Heippa harjoittelija ja acim lai nen, ja toki muutkin jos täällä on IOK:ta lukeneita!(vai oletko sinä acim lai nen lukenut jonkin toisen samanlaisen kirjan?) Olitte niin ystävällisen tuntuisia että ei ehkä ole teidän tarkoitus ollut minua diskata joten tässä nyt olisin kyselemässä yhtä kysymystä ainakin tuosta IOK:n tekstistä.
sivulla 48 kohta 2 sanotaan mm. "Kun teet jotain, teet sen tietystä puutteen tai tarpeen tunteesta."..."Kun teet jotain poistaaksesi näkemäsi puutteen, osoitat sanattomasti,että uskot Jumalasta eroamiseen.
Kohta 3 "Tietäminen, kuten olemme jo aiemmin havainneet, ei johda tekemiseen."
Ja takaisin kohtaan 2. "Kekseliäisyys on hukkaan heitettyä ponnistelua, jopa nerokkaimmassakin muodossaan." Tämän perään sanotaan että keksinnöt eivät ole Jumalan luomusten abstraktin luovuuden vertaisia.
Siitä en ole erimieltä ettäkö ihmisten keksinnöt vetäisivät vertaa Jumalan luovuudelle, mutta sitä vastoin mietin tuota "hukkaan heitettyä ponnistelua"
Jos näen että ihminen on mielisairas ja tarvitsee psyykenlääkkeitä voidakseen hyvin niin onko se turhaa "ponnistelua". Tai jos kirurgina (en siis ole mutta jos olisin) leikkaan aivokasvaimen jotta potilas voisi edelleen tai uudestaan alkaa elää kivutonta/oireetonta elämää. Tai jos korjaan solujeni vitamiinivajausta (huom. vajausta :) ) vitamiinilääkkeillä jotta se saisi kiinni luonnollisen tasonsa?
No, toki olemmekin erossa koska emme paranna muin keinoin mutta vaikka minä olisin yhetydessä (oletus siis) Jumalaan terveellä mielelläni eikä harhaista mieltä siis itsessäni olisi niin olisiko se turhaa ponnistelua jos kuitenkin leikkaisin kirurgin veitsellä tai antaisin psyyken lääkettä niille jotka eivät kestäisi tai haluaisi vielä ihmeellä parantua, koska siinähän parantuisi enemmän ja kerralla kuin mihin ja millä vauhdilla ihminen ehkä olisi halukas ja valmis.
Mahdoinkohan esittää kysymykseni ja ajatuksenkulkuni tarpeeksi selvästi? Mutta täsmennän sitten jos tarpeen :)
Todella kiva jos huomaatte tämän ja kerrotte miten olette tuon tuumineet tai onko vastausta jossain myöhemmin kirjassa. Pelkään vain etten muista enää myöhemmin tuota kysymyksen kohtaa jos vastaus tulee joskus sivulla 659 :)
Olen alkanut jo harjoitukset mutta tuskin se haitannee? Olen vasta harjoituksessa 3 ja kun joka päivä pyrin ehtimään ainakin sivun verran lukemaan tekstiosaa ja joskus varmmaan ehdin enemmänkin niin eiköhän se siitä. Vai onko teillä samanlaisia/erilaisia ajatuksia tuosta?
Ja vielä. On olemassa keskustelukerhoja tmv. joissa IOK:sta voi jutela. Muistanko oikein että sinä acim lai nen et olisi sellaisessa käynyt ? Mutta entä harjoittelija? Jos olet niin suosittelisitko?
ja kiitos jo etukäteen mahollisista vastauksista
terv. "ihmeissäni"
apua pyytäisin
4
805
Vastaukset
- acim lai nen
Ota ihan rauhallisesti vain, kaikkiin yksityiskohtiin ei kannata juuttua, varsinkaan jos ne eivät jostain syystä tunnu hyvältä. Moni asia selviää kun on lukenut koko kirjan.
Esim. tuo lääkejuttu. Maalliset hoitomuodot ovat ihan hyväksyttäviä. Tämä on oikein sanottu erikseen siellä Opettajan käsikirjan puolella.
Kirjassa on vierekkäin kaksi näkökulmaa (joidenm eroja ACIM esittelee) ja niiden sekoittaminen hämmentää tietysti aina. Minullakin on ollut vastaavanlaisia vaikeuksia kirjan kanssa; minun tapauksessani ne ovat ilmenneet puuttellisena opiskelumotivaationa, sekä maallisissa että ACIM-opinnoissa)
Ei pidä unohtaa että elämme toistaiseksi tässä maailmassa ihan tavallista elämää. Eikä ACIM vaadi että yhtä-äkkiä siitä pari sivua luettuamme eläisimme kuten Jumala Taivaassaan täysin tietämättömänä tästä maailmasta. Vaikka tämä maailma Jumalan näkökulmasta katsoen onkin epätodellinen niin meille se on käytännössä vielä hyvin pitkään erittäin konkreettinen ja kouriintuntuva.
ACIM haluaa ohjata meitä hellävaraisesti, ei säikytellen ja hätistellen.- ihmeissäni
Kiitos acim lai nen vastauksesta.
Huomasin muuten että tuo acim on lyhenne englanninkielisestä IOK:sta.
Niin..ajattelin vain, että kun itse olen tuntenut hengen johdatuksen vahvana, niin kyllä olen myös toiminut. Olen kävellyt/matkustanut pitkän matkan sinne minne on pyydetty ja valvonut onnettoman kanssa liki 2 vuorokautta tai antanut viimeisen rahani yms. Tosin voima on ollut silloin niin suuri ettei väsymystä tai pelkoa rahan/toimeentulon tai joskus hengenkään puolesta ole ollut, mutta tekemistä kuitenkin...
Ymmärrän toki että tuo tekeminen on pientä siihen nähden mitä henki vaikutti asioihin samalla.
Mutta tuosta kirjasta olin utelias, että selittyykö tuo kysymäni asia noista maallisemmista toimista jossain vaiheessa myöhemmin. Ja se siis selittyy, ja juuri siten kuin ajattelinkin sen selittyvän :)
Luulen nimittäin että olisi aika rajua ohittaa toinen vain siksi että en halua elää "erossa Jumalasta". Voipi olla että silloin sitä "erossa" eläisikin :)
Minun tuntemani henki on ollut täynnä rakkautta. Tässä kirjassa ehkä puhutaan siitäkin enemmän myöhemmin.
Mutta kiitos. Kiitos myös Harjoittelijalle. Linkkikin oli hyvä!
Selvinnen nyt taas ainakin hyvän matkaa eteenpäin kun ei tarvitse pelätä, että unohdan tuon mielsestäni tärkeän kysymyksenennenkuin vastaus tulee kirjassa vastaan:)
Ei tuo kirja ole vielä minussa vastaansanomista tai hämmennystä herättänyt. Olen lapsena kuullut raamatun ilman välikommentteja alusta loppuun ja noin minäkin olin silloin asiat käsittänyt kuin mitä nyt tuossa on tuohon mennessä selitetty. Jotenkin vain enemmällä rakkaudella höystettynä, mutta asiat kuitenkin samoin.
Myöhemmin vasta tajusin miten aivan eri tavallakin voi tuota kirjaa käsittää, joten ilo tämän lukeminen nyt on :) Ainakin tähän asti ollut;)
- Harjoittelija
Onnistun siirtämään tämän yhdistyksemme osoitteen
http://www.kolumbus.fi/lea.tikkala/ykseys- ihmeissäni
Aiempi viestisi hävisi joten siihen en osaa kommentoida, mutta kitos linkistä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882