Japanin kielen opiskelu

..:)...

Hei
Olisin kiinnostunut japanin kielen opiskelusta, onko kenellekään tietoa, että missä japania voisi opetella peruskoulun jälkeen? Itse päätän ensi keväänä peruskoulun, ja Japani kiinnostaa kovasti..

15

7093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asa

      Hei, samoin. En oikein tiedä mistä voisi harjoitella, mutta haluaisin kovasti oppia.

      • japaninkielenoppilas

        Kansalaisopistot järjestävät kursseja japaninkielestä, myös itsenäisesti voi harjoitella esim. suomalaisesta kirjakaupasta löytyy oppikirja japaninkielenalkeet... kannattaa myös tutkailla kirjastoja, joissa on nykyisin kielikursseja japaninkielestä!

        Onnea matkaan! Hieno kieli on!
        T: kohta kaksi vuotta opiskellut

        PS: itse kävin peruskurssin ja tämän jälkeen aloin tahkoa itsenäisesti kieltä päähän eli mahdotonta ei ole;)


      • Asa
        japaninkielenoppilas kirjoitti:

        Kansalaisopistot järjestävät kursseja japaninkielestä, myös itsenäisesti voi harjoitella esim. suomalaisesta kirjakaupasta löytyy oppikirja japaninkielenalkeet... kannattaa myös tutkailla kirjastoja, joissa on nykyisin kielikursseja japaninkielestä!

        Onnea matkaan! Hieno kieli on!
        T: kohta kaksi vuotta opiskellut

        PS: itse kävin peruskurssin ja tämän jälkeen aloin tahkoa itsenäisesti kieltä päähän eli mahdotonta ei ole;)

        Kiitos paljon ohjeesta, menen heti selailemaan kirjastoja jne. :)


    • umeboshi^^

      Riippuu vähä missä päi asustaa. Esim. joissakin Vaasan, Vantaa ja Helsingin lukioissa voi opiskella japania. Kesäyliopistot on kans tosi hyvä tapa alottaa opiskelu. Ite oon käyny Turun yliopiston kesäkurssilla ja lukenu kotona netin & kirjojen avulla :3

      • löytyy

        Linkkejä oppilaitoksiin jne. löytyy täältä :)
        http://www.fi.emb-japan.go.jp/fi/japaninkieli.htm


    • nihongo ga sukina mono

      muutamalla kansalaisopiston kurssilla käynyt, mutta oma kokemukseni on, että ovat aika onnettomia..
      Paras tapa on opiskella itse. Internetin avulla pääsee pitkälle. Japanin kielistä materiaalia löytyy vaikka kuinka paljon tietoa, varsinkin englanniksi..

      Se, sopiiko itseopiskelu sinulle kurssia paremmin, riippuu tietenkin siitä kuinka paljon olet kieleen hurahtanut. Itse olen opiskellut noin neljä ja puoli vuotta ja kielen opiskelu on minulle rakas ja rentouttava harrastus, jonka parissa uppoaa helposti useita tunteja päivässä. ^^


      Benkyou ha ganbatte kudasai!
      (onnea opiskeluun)

      • Miltä internettisivulta?

        Lähden lokakuun lopussa Japaniin. Ajattelin että vielä ehtisi oppia vähän japania. Miltä internettisivulta löytyy japanin kielen kurssi? Kiitti etukäteen!


    • Sakata
    • Japania opiskeleva
    • Hanabitaikai

      Nyt kun täällä on pitkästä aikaa japanin kielen opiskelusta puhe, niin kysytäänpä:
      Onko täällä JLPT-tasokokeen suorittaneita? Jos, niin mikä taso? Itsellä nyt hallussa (rima heiluen) N3, eli se viime vuonna tullut uusi taso vanhan kakkosen ja kolmosen väliin ja nyt tänä vuonna olisi tarkoitus yrittää N2-tasoa. Vinkkejä ja kokemuksia kaivataan oman opiskelun tueksi! 2-kyu harjoitusmatskut tuntuu melko vaikeilta noihin aiempiin verrattuna...

    • Kurre_

      Täällä myös yksi joulukuussa N2:sta yrittävä! Viime vuonna päätin pelata varman päälle ja otin N3:n sijaan N4:n. Läpihän se meni. Nyt on tullut vuosi ahkerasti päntättyä ja N2-tason välietappi siintää edessä. Opiskelussa käytän apuna eri oppikirjasarjoja, kuuntelen musiikkia, surffaillen japanilaisilla nettisivuilla/luen/katson uutisia, chattaan japaniksi sekä kaikenlainen kommunikointi poikaystäväni (joka on japanilainen) kanssa. Yksinkertaisesti kuitekin pitää vain päntätä ja päntätä... Vinkkinä niille, jotka tulevat nyt eka kertaa kokeeseen, niin mitään ei tarvitse itse kirjoittaa. Itse koe on kokonaan japaniksi ja aikaa todellakin vain rajallisesti (pitää tietää oikea vastaus lähes heti ja siirtyä saman tien uuteen kysymykseen). Sanaston opiskelu on tosi tärkeää! Muita vinkkejä en oikein osaa antaa :I

    • japani robotti

      moi mun lapsi haluaisi oppia japania tiädättekö missä on aloitus kursseja lapsille helsingissä

    • KANJIKAVERIIIIIIIII!
    • AAAAAAA
    • opiskelun haluinen

      Tahtoisin opiskella japania kursseilla tuusulassa mutta en tiedä missä auttaisitteko vaikka laittamalla linkin tai jotain ja japanilaisesta musiikista vielä itse kuuntelen joka päivä Kyary pamyu pamyu:ta- Kawaii♥

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe