Nissanin maahantuojalle, mielipide.

Valitettavasti Nissan

Maahantuojalla on vastuu, mutta miksi maahantuoja ei ilmoita yleisistä laakerivioista Nissanille, vai onko niin, ettei Nissan välitä. Toisaalta, autotehtailla on kiire saada uusi malli liikenteeseen ja testaus jää tekemättä tai se jätetään tahallisesti kuluttajien tehtäväksi. Kyllä nykytekniikalla vaihdelaatikkoa voidaan testata tehtaalla vaikkapa 100.000 km verran jos halutaan.Lyhyt näköistä toimintaa. Toisaalta jos valmistuskustannuksista säästetään 1€ ja valmistetaan miljoona autoa on säästö huomattava ja kuluttaja maksaa.

16

5481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruuntui

      Kyllä nyt ainakin on yksi Nissanin ostaja vähemmän,sillä näiden kommenttien myötä olen päätynyt toiseen merkkiin,tosin kalliimpaan mutta varmempaan.

    • olet vastuussa kirjoituksis...

      Siis mitähän tässä viestissä elämöidään? Mikä laakerivika? Missä koneessa? Missä autossa?
      En ole kuullut ainoastakaan laakeriviasta.
      Lisäksi puhut uudesta automallista Almera-palstalla? Almera on aika vanha malli, jokohan poistui mallistostakin?
      Jos sulla on valitettavaa maahantuojalle niin miksi et valita maahantuojalle, mitä sä täällä älämölöit?

      Kannattaa ottaa myös huomioon että tälläistä perättömistä väitteistä voi nykyään joutua aika herkästi raastupaan jos sattuvat näille palstoille eksymään.

      • on niitä

        No puhe oli Almerasta, anteeksi herra.Ei pidä ottaa hernettä nenään,kyllä nuo vaihteiden laakeriviat ovat niin yleisessä tiedossa, että yksi kirjoitus ei asiaa muuta.Loppu.


      • kumallista

        Ei täällä kukaan valehtele,asia on ihan tosi,ei se mihkään siitä muutu,autosta on loota pimahtanut alle 80tkm,Almera 1.5,jos tästä sun mielestä joku raastupaan joutuu niin ei se ainakaan autonostaja ole.Esitän laskun ja työn kuvauksen jos se jotain niin kiinnostaa.Loppu


      • jälkimarkkinat
        kumallista kirjoitti:

        Ei täällä kukaan valehtele,asia on ihan tosi,ei se mihkään siitä muutu,autosta on loota pimahtanut alle 80tkm,Almera 1.5,jos tästä sun mielestä joku raastupaan joutuu niin ei se ainakaan autonostaja ole.Esitän laskun ja työn kuvauksen jos se jotain niin kiinnostaa.Loppu

        Nissan takuu - sitä ei ole.
        Olen samoin kuten ketjun aloittaja joutunut
        maksamaan 3 vuoden takuunajan sisällä mm. takajarrusatulan (Primera P12)autolla ajettu silloin 12 000km. Minähän sen kuulemma olin väärin ajamalla rikkonut. Taloustutkimuksesta soiteltiin tuon 2 viikkoa tuon korjaamokäynnin jälkeen jolloin kerroin asiasta. Silloin sanoivat, että Nissan Nordic Europe ottaa minuun yhteyttä asian tiimoilta 2 päivän kuluessa.
        Ja paskat. Kahden viikon kuluttua kyselivät taas taloustutkimuksesta asiaa ja ihmettelivät kun ei yhteyttä ollut otettu. Ja lupasivat, että nyt varmasti sieltä otetaan yhteyttä. Yhteydenottoa olen nyt odotellut kaksi kuukautta. Nissan on ainoa automerkki, joka lähtee tehtaalta niin valmiina, että mitään ei tarvitse säätää tai vaihtaa takuunpuitteissa. Sääli ihan luotettavan maineessa Suomessa ollut merkki, joka on pitkälti aikaisemmin hyvin toimineen jälkimarkkinoinnin ansiota.
        Kiitos Nissan Nordic Europe, että autoitte minua uuden automerkin valinnassa.......


      • olette vai?
        jälkimarkkinat kirjoitti:

        Nissan takuu - sitä ei ole.
        Olen samoin kuten ketjun aloittaja joutunut
        maksamaan 3 vuoden takuunajan sisällä mm. takajarrusatulan (Primera P12)autolla ajettu silloin 12 000km. Minähän sen kuulemma olin väärin ajamalla rikkonut. Taloustutkimuksesta soiteltiin tuon 2 viikkoa tuon korjaamokäynnin jälkeen jolloin kerroin asiasta. Silloin sanoivat, että Nissan Nordic Europe ottaa minuun yhteyttä asian tiimoilta 2 päivän kuluessa.
        Ja paskat. Kahden viikon kuluttua kyselivät taas taloustutkimuksesta asiaa ja ihmettelivät kun ei yhteyttä ollut otettu. Ja lupasivat, että nyt varmasti sieltä otetaan yhteyttä. Yhteydenottoa olen nyt odotellut kaksi kuukautta. Nissan on ainoa automerkki, joka lähtee tehtaalta niin valmiina, että mitään ei tarvitse säätää tai vaihtaa takuunpuitteissa. Sääli ihan luotettavan maineessa Suomessa ollut merkki, joka on pitkälti aikaisemmin hyvin toimineen jälkimarkkinoinnin ansiota.
        Kiitos Nissan Nordic Europe, että autoitte minua uuden automerkin valinnassa.......

        Taloustutkimuksesta soiteltiin? Miten joku taloustutkimus sun auton ongelmaan liittyy?
        Mulla on ainakin ne vähät ongelmat mitä autossa on olleet (2005 Primera) korjattu just eikä melkein kuntoon ilman mitään valittamisia. Samoin tehtiin edellisessä Primerassa.
        Jos takajarrusatula on mennyt 12 000 kilometrissä ja ei ole korjattu takuuseen niin on kyllä ihan omaa tyhmyyttä jos asiaa ei ole saanut korjautettua takuuseen. Tai sitten on tosiaan sen itse rikkonut. Kyllä aivan varmasti korjattaisiin jos minä veisin auton huoltoon ja tollasesta valittaisin, kunhan vain huollot on tehty ajallaan.


      • ei tarvii kiihtyä
        olette vai? kirjoitti:

        Taloustutkimuksesta soiteltiin? Miten joku taloustutkimus sun auton ongelmaan liittyy?
        Mulla on ainakin ne vähät ongelmat mitä autossa on olleet (2005 Primera) korjattu just eikä melkein kuntoon ilman mitään valittamisia. Samoin tehtiin edellisessä Primerassa.
        Jos takajarrusatula on mennyt 12 000 kilometrissä ja ei ole korjattu takuuseen niin on kyllä ihan omaa tyhmyyttä jos asiaa ei ole saanut korjautettua takuuseen. Tai sitten on tosiaan sen itse rikkonut. Kyllä aivan varmasti korjattaisiin jos minä veisin auton huoltoon ja tollasesta valittaisin, kunhan vain huollot on tehty ajallaan.

        Taloustutkimus tekee selvitystä NNE:lle asiakkaiden tyytyväisyydestä Nissaniin (siis tämä
        ostopalveluna) Nissan organisaatio on tässä tapauksessa 3 kertaa rikkonut lupauksensa.
        2 kertaa ostamansa palvelun kautta ja se 3 vuoden takuu. Autoni 2006 mallia ja tosiaankin kaikki huollot tehty huoltoaikataulun mukaisesti merkkikorjaamolla.
        Omaa tyhmyyttäni!!
        Korjaamon kanta "ei mene takuuseen" "näitä sattuu". Jotta auton saa käyttöönsä huolto/korjaus on maksettava.
        Huollot ja renkaanvaihdon olen uskonut merkkikorjaamon osaaviin käsiin. En ole avannut jarruja tai edes irroittanut rengasta. Suurin osa ajosta kestopäällysteellä. Mutta näitä sattuu.
        Kaikki ei osaa.


      • niinkin ollut
        ei tarvii kiihtyä kirjoitti:

        Taloustutkimus tekee selvitystä NNE:lle asiakkaiden tyytyväisyydestä Nissaniin (siis tämä
        ostopalveluna) Nissan organisaatio on tässä tapauksessa 3 kertaa rikkonut lupauksensa.
        2 kertaa ostamansa palvelun kautta ja se 3 vuoden takuu. Autoni 2006 mallia ja tosiaankin kaikki huollot tehty huoltoaikataulun mukaisesti merkkikorjaamolla.
        Omaa tyhmyyttäni!!
        Korjaamon kanta "ei mene takuuseen" "näitä sattuu". Jotta auton saa käyttöönsä huolto/korjaus on maksettava.
        Huollot ja renkaanvaihdon olen uskonut merkkikorjaamon osaaviin käsiin. En ole avannut jarruja tai edes irroittanut rengasta. Suurin osa ajosta kestopäällysteellä. Mutta näitä sattuu.
        Kaikki ei osaa.

        Omapahan oli itselläkin vika,eli huollatin autoni Nissanilla 2 kertaa/vuosi ,perustelen kantaani sillä ett kun on toi uusiauto niin enpä sitä itsekkään rupee nyt huoltaan,tietysti laatikonlaakerit pamahti takuun jo mentyä(1 1/2v)ohi,mutta kuitenkin Nissan ja myyjäliike lupas korvata kustannuksista 2/3 osaa,eli tästäkin päättelen et ei nuo laakeriviat ihan hatustatemmattuja ole,eli on kuin onkin tyyppivika auto vm2003:ssa ainaskin.Mutta merkkiuskollisena asiakkaana olen tietysti kovasti kiitollinen tästäkin kustannusten korvausten vastaantulosta.
        Itselläni on ollut vanhoja ja erimerkkisiä autoja paljonkin enkä ole mikään tumpelo autojen kanssa,ainoat korjaustoimenpiteet on ollut noissa aikaisemmissa autoissa moottorin poraukset hoonaukset joita en ole lähtenyt tekemään.


    • 2001 ja 2004

      Isäni 2001 primerasta meni 60 000 kohdalla vaihdelaatikon laakeri (perheen piirissä 11 nissani, joka on MUISTA POIKETEN hajonnut). Tämä tapahtui auton olessa 3.5 vuotta vanha ja takuu oli loppunut. Työkaverin "uuskoppasesta" 2004 mallisesta primerasta meni niin ikään kesällä vaihdelaatikon laakeri. Kilometrejä oli karvan päälle 50 000. Tämäkään korjaus ei mennyt takuuseen.
      #Volvo S60#

      • jollakin kun kysyy

        Joo työkaverin auto, isän auto...kas kun ei anopin, lankomiehen ja kaiman kumminkin autot?
        Mihin tahansa autoon voi tulla vikoja.
        Kun joku valittaa näillä palstoilla jostain viasta ja ko. viestin lukee vaikka 1000 henkilöä niin nämä kaiman kummit ja muut työkaverit mukaan lukien päästään jo varmaan 50 000:een henkilöön. Kyllä siitä joukosta joltain muultakin samanlaista vikaa löytyy;) Ja parhaassa tapauksessa samat henkilöt selvittävät vielä saman auton vikoja :)
        Vielä kun kyseessä on eräs kaikkein suosituimmista automalleista niin kyllähän siihen joukkoon viallistakin yksilöä mahtuu.

        Toki samaan hengenvetoon on todettava että Primeran 5-vaihteinen laatikko ei mikään maailman miellyttävin ole. 6-pykäläinen joka on 2.0:ssa on huikean paljon parempi laatikko.


      • tietoa on
        jollakin kun kysyy kirjoitti:

        Joo työkaverin auto, isän auto...kas kun ei anopin, lankomiehen ja kaiman kumminkin autot?
        Mihin tahansa autoon voi tulla vikoja.
        Kun joku valittaa näillä palstoilla jostain viasta ja ko. viestin lukee vaikka 1000 henkilöä niin nämä kaiman kummit ja muut työkaverit mukaan lukien päästään jo varmaan 50 000:een henkilöön. Kyllä siitä joukosta joltain muultakin samanlaista vikaa löytyy;) Ja parhaassa tapauksessa samat henkilöt selvittävät vielä saman auton vikoja :)
        Vielä kun kyseessä on eräs kaikkein suosituimmista automalleista niin kyllähän siihen joukkoon viallistakin yksilöä mahtuu.

        Toki samaan hengenvetoon on todettava että Primeran 5-vaihteinen laatikko ei mikään maailman miellyttävin ole. 6-pykäläinen joka on 2.0:ssa on huikean paljon parempi laatikko.

        Vaikka itse ajelen "päivitetyllä" S60 Volvolla, niin pihassa löytyy myös 2007 mallinen Nissani.
        Vuoden 1987 jälkeen oman peerheen Nissanit ovat olleet 4 kpl uusia (Micra, Sunny Primera, Almera) ja käytettyjä 3 kpl(Sunny 2 kpl, Micra)..Yhteensä seitsämän nissania a'/20v ja tähän joukkoon en maininnut 2007 Nissanin merkkiä. Että jos iskän tai työkaverini NISSANIN vaihdelaatikon laakeri lojahtaa, niin pistimpä sen nyt tähänkin palstalla.
        < volvolla ajava nissanisti>


      • Mies Micrassa
        tietoa on kirjoitti:

        Vaikka itse ajelen "päivitetyllä" S60 Volvolla, niin pihassa löytyy myös 2007 mallinen Nissani.
        Vuoden 1987 jälkeen oman peerheen Nissanit ovat olleet 4 kpl uusia (Micra, Sunny Primera, Almera) ja käytettyjä 3 kpl(Sunny 2 kpl, Micra)..Yhteensä seitsämän nissania a'/20v ja tähän joukkoon en maininnut 2007 Nissanin merkkiä. Että jos iskän tai työkaverini NISSANIN vaihdelaatikon laakeri lojahtaa, niin pistimpä sen nyt tähänkin palstalla.
        < volvolla ajava nissanisti>

        Mitä viestisi tarkoittaa, eihän tuossa tajunnanvirrassa ole päätä eikä häntää.


      • veliseni

        Etpä oikein kertonut taustoja tapauksesta. esim.onko vaihteistoöljyjä vaihdettu kahden vuoden välein, niin kuin huolto-ohjelmassa kuuluu ? jos tätä laiminlyödään niin tuskin kovin halukkaita ovat laatikkoa omaan laskuunsa korjaamaan.

        Oletko huomioinut että takuun ylityttyä, kuluttajasuojan vastuullinen tai goodwill takuun myöntäjä on se jolta olet auton ostanut, jos olet siis ostanut auton yksityiseltä, voit unohtaa nuo em.seikat. Jos olet korjauttamassa autoasti liikkeessä josta et ole sitä ostanut, eivät he sitä luonnollisestikaan takuun ylitettyä sinun puolestasi maksa.


    • M.J.VÄÄKSYSTÄ

      minulla on NISSAN X-RAIL.4x4.muuten hyvä.mutta ovilukot ei toimi talvella.se vielä kummempaa että matkustajat jättää sisälle.ei pääse ulos muuten kuin ikkunan kautta.tosin me vaimon kanssa ajoimme LAHDEN lämpimään parkkihalliin.jossa sulatettiin ovia,auton käynnissä,ja puhaltimet täysillä.olen viasta käynyt merkkiliikkeessä lahdessa,ei kuulema ole yleinen vika.joten katsotaan ovet,veloitus yli 400e.tämä auto on VM:2005.soitin äsken maahantuojalle mutta turhaan,menihän siinäkin muutama kymppi musiikkia kuunnellessa.onko muilla samoja ongelmia,olis mukava tietää.PS.ei tiivisteet jumita.vaan keskuslukko.

    • mulliturvat

      Nissanit on näköjään paskoja nykyään tai ainahan ne ollu rimpuloita ostetaan toyotat.

    • Almera n15 vm 2012

      415.000 km ajettu. Ei minkäänlaista vikaa vaihteistossa tai missään laakereissa.

      Samana aikana samoilla kilometreillä tutun WV Golf ajettu kahdesti loppuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2160
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1856
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe