Flunssassa töihin?

...........

Saako mielestänne flunssassa mennä töihin (ala-asteen keittiö)? Ärsyttää vaan, kun sitä on päällä karmea flunssa, niin terkkarissa pihistellään sairasloman annosta. Huomenna pitäisi jo mennä töihin, vaikka edelleen nokka vuotaa ja yskittää. :( Mutta kun kuume ei nouse, niin ei lomaa tunnu saavan. :( Eikö se ole vähän hygieniakysymyskin, kun keittolan täti on sairaana töissä.

Saisipa joskus edes kunnolla lomaa, että saisi kerrankin koittaa tervehtyä rauhassa.

10

8634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------k

      kyllä iha tuolla oikeissa ravintoloissa se on melkein mahotonta, koska työilmapiiri on sellainen sairaslomaa kohtaan. (olet laiska jos oot kipee)

      Ja on se hygieniakysymys mutta koita olla pärskimättä.

      • mutta sellaisia vältetään

        Kerron työnantajana, että toki pubimme työntekijät saavat joskus sairastaa, eikä heitä katsota mitenkään pahasti. Mutta on ollut sellaisiakin ihmisiä, jotka sairastelevat kuukauden aikana vähintään 5 päivää. Meilläkin on ollut niitä, ja varsinkin yksi heistä oli todella paljon poissa ja hänellä oli lääkärintodistukset ja todella syytäkin poissaoloon. Emme siis syyttäneet häntä lintsauksesta tai laiskuudesta, vaan yleisesti vain enemmän sairastavaksi henkilöksi. Niin kävi sitten, että kun palkkasimme henkilön kesälomatuuraajaksi ja jouduin omistajana joka kerta tuuraamaan häntä (ravintolassa yleensä joutuu aina hankkimaan jonkun tilalle, koska ei voida olla alimiehitykselläkään) koska hän ilmoitti aina niin viime tipassa sairastumisestaan, ettei ketään muutakaan ehtinyt hankkia tilalle. Ja muutenkin se, että olisimme palkanneet jonkun muun hänen tilalleen, olisi tullut todella kalliiksi, koska olisimme silloin maksaneet samoista työtunneista ensiksi lomalla olevalle, sitten sairaslomalla olevalle lomatuuraajalle ja lopuksi vielä sille, joka ne tunnit oikeasti tekee...

        Päädyimme siis yksimielisesti toisen omistajan kanssa siihen, että tätä henkilöä ei jatkossa palkata tekemään tuurauksia, eikä häntä myöskään harkita taloon muuten töihin. Harmi sikäli, että hän oli erittäin hyvä työntekijä silloin kun oli töissä ja varmasti olisimme muutoin ottaneet hänet.


    • Plase don't

      Olen itse aika tarkka käsien pesijä ja mua oikeasti oksettaa, jos joku niistää nenäänsä ruokapöydässäni pesemättä käsiään sen jälkeen.
      Tyyppi ottaa leipää samalta lautaselta, käyttää salaattiottimia, kastikekauhaa jne. Yöks.

      Ehdottomasti, jos olet köökissä koko päivän, yskit ja räkä valuu, et kuulu sinne. Homma on nimenomaan hygieniakysymys. Toiv. en eksy siihen ravintolaan, jossa olet mukana ruokaketjussa.

      Luulisi nyt terveydenhoidon ammattilaistenkin tuon ymmärtävän. Ellet saa saikkua terkkarista, marssi yksityiselle, maksaa, mutta osan saat Kelasta takaisin. "Nokka vuotaa ja yskittää" -kunnossa et saa mennä töihin, missä käsitellään ruokaa.

    • kokerska

      LÄÄKÄRIIN, MARS!
      Ja kunta-alalla saa sen kolme päivää olla pois ilman todistusta. Ei kukaan jaksa puolikuntoisena olla kuumassa keittiössä, tiskata, jakaa ruokaa, tehdä salaatteja yms.

    • saikulle!

      Kun yskittää ja nenä vuotaa ei saa olla keittiöhommissa. Lapseni sai kerran ihan kauhean taudin kaksivuotiaana hampurilaisbaarista, kun siellä työntekijä oli rakätaudissa ja niisteli antaessaan ruokia asiakkaille...

      • .....mäkkäri tai ei

        Niin, otappa saikkua kaksi päivää nuhan takia. Tule lomalta takaisin, niin ensin pomo haukkuu epäsuorasti nössöksi ja kysyy "oletko nyt varmasti terve?"
        seuraavaksi työkaverit valittaa, kun ovat joutuneet tekemään ehkä pitemän vuoron sinun ollessa poissa, ja aina jokafirmasta löytyy se yksi joka kertoo olevansa itsekin kipeä, mutta olevansa silti töissä.


    • aikas

      kyllä yleensä saa saikkua,jos on flunssassa. itse olin kolme päivää kuumessa ja yskä ja nuha. kävin sairaanhoitajalla ja heti tuli kolme päivää saikkua. sitten vielä hoitaja sanoi, että jos tauti vielä jatkuu,niin tule sitten uudestaan. eli,helposti pitäisi saada saikkua,koska on keittiöllä töissä. ja missään nimessä ei saisi mennä edes yskimään ja nuhaisena töihin.sen pitäisi jos pomonkin tietää..))

      • päälikkö aa

        tällä alalla tunnetusti painetaan duunii ja pidetään hyvänä työn tekijänä . kun ei pikku vaivoista valita pää pitää olla paketissa ja lähes toimintakyvytön ett voi pois töistä jäädä ..................


      • kokki
        päälikkö aa kirjoitti:

        tällä alalla tunnetusti painetaan duunii ja pidetään hyvänä työn tekijänä . kun ei pikku vaivoista valita pää pitää olla paketissa ja lähes toimintakyvytön ett voi pois töistä jäädä ..................

        Meillä keittiössä vanhustenpalvelutalolla ollaan erittäin tarkkoja jos on flunsassa pomo ajaa heti pois.Ja sanoo ei saa yskiä ja räkätaudissa olla..kun pöpöt kantautuu vanhuksiin.Pomo myös vaatii että niin kauan sairaslomaa kun ei yski enään.Terveystarkastaja kun tulee käymään niin voi antaa ----- jos työntekijät pärskii töissä.


    • Piiiip

      Pieni nuha ja kurkkukipu ovat jo syitä olla poissa töistä. Ei kannata mennä rikastuttamaan johtajia jos on vähänkin kipeä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe