Olen kyselemässä tarjouksia kivitalomme laatoitushommaan. Sekä kosteuseristykset laatoitukset kuuluvat urakkaan. Kohtuu normaalitalosta on kysymys: 5 m2 sauna 5 m2 pesuhuone ja normaalikokoinen kodinhoitohuone alakerrassa. Aula ja keittiö tulee laattaa (50 m2) ja lisäksi yläkerrassa yksi 4 m2 pesuhuone kauttaaltaan laattaa. Ja tietenkin parin kaappien välit keittiössä ja kodinhoitohuoneessa laatalle.
Kohtuu normaaleita laattoja laitetaan. Millaista kokonaisurakkahintaa pitäisitte kohtuullisena?
laatoitusurakan hinta
9
1738
Vastaukset
- miehesi töihin
ja maksa minkä lystäät.
Laatoitin itse uima-altaan ja pesuhuoneen saunan sekä takkahuoneen lattiat ja pari viikkoa siinä meni saumauksineen.
Käytä saman tuotesarjan valmisteita vesieristyksessä ja laastissa, niin eivät riitele keskenään (kiilto, casco, vetonit tms).
Ota lattialämmöt pois päältä pari päivää ennen laatoituksen aloittamista.- pystyy itse
tekemään. Meillä työnjako oli se, että minä tein kosteuseristykset, mies laatoitti ja minä taas saumasin. Hyvä tuli; 2 vessaa, 1 kph, sauna ja pesuhuone, khh var tkn lattiat ja seinät osittain, eteishalli, 2 terassin lattiat. Taisi tulla reilusti yli 100m2 valmista pintaa. Ajankulua en muista, tehtiin limittäin ja välillä muitakin hommia.
- tehdään laatoitukset
pystyy itse kirjoitti:
tekemään. Meillä työnjako oli se, että minä tein kosteuseristykset, mies laatoitti ja minä taas saumasin. Hyvä tuli; 2 vessaa, 1 kph, sauna ja pesuhuone, khh var tkn lattiat ja seinät osittain, eteishalli, 2 terassin lattiat. Taisi tulla reilusti yli 100m2 valmista pintaa. Ajankulua en muista, tehtiin limittäin ja välillä muitakin hommia.
Saman verran on laatoitettavaa ja aikaa loppuelämä.
Käytitkö niitä pieniä ristikoita?
Katson säännöllisesti ruotsalaista ohjelmaa Från koja till slott ja siinä käytettään laatoituksessa pieniä, saumanvahvuisia plexipaloja. Näytti tosi näppärältä, eikä tarvinnut sohlata niiden pienten ristikoiden kanssa.
- on hinta
Kosteuseristyksineen päivineen laatoitus maksanee keskimäärin noin 25 €/m2. Meillä laattaneliöitä oli noin 150 ja saatiin 3500 €:n kokonaisurakka.
Minusta tuo 25 €/neliökin on kova hinta, sillä koko talon laatoitustyöt tekee parissa viikossa ja siitä 3500 € on paljon. Vai kuinka moni "työntekijä" tienaa 7000 € / kk.
En tiedä mitä muut tästä ajattelevat. Kommentoikaa ...- Minustakin hinta on
aika kova.
- äläsnyt
Ammattimiehen tekemänä 25€/m2 kattaa vesieristyksen töineen/aineineen.
Siihen päälle lyödään hintaa laatoituksesta min. 30€/m2, laatasta riippuen.
Nämä hinnat sisältävät alv 22%
Toki tosimies laatoittaa itsekin, niitäkin on nähty. Joillakin onnistuu, suurimmalla osalla valitettavasti ei.
Nämä hinnat pätevät ainakin pääkaupunkiseudulla.
Teen näitä hommia päivittäin. - urakoinut
äläsnyt kirjoitti:
Toki tosimies laatoittaa itsekin, niitäkin on nähty. Joillakin onnistuu, suurimmalla osalla valitettavasti ei.
Teen näitä hommia päivittäin.vesieristys 20e m2 sis aineen,laatoitus seinä 25e m2 sis laastit,lattia laatoitus 30e m2 sis aineet. Sekä mahdolliset oikaisu työt 42 e /tunti. Näillä kun lasket saat työstä vielä takuun ja kuitinkin. Älkää sortuko pimeisiin laattahemmoihin ,monta surkeaa tarinaa nähnyt ja kuullut.Vesi eristykset huolimattomasti tehty ilman serfitikaatteja ym..jätetty työt kesken ja jne listaa voisi jatkaa vaikka kuinka!!!
- laattaa...
urakoinut kirjoitti:
vesieristys 20e m2 sis aineen,laatoitus seinä 25e m2 sis laastit,lattia laatoitus 30e m2 sis aineet. Sekä mahdolliset oikaisu työt 42 e /tunti. Näillä kun lasket saat työstä vielä takuun ja kuitinkin. Älkää sortuko pimeisiin laattahemmoihin ,monta surkeaa tarinaa nähnyt ja kuullut.Vesi eristykset huolimattomasti tehty ilman serfitikaatteja ym..jätetty työt kesken ja jne listaa voisi jatkaa vaikka kuinka!!!
normaali hinta oulun seudulla 20 molemmin puolin = 17...22 eur /m2 saumattuna. eräs suhari antoi hinnan 50. 60 eur/m2 olen kuullut. Hassu homma että kaikki ovat kysyneet laatoitushommien perään. Ilmeisesti erittäin kannattava ala, kuten yllä todettiin. Eräältä rakennuttajalta kuulin "normaali" kusetuksesta. eli osa työstä urakalla ja osa tuntina. mm. pohjatyöt tunteina. kylpyhuoneen ja WC laatoitus lopputulos oli 40 tuntia tuntutyötä = 30 eur /h urakka laatoituksesta. Jos itse ei ole paikalla, niin älä ota ikinä tuntimiehiä mihinkään hommaan
- lentää!
äläsnyt kirjoitti:
Teen näitä hommia päivittäin.kohta mullakin. nimittäin seinään. sen helpompaa hommaa ei ole kuin laatoittaminen (paitsi maalaaminen ja tapetointi, mutta ne on akkoin työtä). eli rohkeasti vaan hommiin ja kartellit nurin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892658Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 74906
- 45877
- 61845