Vati- ja tilaustarjoilun taidot

Katriini

Mua kiinnostais tietää miten keiton tarjoilu onnistuu nostamisen tekniikalla? Jos käytetään vatitarjoilussa vatia niin se on ihan helppoa: vati vasemmassa kädessä, tullaan asiakkaan vasemmalle puolelle nostetaan vati asiaakkaan pään yli ja lasketaan se melkein pöydälle niin että vadin alla oleva käsi koskee pöytää ja vati on aika lähellä asiakkaan lautasta. Sen jälkeen vaan laitetaan tietty annos ruokaa asiakkaan lautaselle. Sen jälkeen ottimet paikalle ja vati nostetaan pois niin että se ei häiritsisi asiakkaan liikkeitä eli taas pään yli. Mutta jos vadin sijalla onkin keittokattila , mitä silloin voi tehdä? eihän sitä millään pysty kantamaan yhdessä kädessä.
Pöytään jättäminenkaan ei kuulosta hyvältä jos kattila on iso ja painava.

11

2509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oonoon

      luullut, että keitot kyllä annostellaan jossain sivupöydällä ja viedään sitten asiakkaalle, tai sitten pitää olla kaksi tarjoilijaa, toinen ottaa lautasen oikealta, toisen pitäessä keittopyttyä, sitten siitä tämä lautasen ottaja laittaa soppaa lautaselle, ja ojentaa sen sitten myös oikealta pöytään.

      • trdtgdre

        Tämä kuulostaa varsin järkevältä ja paritarjoilu muutenkin yleensä näyttää ihan hienolta.


    • harjoituksen puutetta

      Soppakattilaan laitetaan naru molempiin "korviin" ja sitä roikutetaan suomalaisella sisulla kaulasssa -vaikka kuinka painais. Eihän toi oo juttu eikä mikään. 20 soppalautasta kummasti pysyy hyppysissä, kun oikein kauan harjoittelee. Älä lannistu! Harjoitus tekee mestarin.

      apua, tulee vesi silmistä ja suusta vaahto*****

    • soimaa :)

      Hirvipeijaisiinko olet menossa tarjoilemaan?

      Säädyllisissä tilaisuuksissa tuskin kattilasta annostellaan - peijaisissa suosittelen keiton kaatamista tappajan päähän!

      • buahhaahh

        Osui tossa silmiin, että toivottavasti et tiputa paistilientä asiakkaan päähän kun sitä vatia nostelet asiakkaan PÄÄN yli...buaanahhnnahbau.
        Jos vaikka jättäisit ne vatihommat asiansa osaaville.


      • Bangetti-piika
        buahhaahh kirjoitti:

        Osui tossa silmiin, että toivottavasti et tiputa paistilientä asiakkaan päähän kun sitä vatia nostelet asiakkaan PÄÄN yli...buaanahhnnahbau.
        Jos vaikka jättäisit ne vatihommat asiansa osaaville.

        Mitä asiantuntijoita.....ei voi kun ihmetellä.


      • just nii!
        Bangetti-piika kirjoitti:

        Mitä asiantuntijoita.....ei voi kun ihmetellä.

        Jos joku ei ole vielä huomannut kysyin ihan asiallisella tavalla sitä mistä en ollut varma koska ihmettelin kun sain tietää että joudun tilaisuutteen jossa keittoa nostetaan pöytään, en oo kyl oikeesti ollu montakaa kerta tilaisuustarjoilussa, mut en usko että itse ootte olleet koskaa nii hienoissa tapahtumissa kuin itse sattuin keikkaillen vetämään.
        Ja ihan muistutukseks: parhaiten nauraa se joka nauraa viimeiseksi. ja p.s. en koskaa haluais tehdä tarjoilusta ammattiani , hah!!!


      • köksä
        just nii! kirjoitti:

        Jos joku ei ole vielä huomannut kysyin ihan asiallisella tavalla sitä mistä en ollut varma koska ihmettelin kun sain tietää että joudun tilaisuutteen jossa keittoa nostetaan pöytään, en oo kyl oikeesti ollu montakaa kerta tilaisuustarjoilussa, mut en usko että itse ootte olleet koskaa nii hienoissa tapahtumissa kuin itse sattuin keikkaillen vetämään.
        Ja ihan muistutukseks: parhaiten nauraa se joka nauraa viimeiseksi. ja p.s. en koskaa haluais tehdä tarjoilusta ammattiani , hah!!!

        Itse työskentelen paikassa, jossa on vain vatitarjoilu, vieläpä niin, että asiakkat ottavat itse.
        Meillä jaetaan aina keitto sivummalla ja tarjoilija vie sen lautasilla pöytään.


    • Nti.....

      Tuskin tosiaan missään KATTILASTA keittoa tarjoillaa, ainakaan pöytiin.

    • hovmästare

      Pieniä perusasioita vatitarjoiluun.
      1) vatia ei nosteta asiakkaan pään yli, vaan pöytä on pyrittävä kattamaan niin väljästi, että vadin voi viedä asiakkaan vasemmalta puolelta sujuvasti.

      2) vadilta nostettaessa ruokaa vatia kannatteleva käsi ei lepää koskaan pöydällä, vaan kannattelee vatia ilmassa.

      3) keittoa ei tarjoilla kattilassa, vaan se tarjoillaan omassa kulhossaan. Tarjoilu onnistuu hyvin, kun kulho on sopivan kokoinen eikä sitä ole täytetty liikaa.

    • Anonyymi

      Liiketalouden vati tarjoilu mallia Liikanen Merja, seuraa jalkahoito ym Korpela ohjaus netti hoityö eliminoi joka hetkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe