Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

mies pukeutuu naiseksi

elisabet79

miten pitäisi suhtautua, kun olemme tunteneet monta vuotta ja hän haluaisi alkaa seurustella, sain juuri selville hänen salaisuutensa, mutta hän itse ei sitä tiedä vielä, että minä tiedän asiasta, olen hieman puulla päähän lyöty, mitäs nytten?...

30

5800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkein transu

      jos epäröit niin älä seurustele! siitä ei "parane" vaan saatttaa voimistua ajan kanssa.

    • ehdotus

      Kannattaa lukea aiheesta (transtukipisteen sivut, DWC ja jopa Wikipedia tarjoavat tietoa) ja käydä vaikka transvestiittien keskustelupalstalla kyselemässä (tämä ei ole hyvä paikka, koska täällä on useita ilkeämielisiä häirikköjä levittelemässä väärää tietoa). Kun tiedät mistä on kyse, tunnustele miltä sinusta tuntuisi elää naiseksi laittautuvan miehen kanssa, koska transvestismi ei ihmisestä normaalisti mihinkään katoa. Jos se tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta, niin ole rehellinen itsellesi ja miehelle, mutta jos uskot ettei se ole ylitsepääsemätön juttu vaan siinä voisi päätyä molemmille sopivaan kompromissiin, voit varovasti koittaa ottaa asian esiin miehen kanssa.

    • näin...

      tekee, mieshän hän on siitä huolimatta edelleenkin. Mieti ja tutki sitä, millainen seksuaalinen suuntatuminen hänellä mahdollisesti on. Jos kiinnostunut seksuaalisesti sinusta, tai naisista yleensä ja seksikin onnistuu heterosuhteessa, niin eipä hätää. Jos taas miehet kiinnostaa enemmän ja seksikin naisen kanssa "pakkopullaa", turha kai sellaisen kanssa parisuhteesta haaveilla.

      • Haukotus...

        Miten tämä taas liittyy seksuaaliseen suuntautumiseen jos aloittaja kysyy ja miettii, että hyväksyykö itse sen jos tuntemansa mies käyttää myös ns. naisten vaatteita. Eikö siinä parisuhteessa kuitenkin se toinen ole se tärkein, eikä vain se seksi mihin nyt näköjään taas tämäkin keskustelu kääntyy. Onhan se seksikin tottakai parisuhteessa tärkeää, mutta sanoisin aloittajalle että ehkä löydät siitä transvestiitti-miehestä paljon sellaisia ihania piirteitä mitä et siitä tavallisesta, normien ja stereotypioiden mukaisesta miehestä löydäkkään. Jos itse pystyt olemaan avarakatseinen ja hyväksyt hänet ihmisenä, niin nauti siitä hänen erillaisuudestaan.

        Suurin osa transvestiiteistä on kuitenkin täysin heteroita! En ainakaan itse halua ketään muuta kuin omaa ihanaa naistani, ja itse täysin miehenä.

        Eihän ne vaatteet ole kuin vaatteita. Jos mies tuntuu muuten mukavalle niin miksi sitten emmit. Vain sen takia, että valtaväestö ei edelleenkään siedä miehessä minkäänlaista erillaisuutta.

        Itse olen ollut jonkun asteinen transvestiitti jo kymmeniä vuosia, mutta minulle se naisellinen puoli vaatteissa on vain ne jokapäiväiset kauniit alusvaatteet. Ei meikit hameet ja muut asusteet.

        Herätys nyt hyvät ihmiset. Ei me eletä enää missään pimeässä keskiajassa.


      • tai...
        Haukotus... kirjoitti:

        Miten tämä taas liittyy seksuaaliseen suuntautumiseen jos aloittaja kysyy ja miettii, että hyväksyykö itse sen jos tuntemansa mies käyttää myös ns. naisten vaatteita. Eikö siinä parisuhteessa kuitenkin se toinen ole se tärkein, eikä vain se seksi mihin nyt näköjään taas tämäkin keskustelu kääntyy. Onhan se seksikin tottakai parisuhteessa tärkeää, mutta sanoisin aloittajalle että ehkä löydät siitä transvestiitti-miehestä paljon sellaisia ihania piirteitä mitä et siitä tavallisesta, normien ja stereotypioiden mukaisesta miehestä löydäkkään. Jos itse pystyt olemaan avarakatseinen ja hyväksyt hänet ihmisenä, niin nauti siitä hänen erillaisuudestaan.

        Suurin osa transvestiiteistä on kuitenkin täysin heteroita! En ainakaan itse halua ketään muuta kuin omaa ihanaa naistani, ja itse täysin miehenä.

        Eihän ne vaatteet ole kuin vaatteita. Jos mies tuntuu muuten mukavalle niin miksi sitten emmit. Vain sen takia, että valtaväestö ei edelleenkään siedä miehessä minkäänlaista erillaisuutta.

        Itse olen ollut jonkun asteinen transvestiitti jo kymmeniä vuosia, mutta minulle se naisellinen puoli vaatteissa on vain ne jokapäiväiset kauniit alusvaatteet. Ei meikit hameet ja muut asusteet.

        Herätys nyt hyvät ihmiset. Ei me eletä enää missään pimeässä keskiajassa.

        ei, seurusteluun, josta alkuperäinen kirjoittaja mainitsi, mielestäni oleellisena osana kuuluu myös läheisyys ja sukupuolinen kanssakäyminen... Itse en voisi kuvitellakaan sellaista parisuhdetta, jossa keekoilisin vastakkaisen sukupuolen alusvaatteissa ilman seksuaalista kanssakäymistä puolisoni kanssa. Tuskinpa vaimo kovin tyytyväinen olisi sellaiseen suhteeseen.
        Mietipä lisäksi sitä, että oletko yhtä suvaitsevainen ja suhtautumisesi yhtä ymmärtäväinen muunlaisia seksuaalisia poikkeavuuksia kohtaan.


      • taas uudelleen
        tai... kirjoitti:

        ei, seurusteluun, josta alkuperäinen kirjoittaja mainitsi, mielestäni oleellisena osana kuuluu myös läheisyys ja sukupuolinen kanssakäyminen... Itse en voisi kuvitellakaan sellaista parisuhdetta, jossa keekoilisin vastakkaisen sukupuolen alusvaatteissa ilman seksuaalista kanssakäymistä puolisoni kanssa. Tuskinpa vaimo kovin tyytyväinen olisi sellaiseen suhteeseen.
        Mietipä lisäksi sitä, että oletko yhtä suvaitsevainen ja suhtautumisesi yhtä ymmärtäväinen muunlaisia seksuaalisia poikkeavuuksia kohtaan.

        "jossa keekoilisin vastakkaisen sukupuolen alusvaatteissa ilman seksuaalista kanssakäymistä puolisoni kanssa."

        Otapa nyt hieman transvestisuudesta selvää, ja lopeta tuollainen roskan puhuminen. Transvestiitin avioliitto/parisuhde toimii kuten muiden taviksien avioliitot tai parisuhteet. Transvestisuus ei ole este onnistuneelle parisuhteelle.
        Jos seurustelukumppani vain hyväksyy oman puolisonsa _ajoittaisen_ pukeutumisen, ja kumppanit sopivat yhteisesti rajat, ei pukeutuminen liity mitenkään petihommiin.
        En ole rakastellut puolisoni kanssa tytöksi laittautuneena - eikä sellainen tule mieleenikään.
        Parisuhteemme toimii ja on toiminut kuten mikä tahansa pitkäaikainen (lähes 30 vuotta) jatkunut yhteiselämä lapsineen, iloineen ja suruineen.


      • Haukotus...
        tai... kirjoitti:

        ei, seurusteluun, josta alkuperäinen kirjoittaja mainitsi, mielestäni oleellisena osana kuuluu myös läheisyys ja sukupuolinen kanssakäyminen... Itse en voisi kuvitellakaan sellaista parisuhdetta, jossa keekoilisin vastakkaisen sukupuolen alusvaatteissa ilman seksuaalista kanssakäymistä puolisoni kanssa. Tuskinpa vaimo kovin tyytyväinen olisi sellaiseen suhteeseen.
        Mietipä lisäksi sitä, että oletko yhtä suvaitsevainen ja suhtautumisesi yhtä ymmärtäväinen muunlaisia seksuaalisia poikkeavuuksia kohtaan.

        No kuule,

        perusteles ja kerro kun näköjään olet niin asiantuntija, että millä sinä pystyt sanomaan ja kategorisoimaan että transvestismi tai pelkästään kauniiden vaatteiden käyttäminen olisi jotenkin seksuaalinen POIKKEAVAISUUS.

        Kirjoitinko minä jossain että seksuaalinen kanssakäyminen ei muka kuulu siihen parisuhteeseen .

        Kuten itse kirjoitit, niin senkus keekoilet niissä alusvaatteissa puolisosi kanssa, kun harrastatte sitä kiihkeää aktia. Sehän on täysin sinun ja vaimosi välinen asia, ja olkaa siitä iloisia että teillä on sellainen yhteinen asia, toivottvasti monien muiden asioiden joukossa.
        Itse en taas tarvitse naisellisa elementtejä sänkykamarin puolella, vaan olen rehellisesti silloin se hellä ja kiihkeä mies omalle puolisolleni, ja näin hänkin haluaa.:-)

        Minulle on aivan sama mitenkä kukin on seksuaalisesti suuntautunut. Itse tiedän tasan tarkkaan mitä olen ja hyväksyn myös jokaisen ihmisen sellaisena kuin hän on.

        Aika monelle se tuntuu olevan kuitenkin suurikin kynnys hyväksyä muut sellaisina kuin ovat.
        Jokainen myös itse tietysti päättää sen, että kenen kanssa sitä seurustelee.

        Mukaavaa ja kiihkeää viikonloppua, niin sinulle kuin muillekin, sekä tytöille että pojille ja kaikille siltä väliltä. ;-)


      • sitten
        taas uudelleen kirjoitti:

        "jossa keekoilisin vastakkaisen sukupuolen alusvaatteissa ilman seksuaalista kanssakäymistä puolisoni kanssa."

        Otapa nyt hieman transvestisuudesta selvää, ja lopeta tuollainen roskan puhuminen. Transvestiitin avioliitto/parisuhde toimii kuten muiden taviksien avioliitot tai parisuhteet. Transvestisuus ei ole este onnistuneelle parisuhteelle.
        Jos seurustelukumppani vain hyväksyy oman puolisonsa _ajoittaisen_ pukeutumisen, ja kumppanit sopivat yhteisesti rajat, ei pukeutuminen liity mitenkään petihommiin.
        En ole rakastellut puolisoni kanssa tytöksi laittautuneena - eikä sellainen tule mieleenikään.
        Parisuhteemme toimii ja on toiminut kuten mikä tahansa pitkäaikainen (lähes 30 vuotta) jatkunut yhteiselämä lapsineen, iloineen ja suruineen.

        vain onnittelisin pitkään kestäneestä parisuhteesta...mun lampaat ei elä ihan niin pitkään =)


      • löytyypi
        Haukotus... kirjoitti:

        No kuule,

        perusteles ja kerro kun näköjään olet niin asiantuntija, että millä sinä pystyt sanomaan ja kategorisoimaan että transvestismi tai pelkästään kauniiden vaatteiden käyttäminen olisi jotenkin seksuaalinen POIKKEAVAISUUS.

        Kirjoitinko minä jossain että seksuaalinen kanssakäyminen ei muka kuulu siihen parisuhteeseen .

        Kuten itse kirjoitit, niin senkus keekoilet niissä alusvaatteissa puolisosi kanssa, kun harrastatte sitä kiihkeää aktia. Sehän on täysin sinun ja vaimosi välinen asia, ja olkaa siitä iloisia että teillä on sellainen yhteinen asia, toivottvasti monien muiden asioiden joukossa.
        Itse en taas tarvitse naisellisa elementtejä sänkykamarin puolella, vaan olen rehellisesti silloin se hellä ja kiihkeä mies omalle puolisolleni, ja näin hänkin haluaa.:-)

        Minulle on aivan sama mitenkä kukin on seksuaalisesti suuntautunut. Itse tiedän tasan tarkkaan mitä olen ja hyväksyn myös jokaisen ihmisen sellaisena kuin hän on.

        Aika monelle se tuntuu olevan kuitenkin suurikin kynnys hyväksyä muut sellaisina kuin ovat.
        Jokainen myös itse tietysti päättää sen, että kenen kanssa sitä seurustelee.

        Mukaavaa ja kiihkeää viikonloppua, niin sinulle kuin muillekin, sekä tytöille että pojille ja kaikille siltä väliltä. ;-)

        Transvestismille on edelleen olemassa tautiluokitus, toisin kuin esimerkiksi homoille.
        Että se siitä ei-poikkeavuudesta.


      • lähivuosina
        löytyypi kirjoitti:

        Transvestismille on edelleen olemassa tautiluokitus, toisin kuin esimerkiksi homoille.
        Että se siitä ei-poikkeavuudesta.

        Joka on jo Tanskassa esim poistettu ja tullaan poistamaan suomessakin tautiluokituksesta. Keskiaikaiset asenteet muuttuvat vaan niin pirun hitaasti.


      • todellista merkitystä?
        löytyypi kirjoitti:

        Transvestismille on edelleen olemassa tautiluokitus, toisin kuin esimerkiksi homoille.
        Että se siitä ei-poikkeavuudesta.

        "Transvestismille on edelleen olemassa tautiluokitus,"

        Ei tuolla ole yhdellekään transvestiitille mitään merkitystä. Mitään etuja (tai haittoja) ei siitä ole, että transvestisuus on määritelty ja luetteloitu sukupuolen kohdehäiriöihin.
        Ei Kela meille pelivarusteita/kosmetologipalveluja maksa - eikä meitä toisaalta laiteta "sairautemme" perusteella mielisairaaloihin.


      • ..........
        löytyypi kirjoitti:

        Transvestismille on edelleen olemassa tautiluokitus, toisin kuin esimerkiksi homoille.
        Että se siitä ei-poikkeavuudesta.

        ja nälkiintymiselle. Taisi kuorsauksellekin olla oma tautiluokitus. Että se siitä poikkeavuudesta.


      • tautiluokitus
        löytyypi kirjoitti:

        Transvestismille on edelleen olemassa tautiluokitus, toisin kuin esimerkiksi homoille.
        Että se siitä ei-poikkeavuudesta.

        mulle sopisi... tykkään nuolla ja nuuhkia naisystäväni pimppaa, lisäksi tuntuu ihan hyvältä, niin kielellä kaiveltuna, kuin aika paljon isommalla työstettynä :) Enpä ihanampaa asiaa tiedä. Lisäksi puvun kanssa käytän taskuliinan asemesta sievästi taiteltuja satiini pikkuhousuja...tietystikin käytettyjä. Kiva nuuhkaista sielta suunnasta ja ajatuksenakin ehdoton kiihottaja seuraavaa yhteistä hetkeä ajatellen.


      • kohdehäiriö
        tautiluokitus kirjoitti:

        mulle sopisi... tykkään nuolla ja nuuhkia naisystäväni pimppaa, lisäksi tuntuu ihan hyvältä, niin kielellä kaiveltuna, kuin aika paljon isommalla työstettynä :) Enpä ihanampaa asiaa tiedä. Lisäksi puvun kanssa käytän taskuliinan asemesta sievästi taiteltuja satiini pikkuhousuja...tietystikin käytettyjä. Kiva nuuhkaista sielta suunnasta ja ajatuksenakin ehdoton kiihottaja seuraavaa yhteistä hetkeä ajatellen.

        "ja ajatuksenakin ehdoton kiihottaja seuraavaa yhteistä hetkeä ajatellen."

        Menee ohi palstan aiheen.
        Diagnoosiksi: esinekohtainen seksuaalihäiriö ICD-10 F65.x eli fetismi. Taudiksi se on tulkittavissa silloin, jos et tule toimeen ilman fetissiäsi.


      • ...mukavaa
        kohdehäiriö kirjoitti:

        "ja ajatuksenakin ehdoton kiihottaja seuraavaa yhteistä hetkeä ajatellen."

        Menee ohi palstan aiheen.
        Diagnoosiksi: esinekohtainen seksuaalihäiriö ICD-10 F65.x eli fetismi. Taudiksi se on tulkittavissa silloin, jos et tule toimeen ilman fetissiäsi.

        ...saada nimi taudilleen, kiitos oikein kovasti. Nyt ei ehdi kirjoitella muuta, lähden tässä taasen lirputtelemaan ja nuuhkimaan jne...jne...ilman ei tosiaan tahdo pystyä olemaan :(
        Aiheeseen siinä mielessä liittyi kuitenkin, että hetken aikaa kyllä harkitsin josko sovittaisin niitä pikkareita jalkaani...kerran kai saa kuitenkin kokeilla sellaista olematta transvestiitti. Niin ja tietty voisin tarjota omia kalsareitani naisystävälleni sovitettavaksi :)


      • Pitsipöksyt
        ...mukavaa kirjoitti:

        ...saada nimi taudilleen, kiitos oikein kovasti. Nyt ei ehdi kirjoitella muuta, lähden tässä taasen lirputtelemaan ja nuuhkimaan jne...jne...ilman ei tosiaan tahdo pystyä olemaan :(
        Aiheeseen siinä mielessä liittyi kuitenkin, että hetken aikaa kyllä harkitsin josko sovittaisin niitä pikkareita jalkaani...kerran kai saa kuitenkin kokeilla sellaista olematta transvestiitti. Niin ja tietty voisin tarjota omia kalsareitani naisystävälleni sovitettavaksi :)

        ...niitä naisten pikkareita! Tietty ne pitäisi olla oikeen kokoiset sulle, ettei vaan haarukset liikaa kiristä. :-0 Ne on paljon ihanammat ja mukavammat jalassa, kuin ne iän tylsät miesten bokserit tai muut raappapöksyt.;-)

        Ja tottakai naisesi saa pitää/ käyttää niitä miesten tylsiä alusasuja jos vaan haluaa. Sinänsä hauskaa, kun monet naisethan kyllä käyttävätkin esim miesten boksereita, mutta toisinpäin se on olevinaan sitten niin kauheaa.

        Oli se sitten fesissi tai ihan mitä vaan, niin annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia, ja jokainen taaplaa täällä tyylillään ja se jokaiselle sallittakoon, niin kauan kuin se ei ketään fyysisesti satuta tai aiheuta kellekkään mitään vahinkoa. Sitähän ei takuuvarmasti aiheuta kenenkään pukeutumin, jollei joku herkkähipiäinen nyt sitten joudu siitä shokkiin, kun näkee tuolla kadulla tädin joka onkin setä, mutta se onkin sitten sen katsojan omassa päässä, se vika, eikä siinä katsottavassa.:-)


      • löytyypi kirjoitti:

        Transvestismille on edelleen olemassa tautiluokitus, toisin kuin esimerkiksi homoille.
        Että se siitä ei-poikkeavuudesta.

        Hei!

        Tautiluokituksesta sen verran, että selvitin asiaa viime syksynä. Asiaa on käsitelty säännöllisin väliajoin.

        Jutustelin asiasta muutaman virkamiehen, kuten tautiluokitusviraston ( tai jotain sinnepäin, en muista tarkalleen) luokitusvastaavan sekä STM:n virkamiehen kanssa. Heillä ei ollut mitään sitä vastaan, että transvestismi luokituksesta poistuisi.

        Toisaalta asialla ei ole merkitystä tiiteille itselleen, tyttöilemme olipa se diagnoosi olemassa tahi ei. Korvausta ei vaateostoksistakaan saa.

        Ainoa hetki, jolloin asialla voisi olla merkitystä, on silloin, kun asiasta tietämätön lääkäri yrittää "hoitaa" asiaa sairautena. Ja "potilas" on yhtä tietämätön "sairautensa" vakavuudesta.

        Jos tautiluokitusta alkaa kahlata läpi, olisi minullakin ainakin 20 diagnoosia, silmälaseista luomiin, allergiaan, syntymämerkkeihin, paikattuihin hampaisiin ja tähän omaan voimavaraani, tyttöilyyn!


    • Silanael

      Ota selvää mitä transvestisuus ja transsukupuolisuus tarkoittavat, ja kummasta miehesi tapauksessa on kyse.

      Mieti sitten mitä haluat suhteelta, ja suhtaudu itsellesi luontevalla tavalla.

      Tärkeää on että molemmat tietävät missä mennään. Varo tilannetta jossa kumppanisi elää siinä uskossa että hyväksyt ja rakastat häntä omana itsenään jos et niin tee, ja/tai itse yrität kieltää asian tai kuvittelet että se "menee ohi".

    • ellet halua

      Transvestiitin parisuhde pyörii yksinomaan transvestiitin mielihalujen ja himojen ehdoilla (kannattaa lukea esim. tätä palstaa läheisten kertomusten osalta, dwc ja transtukipiste toitottavat transujen puolta asiasta melkolailla piittaamattomasti läheisen näkökulmasta).

      Kannattaa tutkia itseään rehellisesti: transun kanssa parisuhde onnistuu vain jos on itse lievästi biseksuaalinen tai pystyy elämään miehen valheessa mukana siten, että kun mies ei ole pukeutunut "asiaa ei ole". Mikäli taas et pysty tälläiseen, ei suhde kannata.

      Transut pettävät ja valehtelevat lähes aina muistakin asioista. Kannattaa miettiä voiko valita läheisimmäksi ihmisekseen ihmisen, jonka koko elämä perustuu kulisseihin ja valheisiin. Jos miesystäväsi ei vielä ole kertonut asiaa on todennäköistä, että hän ei vastaisuudessakaan tule olemaan omista asioistaan avoin, tähän kuuluu myös mahdolliset homoseksuaaliset halut tai transseksuaalisuus jotka kuvioon myös kuuluvat.

      • huh huh

        Että joku onkin katkera ja jaksaa joka yhteydessä vääntää tätä samaa yleistystään. Ja valitettavasti joku pian uskookin.

        Jos tilastojen mukaan jo pelkästään Suomessa on 50 000 "transua", jota nimitystä kirjoittaja niin ystävällisesti käyttää, niin voiko joku tosiaan ihan oikeasti kuvitella, että kaikki ovat samanlaisia?


      • Yksi tv monien puolesta
        huh huh kirjoitti:

        Että joku onkin katkera ja jaksaa joka yhteydessä vääntää tätä samaa yleistystään. Ja valitettavasti joku pian uskookin.

        Jos tilastojen mukaan jo pelkästään Suomessa on 50 000 "transua", jota nimitystä kirjoittaja niin ystävällisesti käyttää, niin voiko joku tosiaan ihan oikeasti kuvitella, että kaikki ovat samanlaisia?

        "Että joku onkin katkera ja jaksaa joka yhteydessä vääntää tätä samaa yleistystään."

        Tällä palstalla, joka on tarkoitettu kaikille transilmiöille, löytyy joitakin henkilöitä, joille transvestisuus parisuhteineen/perhe-elämineen on vain punainen vaate.
        Mikään järkipuhe tai muu fakta on vain vettä myllyyn tai hanhen selkään.


      • Ai minä vai
        keskusteluun aiheesta kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000019&conference=4500000000000861&posting=22000000030380553

        Aika erikoisia nää keskustelut täällä on, etenkin jos väitetään sinisilmäsesti, että esim naisen hetoseksuaalisuus riippuu siitä, mitä vaatteita mies käyttää,.... hoh hoijaa, menette kyllä aikas metsään näissä vuodatuksissanne.

        Jokainenhan meistä on yksilö ja joku tykkää jostain asioista ja muut taas ihan muista. Saattaahan sen jopa juku biologinen nainen hyväksyäkin että biologinen mies käyttää ns naisten vaatteita. Ja eikös se ole jokaisen oma asia. EI SIIHEN TARVITA MITÄÄN KOTIPOLIISEITA KERTOMAAN OMIA HARHAISIA NÄKEMYKSIÄÄN JA SEKOITTAMAAN VAIN LISÄÄ NÄIDEN ASIOIDEN KANSSA ELÄVIEN IHMISTEN ARKEA.

        Eikö se todellakaan mahdu teidän kaaliin, että joissain parisuhteissa jopa pystytään puhumaan asioista, eikä vaan tuijoteta siihen mies ja nainen stereotypiaan.

        Minkä takia jostain vaatteista pitää tehdä tässä yhteiskunnassa tälläinen punainen härkätaistelu areena. En ymmärrä teitä. Tällaisten asenteiden takia varmasti moni niin mies kuin myös nainen pelkää kertoa siitä mitä todellisuudessa tuntee ja kokee. Tällaisten asenteiden takia juuri tunnetaan sitten häpeää, vaikka siihen ei pitäisi olla mitään syytä, mutta kun yhteiskunnassa yritetään määritellä se että mikä sinä olet. Eihän se saa mennä niin.

        Ja mihin tässä on yleensäkin unohdettu alkuperäinen, ilmeisen nuori kirjoittaja joka tuskailee omien tuntemustensa kanssa?!

        Neuvo sinulle: Kuuntele vain omaa sisintäsi äläkä muiden mielipiteitä. Joko sinä hyväksyt toisen sellaisena kuin hän on tai sitten et. Se on hyvin yksinkertaista.

        Herätkää nyt per..le kansalaiset siihen, että me elämme 2000-luvulla ja asenteita sekä ennakkoluuloja olisi jo korkea aika muuttaa niin trans-suuntautuneiden kuin monien muidenkin asioiden suhteen. Antakaa nyt hyvät ihmiset jokaisen käyttää ja pukea sellaisia vaatteita kuin haluaa. Mitä se edes kenellekkään kuuluu. Jokainen meistä on täällä kuitenkin täysin yksin.


      • no sinä juuri
        Ai minä vai kirjoitti:

        Aika erikoisia nää keskustelut täällä on, etenkin jos väitetään sinisilmäsesti, että esim naisen hetoseksuaalisuus riippuu siitä, mitä vaatteita mies käyttää,.... hoh hoijaa, menette kyllä aikas metsään näissä vuodatuksissanne.

        Jokainenhan meistä on yksilö ja joku tykkää jostain asioista ja muut taas ihan muista. Saattaahan sen jopa juku biologinen nainen hyväksyäkin että biologinen mies käyttää ns naisten vaatteita. Ja eikös se ole jokaisen oma asia. EI SIIHEN TARVITA MITÄÄN KOTIPOLIISEITA KERTOMAAN OMIA HARHAISIA NÄKEMYKSIÄÄN JA SEKOITTAMAAN VAIN LISÄÄ NÄIDEN ASIOIDEN KANSSA ELÄVIEN IHMISTEN ARKEA.

        Eikö se todellakaan mahdu teidän kaaliin, että joissain parisuhteissa jopa pystytään puhumaan asioista, eikä vaan tuijoteta siihen mies ja nainen stereotypiaan.

        Minkä takia jostain vaatteista pitää tehdä tässä yhteiskunnassa tälläinen punainen härkätaistelu areena. En ymmärrä teitä. Tällaisten asenteiden takia varmasti moni niin mies kuin myös nainen pelkää kertoa siitä mitä todellisuudessa tuntee ja kokee. Tällaisten asenteiden takia juuri tunnetaan sitten häpeää, vaikka siihen ei pitäisi olla mitään syytä, mutta kun yhteiskunnassa yritetään määritellä se että mikä sinä olet. Eihän se saa mennä niin.

        Ja mihin tässä on yleensäkin unohdettu alkuperäinen, ilmeisen nuori kirjoittaja joka tuskailee omien tuntemustensa kanssa?!

        Neuvo sinulle: Kuuntele vain omaa sisintäsi äläkä muiden mielipiteitä. Joko sinä hyväksyt toisen sellaisena kuin hän on tai sitten et. Se on hyvin yksinkertaista.

        Herätkää nyt per..le kansalaiset siihen, että me elämme 2000-luvulla ja asenteita sekä ennakkoluuloja olisi jo korkea aika muuttaa niin trans-suuntautuneiden kuin monien muidenkin asioiden suhteen. Antakaa nyt hyvät ihmiset jokaisen käyttää ja pukea sellaisia vaatteita kuin haluaa. Mitä se edes kenellekkään kuuluu. Jokainen meistä on täällä kuitenkin täysin yksin.

        Kerrankin joku näyttäisi tajunneen jotain...

        Mutta eiköhän nämä tämän palstan asiantuntijat sinutkin äkkiä tuomitse "transuksi", joka vain koittaa esiintyä jonain muuna ja siten nostaa omaa profiiliaan.


      • KrisseLL
        no sinä juuri kirjoitti:

        Kerrankin joku näyttäisi tajunneen jotain...

        Mutta eiköhän nämä tämän palstan asiantuntijat sinutkin äkkiä tuomitse "transuksi", joka vain koittaa esiintyä jonain muuna ja siten nostaa omaa profiiliaan.

        Hyväksy ensin itsesi, niin sinut hyväksytään!


    • Anonyymi

      Hyvä TV. Oikealla asialla , mutta niitä koulukiusaaja on joka paikassa. Toisia haukkumalla kasvatetaan omaa huonoa tuntoa ja egoa

    • Anonyymi

      Antaisin sinulle sellaisen ohjeen, että parisuhde, rakastamisineen, on aina tahtolaji. Ei siinä vihkikaavassakaan kysytä että rakastatko, vaan että tahdotko rakastaa.

      Toisekseen, transväki joutuu AINA tekemään syväluotaavan tutkimusmatkan omaan sisimpäänsä. Tuloksesta voi sanoa vain sen, että joko natsaa tai ei natsaa. Nämä ovat aika tapauskohtaisia, ihmisestä itsestään riippuvia juttuja. Tavalliset, "normaalit" ihmiset eivät tiedä tällaisesta syväluotaamisesta mitään, tuskin ymmärtävätkään.

      Sisimmästä voi löytyä kultainenkin sydän...?

      Uskoakseni sinä tiedät, millainen on hyvä ystävä ja millainen taas hyvä ystävätär. Hänessä sinä voit saada molemmat...?

      Kysy, ota puheeksi, mutta suosittelisin ensiksi hankkimaan tietoa. Ennakkoluulot kannattaa jättää pois. Nimittäin: transihmisyyden yhtenä mahdollisena "alkuräjähdyksenä" on sikiöaikainen tapahtuma, sanotaan nyt vaikkapa pienikin poikkeama odottaneen äidin hormonitasapainossa. Sitten pikkulapsena näkee tai kokee jotain ja siitähän se alkaa. Turvallisuuden tunne? Ainakin minulla oli kyse tästä.

      Ja se, ettei hän ole itse kertonut asiasta sinulle, johtunee siitä, että kertoessaan tällaisesta asiasta toiselle ihmiselle, hän avaa itsestään jotakin aivan sydämensä pohjasta. Ja liian paljon on maailmallan jo ollut sellaisiakin ihmisiä, jotka tästä johtuen haluavat haavoittaa transihmisiä! Tappojakin tapahtuu, tänäkin päivänä ja kiristyksiäkin.

      Ei ystäväsi sääliä kaipaa, vaan todennäköisesti sitä, että te molemmat muodostatte tiiviin yksikön, joka kykenee vaikka taisteluun toistenne puolesta. Menemään rakkaudesta vaikka roviolle! Jos saatte asianne selväksi, niin teillä on taivas edessänne.

      Ystäväsi on oikeastaan syytön tapahtumaan. Siitä voi muodostua hänelle ja sinulle taivaan lahja, mutta työtä se alkuun vaatii. Sinulta ehkä enemmän kuin häneltä, mene tiedä.

      Siinä on sekin (oman kokemukseni mukaan), että ellei kerro, niin ei tukeakaan saa.

      Onnea. Jos tahdotte molemmat, se on teidän ulottuvillanne. Rukoilen puolestanne.

      Terveisin: Eva-täti (transvestiitti jo yli 60 vuoden ajan!)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe