Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

@Kolumbus.fi

mikäs se on

MIkäs posti toi kolumbus.fi on? Onko joku kännykkäliittymän mukana tuleva posti?? Minkälainen se on ..

9

13086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asentajaanteroinen

      Finnet - yhtiöiden tuotemerkki ennen kuin elisa osti sen. Vanhat osoitteet ilmeisesti ovat säilyneet mutta uusia ei enää saa, jos en ole väärässä.

    • historiaa..

      Ennen muinoin Elisa, eli entinen HPY (Helsingin Puhelinyhdistys) tarjosin nettiyhteyksiä Kolumbus-nimellä, oli modeeminettiä, ISDN-nettiä, ADSL-nettiä.

      Sittemmin HPY muuttui elisaksi ja tuo brändi Kolumbus laitettiin jäihin kunnes se kaivettiin esiin uudelleen mutta tällä kertaa matkapuhelinbrändinä (ei siis omana tytäryhtiönään kuten moni luulee, Kolumbus-kännyliittymäthän ei ole koskaan olleet mikään oma yhtiönsä vaan aina olleet kiinteä osa Elisaa, se vain on oma brändinsä elisan sisällä).

      Eli nuo @kolumbus.fi osoitteet on siis erittäin vanhoja osoitteita jotka on jääneet elämään siltä ajalta kun Elisa...anteeksi HPY vielä tarjosi Kolumbus-nettiyhteyksiä.

      Nykyisin ei enää saa uusia @kolumbus.fi osoitteita vaan ne on korvattu @elisa.net loppuisilla osoitteilla. Vanhat toki toimii niinkauan kuin niitä asiakkailla on ja asiakkaat haluavat osoitteensa pitää, niitähän ei voi muutella tosta vaan koska siitä aiheutuisi asiakkaille vaivaa kun pitäisi tehdä osoitteen muutoksia sinne tänne tuonne.

      • jkdjhdhgd

        mitä osoitteita saa valittua jos hankkii elisan kotipostin, ja kyllä siellä koneella oli kolumbus.fi yhtenä vaihtoehtona. Oli tämän vuoden puolella.


      • sen uudelleen
        jkdjhdhgd kirjoitti:

        mitä osoitteita saa valittua jos hankkii elisan kotipostin, ja kyllä siellä koneella oli kolumbus.fi yhtenä vaihtoehtona. Oli tämän vuoden puolella.

        domain-valikoimiinsa. Itse kun jouduin kerran yhden häirikön takia vaihtamaan @kolumbus.fi-postiosoitteeni, niin sain vain vaihtoehdoiksi @elisa.net, aspan neito sanoi etteivät enää anna uusia @kolumbus.fi-osoitteita.


      • jkdjhdhgd
        sen uudelleen kirjoitti:

        domain-valikoimiinsa. Itse kun jouduin kerran yhden häirikön takia vaihtamaan @kolumbus.fi-postiosoitteeni, niin sain vain vaihtoehdoiksi @elisa.net, aspan neito sanoi etteivät enää anna uusia @kolumbus.fi-osoitteita.

        itse en ottanut kolumbus-osoitetta, joten en tiedä saako sen vai ei, mutta siellä se oli ainakin pudotusvalikossa vaihtoehtona. No, alkuperäinen kysyjä saa kyllä itse selville saako vai ei :)


    • marja.rauhala

      Se on TÄYSIN NUIJA posti! Ukkonen rikkoi koneeni, uuden saatuani Kolumbuksen asetukset olivat muuttuneet: sähköpostilaatikkoni alkoi täyttymään, asiakkaani ihmettelivät, miten postini on kaiken aikaa täysi ja heidän lähettämänsä postit palautuvat. Otin sitten yhteyttä Kolumbukseen, josta neuvoja riitti....salasanan vaihtoa... yms. En ollut itse aiheuttanut tätä muutosta ja tämä puhelu tuli maksamaan 106,68 €. Tunnen, että minua on petetty pahemman kerran.
      T: marja r.

      • Kyse on nykyään Elisan postista. Aivan yhdentekevää, mikä sen pääte on. Kolumbus -loppuisia sähköpostilaatikoita saa Elisalta edelleen.


    • maalaismuori

      Juuri huomasin, että ikivanha Kolubus kertoo, että se ei ole enää ajan tasalla. Vanha salasana ei toimi, eikä postia, joita siihen on tullut viime käyntiini asti, enää tule. Miten nyt sitten toimitaan, kun juuri meinasin sitä käyttää??? Lopetanko tilin kokonaan ja teen uuden johonkin muuhun osoitteeseen. Mun gmail ei kelvannut, kun se oli muka väärän sorttinen. Ha!

    • maalaismuori

      Taidan lopettaa koko roskan, sinne tuli roskapostiakin niin paljon. Muutaman oikean viestin takia sitä on kai turha pitää hengissä, kun ei kerran postit enää kuljekaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe