Polo 1.4 97 lohkolämmittimen laitto

Vaikeaako?

Mihin tulee Classic Polossa 1.4 koneessa lohkolämmitin kiinni?
Millä kiinnitetään?
Onko letkussa vai lohkossa?

8

4842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Defan 441...

      Just laitoin 1.4 APQ 8-ventilliseen Poloon. Kiinni siis ylävesiletkuun ja itse elementti menee sylinterikannen sisään, helppo homma. Defan sivulla hyvät ohjeet myös paketin mukana tulee ohjeet, Defa malli 441 mukana tulee myös tuo letkunpätkä kanteen mukana ja Defa 441 sopii POLO 1.4,1.4 GTI,1.6 96>.

      Lisäksi laitoin sisätilan haaroittimen ja rintapellissä on kuskin puolella valmis reikä halkaisijaltaan noin 20mm kumitulpattuna, muista laittaa läpivientikumi, jos vedät haaroittimen . Läpivientikumi asentuu nöyremmin kun sivelet siihen öljyä, minulla siis -98 malli Calasic

      • Defa 441...

        Kiinnittyy siis klemmareilla jotka tulevat paketin mukana.


      • Polon omistaja
        Defa 441... kirjoitti:

        Kiinnittyy siis klemmareilla jotka tulevat paketin mukana.

        Juu tuli laitettua tämä kysely kahteen paikkaan vahingossa. Kiitos vaan kovasti tiedoista! Noilla ohjeilla homma varmasti onnistuu.
        omassa tuo lämmitin on koskus ollut, tosin entinen omistaja riisunut sen pois ja myös johtosarja löytyy sisätilan lämmittimellekkin Defan johdotus valmiina.


      • Asentaa(Polon omistaja)
        Polon omistaja kirjoitti:

        Juu tuli laitettua tämä kysely kahteen paikkaan vahingossa. Kiitos vaan kovasti tiedoista! Noilla ohjeilla homma varmasti onnistuu.
        omassa tuo lämmitin on koskus ollut, tosin entinen omistaja riisunut sen pois ja myös johtosarja löytyy sisätilan lämmittimellekkin Defan johdotus valmiina.

        Helppoa oli asentaa tuo vastus paikalleen.
        Ylävesiletku vaan irti kannen puoleisesta päästä(vedet tulee ulos samalla, joten pesuvatia koneen alle) ja siitä letkusta voi katkaista tarvittavan suoran alkupätkän . Mulla tuo letku oli ilmeisesti aiemmin katkottu, kun tuossa oli ollut lämmitin aiemmin kiinni ja jouduin hommaamaan pätkän sopivaa n. 35mm sisähalkaisijallista jäähdytinletkua. Tuossa tarvetta oli 75mm pätkälle. Itse vastus on tuollaisen putken sisässä ja tuo vastus/putki laitetaan tuon 75mm letkunpätkän jatkoksi(Vastuksen lenkki tulee kannen vesikanavaan) ja tuohon putkeen kiinnitetään sitten tuo syyläriin menevä letku. 32-50mm letkulemmarit on sopivia tuohon letkuun. Ennen lemmareiden kirimistä kannattaa tuo vastuksen pistokepää kääntää kohti tulipeltiä. Sitten kun lemmarit kiinni ja johto kiinni vastuksessa, voi kaataa koneeseen jäähdytinnesteet ja pyörittää konetta, lisätä tarvittaessa nestettä .
        Suoran jäähdytinletkun saatavuus hämmensi kovasti, kun vasta kuudes kauppa sitä pystyi myymään minulle. Ei sitten löytynyt kuin Etolasta sitä letkua. Autotarvikeliikkeet olisi myyneet vain spiraaliletkua(jousi sisässä), kun eivät enää myy suoria jäykkiä jäähdytinletkuja. Myöskään noita alkuperäisenmallisia muotoletkuja ei saa kuin Volkkarin liikkeestä.


      • Defa 441...
        Asentaa(Polon omistaja) kirjoitti:

        Helppoa oli asentaa tuo vastus paikalleen.
        Ylävesiletku vaan irti kannen puoleisesta päästä(vedet tulee ulos samalla, joten pesuvatia koneen alle) ja siitä letkusta voi katkaista tarvittavan suoran alkupätkän . Mulla tuo letku oli ilmeisesti aiemmin katkottu, kun tuossa oli ollut lämmitin aiemmin kiinni ja jouduin hommaamaan pätkän sopivaa n. 35mm sisähalkaisijallista jäähdytinletkua. Tuossa tarvetta oli 75mm pätkälle. Itse vastus on tuollaisen putken sisässä ja tuo vastus/putki laitetaan tuon 75mm letkunpätkän jatkoksi(Vastuksen lenkki tulee kannen vesikanavaan) ja tuohon putkeen kiinnitetään sitten tuo syyläriin menevä letku. 32-50mm letkulemmarit on sopivia tuohon letkuun. Ennen lemmareiden kirimistä kannattaa tuo vastuksen pistokepää kääntää kohti tulipeltiä. Sitten kun lemmarit kiinni ja johto kiinni vastuksessa, voi kaataa koneeseen jäähdytinnesteet ja pyörittää konetta, lisätä tarvittaessa nestettä .
        Suoran jäähdytinletkun saatavuus hämmensi kovasti, kun vasta kuudes kauppa sitä pystyi myymään minulle. Ei sitten löytynyt kuin Etolasta sitä letkua. Autotarvikeliikkeet olisi myyneet vain spiraaliletkua(jousi sisässä), kun eivät enää myy suoria jäykkiä jäähdytinletkuja. Myöskään noita alkuperäisenmallisia muotoletkuja ei saa kuin Volkkarin liikkeestä.

        Tuossa Defan mallissa 441 jonka laitoin tähän -98 1.4 APQ Classiciin Defan ohjeista poiketen (Calassic AEX) eli Defan suosituksia noudattaen pelkästään konetyyppiä noudattaen APQ, niin Defa 441:n mukana tuli juurikin tuo nykyään niin vaikeasti löydettävä letkun pätkä onneksi, ja hyvin tuntuu toimivan. Todennäköisesti Defalla ei tiedetä että Classicia on valmistettu myös 1.4 APQ koneella vuonna 1998. Laitan tähän lisäksi linkin Defan sivuille josko toisillekin sitä apuja olisi :

        http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=VOLKSWAGEN&modell=POLO&type=2&lang=6&ndid=
        DEFA Warmup


      • AEX ja APQ koneilla?
        Defa 441... kirjoitti:

        Tuossa Defan mallissa 441 jonka laitoin tähän -98 1.4 APQ Classiciin Defan ohjeista poiketen (Calassic AEX) eli Defan suosituksia noudattaen pelkästään konetyyppiä noudattaen APQ, niin Defa 441:n mukana tuli juurikin tuo nykyään niin vaikeasti löydettävä letkun pätkä onneksi, ja hyvin tuntuu toimivan. Todennäköisesti Defalla ei tiedetä että Classicia on valmistettu myös 1.4 APQ koneella vuonna 1998. Laitan tähän lisäksi linkin Defan sivuille josko toisillekin sitä apuja olisi :

        http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=VOLKSWAGEN&modell=POLO&type=2&lang=6&ndid=
        DEFA Warmup

        Omassa tuo konetyyppi taitaa olla AEX.
        Asennus oli kyllä yllättävän helppo, kun on tuossa ylhäällä sen paikka.
        Mitähän noi asennettuna maksaa liikkeessä?


      • Defa 441...
        AEX ja APQ koneilla? kirjoitti:

        Omassa tuo konetyyppi taitaa olla AEX.
        Asennus oli kyllä yllättävän helppo, kun on tuossa ylhäällä sen paikka.
        Mitähän noi asennettuna maksaa liikkeessä?

        Näitä musta tuntuu (siis : mutu juttuja) ei pitäisi naputella mutta vahvistakoon poikkeus taas kerran säännön.
        Siis täysin mutupohjalta : Kannen osalta vuosimalleissa 1997-1999 taitaa olla samat sekä AEX että APQ (varaosanumero 032103351B) johon poikkeuksen tehnee esim. 1996 AEX muistaakseni varaosanumero eri kuin tuo edellä mainittu jolloin ei APQ vielä ollut olemassakaan.
        Lisäksi edellä mainituista Defan elementeistä on 441(mukana tulevan tarpeellisen letkunpätkän lisäksi) verrattuna 428:iin avarampi kannen vesitilaan lähtevän elementin aukon osalta ja saman tehoinen vastuselementti on saatu taivutettua lyhyempään/arvioisin jopa lämpötehokkaampaankin muotoon.
        Oma autoasentajani Härski(Eu-autoverojärjestelmän oikeudenmukaisuuden ja yhtenäisyyden esitaisteli numero:1) olisi ottanut kyseisestä hommasta 15€ sen sijaan ulkopuolinen mikälie-VWkorjaamo ,kävin vai yhdestä kysymästä, olikosenyt jotain 100€ tahi jotain muuta käsittämätöntä.
        Tein homman kuitenkin tällä kertaa itse, konjakilla omia sisuskalujani samalla voidellen.


      • Ne korjaamot(Polon omistaja)
        Defa 441... kirjoitti:

        Näitä musta tuntuu (siis : mutu juttuja) ei pitäisi naputella mutta vahvistakoon poikkeus taas kerran säännön.
        Siis täysin mutupohjalta : Kannen osalta vuosimalleissa 1997-1999 taitaa olla samat sekä AEX että APQ (varaosanumero 032103351B) johon poikkeuksen tehnee esim. 1996 AEX muistaakseni varaosanumero eri kuin tuo edellä mainittu jolloin ei APQ vielä ollut olemassakaan.
        Lisäksi edellä mainituista Defan elementeistä on 441(mukana tulevan tarpeellisen letkunpätkän lisäksi) verrattuna 428:iin avarampi kannen vesitilaan lähtevän elementin aukon osalta ja saman tehoinen vastuselementti on saatu taivutettua lyhyempään/arvioisin jopa lämpötehokkaampaankin muotoon.
        Oma autoasentajani Härski(Eu-autoverojärjestelmän oikeudenmukaisuuden ja yhtenäisyyden esitaisteli numero:1) olisi ottanut kyseisestä hommasta 15€ sen sijaan ulkopuolinen mikälie-VWkorjaamo ,kävin vai yhdestä kysymästä, olikosenyt jotain 100€ tahi jotain muuta käsittämätöntä.
        Tein homman kuitenkin tällä kertaa itse, konjakilla omia sisuskalujani samalla voidellen.

        Tahtoo osata pyytää omansa, vaikka homma ei ole vaikea. Tuo 15e olis kyllä ihan ok hinta.
        Omassa tuo vastus oli muistaakseni Defa 425. Sain tuon sitten auton mukana tulevien tavaroiden joukossa, osoittautui mittaamalla toimivaksikin. Muistelen että AEX koneeseenkin tais olla Defan luettelon mukaan 2 tai 3 vastusta, lähes samannäköisiä kaikki. Tuon alkuletkun pituus vaihteli hiukan, ehkä juuri tuon vastuksen pituuden mukaan? Samoja lämmittimiä kun näkyy olevan Skodissa, Seateissa, Volkkareissa ja joissakin Alfoissa.
        Kiitos sulle tiedoista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4325
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2679
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2431
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      435
      1669
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      169
      1537
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1534
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      101
      1338
    9. 79
      1291
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1249
    Aihe