Mihin tulee Classic Polossa 1.4 koneessa lohkolämmitin kiinni?
Millä kiinnitetään?
Onko letkussa vai lohkossa?
Polo 1.4 97 lohkolämmittimen laitto
8
5207
Vastaukset
- Defan 441...
Just laitoin 1.4 APQ 8-ventilliseen Poloon. Kiinni siis ylävesiletkuun ja itse elementti menee sylinterikannen sisään, helppo homma. Defan sivulla hyvät ohjeet myös paketin mukana tulee ohjeet, Defa malli 441 mukana tulee myös tuo letkunpätkä kanteen mukana ja Defa 441 sopii POLO 1.4,1.4 GTI,1.6 96>.
Lisäksi laitoin sisätilan haaroittimen ja rintapellissä on kuskin puolella valmis reikä halkaisijaltaan noin 20mm kumitulpattuna, muista laittaa läpivientikumi, jos vedät haaroittimen . Läpivientikumi asentuu nöyremmin kun sivelet siihen öljyä, minulla siis -98 malli Calasic- Defa 441...
Kiinnittyy siis klemmareilla jotka tulevat paketin mukana.
- Polon omistaja
Defa 441... kirjoitti:
Kiinnittyy siis klemmareilla jotka tulevat paketin mukana.
Juu tuli laitettua tämä kysely kahteen paikkaan vahingossa. Kiitos vaan kovasti tiedoista! Noilla ohjeilla homma varmasti onnistuu.
omassa tuo lämmitin on koskus ollut, tosin entinen omistaja riisunut sen pois ja myös johtosarja löytyy sisätilan lämmittimellekkin Defan johdotus valmiina. - Asentaa(Polon omistaja)
Polon omistaja kirjoitti:
Juu tuli laitettua tämä kysely kahteen paikkaan vahingossa. Kiitos vaan kovasti tiedoista! Noilla ohjeilla homma varmasti onnistuu.
omassa tuo lämmitin on koskus ollut, tosin entinen omistaja riisunut sen pois ja myös johtosarja löytyy sisätilan lämmittimellekkin Defan johdotus valmiina.Helppoa oli asentaa tuo vastus paikalleen.
Ylävesiletku vaan irti kannen puoleisesta päästä(vedet tulee ulos samalla, joten pesuvatia koneen alle) ja siitä letkusta voi katkaista tarvittavan suoran alkupätkän . Mulla tuo letku oli ilmeisesti aiemmin katkottu, kun tuossa oli ollut lämmitin aiemmin kiinni ja jouduin hommaamaan pätkän sopivaa n. 35mm sisähalkaisijallista jäähdytinletkua. Tuossa tarvetta oli 75mm pätkälle. Itse vastus on tuollaisen putken sisässä ja tuo vastus/putki laitetaan tuon 75mm letkunpätkän jatkoksi(Vastuksen lenkki tulee kannen vesikanavaan) ja tuohon putkeen kiinnitetään sitten tuo syyläriin menevä letku. 32-50mm letkulemmarit on sopivia tuohon letkuun. Ennen lemmareiden kirimistä kannattaa tuo vastuksen pistokepää kääntää kohti tulipeltiä. Sitten kun lemmarit kiinni ja johto kiinni vastuksessa, voi kaataa koneeseen jäähdytinnesteet ja pyörittää konetta, lisätä tarvittaessa nestettä .
Suoran jäähdytinletkun saatavuus hämmensi kovasti, kun vasta kuudes kauppa sitä pystyi myymään minulle. Ei sitten löytynyt kuin Etolasta sitä letkua. Autotarvikeliikkeet olisi myyneet vain spiraaliletkua(jousi sisässä), kun eivät enää myy suoria jäykkiä jäähdytinletkuja. Myöskään noita alkuperäisenmallisia muotoletkuja ei saa kuin Volkkarin liikkeestä. - Defa 441...
Asentaa(Polon omistaja) kirjoitti:
Helppoa oli asentaa tuo vastus paikalleen.
Ylävesiletku vaan irti kannen puoleisesta päästä(vedet tulee ulos samalla, joten pesuvatia koneen alle) ja siitä letkusta voi katkaista tarvittavan suoran alkupätkän . Mulla tuo letku oli ilmeisesti aiemmin katkottu, kun tuossa oli ollut lämmitin aiemmin kiinni ja jouduin hommaamaan pätkän sopivaa n. 35mm sisähalkaisijallista jäähdytinletkua. Tuossa tarvetta oli 75mm pätkälle. Itse vastus on tuollaisen putken sisässä ja tuo vastus/putki laitetaan tuon 75mm letkunpätkän jatkoksi(Vastuksen lenkki tulee kannen vesikanavaan) ja tuohon putkeen kiinnitetään sitten tuo syyläriin menevä letku. 32-50mm letkulemmarit on sopivia tuohon letkuun. Ennen lemmareiden kirimistä kannattaa tuo vastuksen pistokepää kääntää kohti tulipeltiä. Sitten kun lemmarit kiinni ja johto kiinni vastuksessa, voi kaataa koneeseen jäähdytinnesteet ja pyörittää konetta, lisätä tarvittaessa nestettä .
Suoran jäähdytinletkun saatavuus hämmensi kovasti, kun vasta kuudes kauppa sitä pystyi myymään minulle. Ei sitten löytynyt kuin Etolasta sitä letkua. Autotarvikeliikkeet olisi myyneet vain spiraaliletkua(jousi sisässä), kun eivät enää myy suoria jäykkiä jäähdytinletkuja. Myöskään noita alkuperäisenmallisia muotoletkuja ei saa kuin Volkkarin liikkeestä.Tuossa Defan mallissa 441 jonka laitoin tähän -98 1.4 APQ Classiciin Defan ohjeista poiketen (Calassic AEX) eli Defan suosituksia noudattaen pelkästään konetyyppiä noudattaen APQ, niin Defa 441:n mukana tuli juurikin tuo nykyään niin vaikeasti löydettävä letkun pätkä onneksi, ja hyvin tuntuu toimivan. Todennäköisesti Defalla ei tiedetä että Classicia on valmistettu myös 1.4 APQ koneella vuonna 1998. Laitan tähän lisäksi linkin Defan sivuille josko toisillekin sitä apuja olisi :
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=VOLKSWAGEN&modell=POLO&type=2&lang=6&ndid=
DEFA Warmup - AEX ja APQ koneilla?
Defa 441... kirjoitti:
Tuossa Defan mallissa 441 jonka laitoin tähän -98 1.4 APQ Classiciin Defan ohjeista poiketen (Calassic AEX) eli Defan suosituksia noudattaen pelkästään konetyyppiä noudattaen APQ, niin Defa 441:n mukana tuli juurikin tuo nykyään niin vaikeasti löydettävä letkun pätkä onneksi, ja hyvin tuntuu toimivan. Todennäköisesti Defalla ei tiedetä että Classicia on valmistettu myös 1.4 APQ koneella vuonna 1998. Laitan tähän lisäksi linkin Defan sivuille josko toisillekin sitä apuja olisi :
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=VOLKSWAGEN&modell=POLO&type=2&lang=6&ndid=
DEFA WarmupOmassa tuo konetyyppi taitaa olla AEX.
Asennus oli kyllä yllättävän helppo, kun on tuossa ylhäällä sen paikka.
Mitähän noi asennettuna maksaa liikkeessä? - Defa 441...
AEX ja APQ koneilla? kirjoitti:
Omassa tuo konetyyppi taitaa olla AEX.
Asennus oli kyllä yllättävän helppo, kun on tuossa ylhäällä sen paikka.
Mitähän noi asennettuna maksaa liikkeessä?Näitä musta tuntuu (siis : mutu juttuja) ei pitäisi naputella mutta vahvistakoon poikkeus taas kerran säännön.
Siis täysin mutupohjalta : Kannen osalta vuosimalleissa 1997-1999 taitaa olla samat sekä AEX että APQ (varaosanumero 032103351B) johon poikkeuksen tehnee esim. 1996 AEX muistaakseni varaosanumero eri kuin tuo edellä mainittu jolloin ei APQ vielä ollut olemassakaan.
Lisäksi edellä mainituista Defan elementeistä on 441(mukana tulevan tarpeellisen letkunpätkän lisäksi) verrattuna 428:iin avarampi kannen vesitilaan lähtevän elementin aukon osalta ja saman tehoinen vastuselementti on saatu taivutettua lyhyempään/arvioisin jopa lämpötehokkaampaankin muotoon.
Oma autoasentajani Härski(Eu-autoverojärjestelmän oikeudenmukaisuuden ja yhtenäisyyden esitaisteli numero:1) olisi ottanut kyseisestä hommasta 15€ sen sijaan ulkopuolinen mikälie-VWkorjaamo ,kävin vai yhdestä kysymästä, olikosenyt jotain 100€ tahi jotain muuta käsittämätöntä.
Tein homman kuitenkin tällä kertaa itse, konjakilla omia sisuskalujani samalla voidellen. - Ne korjaamot(Polon omistaja)
Defa 441... kirjoitti:
Näitä musta tuntuu (siis : mutu juttuja) ei pitäisi naputella mutta vahvistakoon poikkeus taas kerran säännön.
Siis täysin mutupohjalta : Kannen osalta vuosimalleissa 1997-1999 taitaa olla samat sekä AEX että APQ (varaosanumero 032103351B) johon poikkeuksen tehnee esim. 1996 AEX muistaakseni varaosanumero eri kuin tuo edellä mainittu jolloin ei APQ vielä ollut olemassakaan.
Lisäksi edellä mainituista Defan elementeistä on 441(mukana tulevan tarpeellisen letkunpätkän lisäksi) verrattuna 428:iin avarampi kannen vesitilaan lähtevän elementin aukon osalta ja saman tehoinen vastuselementti on saatu taivutettua lyhyempään/arvioisin jopa lämpötehokkaampaankin muotoon.
Oma autoasentajani Härski(Eu-autoverojärjestelmän oikeudenmukaisuuden ja yhtenäisyyden esitaisteli numero:1) olisi ottanut kyseisestä hommasta 15€ sen sijaan ulkopuolinen mikälie-VWkorjaamo ,kävin vai yhdestä kysymästä, olikosenyt jotain 100€ tahi jotain muuta käsittämätöntä.
Tein homman kuitenkin tällä kertaa itse, konjakilla omia sisuskalujani samalla voidellen.Tahtoo osata pyytää omansa, vaikka homma ei ole vaikea. Tuo 15e olis kyllä ihan ok hinta.
Omassa tuo vastus oli muistaakseni Defa 425. Sain tuon sitten auton mukana tulevien tavaroiden joukossa, osoittautui mittaamalla toimivaksikin. Muistelen että AEX koneeseenkin tais olla Defan luettelon mukaan 2 tai 3 vastusta, lähes samannäköisiä kaikki. Tuon alkuletkun pituus vaihteli hiukan, ehkä juuri tuon vastuksen pituuden mukaan? Samoja lämmittimiä kun näkyy olevan Skodissa, Seateissa, Volkkareissa ja joissakin Alfoissa.
Kiitos sulle tiedoista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k16310615Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t887491Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?1067377Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht37346Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t227321Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit427269Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1136677Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv296506Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa885733Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?485515