Kanin vatsa löysällä!

apuva..

Moi. Mulla on kani jonka vatsa on löysällä joka päivä aina iltapäivällä-illalla. Se jää kauheeks kököks sen pyllyyn kiinni. Aamusin tulee normaaleja papanoita. Kani syö hyvin ja on todella pirteä, kuten muutkin normaalit pupuset. Ainoa vaiva on se vatsa.
Voiko joku kertoa miten saisin tulemaan normaalia kakkaa? tuoreruokaakaan en anna mielestäni mitenkään paljoo( kerran päivässä aina iltapäivällä kun tulen koulusta kotiin)

nyt saa vaihtelevasti porkkanaa, salaattia, omenaa, kurkkua. näkkäriä kerran viikossa.

kani ei suostu syömään pellettejä vaan se syö pelkästään heinän lisäks siemensekoitusta (suba rabbit) auttaako pelletit vatsaan? että tulis normaalia papanaa? =) pliis auttakaa mua että saan mun pupusen vatsan kuntoon!

23

4216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joletsi

niin siis meillä on ollut myös löysävatsaisuutta kaniherralla... sitten PUPUT.NET:istä sain vinkin
      VETRUMIN-nimisestä jauheesta. On tarkoitettu märehtijöille (pötsilääke), mutta auttaa todella hyvin kaninkin ripuliin!
      Soitin kunnaneläinlääkärille ja pyysin jauhetta purkkiin, koska kaupat myyvät sitä 5 kg astiosta alkaen...
      Nimittäin papanavellit ja muut sellaiset ei auttaneet eikä maistuneetkaan pupullemme, tämä menee ruutalla hyvin teelusikallinen yhteensä suhteessa 1:1 sekoitettuna.
      Tietty tuore ja seokset kantsii jättää vähäksi aikaa pois, elikkä kuiivaa heinää ja vettä jokun aikaa vetrumin . Saattaa olla, että jo yksi annos auttaa, seuraile tilannetta.

• apua

Juu, selvä. Kiitos paljon. Täytyy kokeilla.

• ljkgjhf

kylmän viileästi et anna kanillesi yhtenä päivänä kuin vettä sekä kuivaa heinää.

• ????

mikä pelletti on hyvää kanin vatsalle? eli auttais koventamaan kanin papanoita ettei tule löysää?
      ja miten opetan kanini syömään pellettejä kun nyt se ei niitä suostu syömään? :)

• se, kun

vatsa on jollain kanilla löysällä, annan vain heinää ja vettä.
        Pikkuhiljaa voi alkaa totuttamaan eri tuoreruokiin. Näkkileivän voisit vaihtaa kuivatetuksi ruisleiväksi! Kurkku ei ole soveliasta kanille se on diureetti! Porkkana sopii meidän yhdelle ruikkuperseelle muuten sillä helposti ripuli.
        Kyllä kani oppii syömään eri pellettejä se ottaa vain aikansa. Hyviä hetkiä sinulle ja pupullesi=)

• ?????
        se, kun kirjoitti:

vatsa on jollain kanilla löysällä, annan vain heinää ja vettä.
        Pikkuhiljaa voi alkaa totuttamaan eri tuoreruokiin. Näkkileivän voisit vaihtaa kuivatetuksi ruisleiväksi! Kurkku ei ole soveliasta kanille se on diureetti! Porkkana sopii meidän yhdelle ruikkuperseelle muuten sillä helposti ripuli.
        Kyllä kani oppii syömään eri pellettejä se ottaa vain aikansa. Hyviä hetkiä sinulle ja pupullesi=)

Ok. kiitos. vaihdampa siis näkkärin ruisleipään. ja koitan totuttaa niihin pelletteihin :) mutta jos syötän sitten vain porkkanaa niin eiks se oo vähän liian yks toikkosta? eiks pitäis jotain muutakin saada? :o =)

• -???
        ????? kirjoitti:

Ok. kiitos. vaihdampa siis näkkärin ruisleipään. ja koitan totuttaa niihin pelletteihin :) mutta jos syötän sitten vain porkkanaa niin eiks se oo vähän liian yks toikkosta? eiks pitäis jotain muutakin saada? :o =)

piti vielä kysyä et mikä pelletti on hyvää kanille jonka vatsa menee helposti löysälle?

• pellettiä
        -??? kirjoitti:

piti vielä kysyä et mikä pelletti on hyvää kanille jonka vatsa menee helposti löysälle?

mutta jos ei ole montaa kania niin Genesis on ainakin hyvää, tosin se maksaa ainakin täällä Porissa 6euroa kilo. Kasvatajalta kannattaa aina kysyä, ei niinkään eläinkaupoista koska ne vain rahastaa!
        Tottakai voit antaa muutakin, kuin porkkanaa mutta aloita varovasti pienillä määrin esim. porkkana, omena,banaani,päärynä, jäävuorisalaatti ja persilja on tosi hyvää sitä annan joka päivä kaikille kaneille, banaania vain herkuksi, kun se lihottaa. Ruisleipää saa olla tarjolla joka päivä. Ripulia jos ilmenee seuraa mistä se voisi tulla ja sen jälkeen vain heinä ja vesi. Varovasti alat antaa tuoretta ruokaa. Toivottavasti pääsisitte kiusallisesta vaivasta eroon=)

• kiitos =)
        pellettiä kirjoitti:

mutta jos ei ole montaa kania niin Genesis on ainakin hyvää, tosin se maksaa ainakin täällä Porissa 6euroa kilo. Kasvatajalta kannattaa aina kysyä, ei niinkään eläinkaupoista koska ne vain rahastaa!
        Tottakai voit antaa muutakin, kuin porkkanaa mutta aloita varovasti pienillä määrin esim. porkkana, omena,banaani,päärynä, jäävuorisalaatti ja persilja on tosi hyvää sitä annan joka päivä kaikille kaneille, banaania vain herkuksi, kun se lihottaa. Ruisleipää saa olla tarjolla joka päivä. Ripulia jos ilmenee seuraa mistä se voisi tulla ja sen jälkeen vain heinä ja vesi. Varovasti alat antaa tuoretta ruokaa. Toivottavasti pääsisitte kiusallisesta vaivasta eroon=)

Kiitos paljon. Tuosta oli paljon apua. Voisitko vielä kertoa että miten saan pupuseni opetettua syömään niitä pellettejä, nyt kun ei syö muuta kun siemensekoitukset (suba rabbit) ja pelletit jäävät kippoon. :/ harmikseni sitten aina joudun heittämään pois.. ruisleipää annoin eilen ensimmäistä kertaa ja se uppos kun kuumille kiville. siitä tuli sen uus kaveri =)

• neuvon mielelläni
        kiitos =) kirjoitti:

Kiitos paljon. Tuosta oli paljon apua. Voisitko vielä kertoa että miten saan pupuseni opetettua syömään niitä pellettejä, nyt kun ei syö muuta kun siemensekoitukset (suba rabbit) ja pelletit jäävät kippoon. :/ harmikseni sitten aina joudun heittämään pois.. ruisleipää annoin eilen ensimmäistä kertaa ja se uppos kun kuumille kiville. siitä tuli sen uus kaveri =)

Kiva, että ruisleipä maistui=)Muista vain, että se on tarpeeksi kuivatettu,ettei kani saa vahingossa ilmaa vatsaansa! Minäkin annoin alussa näkkileipää, kun eläinkaupassa neuvoivat=(
        Kasvattajani sanoi,että näkkäristä ei ole mitään hyötyä vaan kuivattua ruisleipää, tekee hampaille ihmeitä=) En tiedä missä asut mutta täällä Porissa jaetaan köyhäin paketteja esim.meillä tuodaan rappukäytävään leipää ja kaikkea muuta ruokaa(kuulostaa hullulta)otan sieltä aina monta pussia ruisleipää ja kuivatan ne isossa muovirasiassa ilman kantta! Meidän poika syö noin yhden ruikkarin päivässä ja tyttö vähemmän.
        Aloita vähitellen antamaan pellettiä esim. Tuttua siemenseosta puolet ja puolet pellettiä ja siitä pikkuhiljaa jätät siemenseokset pois!
        Meillä käytiin tytön kaa sama kamppailu kahden eri ruoan vaihdon takia,ensin syötiin siemenseosta sitten genesistä ja nyt prixiä. Kysyn aika paljon kasvattajalta neuvoa jos itse en tiedä!
        Usko pois kyllä sun pupu pian syö pellettiä=)

• ----------
        neuvon mielelläni kirjoitti:

Kiva, että ruisleipä maistui=)Muista vain, että se on tarpeeksi kuivatettu,ettei kani saa vahingossa ilmaa vatsaansa! Minäkin annoin alussa näkkileipää, kun eläinkaupassa neuvoivat=(
        Kasvattajani sanoi,että näkkäristä ei ole mitään hyötyä vaan kuivattua ruisleipää, tekee hampaille ihmeitä=) En tiedä missä asut mutta täällä Porissa jaetaan köyhäin paketteja esim.meillä tuodaan rappukäytävään leipää ja kaikkea muuta ruokaa(kuulostaa hullulta)otan sieltä aina monta pussia ruisleipää ja kuivatan ne isossa muovirasiassa ilman kantta! Meidän poika syö noin yhden ruikkarin päivässä ja tyttö vähemmän.
        Aloita vähitellen antamaan pellettiä esim. Tuttua siemenseosta puolet ja puolet pellettiä ja siitä pikkuhiljaa jätät siemenseokset pois!
        Meillä käytiin tytön kaa sama kamppailu kahden eri ruoan vaihdon takia,ensin syötiin siemenseosta sitten genesistä ja nyt prixiä. Kysyn aika paljon kasvattajalta neuvoa jos itse en tiedä!
        Usko pois kyllä sun pupu pian syö pellettiä=)

Kiitos sulle kun oot mun kysymyksiin tänne ahkerasti vastannu =) Meillä täällä Hämeenlinnan lähellä ei jaeta mitään leipiä mutta sun täytyy ottaa kaikki ilo irti kun sielä teillä niitä saa =) meillä ostetaan vaan ihan kaupasta sit leivät ynm. ja kuivataan =)
        Tiijätkö muuten onko netissä jotain eläinlääkäriä mikä vastailee netissä esitettyihin kysymyksiin?
        jos joskus vaikka tarvis jotain kysyä.. niin onnistus nopeempaa kun lähtee eläinlääkäris käymään.. =)

• onnellinen omistaja
        ---------- kirjoitti:

Kiitos sulle kun oot mun kysymyksiin tänne ahkerasti vastannu =) Meillä täällä Hämeenlinnan lähellä ei jaeta mitään leipiä mutta sun täytyy ottaa kaikki ilo irti kun sielä teillä niitä saa =) meillä ostetaan vaan ihan kaupasta sit leivät ynm. ja kuivataan =)
        Tiijätkö muuten onko netissä jotain eläinlääkäriä mikä vastailee netissä esitettyihin kysymyksiin?
        jos joskus vaikka tarvis jotain kysyä.. niin onnistus nopeempaa kun lähtee eläinlääkäris käymään.. =)

En usko,että on mutta varmaksi en osaa sanoa! Meillä kävi niin tytön kaa, että synnytti kuolleet 2 poikasta ja aina, kun syntyy kuolleina poikaset täytyis aloittaa antibiotti soitin lääkärille pyysin Ditrim dubloa ei kirjoittanut, käski tulla vastaanotolle! Onneksi sain kasvattajalta Ditrim Dubloa ja lääkäri kyllä neuvoi puhelimessa mitä pitää tehdä esim,mitata lämpö ja tarkkailla ruokahalua. Täällä Porissa on tosi surkea päivystävä eläinlääkäri tilanne pieneläimille lehmille kyllä. Olisi todella kätevää jos olisi netissä eläinlääkäri jolta voisi kysyä neuvoja!
        Kani on siitä kurja lemmikki, että salaa oireensa loppuun asti ja monesti, kun oireet ilmenee on jo liian myöhäistä=( Toivottavasti meidän kanit saavat olla terveinä ja elävät pitkän ja onnellisen elämän=)

• ---------------
        onnellinen omistaja kirjoitti:

En usko,että on mutta varmaksi en osaa sanoa! Meillä kävi niin tytön kaa, että synnytti kuolleet 2 poikasta ja aina, kun syntyy kuolleina poikaset täytyis aloittaa antibiotti soitin lääkärille pyysin Ditrim dubloa ei kirjoittanut, käski tulla vastaanotolle! Onneksi sain kasvattajalta Ditrim Dubloa ja lääkäri kyllä neuvoi puhelimessa mitä pitää tehdä esim,mitata lämpö ja tarkkailla ruokahalua. Täällä Porissa on tosi surkea päivystävä eläinlääkäri tilanne pieneläimille lehmille kyllä. Olisi todella kätevää jos olisi netissä eläinlääkäri jolta voisi kysyä neuvoja!
        Kani on siitä kurja lemmikki, että salaa oireensa loppuun asti ja monesti, kun oireet ilmenee on jo liian myöhäistä=( Toivottavasti meidän kanit saavat olla terveinä ja elävät pitkän ja onnellisen elämän=)

jep. näin toivotaan =)

• jättää tuoreruoka

kokonaan pois pidemmäksi aikaa.Ei se siihen kuole vaikei sitä saakaan.on tepsinyt meillä, kokeiltiin meillä,toimii, ja meilläkin syötiin joskus siemensek. ostin sitte Hobby Pussaa ,saa ainakin meiltä pikkupusseissa 3kg/4€ ja 25 kilon säkeissä=24€ / säkki. Ei tarvinnu totutella tykkäävät.Sekotuksissa kyllä jää pelletit kippoon.Ei löysämassukaan ripuloi enää.Kunhan ei pääse tuoreruoan kimppuun.Myöhemmin tietysti voi koettaa yhtä sorttia tuoretta kerrallaan jonkin aikaa,jos ei ripuloi,sitä voi antaa,joskus taas toista,EI salaattia,kurkkua,omenaa,ovat varmemmin löysääviä.Etsimällä/kokeilemalla löytyy se mitä voi ehkä! antaa,mut jos ei, pitäydytään vain kuivamuonassa.

• ------------------------

voiko kani muka elää ja olla ilman tuoreruokaa? kyllähän se tuorettakin tarvitsee..

• omistaja taas täällä
        ------------------------ kirjoitti:

voiko kani muka elää ja olla ilman tuoreruokaa? kyllähän se tuorettakin tarvitsee..

Kyllä hei kani tarvii tuoreruokaa, niinkuin edellä olen sulle kirjoittanut, aloita varovasti kokeilemaan tuoreruokaa ja pelletit alkaa kyllä maistumaan jos muuta ei tarjolla. Kani on uskomattoman viisaa eläin ei se nälkään kuole, usko minua! Muuten mun kaveri on lailistettu kanin kasvattaja jonka nimi löytyy Suomen kani-ja jyrsijäliiton sivuilta, kysyn häneltä lähes kaiken jos en itse tiedä!
        Ole huoleti kyllä te pupun kaa löydätte oikean ruokavalion=)

• ------------------
        omistaja taas täällä kirjoitti:

Kyllä hei kani tarvii tuoreruokaa, niinkuin edellä olen sulle kirjoittanut, aloita varovasti kokeilemaan tuoreruokaa ja pelletit alkaa kyllä maistumaan jos muuta ei tarjolla. Kani on uskomattoman viisaa eläin ei se nälkään kuole, usko minua! Muuten mun kaveri on lailistettu kanin kasvattaja jonka nimi löytyy Suomen kani-ja jyrsijäliiton sivuilta, kysyn häneltä lähes kaiken jos en itse tiedä!
        Ole huoleti kyllä te pupun kaa löydätte oikean ruokavalion=)

Jep. en mä oiskaan jättäny sitä tuoretta pois kokonaan. aattelin että kyllä kanit tarvii tuorettakin myös.
        täytyy löytää jostain kaupasta sellasta hyvää pellettii mitä toi tykkäis syödä. =) mutta eiköhän tää tästä joskus varmaan skulaa :D

• UTELIAS***

Meitin kanilla oli kanssa vastaava ongelma todella pitkään ennekuin tajusin syyn... Vika löytyi hampaista. Synnynnäisesti kasvanut vinoon hammas aiheutti sen ettei kani pystynyt "jäynäämään" tarpeeksi heinää vai söi sitä ns."raakana" ja se aiheutti sen että kakka oli aika löysää ja pahan hajuistakin ajoittain. Heti hampaan poiston jälkeen kani on voinut paremmin kuin syntyessään :-)) ihanaa nähdä sitä niin terveenä.

• -------------------------

Eipä oikeastaan ole vielä parempi. Tänään aamulla oli vatsa löysällä taas kauhee kökkö pyllyssä kiinni. sitten puhdistin sen ja kun illalla tulin kotiin niin pylly oli ihan puhdas. että en kyllä yhtään tiedä mistä se voi johtua. harvemmin se puhdas on kun kotiin tuun :/
        nyt on ollut jo reilun viikon heinä vesi kuurilla mutta eipä se tunnu auttavan.
        jos jollakin on jotain uusia vinkkejä niin otan ilo mielin vastaan :)

• leijonaharja
        ------------------------- kirjoitti:

Eipä oikeastaan ole vielä parempi. Tänään aamulla oli vatsa löysällä taas kauhee kökkö pyllyssä kiinni. sitten puhdistin sen ja kun illalla tulin kotiin niin pylly oli ihan puhdas. että en kyllä yhtään tiedä mistä se voi johtua. harvemmin se puhdas on kun kotiin tuun :/

Kehottaisin kuitenkin menemään lääkärille, saat sitten tarkastettua ne hampaat ja mahdollisesti vielä korjattua asian. Kärsii se kanikin siitä ja vielä enemmän sinä kun joudut siivoamaan pyllyä päivittäin. Parempaa joulun odotusta teillä sinne....

• Creimeide

Heips. Minulla on kääpiön ja angoran risteytys kani (suvussa on myös luultavasti leijonan harjasta) sekä kani on tyttö, Iines. Juuri äsken oli pakko leikelle takapuolesta löysien papanoiden kasvattamaa 'kinkoa.' Sama ongelma on ollut pitkään, ja kani haisee kaameasti!

Ajattelin kysyä, kuinka puhdistat kanisi takapuolen? Itse en ole löytänyt mistään tietoa! Pesu olisi ihan okei, muttei ole millään millä voisi hangata (harja pesussa..) ja en halua että kanini vilustuu jälleen, sillä kerran minulle oli huoneessani ikkuna auki, jolloin kanini vilustui :/.

Ajattelin kokeilla päivän sitä heinä vesi kuuria, ja aloittaa hiljalleen pelleteillä joita sillä on ollut melkein vuoden. Sain kanin joululahjaksi, (olin lukenut tietoja n. kaksi kuukautta joka päivä) jolloin omistin jo häkin, juomapullon, ruokakupin, puruja ja kissan hiekkaa sellaisena puuna, jota olen kuullut käytettävän.

Lisä vinkkejä? Kanini ei syö millään ilveellä porkkanoita, joten sitä ei voi kokeilla. Ruisleipä kuivana ja näkkäri sekä hapankorpusta pienet palat maittavat myös erittäin kyvin (pari kertaa kuussa annan).

• -------------------------
        Creimeide kirjoitti:

Heips. Minulla on kääpiön ja angoran risteytys kani (suvussa on myös luultavasti leijonan harjasta) sekä kani on tyttö, Iines. Juuri äsken oli pakko leikelle takapuolesta löysien papanoiden kasvattamaa 'kinkoa.' Sama ongelma on ollut pitkään, ja kani haisee kaameasti!

Ajattelin kysyä, kuinka puhdistat kanisi takapuolen? Itse en ole löytänyt mistään tietoa! Pesu olisi ihan okei, muttei ole millään millä voisi hangata (harja pesussa..) ja en halua että kanini vilustuu jälleen, sillä kerran minulle oli huoneessani ikkuna auki, jolloin kanini vilustui :/.

Ajattelin kokeilla päivän sitä heinä vesi kuuria, ja aloittaa hiljalleen pelleteillä joita sillä on ollut melkein vuoden. Sain kanin joululahjaksi, (olin lukenut tietoja n. kaksi kuukautta joka päivä) jolloin omistin jo häkin, juomapullon, ruokakupin, puruja ja kissan hiekkaa sellaisena puuna, jota olen kuullut käytettävän.

Lisä vinkkejä? Kanini ei syö millään ilveellä porkkanoita, joten sitä ei voi kokeilla. Ruisleipä kuivana ja näkkäri sekä hapankorpusta pienet palat maittavat myös erittäin kyvin (pari kertaa kuussa annan).

Heippa. Mä pesen sen pyllyn lämpösellä vedellä niin että pupu on itte vadissa, jossa on pyyhe pohjalla. (samalla kun se siinä steppaa niin pylly ikään kuin kuivuu pyyhettä vasten) toisessa vadissa on sitä lämpöstä vettä ja siitä sit kastelen käden ja putsaan pyllyä.
        olen myös jotkus isommat paakut leikannut irti. kuivannut sitten vielä kunnolla hiustenkuivaajalla hiljaisella lämmöllä. :)
        näillä mä olen onnistunut..pitää vaan muistaa kuivata kunnolla, juuri sen takia ettei vaan vilustu.

munkaan pupu ei aluksi syönyt porkkanaa mutta nykyään on sen suurta herkkua :)
        eli kyllä se sitä syö kunhan ensin haistelee ynm. voi mennä jonkun aikaa..

mun pupu on myös ollut nyt jo pari viikkoo heinä vesi kuurilla ja se on auttanut. on kuitenkin aina välillä tullu löysää mutta ei niin että ois tarvinu pestä. nyt ajattelin alkaa varovasti taas syöttää tuoretta muutamana päivänä viikossa.
        toivottavasti tästä oli sulle apua edes vähän :)

• Midi

Heippa. Mä pesen sen pyllyn lämpösellä vedellä niin että pupu on itte vadissa, jossa on pyyhe pohjalla. (samalla kun se siinä steppaa niin pylly ikään kuin kuivuu pyyhettä vasten) toisessa vadissa on sitä lämpöstä vettä ja siitä sit kastelen käden ja putsaan pyllyä.
        olen myös jotkus isommat paakut leikannut irti. kuivannut sitten vielä kunnolla hiustenkuivaajalla hiljaisella lämmöllä. :)
        näillä mä olen onnistunut..pitää vaan muistaa kuivata kunnolla, juuri sen takia ettei vaan vilustu.

munkaan pupu ei aluksi syönyt porkkanaa mutta nykyään on sen suurta herkkua :)
        eli kyllä se sitä syö kunhan ensin haistelee ynm. voi mennä jonkun aikaa..

mun pupu on myös ollut nyt jo pari viikkoo heinä vesi kuurilla ja se on auttanut. on kuitenkin aina välillä tullu löysää mutta ei niin että ois tarvinu pestä. nyt ajattelin alkaa varovasti taas syöttää tuoretta muutamana päivänä viikossa.
        toivottavasti tästä oli sulle apua edes vähän :)

Älä ala vielä syöttää sille mitään tuoretta / pellettiä / siemenseosta. Vasta sitten, kun vatsa on TÄYSIN normaali. Eli kun löysä kakka loppuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4756
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3155
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2641
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2615
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2348
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1559
    Aihe