Ostin pari vuotta sitten Sony Vaio'n. Siitä neni yksi näppäin rikki. Huolto Ranskassa lähetti uuden ja vääränlaisen tilalle vaihdettavaksi. Sony Center Helsingissä ei osannut sitä asentaa, vaikka help -deskillä näin väitettiin. Jouduin lähettämään koneen huoltoon Ranskaan ja se maksoi yli 800 €.
Älä osta Ony Vaioa.
[email protected]
Sony pc huolto
10
2703
Vastaukset
- perseestä
maahantuoja, maahantuojan nettisivut, maahantuojan huolto ovat ihan p-stä. ei käytännössä mitään tukea eikä apua, yrittävät huijata ettei ole takuuseen kuuluva vika yms.
katso esim sonyn omat sivut:
http://www.sony.net/SonyInfo/News/ServiceArea/070802/index.html
http://www.sony.net/SonyInfo/News/ServiceArea/DSC-T11b/index.html
http://www.sony.net/SonyInfo/News/ServiceArea/DSC-T11/index.html
ja sonyllä on myös lista kennovikaista malleista jotka korjataan firman laskuun, nyt en vain sattunut sitä löytämään. - Ei ikinä enää Sonya
Samanlaisia kokemuksia muistakin Sonyn tuotteista, muistitikuista alkaen. Laitteen akku kesti täyteen ladattuna maks. 1,5 h eikä laitetta saanut sammutettua. Eli ellet sitä 1,5 tunnin välein ladannut, ei siitä paljon iloa ollut.
Eivät suostuneet vaihtamaan laitetta eivätkä ottamaan huollettavaksi (tuskinpa laitetta kannattais ees huoltaa), mutta kuitenkin. On kuulemma tuotteen ominaisuus :)
Kun takuuaika meni umpeen, laite lakkasi ottamasta latausta vastaan. Otin yhteyttä, taas kerran Sonyyn, josta neuvottin vain kääntymään Sonyn valtuutetun huollon puoleen. Siellä todettiin, että laitteessa on viallinen akku... Ja asiakkaan olisi itse pitänyt Sonyn mukaan maksaa huolto. Yhteystietoja ei saa. Ei sen, johon huoltoliike oli yhteydessä eikä tietoja saa myöskään teknisen tuen kautta. Sieltä vain Tytti vastailee, että ota yhteyttä myyjään ja pyydä heitä ottamaan yhteyttä Sonyn maahantuojaan.
Kyllä on salaista tietoa nämä maahantuojan tai "vastuullisten" tiedot. Ainoat yhteystiedot, jotka saat, on teknisen tuen tiedot ja sieltä vastataan, ettei heillä ole valtaa ottaa kantaa korvauksiin tai vikoihin ym. Eivätkä suostu tosiaan edes antamaan oikean tahon yhteystietoja, yhdistämään puheluita tai kääntämään sähköposteja oikealle taholle.
Ei tule kyllä meidän talouteen uusia Sony-merkkisiä laitteita, kun nykyiset hajoavat tai niistä muuten pääsee eroon.- kokemuksia!
vahingoista viisastuneena - lähinnä suomen takuuhuollon olematon asiakaspalvelu ja käytännössä olematon takuu - päätin jo aikaa sitten, etten enää osta mitään laitetta jossa lukee Sony. päätökseeni olen ollut tyytyväinen, ei ole koitunut lisäharmeja enää. aivan ylimainostettu tuotemerkki, ilmeisesti maahantuoja tukee stockmannia ym jotta jaksavat mainostaa firmaa.
- rajalaa
kokemuksia! kirjoitti:
vahingoista viisastuneena - lähinnä suomen takuuhuollon olematon asiakaspalvelu ja käytännössä olematon takuu - päätin jo aikaa sitten, etten enää osta mitään laitetta jossa lukee Sony. päätökseeni olen ollut tyytyväinen, ei ole koitunut lisäharmeja enää. aivan ylimainostettu tuotemerkki, ilmeisesti maahantuoja tukee stockmannia ym jotta jaksavat mainostaa firmaa.
antaa mainostukea myös rajala prolle...
- Petteri S.
Sonyn huolto on järjestetty 100 % alihankkijoille, eikä Suomen Sonyä kiinnostaa pätkääkään mitä laitteille tapahtuu. Tosi surkeata ja välinpitämätöntä toimintaa. Ei kannata kenenkää ostaa Sonyn tuotteita, ellei ole valmis ostamaan 2 vuoden välein laitteet uusiksi.
- Vaiotin
Sonyn huollon kokeneena oman Vaioni tapauksessa olen todella pettynyt. Jos ostat kannettavaa tilannekriittiseen työhön tai harrastukseen säästyt harmeilta, kun et osta Sonyn Vaio kannettavaa. Koska jos sen joudut huoltoon pistään on aika hikistä hommaa saada se korjattua takuuseen ja ehjänä takaisin huollosta saksasta tai ranskasta tai missä ihmemaassa se nyt korjataan...
- ex-vaio
Ostin ehkä vahingossa Vaion työkoneksi, avasin koneen, laitoin Ms office key coden, käynnistin koneen. Näyttö vilkkuu sateenkaaren värejä, woihan wihannes, näytönohjain ilm. rikki.
Sata soittoa huoltoon, jälleenmyyjälle, tukeen. Kokemus kuten edellä. IHAN p-lävestä koko homma.
Sinne meni 800 e ihan perseeseen. Ei ikinä Sonya.
- sonny_a
Samalla tavalla haukuttiin aikoinaan acerin huoltoa mutta niin vain toimii hienosti ja vaihtoivat 8920G:n, joka oli susi jo syntyessään, takuuseen uuteen 8943G:hen joka on taas huippupeli. Aiempi oli 3 kertaa huollossa ja aina tuli npeeta takas korjattuna paitsi se 3 kerta jolloin vaihdettiin uuteen suoraan.
Tässä taitaa nyt olla muutama epäedullinen tapaus josta tehdään yleistys. Sony on laatumerkki ja sen tuotteet paremmasta päästä. - sonyfani
Ostin SONY Bravia 50" telkkarin ja siitä alkoi loputon rumba..soittoja soittoja laitetta vaihdetaan jos mistä syystä kohta se on teillä siellä, kerran se saapuikin jo mutta kuoret olivat rikki joten huolto tilasi uuden ja taas odotellaan..kettu että sanonko mitä!! Ostin laitteen Prismasta hätäpäissäni joka oli VIRHE ISO VIRHE ne eivät ole vastuussa mistään myymästään tuotteesta eivät vastaa puheluihin ja myyjät juoksevat karkuun kun menee liikkeeseen.
- kyllästynyt asiakas
tein päätöksen pari vuotta sitten: ei enää sony-merkkisiä laitteita koska huolto tökkii.
viimeksi kamerahuolto suomessa. äärimmäisen epäystävällinen palvelu - äänestä jaloillasi kuten minäkin tein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522206
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3501478Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971473- 2021405
- 681121
- 35988
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59960Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31949Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta28885Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46859