olen elellyt koirien kanssa useimpia vuosia,joten koirat,koulutus ja hoito muutenkin on kyllä tuttua,mutta chow chow on vieraampi rotu minulle ja kyselisin josko jollain on kokemuksia tästä rodusta?
ite sanon sitä sinikieli koiraksi tai nallekoiraksi!=) ne on rakastettavan suloisen näkösiä.
ymmärtääkseni chow chow on japanilainen rotu,eikä mikään himolenkkeilijä,pikemminkin laiska löntystäjä,joka ei paljon liikuntaa vaadi,olenko oikeilla jäljillä?
tiedän myös että niiden hinta on päätä huimaava,itse olen nähnyt vain yli 7000mk maksavia.eihän se kyllä ongelma ole jos sellaisen nallukan tosiaan haluaa ja juuri se sopii omaan elämän tyyliin.
minua mietityttää myös sen hieman lättänä kuono,koska olen kuullut että lättänä kuonosilla on vaikeampi hengittää,miten asia on teidän tietojen mukaan?
entäs mitä värejä voi olla?
itse olen nänyt mustia ja ruskeita,molemmat kauniita..onko muita värejä?
ei nyt tule mieleen muuta kysyttävää,mutta jos joku osaisi kertoa minulle jotain mitä mieleen tulee hyvää ja huonoa ,niin olisin kiitollinen:)
chow chow:tietoa?
8
482
Vastaukset
- kahden kanin omistaja
siellä sivulla on hyvää tietoo chow chow:sta mees kattooo sinne
- colliegirld
että chow chow on ehkä suloinen, mutta myös vaativa! Se on hyvin itsenäinen ja on aika vaikea kouluttaa, koska se ei halua mielyttää ihmistä... joten mieti vielä kerran haluatko varmasti tämän koiran! katso myös www.kennelliitto.fi
- hanna
chow chow on minulle tuttu rotu,olen puuhannut rodun kanssa nyt n. 8 vuotta. chowwi on lähinnä yhden ihmisen koira ja suhtautuu varauksella vieraisiin..mutta siitä saa uskollisen ja kiintyvän kumppanin vuosiksi. vihainen rotu tämä ei ole, mutta ei myöskään mikään lammas..luonnetta löytyy.=) chow chown liikunta on ehkä hieman jäykän oloista suorista takajaloista johtuen,mutta etenkin nuorempana tämä koira juoksee sujuvasti ja energiaa löytyy joten se tarvitsee ihan yhtä paljon liikuntaa kuin jokin muukin rotu. tiedän chowwin joka hyppäsi puolitoista metrisen aidan yli ilman vauhdin ottoa joten se etteikö tämä koira jaksaisi moista on puppua. kerrostaloon en suosittele tätä rotua ja yleensä kasvattajat myyvät pentunsa mieluummin omakotitaloon kuin maalle. värejä ovat mustan ja punaisen lisäksi myös creme ja sininen. lyhytkarvaisia versioita on myös. katso chow chow yhdistyksen kotisivuilta lisää tietoa tai soita pentuvälitykseen/neuvontaan jos haluat tarkempaa tietoa pentueista ja kasvattajista.
- hauva
mulla on chowi tyttö ja se on kyllä rauhallinen ja omissa oloissaan viihtyvä koira.chowi on kyllä aika jääräpäinen ja eikä se kyllä mikään himolenkkeilijä ole.muttakyllä se jaksaa pitkiäkin lenkkejä.mun mielestä chowin lättänäkuono ei ole ongelma ainakaan mun chowilla ei ole ollut ongelmia.värejä ovat punainen ja musta choweja on myös lyhytkarvaisiakin.hyvää chowissa on sen rauhallisuus huonoja puolia ei tule nyt mieleen.ihana rotu!!!
- hauva
mulla on chowi tyttö ja se on kyllä rauhallinen ja omissa oloissaan viihtyvä koira.chowi on kyllä aika jääräpäinen ja eikä se kyllä mikään himolenkkeilijä ole.muttakyllä se jaksaa pitkiäkin lenkkejä.mun mielestä chowin lättänäkuono ei ole ongelma ainakaan mun chowilla ei ole ollut ongelmia.värejä ovat punainen ja musta choweja on myös lyhytkarvaisiakin.hyvää chowissa on sen rauhallisuus huonoja puolia ei tule nyt mieleen.ihana rotu!!!
- chowi
- loldis
vastauksista!
ja nettiosoitteista..:)
joo harkinnan allahan se vasta on,eikä koiranotto ole vielä vuoteen ajankohtaista,otan vaan alustavasti selvää mikä olisi juuri mulle se sopiva rotu.:)
hyvää kesää teille ja karvaturreillenne,oli ne sitten kaneja,kisuja,koiria tai mitä vaan:)- hannele
kävinki jo katttelmas jossain koirasivulla,mutta tietoa oli aika vähän ja teijän vastaukset täydensi hyvin...
aika sulosii mussukoita.
mutta ehkä mulle kuitenki sitten sopis paremmin semmonen koira joka tykkää vieraistakin...chow chow ei niistä taida välittää..
meillä oli semmonen siperian husky joka oli ihan hulluna kaikkiin ihan vieraissinki ja hyvä niin,mä liikun niin hirveesti myös vieraiden parissa,et kivampi jos koiraki viihtyy vieraiden kanssa.
mutta kiitos vielä!=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4463839Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181652- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891444Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991378Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591336- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441049
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047