Kävi hassusti kun ostin silmälasit viitisen vuotta sitten, linssit asennettiin väärinpäin. Mutta koska pärjäsin hyvin ilmankin niin en mennyt sanomaan mitään. Mutta nyt haluaisin esim. nähdä telkkarin pienet tekstitykset ja olen nyt käyttänyt niitä vanhoja laseja väärinpäin (hassun näköistä ja epämukavaa) Kyllähän ne linssit lähtee polkasemalla päälle mutta takaisinsaanti voi olla hieman hankalaa
Auttaisiko joku, vasemman ja oikeanpuoleisen linssin paikkaa siis pitää vaihtaa...
Silmälasien linssien vaihto/poisto?
4
12365
Vastaukset
- vai mitä?
Taitaa olla yksinkertaisempaa käydä ostamassa uudet lasit. Kokeile vaikka noita uusi edullisia liikkeitä, esim. Eyen ja Specsavers. Itse ostin juuri Eyeniltä tavalliset kaukolasit ja koko paketti tuli näöntarkastuksineen maksamaan vain 79 euroa. Ja heillä tosi iso valikoima kehyksiä. Tuttava taas löysi Specsaversilta 29 euron valikoimasta sopivat (ja tosi hyvännäköiset) ja siihen hintaan kuuluu jo linssitkin.
Joten kantsiiko enää tuohon hintaan käyttää laseja väärinpäin ja hyppiä linssien päälle? - voi sh.
En näe kunnolla uusilla laseillani. Silmät tulevat kipeiksi. Kiitos vinkistä. Käänsin silmälasit ylösalaisin. Nyt näkyy niin kuin pitääkin. Takaisin silmalasiliikeeseen. Kiitos!
- Tohtori Zäkobi
Voisko silti joku vihjaista millä työkaluilla linssien vaihto onnistuu?
Itse onnistuin vaihtamaan kerran kaksien eriväristen aurinkolasien linsseistä toisen päittäin toiseen ihan sormi/käsivoimilla, nyt yrittäessäni samaa ei linssi tahdo irrota. - Silmälasisuutari
Lämmitä kehystä vähän föönillä. Tasaisesti.
Kehysmateriaali pehmenee ja paina linssit etukautta ulos.
Sisään taas, lämmittämällä jälleen ja pane takanurkka edellä
-Varo ettet kuumenna linssejä liikaa. Pinnoitteet ei todella kestä kuumaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847