Polo 1.4 97 lohkolämmittimen laitto

Vaikeaako?

Mihin tulee Classic Polossa 1.4 koneessa lohkolämmitin kiinni?
Millä kiinnitetään?
Onko letkussa vai lohkossa?

8

5207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Defan 441...

      Just laitoin 1.4 APQ 8-ventilliseen Poloon. Kiinni siis ylävesiletkuun ja itse elementti menee sylinterikannen sisään, helppo homma. Defan sivulla hyvät ohjeet myös paketin mukana tulee ohjeet, Defa malli 441 mukana tulee myös tuo letkunpätkä kanteen mukana ja Defa 441 sopii POLO 1.4,1.4 GTI,1.6 96>.

      Lisäksi laitoin sisätilan haaroittimen ja rintapellissä on kuskin puolella valmis reikä halkaisijaltaan noin 20mm kumitulpattuna, muista laittaa läpivientikumi, jos vedät haaroittimen . Läpivientikumi asentuu nöyremmin kun sivelet siihen öljyä, minulla siis -98 malli Calasic

      • Defa 441...

        Kiinnittyy siis klemmareilla jotka tulevat paketin mukana.


      • Polon omistaja
        Defa 441... kirjoitti:

        Kiinnittyy siis klemmareilla jotka tulevat paketin mukana.

        Juu tuli laitettua tämä kysely kahteen paikkaan vahingossa. Kiitos vaan kovasti tiedoista! Noilla ohjeilla homma varmasti onnistuu.
        omassa tuo lämmitin on koskus ollut, tosin entinen omistaja riisunut sen pois ja myös johtosarja löytyy sisätilan lämmittimellekkin Defan johdotus valmiina.


      • Asentaa(Polon omistaja)
        Polon omistaja kirjoitti:

        Juu tuli laitettua tämä kysely kahteen paikkaan vahingossa. Kiitos vaan kovasti tiedoista! Noilla ohjeilla homma varmasti onnistuu.
        omassa tuo lämmitin on koskus ollut, tosin entinen omistaja riisunut sen pois ja myös johtosarja löytyy sisätilan lämmittimellekkin Defan johdotus valmiina.

        Helppoa oli asentaa tuo vastus paikalleen.
        Ylävesiletku vaan irti kannen puoleisesta päästä(vedet tulee ulos samalla, joten pesuvatia koneen alle) ja siitä letkusta voi katkaista tarvittavan suoran alkupätkän . Mulla tuo letku oli ilmeisesti aiemmin katkottu, kun tuossa oli ollut lämmitin aiemmin kiinni ja jouduin hommaamaan pätkän sopivaa n. 35mm sisähalkaisijallista jäähdytinletkua. Tuossa tarvetta oli 75mm pätkälle. Itse vastus on tuollaisen putken sisässä ja tuo vastus/putki laitetaan tuon 75mm letkunpätkän jatkoksi(Vastuksen lenkki tulee kannen vesikanavaan) ja tuohon putkeen kiinnitetään sitten tuo syyläriin menevä letku. 32-50mm letkulemmarit on sopivia tuohon letkuun. Ennen lemmareiden kirimistä kannattaa tuo vastuksen pistokepää kääntää kohti tulipeltiä. Sitten kun lemmarit kiinni ja johto kiinni vastuksessa, voi kaataa koneeseen jäähdytinnesteet ja pyörittää konetta, lisätä tarvittaessa nestettä .
        Suoran jäähdytinletkun saatavuus hämmensi kovasti, kun vasta kuudes kauppa sitä pystyi myymään minulle. Ei sitten löytynyt kuin Etolasta sitä letkua. Autotarvikeliikkeet olisi myyneet vain spiraaliletkua(jousi sisässä), kun eivät enää myy suoria jäykkiä jäähdytinletkuja. Myöskään noita alkuperäisenmallisia muotoletkuja ei saa kuin Volkkarin liikkeestä.


      • Defa 441...
        Asentaa(Polon omistaja) kirjoitti:

        Helppoa oli asentaa tuo vastus paikalleen.
        Ylävesiletku vaan irti kannen puoleisesta päästä(vedet tulee ulos samalla, joten pesuvatia koneen alle) ja siitä letkusta voi katkaista tarvittavan suoran alkupätkän . Mulla tuo letku oli ilmeisesti aiemmin katkottu, kun tuossa oli ollut lämmitin aiemmin kiinni ja jouduin hommaamaan pätkän sopivaa n. 35mm sisähalkaisijallista jäähdytinletkua. Tuossa tarvetta oli 75mm pätkälle. Itse vastus on tuollaisen putken sisässä ja tuo vastus/putki laitetaan tuon 75mm letkunpätkän jatkoksi(Vastuksen lenkki tulee kannen vesikanavaan) ja tuohon putkeen kiinnitetään sitten tuo syyläriin menevä letku. 32-50mm letkulemmarit on sopivia tuohon letkuun. Ennen lemmareiden kirimistä kannattaa tuo vastuksen pistokepää kääntää kohti tulipeltiä. Sitten kun lemmarit kiinni ja johto kiinni vastuksessa, voi kaataa koneeseen jäähdytinnesteet ja pyörittää konetta, lisätä tarvittaessa nestettä .
        Suoran jäähdytinletkun saatavuus hämmensi kovasti, kun vasta kuudes kauppa sitä pystyi myymään minulle. Ei sitten löytynyt kuin Etolasta sitä letkua. Autotarvikeliikkeet olisi myyneet vain spiraaliletkua(jousi sisässä), kun eivät enää myy suoria jäykkiä jäähdytinletkuja. Myöskään noita alkuperäisenmallisia muotoletkuja ei saa kuin Volkkarin liikkeestä.

        Tuossa Defan mallissa 441 jonka laitoin tähän -98 1.4 APQ Classiciin Defan ohjeista poiketen (Calassic AEX) eli Defan suosituksia noudattaen pelkästään konetyyppiä noudattaen APQ, niin Defa 441:n mukana tuli juurikin tuo nykyään niin vaikeasti löydettävä letkun pätkä onneksi, ja hyvin tuntuu toimivan. Todennäköisesti Defalla ei tiedetä että Classicia on valmistettu myös 1.4 APQ koneella vuonna 1998. Laitan tähän lisäksi linkin Defan sivuille josko toisillekin sitä apuja olisi :

        http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=VOLKSWAGEN&modell=POLO&type=2&lang=6&ndid=
        DEFA Warmup


      • AEX ja APQ koneilla?
        Defa 441... kirjoitti:

        Tuossa Defan mallissa 441 jonka laitoin tähän -98 1.4 APQ Classiciin Defan ohjeista poiketen (Calassic AEX) eli Defan suosituksia noudattaen pelkästään konetyyppiä noudattaen APQ, niin Defa 441:n mukana tuli juurikin tuo nykyään niin vaikeasti löydettävä letkun pätkä onneksi, ja hyvin tuntuu toimivan. Todennäköisesti Defalla ei tiedetä että Classicia on valmistettu myös 1.4 APQ koneella vuonna 1998. Laitan tähän lisäksi linkin Defan sivuille josko toisillekin sitä apuja olisi :

        http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=VOLKSWAGEN&modell=POLO&type=2&lang=6&ndid=
        DEFA Warmup

        Omassa tuo konetyyppi taitaa olla AEX.
        Asennus oli kyllä yllättävän helppo, kun on tuossa ylhäällä sen paikka.
        Mitähän noi asennettuna maksaa liikkeessä?


      • Defa 441...
        AEX ja APQ koneilla? kirjoitti:

        Omassa tuo konetyyppi taitaa olla AEX.
        Asennus oli kyllä yllättävän helppo, kun on tuossa ylhäällä sen paikka.
        Mitähän noi asennettuna maksaa liikkeessä?

        Näitä musta tuntuu (siis : mutu juttuja) ei pitäisi naputella mutta vahvistakoon poikkeus taas kerran säännön.
        Siis täysin mutupohjalta : Kannen osalta vuosimalleissa 1997-1999 taitaa olla samat sekä AEX että APQ (varaosanumero 032103351B) johon poikkeuksen tehnee esim. 1996 AEX muistaakseni varaosanumero eri kuin tuo edellä mainittu jolloin ei APQ vielä ollut olemassakaan.
        Lisäksi edellä mainituista Defan elementeistä on 441(mukana tulevan tarpeellisen letkunpätkän lisäksi) verrattuna 428:iin avarampi kannen vesitilaan lähtevän elementin aukon osalta ja saman tehoinen vastuselementti on saatu taivutettua lyhyempään/arvioisin jopa lämpötehokkaampaankin muotoon.
        Oma autoasentajani Härski(Eu-autoverojärjestelmän oikeudenmukaisuuden ja yhtenäisyyden esitaisteli numero:1) olisi ottanut kyseisestä hommasta 15€ sen sijaan ulkopuolinen mikälie-VWkorjaamo ,kävin vai yhdestä kysymästä, olikosenyt jotain 100€ tahi jotain muuta käsittämätöntä.
        Tein homman kuitenkin tällä kertaa itse, konjakilla omia sisuskalujani samalla voidellen.


      • Ne korjaamot(Polon omistaja)
        Defa 441... kirjoitti:

        Näitä musta tuntuu (siis : mutu juttuja) ei pitäisi naputella mutta vahvistakoon poikkeus taas kerran säännön.
        Siis täysin mutupohjalta : Kannen osalta vuosimalleissa 1997-1999 taitaa olla samat sekä AEX että APQ (varaosanumero 032103351B) johon poikkeuksen tehnee esim. 1996 AEX muistaakseni varaosanumero eri kuin tuo edellä mainittu jolloin ei APQ vielä ollut olemassakaan.
        Lisäksi edellä mainituista Defan elementeistä on 441(mukana tulevan tarpeellisen letkunpätkän lisäksi) verrattuna 428:iin avarampi kannen vesitilaan lähtevän elementin aukon osalta ja saman tehoinen vastuselementti on saatu taivutettua lyhyempään/arvioisin jopa lämpötehokkaampaankin muotoon.
        Oma autoasentajani Härski(Eu-autoverojärjestelmän oikeudenmukaisuuden ja yhtenäisyyden esitaisteli numero:1) olisi ottanut kyseisestä hommasta 15€ sen sijaan ulkopuolinen mikälie-VWkorjaamo ,kävin vai yhdestä kysymästä, olikosenyt jotain 100€ tahi jotain muuta käsittämätöntä.
        Tein homman kuitenkin tällä kertaa itse, konjakilla omia sisuskalujani samalla voidellen.

        Tahtoo osata pyytää omansa, vaikka homma ei ole vaikea. Tuo 15e olis kyllä ihan ok hinta.
        Omassa tuo vastus oli muistaakseni Defa 425. Sain tuon sitten auton mukana tulevien tavaroiden joukossa, osoittautui mittaamalla toimivaksikin. Muistelen että AEX koneeseenkin tais olla Defan luettelon mukaan 2 tai 3 vastusta, lähes samannäköisiä kaikki. Tuon alkuletkun pituus vaihteli hiukan, ehkä juuri tuon vastuksen pituuden mukaan? Samoja lämmittimiä kun näkyy olevan Skodissa, Seateissa, Volkkareissa ja joissakin Alfoissa.
        Kiitos sulle tiedoista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      163
      10615
    2. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      88
      7491
    3. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      106
      7377
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

      Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7346
    5. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      22
      7321
    6. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      42
      7269
    7. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      113
      6677
    8. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      29
      6506
    9. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      88
      5733
    10. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      48
      5515
    Aihe