Helsingin Puotilasta löytyy loosarintie ja taitaa löytyä myös Pyhtäältä...
Mitähän toi LOOSARI tarkoittaa?
Onkohan jotain merimies sanastoa?
Tuskin se luuseria tarkoittaa...
Loosarintie
6
3084
Vastaukset
- Jeppe II
että se tulee ruotsinkielisestä Klosarö, eli paikannimi Pyhtäällä.☺
- no on se
LOSER!!!
- Hengen mies
Pyhtäällä on paikka nimeltä Loosari(ruotsiksi Klåsarö), jossa on tietojeni mukaan aikoinaan ollut luostari.
- klåsarö
mistähän olet tietosi saanut,mutta luostaria ei ole klåsarössa ollut koskaan. munkit on kyllä kalastaneet ja vieneet saaliinsa pastorille kirkonkylään. historiankirjat ja vanhukset kertovat jos haluat kuunnella. nykyisin se on voimalaitosalue jossa on kielletty kalastus ja asiaton oleskelu. ei tulisi mieleenkään mennä etsimään kielto-alueelle raunioita,tai edes kalaan. vähän kunnioitusta sentään asukkaille ja mökkiläisille. juha tamminen on tehnyt parikin kirjaa pyhtään historiasta. eli jos kiinnostaa niin käypä kk.lla credit mediassa kyselemässä kirjoja.
- gustafsson1
Ensimmäinen esi isäni oli lähtöisin Klåsarö nimisestä simonsin talosta Pyhtäältä synt 1809.
- Anonyymi
Hebrean kielessä on sana Loo, tarkoittaa Ei. Suomeen on kotoutunut Isaskarilaisia ja Efraimilaisia
olisko niin että Loosaareen ei ollut lupa tulla ja Ken on kyllä. Ken alkuseen on saanut tulla.
Raili mamma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391629En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271568Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131363Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 7981
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7921- 71836