollenkaan... Kiitos :)

8

1419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sokeritoukkia

Jos kyse kerros- tai rivitalosta, niin yksittäisen huoneiston myrkyttäminen ei tuo apua, vaan myrkyttäminen on tehtävä koko kiinteistössä ja uusittava muutaman viikon päästä. Näin ne saadaan häviämään ainakin joksikin aikaa. Ota yhteys isännöitsijään.
      Luultavasti ne kylläkin tulevat takaisin jossain vaiheessa.

• tougga

ainakin kaikki mun näkemäni sokeritoukat ovat olleet TOSI nopeita! Ja ovat lisäksi lähinnä harmaita.

• warioajdfjaj
        tougga kirjoitti:

ainakin kaikki mun näkemäni sokeritoukat ovat olleet TOSI nopeita! Ja ovat lisäksi lähinnä harmaita.

sokeritoukat ovat nopeita, eivät missään nimeessä hitaita, jollei ne ole kuolleita, ja silloinhan ne ei liiku ollenkaan. ja niitä on kuulemma todella vaikea saada pois.
        ja sokeritoukkia löytyy monen kotoa, niistä ei vaan aina tiedä.
        ärsyttäviä ovat, mutta ruokaa ne eivät pilaa.

• J-H

Kyseinen ötökkä saattaa olla turkiskuoriaisen toukka, meidän taloyhtiössä oli sellaisia ja kuvaus sopisi siihen.
      Niiden myrkytys on asiantintijan hommaa ja pitää tehdä koko taloyhtiössä, myrkytys tehdään vielä kahteen kertaan. Ensin varmistetaan mikä ötökkä ja sitten siihen sopiva myrkytys.
      Oli muuten iso homma toi myrkytysjutska. Ensin piti tyhjentää kaikki kaapit ja vaatehuoneet joissa oli tekstiilejä (roikkuvat vaatteet sai jäädä), siis lakanat ja pyyhkeet ja kaikki vaatteet, sitten kaappien imurointi ja päälle myrkytys, neljän viikon kulttua sama ruljanssi uudelleen.

• samanlaisia...

ja jotain kuoriaisen toukkia olivat!! Onko näkynyt koppakuoriaisia? Meillä näkyi sellaisia mustia pienehköjä joilla oli vaalea poikkiraita selässä...

Ne oli todella iljettäviä ja niitä oli ihan kuhisemalla jokaisen huoneen listojen välissä...samoin niitä löytyi joistakin kaapeista ja välillä jopa pöydiltä...
      Asuin siinä asunnossa neljä kuukautta ja muutin pois niiden vuoksi kun ei isännöitsijää kiinnostanut tehdä niille mitään...
      Niitä oli joskus aikanaan yritetty myrkyttää mutta ei niitä saatu pois...se pitää nimittäin myrkyttää koko hemmetin talo...niitä on aivan joka paikassa...

Ja jos muutatte siitä vielä niin ne kulkeutuu hyvin herkästi muuttotavaroiden matkassa...kun purin muuttotavaroita niin jokunen löytyi sieltäkin...mm lasten pehmoleluissa oli...
      Kannattaa siis pakata huolella...ei reikiä jätesäkkeihin ja kaikki muuttolaatikoiden reiät umpeen...ja tarkistaa huolella tavarat jotka pakkaa ettei niistä tule riesaa uudessakin asunnossa...

Meillä niitä oli myös varastossa kuhisemalla...heitin sen vuoksi suurimman osan varaston tavaroista roskiin...
      Myös talon yleisissä saunatiloissa niitä vilisti...eli olivat tosiaankin vallanneet kirjaimellisesti koko talon...ja ovat kuulemma erittäin herkästi leviävää sorttia...ja sen kyllä uskon kaiken kokemani ja näkemäni jälkeen!!

• Nippe

Kiitos avusta, vähän epäilin itsekin että ovat turkiskuoriaisen toukkia, mutta tämä mistä lie kortistosta revitty myrkyttäjä sanoi öttiäisten olevan sokeritoukkia.. Pah!
      Eikun kämppää etsimään, isännöitsijä sanoi ettei todellakaan ole hänen mielestään tarpeen myrkyttää koko taloa. Ihmeellistä pihatilua, älkää muuttako kaupungin asuntoihin!

• jep..

turkiskuoriaisen toukalle vaikuttaa, hiippailee listojen lähellä , matelee tosi hitaasti. Tuskin sokeritoukka, koska eivätkös ne juokse kovaa.. ?
      Kesällä ilmestyi omaan asuntooni ( vuokra ) 60 luvulla rakennettu, toukat, olen tappanut niitä varmaan 25kpl, soitellut isännöitsijälle, mutta eivät myrkytä, koska muissa asunnoissa niitä ei ole kuin vain minulla... ? voiko olla mahdollistakaan.. asun keskellä taloa, joten yläkerrassa asuu vielä ihmisiä, heilläkö niitä ei olisi.. luulen,että tuleevat ilmastoinnin kautta, olen teippaillut kanaviin pienet verkot, mutta taitaavat läpi päästä koska ovat niin pieniä. Tasaisin väliajoin niitä bongailen lattioilta. Olen jo niin kyllästynyt, olen kertaalleen KAIKKI vaatteet pessyt, petivaatteet ym. mutta en pakastanut tai saunottanut, ajattelin että pelkkä pesu riittää. Baygonia laitoin kymmenisen kertaa listojen alle, kun terveystarkastaja niin käski, eipä tehonnut!
      Miksi pirussa on niin vaikeaa se myrkyttäminen?
      Emäkuoriaisia en ole vielä nähnyt, pelkkiä toukkia.Alan olla epätoivoinen, tuntuu että olen tämän asian kanssa aivan yksiN .EN Tahtoisi alivuokralaisia asuntooni!!!

• Nippe

Kyllästyin lopulta matojahtiin ja muutan uuteen (ja uudempaan)kämppään. Herra myrkyttäjä tilattiin kahdesti, mutta eipä siitä mitään hyötyä ollut ja isännöitsijää ei asia paljonkaan kiinnostanut. Siinä vaiheessa kun elukat pesiytyivät sohvani sisälle, päätin että nyt riittää ja voivat alkaa etsimään kämppäään uutta höynäytettävää. Asuin siis kaupungin vuokra-asunnossa ja yrittivät myös minulle väittää että ötökät ovat pelkästään minun asunnossani, pah! Odotan innolla muuttamista, ei tarvitse enää katsoa kokoajan ettei astu luikeroiden päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5053
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      94
      2293
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1978
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1858
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1640
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1246
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      111
      892
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      821
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      301
      818
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe