emolevy vai jäähdytin

hajalla

Koneessani emona on asus P5B, suoritin Intel Core 2 DUO E6700 2,66 GHz, 2 kipaletta G.Skilin 1Gt ddr2 800 MHz kampaa, näyttis GeForce 8800 GTS 640MB, virtalähde NeoHe 550w,suorittimen jäähdyttimenä Scythe Ninja (ainakin on sitten massiivinen jäähdytin, siili about 10x10x10 cm.) BIOS näyttää suorittimen huitelevan 85-90 C mutta siili ei ole YHTÄÄN lämmin. BIOS myös vähitellen laskee kellon 2.66 -> 1.60 GHz.
Koneeni tahmailee koko ajan, vaikka formatoinkin sen juuri ja olen asentanut kaikki ajurit, mitä pitääkin. Sain myös 3dmark06 testistä 8101 pistettä ja se oli huomattavsti alemepi, mitä muut oli saanu samankaltaisella kokoonpanolla. Voisiko olla mahdollista, että emosta on lämpömittari rikki vai olisiko se siili jotenkin rikki. Mitä kannattasi tehdä! Siili on kiinni, olen kokeillu jo montakin kertaa sen, mutta se lenksuu jonkin verran.

4

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutki ne lämmöt ensin vaikka tuolla.

      http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/

      Itselläni näyttää 37-44C idle ja prossu Q6600 tällä hetkellä ylikellotettuna 6-9X 375MHz.
      Vastaava prossun jäähdytin huitelee idlenä 600rpm.

      Core temp kirjaa lämmöt logiin ja näet jälkeen päin paljonko ne on esim. pelatessa ollut.

      Mitä tuohon kellotaajuuden laskuun tulee se on normaalia jos kerroin ja Vcore laskee kun prossulla ei ole rasitusta.BIOS asetuksissa EIST ja C1E on nuo virransäästö toiminnot jotka noita hoitelevat.

      Tietysti jos kellotaajuus ei rasituksessa taas nouse silloin voi olla jotain hämminkiä esim. ne liian kovat lämmöt ja kone ikäänkuin suojelee itseään ylikuumenemiselta.

      • näyttää

        Tässä lepo lämmöt

        Tjunction: 85 C
        Core 0: 70-80 C
        Core 1: 60-75 C

        mutta kellotaajuus on ihan oikea, eli 2.66 GHz

        vaikka lämmöt näyttäs olevan noin korkeita, siili ei ole yhtään kuuma, ei edes juuresta lämmin


      • näyttää kirjoitti:

        Tässä lepo lämmöt

        Tjunction: 85 C
        Core 0: 70-80 C
        Core 1: 60-75 C

        mutta kellotaajuus on ihan oikea, eli 2.66 GHz

        vaikka lämmöt näyttäs olevan noin korkeita, siili ei ole yhtään kuuma, ei edes juuresta lämmin

        Jollei siili ole yhtäänn lämmin..? jotakin saatttaapi olla vialla. ÖÖörrm kokeile jos asentaisit siilin uudestaan uudella pii- tai hopeatahnalla tai mitä käytätkin. siilin pitäisi ainakin lämmin olla.


      • näyttää kirjoitti:

        Tässä lepo lämmöt

        Tjunction: 85 C
        Core 0: 70-80 C
        Core 1: 60-75 C

        mutta kellotaajuus on ihan oikea, eli 2.66 GHz

        vaikka lämmöt näyttäs olevan noin korkeita, siili ei ole yhtään kuuma, ei edes juuresta lämmin

        Kiinnitys huono..tarkista..kyllä sen pitäisi olla jämäkästi kiinni ja mitään klappia ei saisi olla.
        Oman koneen lämmöt Q6600 3384MHz,Prime kaikki 4corea 100% rasitettuna.
        http://tinypic.com/view.php?pic=81elim9&s=1

        Tunnistuuko prossu oikein kun kone aukeaa?Lukemat voi myös sen takia olla väärin.
        Jos ei niin uudempi BIOS.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe