Hei Japanissa matkailleet! Onko teillä ollut tapana vuokrata Japanista matkan ajaksi puhelin vai ostaa puhelinkortti yms??? Mikä on paras ja halvin ratkaisu yhteydenpitoon, jos ei halua turvautua pelkästään sähköpostin käyttöön?
Puhelimet!
3
1187
Vastaukset
- harri-san
Riippuu siitä, mitä haluat puhelimella tehdä. Japanissa toimi ainakin itselläni Nokian kytkykännykkä ( 3G ) sekä soitellessani Suomeen tai vastaanottaessani puheluita Suomesta. Kummatkin puhelut olivat sikakalliita minun laskussani. Älä siis lörpöttele turhia, jos kaverisi Suomesta soittaa ja kysyy, miten menee. Itse sain kotiSuomessa olevan pesukoneen korjaajalta puhelun Kiotossa ja se korjaus tuli maksamaan maltaita.
Mikäli haluat soitella Japanissa asuvalle japanilaisen operaattorin kynsissä olevalla kavereillesi Japanissa, kannattaa harkita paikallista lentokentän vuokrapuhelinta tai selvittää suomalaiselta operaattoriltasi hinnat, jotka joudut maksamaan Japanin sisäisissä puheluissa. Puhelinkorteista en osaa sanoa mitään.
Sitten vielä lopuksi: Ilman puhelintakin on aika mukava olo, saa olla ihan rauhassa:)
PS. Jos suomalaisen operaattorin kännykkäkaveri on samaan aikaan kanssasi Japanissa, puhelut ohjataan aina Suomen kautta ja ne ovat ns. ulkomaanpuheluja kumpaankin suuntaan = kallista!- Alkup.
Kiitos tästä vastauksesta! :) Tarkoitus olisi luultavasti soittaa sekä Suomen suuntaan että Japanin sisällä.. Pitää kai koittaa pitää yhteydenpito Suomeen lähinnä tekstiviestien ja sähköpostin avulla...?
- anttisan taas
Alkup. kirjoitti:
Kiitos tästä vastauksesta! :) Tarkoitus olisi luultavasti soittaa sekä Suomen suuntaan että Japanin sisällä.. Pitää kai koittaa pitää yhteydenpito Suomeen lähinnä tekstiviestien ja sähköpostin avulla...?
Lokakuussa kävin vaimoni kanssa Japanissa ja kännykällä tuli tekstiviestejä läheteltyä. Operaattorini on DNA, ja Japanissa olivat Soft Bank ja NTT DoCoMo.Nämä operaattorit vaihtelivat vuoron päältä jopa samassa kaupungissa. Lasku tuli vasta kotiin ja yhdellä tekstarilla oli hintaa 1,74€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh1851467- 801090
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm96884- 77875
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp85788- 119744
- 109705
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante117618- 48597
- 18558