vyöhyketerapiasta

_Niina79_

Minkä ikäiselle vauvalle voi aloittaa vyöhyketerapian? Kyseessä ei ole koliikki, ainakaan vielä, mutta vatsavaivat ovat ihan kauheat varsinkin iltaisin ja öisin. Tyttö on nyt 2 viikkoa vanha.

8

1751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piija

      Moi,
      Meillä aloitettiin melkein 4viikkoisena. Tosin vyöhyketerapeutti sanoi joskus hoitaneensa jopa 1vkoa vanhaa vauvaa, että hyvin varmaan voinette mennä.

      • kyllä voi

        Itse mentiin esikoistytön kanssa 2 viikon ikäisenä vyöhyketerapiaan ja 5 käynnin jälkeen koliikki oli poissa! Toivottavasti löydätte avun tästä!


    • itku

      Meillä aloitettiin 2 vkon ikäisenä. Kerran kävimme ja vyöhyketerapeutti opasti hieromaan kotona. hieroin säännöllisesti ja viikon kuluttua koliikki-itkut ohi. suosittelen.

    • rohkeasti

      Meillä aloitettiin vasta kk:n vanhana, mutta kyllä oli helpotus suuri kun itkut loppui muutaman hoito kerran jälkeen.Kokeile ihmeessä heti kun ajan saat!:)

    • Piija

      En halua masentaa ketään, mutta meillä ei vyöhyketerapia auttanut...

      • viidettä.haaveillen

        Meidän vauva oli alle viikon, kotona oltu kaksi päivää. Vauva valvoi yöt kun päästiin kotiin. Meillä kävi vyöhyketerapeutti kotona, ja se auttoi. Oon käyttäny muitakin lapsia mahaongelmien kanssa terapiassa ja on heitäkin auttanut. Olen kuullut että ei se kaikille tehoa.


      • Marrasvauva 07
        viidettä.haaveillen kirjoitti:

        Meidän vauva oli alle viikon, kotona oltu kaksi päivää. Vauva valvoi yöt kun päästiin kotiin. Meillä kävi vyöhyketerapeutti kotona, ja se auttoi. Oon käyttäny muitakin lapsia mahaongelmien kanssa terapiassa ja on heitäkin auttanut. Olen kuullut että ei se kaikille tehoa.

        Onko teillä vyöhyketerapeutti käynyt kotona vai ?
        suositelkaa hyvää terapeuttia, jos asutte pääkaupunkiseudulla, vaikka omaan s-postiini :D

        [email protected]

        Meillä olisi kovasti tarvetta kovien ilmavaivojen ja kipuilujen takia, poika tulee nyt
        4 vkoa.


    • liruliina

      Moi vaan!
      Meidän neiti huuti vatsaansa ja vein hänet vyöhyketerapiaan n. 1,5kk vanhana, jo ensimmäisen kerran jälkeen pylly lauloi iloista pieruaan ja lapsi rauhoittui jonkin verran kävimme kaikiaan 5 kertaa. No se helpotti sitä iltaitkua, mutta muuten neiti oli tulta ja tappuraa, siihen saakka kun pääsi kääntymään ominavuin vatsalleen se rauhoitti tyttöä jonkin verran lisää ja lopullinen rauhoittuminen alkoi kun hän läksi kävelemään 8kk ikäisenä, siihen loppu itkut ja parkumiset. Äidille tuli vain siitä harmaita hiuksia kun ei ollut vielä ollenkaan itsesuojeluvaisto kehittynyt, sitä törmäilttin ja ja satuttettin milloin otsa mustelmilla ja milloin huuli turvoksissa, mutta siitäkin selvittiin. Nyt 10v. hän on vieläkin paljon tempperamenttisempi kuin isoveljensä joka ei kärsinyt koliikista ja oli muutenkin rauhallisempi. Ehkä se perusluonnekin vaikuttaa itkuisuuteen ja kuinka herkästi asiat pientäpäätä stressaavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe