.22 ja laajeneva luoti

kymysys

Saako Balkin Margo .22LR:n laajenevia luoteja? Onko laajeneva luoti sama kuin puolivaippa/hollow-point? Onko kenelläkään antaa hyvää linkkiä mistä saisi tietoja eri ammustyypeistä?

7

1864

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensiksi

millainen 22lr luoti ei laajene. joko on keksitty niin kova lyijy. reikäpää se paras on leejeneen lyijypaukuista

• alkup.

• Käy
        alkup. kirjoitti:

Sopiiko tälläinen luoti Margoon: Magtech 22lr Lead Hollow Point 36gr?
        (http://www.saunalahti.fi/~asetalo/patruunat.htm)
        Pienoiskiväärille tarkoitettu, käynee myös pienoispistooliin? Reikäpää=Hollow point?

Kai pyssyssäsi lukee mikä kaliiperi se on? .22 long rifle on ihan normaali .22 paukku.
        Nuo reikäpää luodit kakskakkoseen on ihan turhia koska ne ovat pelkästään lyijyä, pitää olla myös ½kuparivaippaa, joka pitää laajenemisen kurissa.

Ja tuo 36gr ei sitten tarkoita grammoja.

• alkup.
        Käy kirjoitti:

Kai pyssyssäsi lukee mikä kaliiperi se on? .22 long rifle on ihan normaali .22 paukku.
        Nuo reikäpää luodit kakskakkoseen on ihan turhia koska ne ovat pelkästään lyijyä, pitää olla myös ½kuparivaippaa, joka pitää laajenemisen kurissa.

Ja tuo 36gr ei sitten tarkoita grammoja.

Asia selvä. Olen tosiaan aloittelija aseiden suhteen. Mitäs tuo gr sitten tarkoittaa?

• hillbergmounting
        alkup. kirjoitti:

Asia selvä. Olen tosiaan aloittelija aseiden suhteen. Mitäs tuo gr sitten tarkoittaa?

Tua gr meenoo graineja. Elikkä yks ramma onii 15,432 grainssija. Ossootko laskee montako rammoo onkaa sitt grainssi? No koskapa K0rh0stakkaa ee kuulu eekä nää, nii minäpä kerronnii. Tää grainssi onnii 0,0648 rammoo.

• woeee
        hillbergmounting kirjoitti:

Tua gr meenoo graineja. Elikkä yks ramma onii 15,432 grainssija. Ossootko laskee montako rammoo onkaa sitt grainssi? No koskapa K0rh0stakkaa ee kuulu eekä nää, nii minäpä kerronnii. Tää grainssi onnii 0,0648 rammoo.

heleweetiiin urpoloot ku eeevät tuas ymmerre nii mittee.Myö swoolonen joudunna tuas teit ulkkosuomelaisii ohjeemaan oikkeisoon suantaan.

Myö se oun grainninii ja grammojeen kuan olleena tekköömis jo vius vuottiiaasto lähtöössin.

Tiiöttekö montteeko grammoo pianaa miun pasko kalokkikukkolon jälkköön seuroovono päevänä? Miö vuastaan teillönnii myöhemminnii.

• 5233r
        woeee kirjoitti:

heleweetiiin urpoloot ku eeevät tuas ymmerre nii mittee.Myö swoolonen joudunna tuas teit ulkkosuomelaisii ohjeemaan oikkeisoon suantaan.

Myö se oun grainninii ja grammojeen kuan olleena tekköömis jo vius vuottiiaasto lähtöössin.

Tiiöttekö montteeko grammoo pianaa miun pasko kalokkikukkolon jälkköön seuroovono päevänä? Miö vuastaan teillönnii myöhemminnii.

hhsportista saa halvimmat, soinin ja virtain asetalon sekä sissoksen ohella. norma, cci,magtec,federal.aquila käytännössä kaikki alle äänenop.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2785
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2012
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1747
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1658
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1370
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      945
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe