§ Sairaanhoitajan lupaus §

malmilainen

Lupaan kunniani ja omantuntoni kautta
auttaa lähimmäistäni,
tervettä ja sairasta,
kaikissa niissä toiminnoissa,
jotka tähtäävät terveyden säilyttämiseen
ja sen saavuttamiseen,
ihmisyyttä kunnioittaen,
rotuun, uskontoon ja asemaan katsomatta,
vaitiolovelvollisuutta unohtamatta.
Pyrin edistämään yhteistyötä
eri ammattiryhmien kanssa,
samoin kuin jatkuvasti kehittämään ammattitaitoani.

http://www2.kyamk.fi/lehti/800/sivu4.html

18

8322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehystä

Tuota lupausta ei näytä tehy kunnioittavan.

• lupauksen...

noudattaminen on todellakin palkkavaatimustemme takana, johtoajatuksena. Jos olisit itse perillä hoitajan työstä ymmärtäisit sen. Kun et ole, et voi syvällisesti ymmärtää koko asiaa. Meillä on erittäin korkea moraali työmme suhteen. Jotta ihmisille olisi tarjolla vastakin laadukasta sairauden- ja terveydenhoitoa, täytyy palkkataso korjata työn vaatimuksien mukaiseksi. Ne ihmiset jotka eivät tätä työtä tee, älkää esittäkö kaikkitietäviä mielipiteitä työstämme, ette kertakaikkiaan pysty sitä arvioimaan.

• tuollaisia .

Erotkaa
        Tehystä 12.11.2007 klo 16.02
        ----------------------------------

minkälaiset vanhemmat tuollaisia jälkeläisiä kasvattaa.

Osaat lausua mielipiteitä,
        mitä muuta osaat ?

• enemmän
        lupauksen... kirjoitti:

noudattaminen on todellakin palkkavaatimustemme takana, johtoajatuksena. Jos olisit itse perillä hoitajan työstä ymmärtäisit sen. Kun et ole, et voi syvällisesti ymmärtää koko asiaa. Meillä on erittäin korkea moraali työmme suhteen. Jotta ihmisille olisi tarjolla vastakin laadukasta sairauden- ja terveydenhoitoa, täytyy palkkataso korjata työn vaatimuksien mukaiseksi. Ne ihmiset jotka eivät tätä työtä tee, älkää esittäkö kaikkitietäviä mielipiteitä työstämme, ette kertakaikkiaan pysty sitä arvioimaan.

Turha selittää mitään, kerrot kuitenkin satuja.

• perusajatus
        lupauksen... kirjoitti:

"Jotta ihmisille olisi tarjolla vastakin laadukasta sairauden- ja terveydenhoitoa, täytyy palkkataso korjata työn vaatimuksien mukaiseksi."

Nimenomaan juuri näin se on. Tässä mitataan nyt suomalaisen julkisen terveydenhuollon tuklevaisuuden tasoa. Hyvää ei saa halvalla.

• Ovat
        tuollaisia . kirjoitti:

Erotkaa
        Tehystä 12.11.2007 klo 16.02
        ----------------------------------

minkälaiset vanhemmat tuollaisia jälkeläisiä kasvattaa.

Osaat lausua mielipiteitä,
        mitä muuta osaat ?

Hoitajia..

• tuollaisia .
        Ovat kirjoitti:

Hoitajia..

kyllä nyt on vanhemmat erehtyneet,
        vaikka yleensä lasten parasta toivovat.
        eivät tosiaan tuota voi tosissaan tarkoittaa.

mekin neuvottiin vaihtamaan alaa, mut se onkin aivan eri juttu.

• Mies Pasilasta

Kunnioittaapas. Lupauksessa sanotaan "ihmisyyttä kunnioittaen". Tähän sisältyy myös ihminen itse. Ensin pitää kunnioittaa itseään, jotta voi kunnioittaa muita. Ensin pitää auttaa itseään, että voi auttaa muita.

Yhteiskunnan pahoinvointi johtuu siitä, että yksilö ei ole sopusoinnussa itsensä kanssa. Kun "oma itse" on kunnossa, sitten vasta pystyy keskittymään yhteiseen hyvään. Kun ihminen on sopusoinnussa itsensä kanssa, hän on sopusoinnussa ympäristön kanssa.

Hyvä, että hoitajilla on alkamassa terve itsekunnioitus. Muita ei pidä auttaa oman sairastumisen kustannuksella. Terve itsetunto on kaiken perusta.

Itse en halua alkaa syyllistämään hoitajia enkä muitakaan. Toivoisin, että tähän ei tarvitsisi sortua.

Haluan terveydenhoitoa mutta en pakolla. Siitä on maksettava se hinta, jolla hoitajat suostuvat homman tekemään. Asia on hyvin yksinkertainen. Ostetaan vähemmän uusia kenkiä ja vähemmän kaikkea muuta, minkä ihminen aina ahneudessaan haluaa. Jos halutaan pitkää ikää ja terveyttä, panostetaan siihen ja jätetään syyttely ja valittelu vähemmälle.

• toiset meistä......

Kiitos, oli hyvin ja kauniista sanottu. Olen itse aikanaan jäänyt eläkkeelle ammattitaudin vuoksi, en kylläkään hoitoalalta.Pitäisi tosiaankin panostaa työssä jaksamiseen ja työoloihin enemmän.

• ihminen!!

Todella virkistävää ja ihanaa lukea välillä syvällistä pohdintaa. Huomaa, että olet pohtinut elämää ja ihmisyyttä. Voi kun kaltaisiasi olisi päättäjissämme.

• Mies Pasilasta
        ihminen!! kirjoitti:

Todella virkistävää ja ihanaa lukea välillä syvällistä pohdintaa. Huomaa, että olet pohtinut elämää ja ihmisyyttä. Voi kun kaltaisiasi olisi päättäjissämme.

Kiitos, "toiset meistä" ja "ihminen"
        Laitankin tähän perään runon toisella nimimerkilläni. :)

• LyricsMatti
        Mies Pasilasta kirjoitti:

Kiitos, "toiset meistä" ja "ihminen"
        Laitankin tähän perään runon toisella nimimerkilläni. :)

Oma terve itsetunto
        Siitä alkaa hyvä kunto
        Jos on sulla hyvä mieli
        Rakentava on sun kieli

Jos itses kanssa oot sä sujut....

Copyright © 2007 Matti Helelä

RUNO JATKUU BLOGISSA:

http://lyriikkamatti.blogspot.com
        http://lyricsmatti.blogspot.com

• No nurses, no future

Ensinnäkin työtaistelu kuuluu osastoon "jatkuvasti kehittämään ammattitaitoani." Toiseksi, jos eroaa työstään ja ilmoittaa TEO:seen ammatinharjoitusluvan peruuttamisesta niin ei ole pakkolain eikä tuon valan alainen. Hallituksen ja työnantajan uhri ihminen on senkin jälkeen.

• sulta

Pasilan mies. Nimenpomaan näin sen tulisi mennä.
        "Jos halutaan pitkää ikää ja terveyttä, panostetaan siihen"

Niinpä niin. Ihmiset ovat oppineet tässä(kin) asiassa siihen, että kaken pitäisi tippua kuin Manulle illallinen, ilman että itse joutuu siihen savottaan millään lailla osallistumaan. Hoitotyö on jonkun tehtävä, ja jotta siitä saadaan laadukasta, se maksaa.

• Hoitsuksi

Työpaikalla sairaanhoitaja rupesi huutamaan kun häntä sanottiin hoitsuksi. Sanoi sen olevan kunnia loukkaus. Katsovatko muutkin hoitajat hoitsu sanan olevan kunnianloukkaus?

• Vaikea_suomenkieli

Hoitsu on lempinimi mukavalle hoitsutytölle. Äkäistä hoitaja-akkaa ei kutsuta hoitsuksi, eikä tumput suorana seisovaa pökkelöä. Hoitsu on hymyilevä, reipas, ystävällinen nuorehko nainen. Ehkä nuori mieskin, kenties.

• uno.on.nro1

Mikäköhän se on sitten sosiaalityöntekijän lupaus? Lupaan lappaa lapiotolkulla ehkäisevää ja täydentävää toimeentulotukea tyypeille joilla ruumis toimii kantaa lähestulkoo kaikki Alkoon. Samalla lupaan kuuliaisesti noudattaa valtion säästöbudjettia kirjoittamalla kielteisiä maksusitoumuspäätöksiä hoivakoteihin vanhuksille, joilla se ruumis ei toimi enää kuin osin ja yläosa etenkin todellakin vain osin. Menkööt vanhukset töihin! Se olisi mitä parasta omatoimisuuden tukemista. Voisivat siten itse maksaa sen 4500-5500e/kk hoivakotipaikan. Jos ei kykene, niin tekisivät itse. Jäisi säästöön sekin raha.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      121
      2642
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      69
      1094
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      210
      1054
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      931
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      876
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      853
    9. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      4
      829
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    Aihe