Moro
Ehtisikö joku kirjoittelemaan kokemuksista
näistä yhdistelmämikroaaltouuneista. Ja nimenomaan
siitä grillin käytöstätoimivuudesta. Kiitos etukäteen.
Grilli/mikroaaltouuni
3
16870
Vastaukset 3
- ja isoisällä
on/oli grillimikro. Alkuinnostuksen jälkeen palasivat nämä molemmat mestarikokit sähköuunin käyttäjiksi.
Vaimo ei edes syö mikroruokaa, en ymmärrä miksi:-)
Näin ulkopuolisesta katsoen grillimikron ohjelmointi on sen verran työlästä ja suurissa keittokirjoissa on ohjeet vain sähköuunille, joten on helpompaa heittää paisti sähköuuniin, kuin ohjelmoida ja miettiä oikeat kypsennysajat grillimikroon. - minulla
Minulla on Upon rosteripintainen mikro, jossa "grillaus" -toiminnallisuus. Laite on integroitu kaappiin ja maksoi vajaan 300 euroa. 1,5 vuoden kokemuksella voi sanoa, että tuo "grillaus" -ominaisuus on täysin turha (naurettavan huono), koska sen teho on naurettavan pieni verrattuna esim normaaliin sähköuuniin. Olen koittanut grillata nakkeja ja makkaraa ja tulos on todella huono. Yhdistelmä toiminoilla (grillaa 70%, mikrokuumentaa 30%) makkara kiehuu mikroaalto osuudella ja grillausosuudella makkaran pinta nahjistuu. Lisäksi mikroon pitää laittaa jalusta grillausta varten, jolloin ruoka on lähes kiinni mikron katossa ja sitten rasva räiskyy mukavasti ympäri mikroa.
Lisäksi tuo Upon teke on muutenkin hankala käyttöinen, mm. normaali pikakäynnistys on 30 sekunnin välein ja aikaa ei voi säätää. Jos haluat lämmittää 20 sek, niin pitää valita ensin lämmitysteho, rullata haluttu aika ja painaa start nappia ja kaikissa noissa toiminnoissa kuuluu kova piip -ääni ja ajan säätämisessä tietty piip -ääni joka sekunnin kohdalla :). Joten normaali käytettävyyskin (esim perus ruoan nopea lämmitys) on mielestäni tosi hankalaa, sillä olin tottunut perinteiseen mikroon. Eikä tuon mikron lämmityksen tasaisuus ole tippaakaan parempi kuin aiemmin käytössä olleen yli 15 vuotta vanhan mikron.
Mutta ehkä ongelmat johtuvat käyttäjästä, mene ja tiedä... - silurus
Aivan tavallisessa mikrossa grilli on täydellisen tarpeeton vehje, joka aiheuttaa ainoastaan riesaa: metalliritilä vie tilaa, eikä kvartsigrilli ei toimi kuten luvataan.
Sen sijaan yhdistelmäuunit, joita Ikeakin näyttää myyvän, joissa on perinteinen kiertoilmauuni grillivastus yhdistetty mikrouuniin, ovat paljon käyttökelpoisempia. Optimihan olisi, että keittiössä olisi tilaa niin kaasulevylle, wokille, lämpölevylle, parilalle, rasvakeittimelle, mikrolle, höyryuunille, kiertoilmauunille ja grillille. Harvoin on, joten yhdistelmävehkeitä tarvitaan. Grillimikrosta vain ei ole olemassa vielä halpaa ja hyvää toteutusta Euroopan markkinoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa601322Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää901017- 164927
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105864Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30853Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25788Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks45745Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 27694
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu125685VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43616- 61602
Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.155601Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187501- 55497
- 39495