Prince-coverit

jukka

Minkälaisia Prince-covereita olette sattuneet kuulemaan? Itse olen kuullut ainakin Tom Jonesin version Kissista, Foo Fightersin Darling Nikkin ja Sinéad O´Connorin Nothing Compares 2 U:n, voihan senkin coveriksi tavallaan laskea. Jonesin Kiss on hauska kuin mikä, toimii hyvin, Foo Fightersin Darling Nikki myös onnistunut versio, joidenkin mielestä FF ei ole oikein tajunnut biisin ideaa, mutta minusta se on hyvä, ja Connorin Nothing Comperes 2 U on tietenkin upea. Mitä muita niitä onkaan tehty? Ja mitä olette pitäneet?

12

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daddy Pop

      sisältää mm. coverit Let's Pretend We're Married (esittäjänä Tina Turner), 17 days (Living Colour), Do Me Baby (Melissa Morgan), Five Women (Joe Cocker), How Come You Don't Call Me Anymore (Stephanie Mills) ja When U were mine (Cyndi Lauper). Lisäksi on mukana joitakin Princen alunperinkin muille kynäilemiä biisejä, kuten salanimellä The Banglesille tehty Manic Monday, joka ylsi aikanaan USA:n singlelistan kakkoseksi. Ykkösenä oli tuolloin Princen Kiss!

      • jukka

        moisesta tätä ennen. Kiintoisaa. Näin yht´äkkiä tuli mieleen pari muutakin coveria: Mariah Carey on esittänyt jollain levyllään Purple Rain-levyn The Beautiful Onesin, Chaka Kanin (jonka yksi suurimmista hiteistäänhän on Princen kirjoittama I Feel For You) uusimmalla levyllä on versiointi legendaarisesta Sign "o" the Timesista ja sitten myös Alicia Keys on laulanut tuon biisin How Come You Don't Call Me Anymore. Näistä versioinneista en ole kyllä kuullut yhtäkään, joten en osaa niitä kommetoida. Princeä on kyllä covereitu hyvin paljon.


      • Mr. Goodnight
        jukka kirjoitti:

        moisesta tätä ennen. Kiintoisaa. Näin yht´äkkiä tuli mieleen pari muutakin coveria: Mariah Carey on esittänyt jollain levyllään Purple Rain-levyn The Beautiful Onesin, Chaka Kanin (jonka yksi suurimmista hiteistäänhän on Princen kirjoittama I Feel For You) uusimmalla levyllä on versiointi legendaarisesta Sign "o" the Timesista ja sitten myös Alicia Keys on laulanut tuon biisin How Come You Don't Call Me Anymore. Näistä versioinneista en ole kyllä kuullut yhtäkään, joten en osaa niitä kommetoida. Princeä on kyllä covereitu hyvin paljon.

        Onhan noita covereita klassisen orkesterin kokonaisista albumeista jazziin, esim. Bob Beldenin When Doves Cry, the music of Prince, myös koko albumi.
        Mutta tunnettuja mulla tuli aikaisemmin mainittujen lisäksi mieleen:

        When Dove's Cry, Ginuwinen versio ja sit Quindon Tarverin versio(leffasta Romeo Julia)

        Thieves in the Temple, Herbie Hancock

        How Come You Don't Call Me, Alicia Keys , huom. ilman Anymorea

        I Could Never Take The Place Of Your Man, Jordan Knight

        If I Was Your Girlfriend, TLC

        When You Were Mine, Cindy Lauper

        sitte todellinen kuriositeetti, ruotsalaisten punk ja hardrock bändien tekemä koko Purple albumi, nimeltään Purple Pain

        Muuten Simple Mindskin versioi Sign'O' the Timesin vuonna -89

        Do Me Baby, löytyy mm. Melissa Morganin kuin myös Lindy Laytonin versioimana

        Itse omistan tosi paljon covereita, lähinnä keräämisen ilosta, niin täytyy kyllä sanoa ettei ole montaakaan biisiä jotka vetäis lähellekkään vertoja Princen versioille...


      • jukka
        Mr. Goodnight kirjoitti:

        Onhan noita covereita klassisen orkesterin kokonaisista albumeista jazziin, esim. Bob Beldenin When Doves Cry, the music of Prince, myös koko albumi.
        Mutta tunnettuja mulla tuli aikaisemmin mainittujen lisäksi mieleen:

        When Dove's Cry, Ginuwinen versio ja sit Quindon Tarverin versio(leffasta Romeo Julia)

        Thieves in the Temple, Herbie Hancock

        How Come You Don't Call Me, Alicia Keys , huom. ilman Anymorea

        I Could Never Take The Place Of Your Man, Jordan Knight

        If I Was Your Girlfriend, TLC

        When You Were Mine, Cindy Lauper

        sitte todellinen kuriositeetti, ruotsalaisten punk ja hardrock bändien tekemä koko Purple albumi, nimeltään Purple Pain

        Muuten Simple Mindskin versioi Sign'O' the Timesin vuonna -89

        Do Me Baby, löytyy mm. Melissa Morganin kuin myös Lindy Laytonin versioimana

        Itse omistan tosi paljon covereita, lähinnä keräämisen ilosta, niin täytyy kyllä sanoa ettei ole montaakaan biisiä jotka vetäis lähellekkään vertoja Princen versioille...

        Nothing Compares 2 U lasketaan coveriksi, niin se on musta sellainen esitys, joka voittaa kaikki biisistä tehdyt versiot, myös Princen ja Rosien Gainesin dueton. Muita vastaavia ei tule kyllä mieleen. Noista mainitsemistasi jutuista haluaisin kuulla kyllä ihan jokaisen- teidätkö millaisia esimerkiksi nuo Purple Rain-levyn coverit ovat? Oletko kuullut? Pitäisi ehkä ostaa se Daddy Popin mainitsema Prince Song Book tai joku noista, vaan mistäköhän niitä saa?


      • Mr. Goodnight
        jukka kirjoitti:

        Nothing Compares 2 U lasketaan coveriksi, niin se on musta sellainen esitys, joka voittaa kaikki biisistä tehdyt versiot, myös Princen ja Rosien Gainesin dueton. Muita vastaavia ei tule kyllä mieleen. Noista mainitsemistasi jutuista haluaisin kuulla kyllä ihan jokaisen- teidätkö millaisia esimerkiksi nuo Purple Rain-levyn coverit ovat? Oletko kuullut? Pitäisi ehkä ostaa se Daddy Popin mainitsema Prince Song Book tai joku noista, vaan mistäköhän niitä saa?

        mä siis kattelin noita covereita äkkiseltään mun levyhyllystä, mulla on tosi paljon covereita, jossain vaiheessa yritin hankkia kaikki mistä vaan sain tietää, mut sit mä jotenkin väsähdin niihin kun ne on kuitenkin vaan... covereita

        Siis onhan Nothing... coveri The Familyn biisistä ja on kyllä parempi kuin alkuperäinen. Uskoisin että jos coveria ei ois tehty niin ei Princekään sitä ois levyttäny, sillä eihän se sitä soittanutkaan ennen Sineadin hittiä...

        Purple Rain coveri siis se koko albumi(Purple Pain) on semmonen, etten mä kyllä semmosta musaa kuuntele. Mutta on se kuitenkin väsätty ilmeisesti kunnioittavassa(?) mielessä.
        Sitten taas noi When Doves Cry coverit oot kai kuullu ? Ginuwine on ihan ok ja se Quinton Tarver alkaa tosi upealla gospelkuoromaisella alulla, sitä tulee välillä jopa soitettua.

        Nii ja muita tämmösiä tunnetuja; D'Angelo on tehny ihan ok version biisistä She's Always In My Hair...


      • Daddy Pop
        Mr. Goodnight kirjoitti:

        Onhan noita covereita klassisen orkesterin kokonaisista albumeista jazziin, esim. Bob Beldenin When Doves Cry, the music of Prince, myös koko albumi.
        Mutta tunnettuja mulla tuli aikaisemmin mainittujen lisäksi mieleen:

        When Dove's Cry, Ginuwinen versio ja sit Quindon Tarverin versio(leffasta Romeo Julia)

        Thieves in the Temple, Herbie Hancock

        How Come You Don't Call Me, Alicia Keys , huom. ilman Anymorea

        I Could Never Take The Place Of Your Man, Jordan Knight

        If I Was Your Girlfriend, TLC

        When You Were Mine, Cindy Lauper

        sitte todellinen kuriositeetti, ruotsalaisten punk ja hardrock bändien tekemä koko Purple albumi, nimeltään Purple Pain

        Muuten Simple Mindskin versioi Sign'O' the Timesin vuonna -89

        Do Me Baby, löytyy mm. Melissa Morganin kuin myös Lindy Laytonin versioimana

        Itse omistan tosi paljon covereita, lähinnä keräämisen ilosta, niin täytyy kyllä sanoa ettei ole montaakaan biisiä jotka vetäis lähellekkään vertoja Princen versioille...

        on se Herbie Hancockin levy jolla on tuo funkjazzversio Princen kappaleesta Thieves in the Temple ja muitakin populaarimusiikin helmiä oivaltavasti käsiteltyinä, esim. BeaTLESIN Norwegian Wood, PETER GABRIELIN Mercy Street, SIMONIN JA GARFUNKELIN Scarborough Fair yms. Albumi on erittäin ositeltava, tästä levystä ei voi mennä sanomaan että nämä olisivat vain cover-versioita.


    • tilt

      Olen kuullut Prince-covereista:

      Foo Fighters - Darling Nikki (pidin kovasti)
      Alicia Keys - How Come U Don't Call Me (ihan ok)
      Sinead O'Connor - Nothing Compares 2 U (mahtava, muttei mielestäni peittoa Princen versiota)
      Mariah Carey - The Beautiful Ones (myös tosi hyvin onnistunut)

      Ja olen sattumalta kuullut jossain Foo Fightersin haastattelussa, että he ovat suuria Prince-faneja. Kiva yllätys :)

      Haluaisin muuten kovasti kuulla tuon Tom Jonesin version Kissistä. Saisiko sitä kuunneltua mistään?

      • jukka

        yleX:n Prince-ohjelmassa, johon whitedove pisti linkin. Todella hauska cover kieltämättä, kannattaa tsekata.


      • whitedove
        jukka kirjoitti:

        yleX:n Prince-ohjelmassa, johon whitedove pisti linkin. Todella hauska cover kieltämättä, kannattaa tsekata.

        Kiss on yksi parhaimpia Prince-covereita, joita olen kuullut. Se on juuri sopivalla tavalla erilainen verrattuna alkuperäiseen. Eihän se tietenkään peittoa alkuperäistä, mutta silti... Melissa Morganin Do Me Baby -versio on myös ihan siedettävä, samoin Alicia Keysin How Come You Don't Call Me. Muista covereista en ole hirveästi digannut, tosin en ole kaikkia mainittuja kuullutkaan.


      • tilt

        Foo Fighters on muuten tehnyt tietääkseni toisenkin Prince-coverin. FF:n The Colour And The Shape 10-vuotta juhlajulkaisulta löytyy Drive Me Wild-niminen biisi, jonka tekijäksi mainitaan Jamie Starr. Eikös Jamie ole itse Prince?

        Youtubesta saa kuunneltua kyseisen coverin. Kappaleen sanatkin ovat tosi Princemäiset.
        Tässä linkki sivulle:

        http://www.youtube.com/watch?v=XhTibwPIV3A


      • jukka
        tilt kirjoitti:

        Foo Fighters on muuten tehnyt tietääkseni toisenkin Prince-coverin. FF:n The Colour And The Shape 10-vuotta juhlajulkaisulta löytyy Drive Me Wild-niminen biisi, jonka tekijäksi mainitaan Jamie Starr. Eikös Jamie ole itse Prince?

        Youtubesta saa kuunneltua kyseisen coverin. Kappaleen sanatkin ovat tosi Princemäiset.
        Tässä linkki sivulle:

        http://www.youtube.com/watch?v=XhTibwPIV3A

        Jeps, kyllä toi taitaa Prince-biisi olla, ainakin Youtubeen jätettyjen kommenttejen perusteella. Hyvä biisi, jota en ollut kuullut aiemmin.


      • Mr. Goodnight
        jukka kirjoitti:

        Jeps, kyllä toi taitaa Prince-biisi olla, ainakin Youtubeen jätettyjen kommenttejen perusteella. Hyvä biisi, jota en ollut kuullut aiemmin.

        on tän biisin alkuperäinen esittäjä, alunperin äänitetty -81 projektiin The Hookers, joka sitten -82 päivänvalon nähdessään oli Vanity 6. Ja Prince on biisin tekijä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe