Kuinka kauan vielä odottaa?

mibgb

Olen haaveillut cavalieristä jo pari vuotta. Meillä on 4 ja 1,5 vuotiaat lapset ja kolmas syntyy ensi kesänä. Kuinka isoja lasten olisi hyvä olla ennen kuin koira kannattaisi hankkia? Onko kokemuksia pienten lasten ja koiranpennun yhteiselosta? Olen kyllä varautunut vielä ainakin parin vuoden odotukseen... Nimenomaan cavan perheeseemme haluan.

8

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      se kaksi-kolmevuotta kannataa odottaa ennenkuin otatte koiran.
      Meille tuli ensimmäinen Cvalieri kun nuorin lapsemme oli 3v. ja sitä ei tajuakkaan kuinka pieni se koiranpentu oikein on kun se on luovutusiässä.
      Ei se juuri pehmolelukoiraa suurempi ole ja kun on pieniä lapsia,niin helposti koiraparka jää jalkoihin.
      Toisekseen koira tarvitsee paljon unta ja rauhaa,joten lapsen on monesti vaikeaa tajuta miksi koiraan ei saa koskea silloin kun haluaa.
      Tiedän erään Cavalierin joka on saatu vihaiseksi juuri sillä,että lapset ovat saaneet sitä koskea ja tehdä ties mitä sen ollessa pentu.
      Elikkä kun meille tuli ensimmäinen jouduin kokoajan kiinnittämään huomiota siihen,että eihän pienemmät lapset ole lääppimässä ja tekemässä koiralle ties mitä,joten odottele rauhassa,sillä kyllä se sinullekkin vielä Cava löytyy.

      • cavatypyt

        Ja pitäähän aloittajalla olla myös pennulle aikaa. Ja sitä pieni kyllä tarvitsee =)Muutaman vuoden päästä kannattaa harkita uudelleen. Tokihan jos itsestä siltä tuntuu että pystyy hoitamaan perheen ja pennun niin mikä jottei sitten aiemminkin.
        Mutta harkita kannattaa, sillä vaikka kyseessä onkin "helppo" rotu, niin peruskoulutusta ei pidä unohtaa =)


    • krääppänä

      Tuttavaperheeni hankki bokserin pennun nuorimman lapsen ollessa 3, ihan hyvin meni kaikki kun perheen isällä on aiempaakin kokemusta bokserien koulutuksesta.
      Itse odottaisin lapset mieluusti kouluikään asti ennen kuin pennun ottaisin taloon, vanhempi koira menisi jo 2-vuotiaan kanssa.

    • hankki pennun

      joka on melkein saman ikäinen kuin heidän vauvansa, muutaman kuukauden! Ja hyvin heillä menee. Lapsia neljä, koiria kaksi...

    • kaikille...

      meille tuli ensimmäinen cava 1kk ennen poikani syntymistä seuraava cava tuli perheeseemme kun poikani oli 11kk ja kolmas meidän hurmuri komeus uroksemme tuli kun poikani oli 1v4kk eikä ole ollut mitään ongelmaa koko aikana :) nyt joulukuussa astutetaan vanhin narttumme ja pentuja tulee ennen kuin poikani täyttää 2v on tämä yhteis elo niin ihanaa kun asiat osaa koirat ja lapset tulevat erittäin hyvin toimeen keskenään kun yhdessä kasvavat pienestä lähtien. jokainenhan tekee päätöksen itse missä vaiheessa koiran haluaa laittaa sitä on vähän vaikea toisten arvioida tilannetta kun asiat ei mene välttämättä niinkuin muilla :) onnea koiran hankintaan!

      • mibgb

        Haluaisitko kertoa minulle mikä on ollut pienen lapsen ja pennun yhteiselämässä haastavinta? Mukava kuulla näitäkin tarinoita, että lapsiperheeseenkin voi koiran hankkia. :)


      • ole sanonut etteikö
        mibgb kirjoitti:

        Haluaisitko kertoa minulle mikä on ollut pienen lapsen ja pennun yhteiselämässä haastavinta? Mukava kuulla näitäkin tarinoita, että lapsiperheeseenkin voi koiran hankkia. :)

        lapsiperheeseen voisi ottaa koiraa,mutta lähinnä se,että äskeisellä kirjoittajalla on yksi lapsi ja sinulla kolme,joten onhan sinulla jo tenavissakin kolminkertainen työ.
        Ja pentukin on vauva joka tarvitsee huomiota ja kakkaa ja pissaa sisälle ja sitä on vietävä ulos vaikka kuinka vauvanvalvottaminen väsyttäisi.
        Puet kolmelasta kun lähdet koiraa pissattamaan vaikkakan se ei ole kuin pyrähdys pihalla alkuun,mutta etkai jätä lapsia kotiin siksi aikaa kun viet koiraa pihalle?
        Entä kun/jos alkaa korva ym. kierteet,niin siinä jää koira toisarvoiseen asemaan lapsiin nähden ja ongelmia alkaa syntyä.
        Nämä ovat elämän todellisia asioita eikä arvostelua.
        Kannattaa oikeasti miettiä tarkkaan missä vaiheessa sen pennun ottaa.
        Minä ajattelen asiaa kokonaisuutena en arvostellakseni sinuamettetkä olisi hyvä äiti tai koiranomistaja.
        Tiedän mitä koirakuume on,mutta en itse olisi koskaan valmis ottamaan tuota riskiä yhdellä kertaa.
        Koira on kuitenkin vähintään 10-14v sijoitus ja silläkin on tunteet ja tarpeet.


      • mibgb
        ole sanonut etteikö kirjoitti:

        lapsiperheeseen voisi ottaa koiraa,mutta lähinnä se,että äskeisellä kirjoittajalla on yksi lapsi ja sinulla kolme,joten onhan sinulla jo tenavissakin kolminkertainen työ.
        Ja pentukin on vauva joka tarvitsee huomiota ja kakkaa ja pissaa sisälle ja sitä on vietävä ulos vaikka kuinka vauvanvalvottaminen väsyttäisi.
        Puet kolmelasta kun lähdet koiraa pissattamaan vaikkakan se ei ole kuin pyrähdys pihalla alkuun,mutta etkai jätä lapsia kotiin siksi aikaa kun viet koiraa pihalle?
        Entä kun/jos alkaa korva ym. kierteet,niin siinä jää koira toisarvoiseen asemaan lapsiin nähden ja ongelmia alkaa syntyä.
        Nämä ovat elämän todellisia asioita eikä arvostelua.
        Kannattaa oikeasti miettiä tarkkaan missä vaiheessa sen pennun ottaa.
        Minä ajattelen asiaa kokonaisuutena en arvostellakseni sinuamettetkä olisi hyvä äiti tai koiranomistaja.
        Tiedän mitä koirakuume on,mutta en itse olisi koskaan valmis ottamaan tuota riskiä yhdellä kertaa.
        Koira on kuitenkin vähintään 10-14v sijoitus ja silläkin on tunteet ja tarpeet.

        Olet aivan oikeassa, kyllä minä aioinkin odottaa vielä muutaman vuoden ihan jo pelkästään sen takia että on pennulle sitten oikeasti aikaa. Ihan totta on että lasten perässä saa jo ihan tarpeeksi juosta. :) Mutta kyllä se koiranpentu meillekkin vielä joskus tulee. :)Mukavaa joulun odotusta kaikille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe