Tarkoitukseni on muuttaa omakotitalon avotakka varaavaksi. Takan hormi on naapurihuoneen puolella.
Ajatuksena olisi laittaa pelti naapurihuoneen katonrajaan, jolloin hormi (piippu) voisi hiukan lämmittää myös naapurihuonetta - ainakaan se ei sitä tällöin jäähdyttäisi.
Arveluttaa lähteä piippua piikkaamaan auki, sitä joutuu ainakin yhdeltä sivulta avaamaan reilusti.
Onko kokemuksia, saako pellin jälkiasennettua onnistuneesti, vai onnistunko rikkomaan (romahduttamaan) koko piipun asennusyrityksessä? Hormi on tiilistä muurattu.
Pellin jälkiasennus piippuun
3
10653
Vastaukset
- skbg
polar metallilta löytyy saneerauspeltejä joka lähtöön ja lisäks erittäin helppoja asentaa jopa oikee poranterä tulee paketissa mukana.
http://www.polarmetalli.fi/index.php?ryhma=11&tuote=12&kieli=fi&PHPSESSID=fb577ab9178cb7b29884217efd496608- j_rap
En ollut noita aikaisemmin huomannutkaan.
Näyttää tosiaan sen verran simppleliltä asentaa, että hankala saada menemään aivan pieleen! - Saidinen
j_rap kirjoitti:
En ollut noita aikaisemmin huomannutkaan.
Näyttää tosiaan sen verran simppleliltä asentaa, että hankala saada menemään aivan pieleen!Saneerauspellin asentaminen on simppeliä, jos hormistosta ei yllätyksiä paljastu? Normaalisti sen saa laitettua muurauksen saumaan, jolloin pelkkä porakone riittää ja aikaa ei kovastikaan tuhraannu. Voi kuitenkin paljastua, että:
- Hormitiilet ovatkin muurattu pystyyn, eikä normaalilla tavalla lappeelleen.
- Muuraussauma ei jatkukaan yhtenäisenä hormin ulkoseinästä läpi hormin.
Pystyyn muuratuissa tiilissä tosiaan voi olla vaarana hormin osittainen romahdus. Jos ne ovat pystyssä, niin pitää hommassa edetä hyvin varovasti. Jos taas muuraussauma ei satu kohdalleen, niin tiilen onnistunut lohkominen ja poraaminen on kovin tuskallista; ja silloin reijästä pitääkin tehdä huomattavasti suurempi. Joka tapauksessa onnea projektille; minä laitoin saneerauspellin saunan hormiin ja olen lämmön pitoon tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295554Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144134Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512870Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2951397Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601229
- 791149
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2201143Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971136