Tuli taas emolevy ja prosessori vaihdettua.
Ensin vaihtui prossu E6400-Q6600 G0 malliin.
P965 piirisarjan emolevyllä Quad 6600 kulki vakio Volteilla 3,24GHz ja kävi viileänä.
Väylän kesto loppui emolevyltä kuitenkin aika nopeasti ja alle 3,5GHz:n nuo kellotusyritykset jäikin.
Kuitenkin Dual Core meni parhaimmillaan 3,9GHz P965 lankulla.
3,2GHz:n kellot 24/7 käyttöön on kyllä aivan riittävästi.
Pitihän se IP35 piirisarjan emolevy hankkia kun tykkään kellottaakin näitä koneita.
Pettymys oli aluksi valtava ja meinasin vanhan lankun laittaa takaisin.
Uusi lankku kun ei vakio Volteilla kulkenutkaan edes saman verran.
Kellotusominaisuudet ovat kyllä sitten loppujen lopuksi tällä IP35 lankulla selkeästi paremmat.
Tuli eilen hieman testattua:
http://tinypic.com/view.php?pic=6shfjhf&s=1
Eihän nuo mitkään 24/7 kellot tietenkään ole.24/7 kelloja vasta haetaan..nyt 3,4GHz.
uusi emo ja prossu
2
627
Vastaukset
- rossu.,
Mitä tuo Super PI ohjelma kertoo tai siis mikä ohjelma se on?
Ittelläkin olis mielessä vähän kellottaa mutta en vielä osaa, koneeseen olen laittanut vesijäähdytyksen ja vaihtanut kotelonkin jossa ilmanvaihto toimii kunnolla, prossun on sama kun sulla ja emo myös IP35 sarjaa bios päivitettynä uusimpaan versioon.
Nyt kun jäähdytys toimii erittäin hyvin vois jo uskaltaa pikkasen opetella tuota kellottamista mutta mistä löytis suomenkielellä hyvät selkeät ohjeet tälläiselle alottelijalle?http://www.nopeustesti.fi/superpi.php
Ylikellotusta käsittelevä foorumi.Selailemalla keskusteluja löytyy ohjeita.Saa kai siellä kysyäkin.
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/
Eipä tuo 3GHz ihmeellisiä säätöjä vaadi.Yleensä riittää pelkkä väylän nosto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651576
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;186425- 26419