Kun tuo pitkäksi venynyt poika oli reilusti alle 10 vuotias. Äiti oli paistanut silakoita. Jostakin syystä söimme pojan kanssa kahdestaan. Otin omalle lautaselleni perunaa, vihanneksia ja paistettuja silakoita. Poika otti kaikkea muuta, mutta ei silakoita. Kehoitin poikaa ottamaan silakoita. Poika puisteli päätään ja kieltäytyi ottamasta. Hetken päästä kehotin uudelleen. Jälleen poika ravisteli päätään. Lopulta sanoin hänelle, että kato nyt ku iskäkin syö silakoeta! Siihen poika totesi "Kyllä minä sen ymmärrän, että sinä tykkeet niistä, mutta ossootko sinä ajatella sitä, miltä silakat maistuu lapsen suussa?" Niinhän se asia on, että tuota toisen asemaan asettumista edellyttää jo moraalinen ajattelukin. Kumma vain on, että jo nuo pienet pojat ja tytötkin osaavat ottaa huomioon toisen ihmisen tunteet ja tilanteen. Siinä on yksi arvokas asia meille vanhemmillekin muistettavaksi.
Pojan arvokas tiedustelu
Osafo
0
362
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as973704Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna333214- 603189
- 622973
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)652832Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.652775On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632504Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802311- 692158
- 452152