voiko lasta ottaa mukaan työhaastatteluun???

mommy

mul on 1v 3kk tyttö ja ois työhaastattelu keskiviikona ja mul ei oo lasten hoitajaa mieheni sanoi et tottakai voit ottaa tytön mukaan mut mun mielest en voi??? mitä mieltä te ootte??

15

2822

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä ehdotus

Jos kyseessä on työvoimatoimiston työhönosoitus, niin vie lapsi työkkäriin siksi aikaa hoitettavaksi.

• mommy

ei oo sellanen.

• jos todella
        mommy kirjoitti:

ei oo sellanen.

olisin hakemassa kyseistä työpaikkaa. Siinä jää kuva, että et ehkä työpäiviksikään pysty järjestämään lapsenhoitoa. Onko sun pakko muuten mennä töihin. Eikö miehesi voidi pyytää palkankorotusta, että lapsi saisi vielä olla kotona.

• sarafina
        jos todella kirjoitti:

olisin hakemassa kyseistä työpaikkaa. Siinä jää kuva, että et ehkä työpäiviksikään pysty järjestämään lapsenhoitoa. Onko sun pakko muuten mennä töihin. Eikö miehesi voidi pyytää palkankorotusta, että lapsi saisi vielä olla kotona.

"Eikö miehesi voidi pyytää palkankorotusta, että lapsi saisi vielä olla kotona."

Päivän vitsi! Niinhän ne työnantajat jakelee korotuksia siitä vaan kun käy vaan pyytämässä. Mistä edes tiedät että rahan takia kysyjä menee töihin?

Kannattaisi kyllä hankkia joku hoitaja lapselle haastattelun ajaksi. Mitä jos lapsi onkin kärttysä ja itkee koko ajan? Eikö miehesi voisi millään hoitaa sen aikaa?

• muu syy
        sarafina kirjoitti:

"Eikö miehesi voidi pyytää palkankorotusta, että lapsi saisi vielä olla kotona."

Päivän vitsi! Niinhän ne työnantajat jakelee korotuksia siitä vaan kun käy vaan pyytämässä. Mistä edes tiedät että rahan takia kysyjä menee töihin?

Kannattaisi kyllä hankkia joku hoitaja lapselle haastattelun ajaksi. Mitä jos lapsi onkin kärttysä ja itkee koko ajan? Eikö miehesi voisi millään hoitaa sen aikaa?

kuin raha tuon ikäisen äidille mennä töihin.

• sarafina
        muu syy kirjoitti:

kuin raha tuon ikäisen äidille mennä töihin.

äitiä voi kiinnostaa työnteko eikä jaksa olla vaan kotona, jotkut työt kun on sellaisia että ne on oikeasti mielenkiintoisia eikä niitä tehdä vaan rahan takia.

• mielenkiinnon kohde
        sarafina kirjoitti:

äitiä voi kiinnostaa työnteko eikä jaksa olla vaan kotona, jotkut työt kun on sellaisia että ne on oikeasti mielenkiintoisia eikä niitä tehdä vaan rahan takia.

Vauveli voisi olla tuosta eri mieltä. Toivokaamme, että jostain sitten löytyy tilalle toinen aikuinen, joka kokee taaperon hoitamisen mielenkiintoiseksi (tosin korvausta vastaan yleensä). Muutenhan se napero on hukassa täällä kylmässä pohjolassa jos oman äidin mielenkiinto suuntautuu muualle.

• mukaan missään nimessä.

Saattaa antaa sellaisen kuvan, ettet pysty handlaamaan tätä koti- ja työelämän yhdistelmää. Lisäksi lapsi on niin pieni, ettei häntä voi jättää yksin käytävälle istumaan ja lukemaan, vaan lapsi on otettava mukaan haastatteluhuoneeseen. Saattaisi ajatus karkailla, jos joutuisit paimentamaan lasta kysymysten välissä.

Löytyiskö apua esim. Mannerheimin lastensuojeluliitosta. Naapurin kotiäidit? Naapurin mummeli?

• Voi ottaa

Tietenkin voi ottaa lapsen mukaan työhaastatteluun, mutta näinä julmina aikoina se vaikuttaa todennäköisimmin negatiivisesti kuin neutraalisti tai positiivisesti valituksi tulemisen mahdollisuuteen.

• Pariton Isä

Itse otin kerran hitusen alle 1-vuotiaan työhaastatteluun. Ja sain muuten paikan.

• -realisti-

Mutta sinä oletkin mies. Jos miehellä on lapsi mukana työhaastattelussa, se katsotaan kuvastavan miehen kykyä kantaa vastuunsa, eli sillä on positiivinen vaikutus. Jos taas nainen ottaa lapsen mukaan työhaastatteluun, kuvastaa se hänessä koti-orientoituneisuutta, joka on työmarkkinoilla negatiivinen piirre.

• kolmen äiti
        -realisti- kirjoitti:

Mutta sinä oletkin mies. Jos miehellä on lapsi mukana työhaastattelussa, se katsotaan kuvastavan miehen kykyä kantaa vastuunsa, eli sillä on positiivinen vaikutus. Jos taas nainen ottaa lapsen mukaan työhaastatteluun, kuvastaa se hänessä koti-orientoituneisuutta, joka on työmarkkinoilla negatiivinen piirre.

Minun miehelläni oli myös lapsi mukana haastattelussa, haastattelija itse sanoi, että voi olla, kun minulla oli opiskelujakso meneillään, ja silloin työttömänä ollut mieheni hoiti vauvaamme kotona. Lapsi oli silloin puolivuotias. Tosin pomo oli itsekin kolmen lapsen äiti, ja hänen miehensä on myös osallistunut paljon lasten hoitoon, olen kuullut myöhemmin. Paikka tuli ilman mutinoita vakituisena. Aloituspäivää siirsivät viikon, että sain sen opintojakson hoidettua. Kyseessä oli insinöörin paikka suurella työnantajalla.

Itsellänikin on ollut yksi lapsista mukana, ja vakituisen paikan sain, mutta kyseessä on minulla hoitoala, jolla ehkä suhtaudutaan hiukan paremmin perheellisiin. Toki jo alustavissa yhteydenotoissa olin kertonut omat ehtoni, jolla voin työn ottaa vastaan. Oli varaa olla nirso, kun en ollut työtön, vaan etsin parempaa paikkaa perheen ja lasten kannalta. Myöhemmin pomo sanoi, että hän arvostaa määrätietoisia henkilöitä, ja että juuri tuo asia oli herättänyt hänessä kiinnostuksen, että tiesin mitä haluan ja osasin perustella sen oikeilla asioilla, eli sillä että en halua lapsia viedä päivähoitoon, vaan hoitaa heitä kotona.

Eli perhe voi olla joko plussa tai miinus riippuen haastattelevasta henkilöstä, mutta kyllä siinä aina riskin ottaa, jos lapsi on mukana. Mutta jossakin aloilla on työvoimasta pulaa, ja ennen pitkää on työnantajien pakko alkaa tukemaan myöskin perheen ja työelämän yhteensovittamista. Meillä on asiat nyt loistavasti, kun kummankaan työyhteisössä ei perhettä pidetä rasitteena. Miehen aiemmassa työpaikassa vihjailtiin töiden loppumisella, kun hän ilmoitti pitävänsä kaksi viikkoa isyyslomaa. Ja niinhän sopimusta ei uusittukaan enää kahden kuukauden kuluttua kun se loppui. Toki isyys ei ollut varmasti ainoa syy, koska silloin sieltä vähennettiin muitakin.

• pomo

Itse olen esimies ja ollut työpaikan edustajana aika monessa työhaastattelussa. Itsekin 2 lapsen äitinä sanoisin kyllä, että negatiivinen vaikutus sillä olisi, jos haastateltavalla on lapsi mukanaan. Ei se työpaikan saantia estä, mutta aika hyvä saat olla, että saat ne lapsen tuomat "miinuspisteet" pyyhkäistyä. Siitä tosiaan saa sellaisen kuvan, ettet ehkä sitten työssä ollessasikaan pysty erottamaan työ- ja kotielämää. Valitettavasti!

• kannattais miettiä

Olen samaa mieltä,ei kukaan ota penikkaansa työhaastatteluun mukaan. En ottais tollasta työntekijää, joka joutuis pentunsa kanssa tulemaan työhaastatteluun. Että täytyy työpaikalle se kotiki raahata mukana ni kertoo aika paljon.voithan yrittää mut veikkaan,et ei käy zäkä työnsaannissa. En ottaisi itse tollasta työntekijää,koska joutuis muutenki varautuu sairaslomiin yms jos pikkuäpärä on himassa.ei lupaavaa.

• esimies minäkin

voit kyllä tosiaankin viestittää sitä että sinulla ei ole "tukijoukkoja". ja niiden puuttuminen taas jotain muuta.
      minulla oli kerran työhaastattelussa nuori nainen jolla oli lapsi mukana. (en muista nyt mistä syystä)
      mutta sen muistan miten nätisti ja rauhallisesti
      lapsi oli koko haastattelun ajan. äidistä huokui sellainen kivantuntuinen turvallisuus ja rauhallisuus jota en ehkä olisi välttämättä nähnyt jos lapsi ei olisi ollut mukana.
      kyseessä oleva työpaikka oli hoitoalalle vanhusten hoitoon. hän sai paikan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2238
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1853
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1480
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1454
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1167
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1134
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1086
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1064
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      922
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      919
    Aihe