Raskaudenaikainen verenpaine

akuun uskova

Olisiko täällä joku akuasiantuntija, joka osaisi kertoa minulle, voiko raskauden aikaista kohonnutta verenpainetta hoitaa itse akupainelulla? Tiedän, että munuaisten pisteet MU 6 ja 9 ovat hyviä moniin jutuihin, toimiiko mahdollisesti tähän? Ongelma ilmeni ihan hiljattain, luulen, että stressi ja liian vähäinen uni vaikuttivat osittain, mutta kuinka voisin itse tasapainottaa elimistöäni? Toistaiseksi muita oireita ei ole ollut, esim. valkuaista ei ole ollut virtsassa, joten toivottavasti en saa raskausmyrkytystä. Käyn tietenkin kontrolleissa julkisella puolella, mutta voisin kyllä painella akupisteitäkin, kun vain tietäisin, mitä.

4

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoa, miten

      voisit parhaiten auttaa itse itseäsi. Itse hoitajana haluaisin kyllä ensin kuulla, onko ala-vai yläpaine koholla vai kumpikin? Monennellako kuulla olet raskaana? Minkä ikäinen olet? Myös PC6 painelu on turvallista kuten pisteen neulottelukin. Lisäksi olisi hyvä tuntea raskauden kesto ja se, monennellako raskausviikolla olet. Näin voidaan eliminoida hoidosta ne meridiaanit, joita ei kyseisessä raskauden vaiheessa ole syytä stimuloida mahdollisten komplikaatioiden vuoksi.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Eli koholla ovat molemmat, sekä ylä- että alapaine (nyt laskemaan päin, ilmeisesti stressi suurimpana syypäänä tilanteeseen). Olen raskaana 33 viikolla, eli jo 9. kuulla, laskettuun aikaa n. 1,5 kk. Olen 32 v.

        Jos viitsit vielä vastata, olen todella kiitollinen. Yleensä käyn vakiuisella hoitajallani, mutta nyt tilanne alkaa jo tasoittua, joten en viitsi lähteä. Ajattelin itse hieroa silloin tällöin itseäni, kun vain tietäisin, mistä on oikeasti hyötyä. Omistan kyllä oppaan, jossa on pisteet ja olen perehtynyt jonkin verran (tavalliseksi tallaajaksi aika paljonkin) kiinalaiseen lääketieteeseen, joten ymmärrän asiasta jotakin.


      • sama kuin edellä :)
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Eli koholla ovat molemmat, sekä ylä- että alapaine (nyt laskemaan päin, ilmeisesti stressi suurimpana syypäänä tilanteeseen). Olen raskaana 33 viikolla, eli jo 9. kuulla, laskettuun aikaa n. 1,5 kk. Olen 32 v.

        Jos viitsit vielä vastata, olen todella kiitollinen. Yleensä käyn vakiuisella hoitajallani, mutta nyt tilanne alkaa jo tasoittua, joten en viitsi lähteä. Ajattelin itse hieroa silloin tällöin itseäni, kun vain tietäisin, mistä on oikeasti hyötyä. Omistan kyllä oppaan, jossa on pisteet ja olen perehtynyt jonkin verran (tavalliseksi tallaajaksi aika paljonkin) kiinalaiseen lääketieteeseen, joten ymmärrän asiasta jotakin.

        8th month:
        This month the Qi of the fetus becomes active and this may cause some irritability with a feeling of oppression in the chest, lack of appetite and all food may taste sweet or stale. Problems at this time should be checked by regulating the Stomach and 'calming the fetus'. The Essential Qi from the mother's Spleen now promotes the growth of the skin. At this time the mother should avoid emotional upsets and practice quiet breathing to maintain her Qi, which will promote a moist lustrous skin on the fetus. The Large Intestine meridian nourishes the fetus this month and therefore should not be needled. The mother should avoid over eating and getting angry.

        9th month:
        Now the fetus is very large, reaching into the hypochonrial regions. The mother still may feel oppression in the chest and a lack of appetite. This is the time when the fetus receives Essence from the mother. All the organs are formed. The mother should eat sweet foods, wear loose clothes and not live in dampness. The fetus is now nourished through the Kidney meridian and therefore should not be needled.

        10th month:
        The fetus is now ready to emerge. The limbs stretch as it naturally turns and starts its downward descent. All Yin organs are developed and the Yang organs are free from obstructions. The mother should concentrate her Qi on the lower Dan Tian below the umbilicus to promote the growth of the fetus's joints and mental faculties. The fetus is now nourished through the Bladder meridian and therefore should not be needled. 'When the melon is ripe it falls off the plant'. The mother goes into labor.


        LÄHDE:
        http://pregnancy.health-info.org/pregnancy-acupuncture-chinese-medicine/chinese-medicine-embryology.html


        Eli aiemmin esittämäni pisteen PC6 painelu ja hierominen ei ainakaan ole haitaksi. Hyvä, että v-paineesi on tasaantumaan päin; keho vain ilmoittaa, että alkaapi raskaus riittää :). Ja lähtökuopissa varmaan jo olettekin, molemmat. Onnea synnytykseen!

        T


      • Mutta ei ihan noin
        sama kuin edellä :) kirjoitti:

        8th month:
        This month the Qi of the fetus becomes active and this may cause some irritability with a feeling of oppression in the chest, lack of appetite and all food may taste sweet or stale. Problems at this time should be checked by regulating the Stomach and 'calming the fetus'. The Essential Qi from the mother's Spleen now promotes the growth of the skin. At this time the mother should avoid emotional upsets and practice quiet breathing to maintain her Qi, which will promote a moist lustrous skin on the fetus. The Large Intestine meridian nourishes the fetus this month and therefore should not be needled. The mother should avoid over eating and getting angry.

        9th month:
        Now the fetus is very large, reaching into the hypochonrial regions. The mother still may feel oppression in the chest and a lack of appetite. This is the time when the fetus receives Essence from the mother. All the organs are formed. The mother should eat sweet foods, wear loose clothes and not live in dampness. The fetus is now nourished through the Kidney meridian and therefore should not be needled.

        10th month:
        The fetus is now ready to emerge. The limbs stretch as it naturally turns and starts its downward descent. All Yin organs are developed and the Yang organs are free from obstructions. The mother should concentrate her Qi on the lower Dan Tian below the umbilicus to promote the growth of the fetus's joints and mental faculties. The fetus is now nourished through the Bladder meridian and therefore should not be needled. 'When the melon is ripe it falls off the plant'. The mother goes into labor.


        LÄHDE:
        http://pregnancy.health-info.org/pregnancy-acupuncture-chinese-medicine/chinese-medicine-embryology.html


        Eli aiemmin esittämäni pisteen PC6 painelu ja hierominen ei ainakaan ole haitaksi. Hyvä, että v-paineesi on tasaantumaan päin; keho vain ilmoittaa, että alkaapi raskaus riittää :). Ja lähtökuopissa varmaan jo olettekin, molemmat. Onnea synnytykseen!

        T

        Kyllä kehoni ilmeisesti ilmoitti verenpaineet nostamalla, että stressi riittää! SItä nimittäin on ollut koko syksyn ja viime aikoina aika kovaakin, lähinnä aikapaineista johtuvaa. Nyt, kun saan jäädä aamuisin kotiin ja touhuta rauhassa, mitä haluan, stressireaktiot ovat alkeneet helpottaa ja näköjään myös verenpaineet laskea. Kun korkeimmat paineet mitattiin, kävin todella ylikierroksilla, ei ihme, että kroppa reagoi. Ja stressiä oli siis jatkunut jo n. pari kuukautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe