Kutukalastus

arvokaloilla

pitäisi lailla kieltää Varkaudessa, kuten koko Suomessa. Näin annettaisiin mahdollisuus kannan säilymiselle. Esim:kevään hauenpyynti sekä lahnan pyynti pitäisi totaalisesti rauhoittaa.
Kuha on jo lailla rauhoitettu, mutta turha kalan pyytäminen kutuaikaan on suojattava!

7

695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierestä

Tässä harvoja Varkautelaisten viestejä jossa on vähän asiaakin,suurin osa räksyttää kuin rakkikoirat muiden ihmisten asioiden kimpussa.

• kuha...

"Kuha on jo lailla rauhoitettu, "

Taitaapi olla kuhan kuturauhoitus poistettu laista jo aikaa sitten.

• tarkemmin

"turha pyytäminen". Kyllä olen pyrkinyt kaiken syömään minkä olen verkoilta kotiin kantanut.

• Arvokala

Mikä arvokala se hauki ja lahna oikein on? Roskakaloja molemmat... saa pyytää loputtomiin, eivät lopu Suomen järvistä.

• Kun pyydät hauen niin samaan paikkaan tulee uusi hauen poikanen kasvamaan jolla on mahdollisuus selvitä. muut ylimääräiset poikaset menee lajitovereiden suihin näin on luonnon laki. Kun esim. ahvenet on pyydettäessä liian pieniä se kertoo että niitä on liikaa. Särkikalojen runsaus on rehevöitymisen merkki. Näistä huolimatta verkolla toteutettu kalastus nuottaamista lukuun ottamatta pitäisi kieltää. Se on luonnon vastaista vesilinnuille norpille ja harvinaisemmille kalalajeille.

• nonniii

jos arvokaloilla tarkoitat lohikaloja niin eikös ne ole kudun aikaan jo rauhoitettukin suuressa osassa maata. Toisekseen missähän varkaudessa olisi paikka missä nämä arvokalat kutisivat? Kyllä hauet ja lahnat eivät suomen järvistä kalastamalla lopu, kalastettiinpa sitten kudun aikaan tai ei. Ja hauethan ne niille arvokalojen poikasille ovat pahimpia vihollisia.

• onkia

ne taitaa olla nuo kuturauhotus puheet noitten uistimenvetäjin puheita jotka kyllä yläänsä vetävät uistimet verkoihin kiinni ja repivät sitten puukolla irti ja tätä tapahtuu vaikka verkot olis merkkattu kunnonmerkeillä vai pitäskö laittaalippusalot jatanpäihin jos ne sit näkis kunnolla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2438
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1756
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1477
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1459
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe