adapteri?

matkaanjokäy

käykö kiinassa suomalaiset pistokkeet seinään?
vai tarvitaanko adapteria?
(minkä näköinen sellainen mahdollisesti on, kun niitä on ajansaatossa kertynyt..?)

16

5978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adaptri mies
      • "blondi"

        ...mistä tiedän mikä se noista on? onko se "ihan tuuria" mikä sattuu hotellissa olemaan?
        kun toi "Type G Rectangular blade plug"
        löytyy ainakin kotoa.
        ei viittis turhaan raahata, tai eihän ne nyt paljoa maksakaan..


      • just tullu
        "blondi" kirjoitti:

        ...mistä tiedän mikä se noista on? onko se "ihan tuuria" mikä sattuu hotellissa olemaan?
        kun toi "Type G Rectangular blade plug"
        löytyy ainakin kotoa.
        ei viittis turhaan raahata, tai eihän ne nyt paljoa maksakaan..

        Kyllä käy kaikenlaiset tepselit. Kännykän laturi, videokameran laturi, partakoneen töpseli. Pikkuisen löysä, mutta toimii. 12 päivä tultiin Shghaista.


      • Antti.
        "blondi" kirjoitti:

        ...mistä tiedän mikä se noista on? onko se "ihan tuuria" mikä sattuu hotellissa olemaan?
        kun toi "Type G Rectangular blade plug"
        löytyy ainakin kotoa.
        ei viittis turhaan raahata, tai eihän ne nyt paljoa maksakaan..

        Käytännössa tuo linkin "Type A" on ainoa jota tulet näkemään, mutta noi kuvassa näkyvät länsimaalais-pistokkeen reijät yleensä puuttuu, eli seinässä on vain paikat noille lattaraudoille. Itse yli 10 kaupungissa olleena, noita muuntyyppisiä pistokkeita olen nähnyt hyvin harvoin, tuo paksupiikkinen muistaakseni on vain Malesian ja Indonesian heiniä.


    • Antti.

      Jossain kalliimmissa hotelleissa ehkä länsimaalaiset pistokkeet. Adapteria on turha ettiä suomesta, niitä myydään jokaisessa pikkukaupassa Kiinassa.

    • ................

      ....se on kolmipäinen ja litteät pistokkeet..niitä saa halvalla sieltä ja hotelleissa on myös aina lainaksi....

      • Antti.

        Kolmipäiset siis harvinaisia, yleensä noita kaksipäisiä lattarauta tyyppisiä. Jos majoitut halpaan hotelliin, lainaksi tuskin saat. Mutta ostettua saa n. 10-20 rmb hintaan.


      • ............................
        Antti. kirjoitti:

        Kolmipäiset siis harvinaisia, yleensä noita kaksipäisiä lattarauta tyyppisiä. Jos majoitut halpaan hotelliin, lainaksi tuskin saat. Mutta ostettua saa n. 10-20 rmb hintaan.

        4 kertaa honkkarissa käyneenä ja kolme kertaa kiinan puolella eri paikoissa, joka paikassa juuri tuo 3 päinen, sekä myöskin flipuissa käytössä..Katsoppa nyt ens kerralla niihin seinän pistoke koloon.

        Ihme leuan louskutusta tulee sieltä suunnasta...Työnnä se 2 päinen nenääsi tieteilijä ja ota sieltä virta..Ja syytön mä olen, jos matkaat 10 eurosn casthousessa, itse aina hotellissa...


      • Antti.
        ............................ kirjoitti:

        4 kertaa honkkarissa käyneenä ja kolme kertaa kiinan puolella eri paikoissa, joka paikassa juuri tuo 3 päinen, sekä myöskin flipuissa käytössä..Katsoppa nyt ens kerralla niihin seinän pistoke koloon.

        Ihme leuan louskutusta tulee sieltä suunnasta...Työnnä se 2 päinen nenääsi tieteilijä ja ota sieltä virta..Ja syytön mä olen, jos matkaat 10 eurosn casthousessa, itse aina hotellissa...

        Yleensä siis niitä kaksipäisiä. lopeta jo.


      • Sanna porista
        ............................ kirjoitti:

        4 kertaa honkkarissa käyneenä ja kolme kertaa kiinan puolella eri paikoissa, joka paikassa juuri tuo 3 päinen, sekä myöskin flipuissa käytössä..Katsoppa nyt ens kerralla niihin seinän pistoke koloon.

        Ihme leuan louskutusta tulee sieltä suunnasta...Työnnä se 2 päinen nenääsi tieteilijä ja ota sieltä virta..Ja syytön mä olen, jos matkaat 10 eurosn casthousessa, itse aina hotellissa...

        Mikä on casthouse? Guesthousessa nukuin kerran Thaimaassa.


      • .............................
        Antti. kirjoitti:

        Yleensä siis niitä kaksipäisiä. lopeta jo.

        siis oisko nyt kymenkunta hotellia takana ja jokaisessa toi kolmipää systeemi, mutta hei älä hätäänny, itseasiassa monessa on tehty useampaa mallia varten olevan pistoke systeemi, jopa se meidän oma.

        Mulla on kaappi väärällään noita kolmipäisiä, kun on jäänyt aina ottamatta mukaan tai, kun on tullut ostettua jotain elektroniikkaa.

        Jos joltain puuttuu, niin voi vaikka lähettää ilmaiseksi.

        Ihme tilastonikkareita täällä ja vittuilua..

        Just on tässä vieressä yks noista adaptereista, kun kävin vielä tarkistaa jos olisin todellakin ollut niin unessa ja sitten tuolle seuraavalle näsäviisalle alhaalla;) oli typo anna anteeksi ja Thaimaakin on ihan kiva paikka ennen, mut nykyään siellä törmää liikaa huono ihoisiin pullukoihin Suomalaisiin.


      • -Beijing-
        ............................. kirjoitti:

        siis oisko nyt kymenkunta hotellia takana ja jokaisessa toi kolmipää systeemi, mutta hei älä hätäänny, itseasiassa monessa on tehty useampaa mallia varten olevan pistoke systeemi, jopa se meidän oma.

        Mulla on kaappi väärällään noita kolmipäisiä, kun on jäänyt aina ottamatta mukaan tai, kun on tullut ostettua jotain elektroniikkaa.

        Jos joltain puuttuu, niin voi vaikka lähettää ilmaiseksi.

        Ihme tilastonikkareita täällä ja vittuilua..

        Just on tässä vieressä yks noista adaptereista, kun kävin vielä tarkistaa jos olisin todellakin ollut niin unessa ja sitten tuolle seuraavalle näsäviisalle alhaalla;) oli typo anna anteeksi ja Thaimaakin on ihan kiva paikka ennen, mut nykyään siellä törmää liikaa huono ihoisiin pullukoihin Suomalaisiin.

        Joo oikeessa olet sinansa, että kolmipaisia on hyvinkin monesti. Kaytannossa kuitenkin monesti seinissa vain kaksipaiset tokkelit. Sitten jos loytyy kolmipainen, niin kyseessä on AINA semmonen combo-rasia, jossa siis myos kaksipaiselle reijat.

        Kaksipainen adapteri siis kannattaa ostaa hotellin lahikaupasta.

        Olen tyomatkannut taalla Kiinassa joka maakunnassa ja parjannyt nain. Videokamerani ja tietsikkani laturit on myos kaksipaisia jun ne on taalta ostettu, helppoa kun kay suoraan seinaan.


      • ..............................
        -Beijing- kirjoitti:

        Joo oikeessa olet sinansa, että kolmipaisia on hyvinkin monesti. Kaytannossa kuitenkin monesti seinissa vain kaksipaiset tokkelit. Sitten jos loytyy kolmipainen, niin kyseessä on AINA semmonen combo-rasia, jossa siis myos kaksipaiselle reijat.

        Kaksipainen adapteri siis kannattaa ostaa hotellin lahikaupasta.

        Olen tyomatkannut taalla Kiinassa joka maakunnassa ja parjannyt nain. Videokamerani ja tietsikkani laturit on myos kaksipaisia jun ne on taalta ostettu, helppoa kun kay suoraan seinaan.

        Joo sitä yritin kanssa tuossa viestissäni viestittää, et siihen mei semmoiset leveämmät litteät/viistoosa hiukan seinään..Ja myöskin usein nimenomaan nähnyt näitä mainitsemiasi combo systeemejä, joissa monennäköistä systeemi vaihtoehtoa.

        Tuolla flipuissa oli paljolti juuri noita kolmipäisiä käytössä..vaikka kaikilla siis paikallisillakin oli käytössä nokiat jostain muualta ja siis sen takia aina toi adapteri oli talossa aina useampaa kappaletta.

        No tashan tuon totee, kun meen joulukuuksi Honkkariin ja sit Flipuihin...

        Mites muuten siellä bekingin lentoasemalla lentojen jatkoyhteys toimii? Sujuuko mutkattomasti, kun meen ekaa kertaa sitä kautta Honkkariin ja on pari tuntia siinä aikaa tsekata laukut ja mennä Pacific airwaysin lennolle, onko kokemusta? Tuleeko kiirus..


    • cha zuo

      Noin 5 viitisen vuotta Kiinassa matkustaneena työkseni ja 120 - 150 päivää/vuosi, niin adapteria en ole tarvinnut (ei ainakaan kovin hätäsesti tule mieleen). Ainoastaan tarvetta on ollut Hong Kongin puolella ja kiitos tästä Brittien. Suomalainen pistoke on käynyt ja jos jätät adapterin ostamisen määränpäähän, niin kysele cha zuo. Vapaasti käänettynä adapteri.

    • eivittu j

      ja gasthausissa pari kertaa saksassa.

    • Kiinan puolella en ole kertaakaan adapteria tarvinnut. Aina on loytynyt joko sellainen combo-pistorasia, johon kay vahan kaikki, tai sitten jatkojohto, johon myoskin sopii kaikki. Matkustellut olen taalla noin 15 eri kaupungissa ja asunut parin vuoden ajan.

      Hong Kongissa puolestaan piti ostaa kannykalle uusi laturi, silla kuten joku jo mainitsikin, ovat pistokkeet samanlaiset kuin Briteissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe