Millainen on 7 hengen grand scenic autona? Mitä vikoja ilmenee, onko osat ja huollot kalliita? Kannattaako harkita ostoa?
Grand Scenic
44
32540
Vastaukset
- autoa
( Kannattaako auton osto ylipäätään.)
Osat ei ole missään uudehkossa autossa huokeita.
Vioista:
- Ikkunannostimissa vikoja
- Moottorinohjaus vikoja
- Puolavikoja
- Kulutus kovahko ainankin 2.0l
- Jarrut kiljuvat
- Korin osat aiheuttavat epämäärisiä räminöitä ja kitinöitä. ( korin ovet ja kojelauta. Myös pakoputken vaimentimen päällä oleva lämpösuoja aiheuttaa omaa ääntään tippuessaan putkeen kiinni.)
- Ohjauksessa heikoja osia kääntölaakerit ja koiranluut.
- Meganeista tuttua sulakerasiavikaa varmaan tulossa.
- Huolto-ontuu
Laitetaan vielä:
- Pienet sivupeilit kuraantuvat pyyhkijöiden kuravedestä.
- 16 venttiilisissä moottoreissa olematon alavääntö.
- Koneen pyörimisnopeus kovahko moottoritie nopeuksissa.
- 7 hengen versio on käytännössä vain 5:lle.
Syynä on lakiinkin perustuva lapsien turvaistuimen käyttöpakko.
Turvaistuinta sinne ei saa maahantuojan mukaan asentaa eikä se kyllä tilanpuolesta onnistukkaan.
Tilat loppuvat sitten jo isommilta lapsiltakin.
Jos saat otettua takimmaiset penkit käyttöön ei tavaratilan verholle ole säilytyspaikkaa autossa.
Verho ei saa olla asennettuna jos takimmaiset penkit käytössä.
Tavaratila on kookas jos lisäpenkit ovat alhaalla.
Auto on hyvin äänieristetty josta johtuen katseita keräävä ajosi ei välttämättä liity autonulkonäköön vaan esim. jarrujen päästämiin ulvahduksiin.
Näkyvyys ulos äkkiäajatellen hyvä mutta paksujen a-pilareiden peittämä näkymä on iso.
Onnettomat kuraantuvat sivupeilit.
Korin kulmien arviointi hankalaa.
Huoltoväli on kiitettävä 30 000tkm.
Jakopää pyörii hihnala ja sen vaihto on isohko kustannus 90tkm/4 vuoden välein.
Vaikka maksaahan tuo muissakin merkeissä.- GS 90.000 km
Tässä havaintoja 90.0000 km:n matkalta,
olen kirjoittanut ISOLLA edellisen viestin sekaan:
Vioista:
- Ikkunannostimissa vikoja EI
- Moottorinohjaus vikoja EI
- Puolavikoja EI
- Kulutus kovahko ainankin 2.0l ...1.6: 6,7-7,7 litraa / 100 km
- Jarrut kiljuvat MIETOA JA HARVOIN ESIINTYY
- Korin osat aiheuttavat epämäärisiä räminöitä ja kitinöitä. ( korin ovet ja kojelauta. Myös pakoputken vaimentimen päällä oleva lämpösuoja aiheuttaa omaa ääntään tippuessaan putkeen kiinni.) EI PIDÄ PAIKKAANSA, KORI ON JÄYKKÄ, JOTEN SIVUÄÄNIÄ EI ESIINNY
- Ohjauksessa heikoja osia kääntölaakerit ja koiranluut. VAIN RAIDENTANGON NIVELET MENI VAIHTOON
- Meganeista tuttua sulakerasiavikaa varmaan tulossa. EI ILMENNYT 90.000 KM;SSÄ
- Huolto-ontuu ERINOMAINEN PALVELU
Laitetaan vielä:
- Pienet sivupeilit kuraantuvat pyyhkijöiden kuravedestä.
- 16 venttiilisissä moottoreissa olematon alavääntö. RENAULTIN KONEET OK
- Koneen pyörimisnopeus kovahko moottoritie nopeuksissa. EI, JOS 6-VAIHDETTA
- 7 hengen versio on käytännössä vain 5:lle. SAMA KOSKEE KAIKKIA KESKILUOKAN TILA-AUTOJA, ETENKIN COROLLA VERSO ON AHDAS
Syynä on lakiinkin perustuva lapsien turvaistuimen käyttöpakko.
Turvaistuinta sinne ei saa maahantuojan mukaan asentaa eikä se kyllä tilanpuolesta onnistukkaan.
Tilat loppuvat sitten jo isommilta lapsiltakin.
Jos saat otettua takimmaiset penkit käyttöön ei tavaratilan verholle ole säilytyspaikkaa autossa. EI TIETENKÄÄN
Verho ei saa olla asennettuna jos takimmaiset penkit käytössä. LUONNOLLISESTI:-) GS 90.000 km kirjoitti:
Tässä havaintoja 90.0000 km:n matkalta,
olen kirjoittanut ISOLLA edellisen viestin sekaan:
Vioista:
- Ikkunannostimissa vikoja EI
- Moottorinohjaus vikoja EI
- Puolavikoja EI
- Kulutus kovahko ainankin 2.0l ...1.6: 6,7-7,7 litraa / 100 km
- Jarrut kiljuvat MIETOA JA HARVOIN ESIINTYY
- Korin osat aiheuttavat epämäärisiä räminöitä ja kitinöitä. ( korin ovet ja kojelauta. Myös pakoputken vaimentimen päällä oleva lämpösuoja aiheuttaa omaa ääntään tippuessaan putkeen kiinni.) EI PIDÄ PAIKKAANSA, KORI ON JÄYKKÄ, JOTEN SIVUÄÄNIÄ EI ESIINNY
- Ohjauksessa heikoja osia kääntölaakerit ja koiranluut. VAIN RAIDENTANGON NIVELET MENI VAIHTOON
- Meganeista tuttua sulakerasiavikaa varmaan tulossa. EI ILMENNYT 90.000 KM;SSÄ
- Huolto-ontuu ERINOMAINEN PALVELU
Laitetaan vielä:
- Pienet sivupeilit kuraantuvat pyyhkijöiden kuravedestä.
- 16 venttiilisissä moottoreissa olematon alavääntö. RENAULTIN KONEET OK
- Koneen pyörimisnopeus kovahko moottoritie nopeuksissa. EI, JOS 6-VAIHDETTA
- 7 hengen versio on käytännössä vain 5:lle. SAMA KOSKEE KAIKKIA KESKILUOKAN TILA-AUTOJA, ETENKIN COROLLA VERSO ON AHDAS
Syynä on lakiinkin perustuva lapsien turvaistuimen käyttöpakko.
Turvaistuinta sinne ei saa maahantuojan mukaan asentaa eikä se kyllä tilanpuolesta onnistukkaan.
Tilat loppuvat sitten jo isommilta lapsiltakin.
Jos saat otettua takimmaiset penkit käyttöön ei tavaratilan verholle ole säilytyspaikkaa autossa. EI TIETENKÄÄN
Verho ei saa olla asennettuna jos takimmaiset penkit käytössä. LUONNOLLISESTI:-)Tavaratilan verholle voi tehdä ompelukoneella sadetakkikankaasta suojapussin, jolloin sitä voi tarpeen vaatiessa säilyttää keskimmäisten penkkien jalkatilassa penkkien etureunan alla.
Itsellä GS -05. Auto OK, Bilian huollon palvelussa petraamista.- kummallinen
Lista on tuon mallinen tätä sivua lueskelleena !
Ohjaus on kyllä kummallinen kanssa, eikä noi lehdetkään ole sitä kehuneet vaan pikemminkin moittineet. - 1.6l
GS 90.000 km kirjoitti:
Tässä havaintoja 90.0000 km:n matkalta,
olen kirjoittanut ISOLLA edellisen viestin sekaan:
Vioista:
- Ikkunannostimissa vikoja EI
- Moottorinohjaus vikoja EI
- Puolavikoja EI
- Kulutus kovahko ainankin 2.0l ...1.6: 6,7-7,7 litraa / 100 km
- Jarrut kiljuvat MIETOA JA HARVOIN ESIINTYY
- Korin osat aiheuttavat epämäärisiä räminöitä ja kitinöitä. ( korin ovet ja kojelauta. Myös pakoputken vaimentimen päällä oleva lämpösuoja aiheuttaa omaa ääntään tippuessaan putkeen kiinni.) EI PIDÄ PAIKKAANSA, KORI ON JÄYKKÄ, JOTEN SIVUÄÄNIÄ EI ESIINNY
- Ohjauksessa heikoja osia kääntölaakerit ja koiranluut. VAIN RAIDENTANGON NIVELET MENI VAIHTOON
- Meganeista tuttua sulakerasiavikaa varmaan tulossa. EI ILMENNYT 90.000 KM;SSÄ
- Huolto-ontuu ERINOMAINEN PALVELU
Laitetaan vielä:
- Pienet sivupeilit kuraantuvat pyyhkijöiden kuravedestä.
- 16 venttiilisissä moottoreissa olematon alavääntö. RENAULTIN KONEET OK
- Koneen pyörimisnopeus kovahko moottoritie nopeuksissa. EI, JOS 6-VAIHDETTA
- 7 hengen versio on käytännössä vain 5:lle. SAMA KOSKEE KAIKKIA KESKILUOKAN TILA-AUTOJA, ETENKIN COROLLA VERSO ON AHDAS
Syynä on lakiinkin perustuva lapsien turvaistuimen käyttöpakko.
Turvaistuinta sinne ei saa maahantuojan mukaan asentaa eikä se kyllä tilanpuolesta onnistukkaan.
Tilat loppuvat sitten jo isommilta lapsiltakin.
Jos saat otettua takimmaiset penkit käyttöön ei tavaratilan verholle ole säilytyspaikkaa autossa. EI TIETENKÄÄN
Verho ei saa olla asennettuna jos takimmaiset penkit käytössä. LUONNOLLISESTI:-)Tässä kokemuksia 10 kk:n ajalta. 1.6 moottori ehkä hieman alitehoinen näin isolle autolle, mutta liikenteessä kyllä pärjää. Jarrut vinkuu, vaikka jarrupalat on hiottu ja puhdistettu, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Huollon ohje oli, että välillä kannattaa tehdä kunnon jarrutuksia moottoritienopeudesta, jolloin paljon pinta lasittuu.
Viime viikolla autosta hajosi lämmityslaite, korjaus maksoi 1200 e. Osat löytyi huollon hyllystä eli saattaa olla yleinenkin vika. Tehdastakuu päättynyt elokuussa. Onko muilla tietoa vastaavista vioista?? - mja
1.6l kirjoitti:
Tässä kokemuksia 10 kk:n ajalta. 1.6 moottori ehkä hieman alitehoinen näin isolle autolle, mutta liikenteessä kyllä pärjää. Jarrut vinkuu, vaikka jarrupalat on hiottu ja puhdistettu, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Huollon ohje oli, että välillä kannattaa tehdä kunnon jarrutuksia moottoritienopeudesta, jolloin paljon pinta lasittuu.
Viime viikolla autosta hajosi lämmityslaite, korjaus maksoi 1200 e. Osat löytyi huollon hyllystä eli saattaa olla yleinenkin vika. Tehdastakuu päättynyt elokuussa. Onko muilla tietoa vastaavista vioista??Jarrujen vinkunan _saa_ pois. Omasta 2004 Scenicistä vaihdettiin jarrupalat ensihuollossa, auttoi 2 kk. Sitten vaihdettiin seuraavassa vuosihuollossa, auttoi 2 viikkoa. Vuosi sitten 30 tkm huollossa paloja ei (ilmeisesti) vahdettu, vaan jarrut _herkistettiin_ Ongelma katosi ja on pysynyt poissa jo vuoden. Kaikki huollot tapahtuivat Olarin Biliassa, joten ilmeisesti henkilöstössä on eroa.
Sitä paitsi, kaupunkiliikenteessä olen kohdannut useita Scenicejä, joiden jarrut eivät vingu, itse asiassa enemmistöllä ei vingu. Epäilen että kyseessä on pikemminkin pieni, mutta äänekäs vähemmistö.
PS.
Jarrujen vinkuminen nimenomaan johtuu pinnan lasittumisesta, joten saamasi ohje on siinä mielessä käsittämätön. Joka tapauksessa jarrupalojen pinta lasittuu käytössä, teitpä mitä hyvänsä. Yleensä jarrut vinkuvat pienessä nopeudessa ja ulina syntyy niin että pala ei kevyessä jarrutuksessa paina tasaisesti, vaan jompi kumpi reuna painaa levyä enemmän, jolloin pala pääsee resonoimaan. Herkistyksen jälkeen pala painaa levyä tasaisesti, myös kevyessä jarrutuksessa. - Sampper
Parta-Arska kirjoitti:
Tavaratilan verholle voi tehdä ompelukoneella sadetakkikankaasta suojapussin, jolloin sitä voi tarpeen vaatiessa säilyttää keskimmäisten penkkien jalkatilassa penkkien etureunan alla.
Itsellä GS -05. Auto OK, Bilian huollon palvelussa petraamista.Toinen paikka sille löytyy avaamalla takakontin sivuilla olevat luukut ja tunkemalla toisen pään ensin toiseen luukkuun ja toinen pää pujotetaan vinottain siihen toiseen luukkuun (voi pikkasen ottaa vastaan reunasta, mutta joustaa kyllä). Näin se kyllä niistää takakontin lattialta tilaa, mutta on kuitenkin mukana.
- Villeeeeeeeeee
1.6l kirjoitti:
Tässä kokemuksia 10 kk:n ajalta. 1.6 moottori ehkä hieman alitehoinen näin isolle autolle, mutta liikenteessä kyllä pärjää. Jarrut vinkuu, vaikka jarrupalat on hiottu ja puhdistettu, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Huollon ohje oli, että välillä kannattaa tehdä kunnon jarrutuksia moottoritienopeudesta, jolloin paljon pinta lasittuu.
Viime viikolla autosta hajosi lämmityslaite, korjaus maksoi 1200 e. Osat löytyi huollon hyllystä eli saattaa olla yleinenkin vika. Tehdastakuu päättynyt elokuussa. Onko muilla tietoa vastaavista vioista??Meidän GS 1.6 rek.02/2005 lämppärin puhaltimesta hajosi tänä keväänä jokin puhallusnopeuksista. Syynä oli johdon sulaminen. Näitä vikoja on paljon muissakin autoissa.
Muita vikoja mitä on 3 vuoden aikana ollut.
- 1 kerran puola rikki (vartin vaihto)
- jarrut välillä on vinkuneet
- aurinkoverhot takana heppoista muovia. 2 kpl hajonnut.
- - Jallu
Parta-Arska kirjoitti:
Tavaratilan verholle voi tehdä ompelukoneella sadetakkikankaasta suojapussin, jolloin sitä voi tarpeen vaatiessa säilyttää keskimmäisten penkkien jalkatilassa penkkien etureunan alla.
Itsellä GS -05. Auto OK, Bilian huollon palvelussa petraamista.Verho menee kätevästi keskirivin penkkien etureunan alle. Kuitenkin kun kolmasrivi otetaan käyttöön pitää toistariviä vetää eteenpäin ja silloin sinne tulee juuri sopiva tila verholle.
- Kallu5
Nyt ajettu 127 000km ja kaikki luetellut
Vioista:
- Ikkunannostimissa vikoja KAHDEN IKKUNAN NOSTIMET HAJONNUT, huolto väitti ensin että vain koko koneisto varaosina saatavana
- Moottorinohjaus vikoja
- Puolavikoja KAKSI puolaa hajonnut toistaiseksi, vaihto korjaamolla noin 250€/ kerta
- Kulutus kovahko ainankin 2.0l, 1,6l ja kulutus kohtuullinen 7-9l
- Jarrut kiljuvat, KILJUNEET koko ajan takapäästä, en ole huomannut eroa huollon jälkeen
- Korin osat aiheuttavat epämäärisiä räminöitä ja kitinöitä. ( korin ovet ja kojelauta. Myös pakoputken vaimentimen päällä oleva lämpösuoja aiheuttaa omaa ääntään tippuessaan putkeen kiinni.) EN OLE HUOMIOINUT KUN MUITA VIKOJA RIITTÄVÄSTI
- Ohjauksessa heikoja osia kääntölaakerit ja koiranluut. USEITA Niveliä vaihdettu, nytkin joku tukinivel pitäisi vaihtaa huollon mukaan, eivät kuitenkaan tehneet vaihtoa muiden toiden yhteydessä jolloin olisi maksanut muutaman kympin lisää, erikseen tehtynä satasia.
- Meganeista tuttua sulakerasiavikaa varmaan tulossa.EN OLE HAVAINNUT TOISTAISEKSI
- Huolto-ontuu, PARHAIMMILLAAN kaksi kertaa viikossa huollossa
LISÄKSI MUUTAMIA JOTKA NYT TULEVAT MIELEEN
Takaoven ikkunan liimaukset pettivät, onneksi huomasin ennen kuin lasi pääsi putoamaan kokonaan. Huolto rikkoi ja laskutti lasinpyyhkijän liimauksen yhteydessä.
Käsijarrun merkkivalo paloi jatkuvasti, huolto korjaili ja mittaili 250 euron edestä. Ongelma oli huollon mukaan anturin liittimessä jota fiksattiin.
Tällä hetkellä mittaristo meni pimeäksi ja virrat tulee. Ilmeisesti mittaristo menee vaihtoon. Ongelmaa jo kerran yritetty korjailla huollossa. Hommasin Heynesin korjauskirjan ja teen vaihdon itse. Mistähän löytyisi käytetty sopuhintainen mittaristo?
Jos joku tarvitsee 1,6 l, 127tkm ajettua 2004 grad sceniciä, kertokaa mullekin. Ei näitä vikoja voi tulla jatkuvästi kun on jo melkein kaikki paikat kertaalleen korjattu.
Ja mielestäni autoa on hyvä ajaa aina kun vaan on ajokelpoinen.
ja lisäksi: Kallu5 kirjoitti:
Nyt ajettu 127 000km ja kaikki luetellut
Vioista:
- Ikkunannostimissa vikoja KAHDEN IKKUNAN NOSTIMET HAJONNUT, huolto väitti ensin että vain koko koneisto varaosina saatavana
- Moottorinohjaus vikoja
- Puolavikoja KAKSI puolaa hajonnut toistaiseksi, vaihto korjaamolla noin 250€/ kerta
- Kulutus kovahko ainankin 2.0l, 1,6l ja kulutus kohtuullinen 7-9l
- Jarrut kiljuvat, KILJUNEET koko ajan takapäästä, en ole huomannut eroa huollon jälkeen
- Korin osat aiheuttavat epämäärisiä räminöitä ja kitinöitä. ( korin ovet ja kojelauta. Myös pakoputken vaimentimen päällä oleva lämpösuoja aiheuttaa omaa ääntään tippuessaan putkeen kiinni.) EN OLE HUOMIOINUT KUN MUITA VIKOJA RIITTÄVÄSTI
- Ohjauksessa heikoja osia kääntölaakerit ja koiranluut. USEITA Niveliä vaihdettu, nytkin joku tukinivel pitäisi vaihtaa huollon mukaan, eivät kuitenkaan tehneet vaihtoa muiden toiden yhteydessä jolloin olisi maksanut muutaman kympin lisää, erikseen tehtynä satasia.
- Meganeista tuttua sulakerasiavikaa varmaan tulossa.EN OLE HAVAINNUT TOISTAISEKSI
- Huolto-ontuu, PARHAIMMILLAAN kaksi kertaa viikossa huollossa
LISÄKSI MUUTAMIA JOTKA NYT TULEVAT MIELEEN
Takaoven ikkunan liimaukset pettivät, onneksi huomasin ennen kuin lasi pääsi putoamaan kokonaan. Huolto rikkoi ja laskutti lasinpyyhkijän liimauksen yhteydessä.
Käsijarrun merkkivalo paloi jatkuvasti, huolto korjaili ja mittaili 250 euron edestä. Ongelma oli huollon mukaan anturin liittimessä jota fiksattiin.
Tällä hetkellä mittaristo meni pimeäksi ja virrat tulee. Ilmeisesti mittaristo menee vaihtoon. Ongelmaa jo kerran yritetty korjailla huollossa. Hommasin Heynesin korjauskirjan ja teen vaihdon itse. Mistähän löytyisi käytetty sopuhintainen mittaristo?
Jos joku tarvitsee 1,6 l, 127tkm ajettua 2004 grad sceniciä, kertokaa mullekin. Ei näitä vikoja voi tulla jatkuvästi kun on jo melkein kaikki paikat kertaalleen korjattu.
Ja mielestäni autoa on hyvä ajaa aina kun vaan on ajokelpoinen.
ja lisäksi:Ota yhteyttä niin jutellaan 0440334444.
- maxy72
Kallu5 kirjoitti:
Nyt ajettu 127 000km ja kaikki luetellut
Vioista:
- Ikkunannostimissa vikoja KAHDEN IKKUNAN NOSTIMET HAJONNUT, huolto väitti ensin että vain koko koneisto varaosina saatavana
- Moottorinohjaus vikoja
- Puolavikoja KAKSI puolaa hajonnut toistaiseksi, vaihto korjaamolla noin 250€/ kerta
- Kulutus kovahko ainankin 2.0l, 1,6l ja kulutus kohtuullinen 7-9l
- Jarrut kiljuvat, KILJUNEET koko ajan takapäästä, en ole huomannut eroa huollon jälkeen
- Korin osat aiheuttavat epämäärisiä räminöitä ja kitinöitä. ( korin ovet ja kojelauta. Myös pakoputken vaimentimen päällä oleva lämpösuoja aiheuttaa omaa ääntään tippuessaan putkeen kiinni.) EN OLE HUOMIOINUT KUN MUITA VIKOJA RIITTÄVÄSTI
- Ohjauksessa heikoja osia kääntölaakerit ja koiranluut. USEITA Niveliä vaihdettu, nytkin joku tukinivel pitäisi vaihtaa huollon mukaan, eivät kuitenkaan tehneet vaihtoa muiden toiden yhteydessä jolloin olisi maksanut muutaman kympin lisää, erikseen tehtynä satasia.
- Meganeista tuttua sulakerasiavikaa varmaan tulossa.EN OLE HAVAINNUT TOISTAISEKSI
- Huolto-ontuu, PARHAIMMILLAAN kaksi kertaa viikossa huollossa
LISÄKSI MUUTAMIA JOTKA NYT TULEVAT MIELEEN
Takaoven ikkunan liimaukset pettivät, onneksi huomasin ennen kuin lasi pääsi putoamaan kokonaan. Huolto rikkoi ja laskutti lasinpyyhkijän liimauksen yhteydessä.
Käsijarrun merkkivalo paloi jatkuvasti, huolto korjaili ja mittaili 250 euron edestä. Ongelma oli huollon mukaan anturin liittimessä jota fiksattiin.
Tällä hetkellä mittaristo meni pimeäksi ja virrat tulee. Ilmeisesti mittaristo menee vaihtoon. Ongelmaa jo kerran yritetty korjailla huollossa. Hommasin Heynesin korjauskirjan ja teen vaihdon itse. Mistähän löytyisi käytetty sopuhintainen mittaristo?
Jos joku tarvitsee 1,6 l, 127tkm ajettua 2004 grad sceniciä, kertokaa mullekin. Ei näitä vikoja voi tulla jatkuvästi kun on jo melkein kaikki paikat kertaalleen korjattu.
Ja mielestäni autoa on hyvä ajaa aina kun vaan on ajokelpoinen.
ja lisäksi:Itselläni pimeni Mittaristo viime Jouluna samalla lailla. Itse otin yhteyttä thatinen @ gmail.com joka korjasi mittarini päivässä sopurahaan, (antoi tilapäismittarin korjauksen ajaksi).
- takkuli3
Villeeeeeeeeee kirjoitti:
Meidän GS 1.6 rek.02/2005 lämppärin puhaltimesta hajosi tänä keväänä jokin puhallusnopeuksista. Syynä oli johdon sulaminen. Näitä vikoja on paljon muissakin autoissa.
Muita vikoja mitä on 3 vuoden aikana ollut.
- 1 kerran puola rikki (vartin vaihto)
- jarrut välillä on vinkuneet
- aurinkoverhot takana heppoista muovia. 2 kpl hajonnut.
-Minulla GS 1,6 vm2000 ja kumma vika - valo vasemmalla kojetaulussa välkähtää kun vikkua käyttää tai jarrua painaa. Kaikki toimii muuten loistavasti - niin valoissa kuin muutenkin...
- T_RellunOmistaja
- Ikkunannostimissa vikoja EI (tosin hieman nitisevät satunnaisesti, 130tkm)
- Moottorinohjaus vikoja EI (130tkm)
- Puolavikoja EI (130tkm)
- Kulutus kovahko ainankin 2.0l
EI (1.6L 16V 130tkm, keskikulutus 7L/100tkm)
- Jarrut kiljuvat KYLLÄ (Jarrut kieltämättä "kiljuvat jonkin verran)
- Korin osat aiheuttavat epämäärisiä räminöitä ja kitinöitä. ( korin ovet ja kojelauta. Myös pakoputken vaimentimen päällä oleva lämpösuoja aiheuttaa omaa ääntään tippuessaan putkeen kiinni.)
KYLLÄ (kojelauta pitää kaikenlaista nitinää, ei tosin vaikuta käyttöön)
- Ohjauksessa heikoja osia kääntölaakerit ja koiranluut. EI/KYLLÄ (tunnoton ohjaus keskialueella, raidetangon päät saa uusia 50tkm välein)
- Meganeista tuttua sulakerasiavikaa varmaan tulossa. EI (130tkm)
- Huolto-ontuu ????
- Pienet sivupeilit kuraantuvat pyyhkijöiden kuravedestä. EI (tässä on kyllä isot peilit verrattuna moneen muuhun)
- 16 venttiilisissä moottoreissa olematon alavääntö. EI (päin vastoin hyvä alavääntö ja moottorin väännöksi ilmoitetaankin 148Nm)
- Koneen pyörimisnopeus kovahko moottoritie nopeuksissa. EI (automaatissa 100km/h ~2500rpm, 120km/h ~3000rpm) - Anonyymi
1.6l kirjoitti:
Tässä kokemuksia 10 kk:n ajalta. 1.6 moottori ehkä hieman alitehoinen näin isolle autolle, mutta liikenteessä kyllä pärjää. Jarrut vinkuu, vaikka jarrupalat on hiottu ja puhdistettu, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Huollon ohje oli, että välillä kannattaa tehdä kunnon jarrutuksia moottoritienopeudesta, jolloin paljon pinta lasittuu.
Viime viikolla autosta hajosi lämmityslaite, korjaus maksoi 1200 e. Osat löytyi huollon hyllystä eli saattaa olla yleinenkin vika. Tehdastakuu päättynyt elokuussa. Onko muilla tietoa vastaavista vioista??Vinkuminen ei lähde levyn ja jarrupalan kosketuksesta, vaan jarrupalan ja sylinterin välisestä värinästä. Jarrupalat irti ja kuparivaseliinia männän ja jarrupalan kosketuspintoihin ja ongelma poistuu.
- Entinen 807:n kuljettaja
Ajelin pari vuotta todellisella tila-autolla, Peugeot 807:lla. Voisin moittia sitä pitkäänkin, mutta lyhyesti: kömpelö, meluinen, huojuva, laiska. Onneksi se meni remonttiin ja sain sijaisautoksi grand scenicin. Scenicin hiljaisuus, miellyttävä ajoasento, moottorin sitkeys yms. tekivät vaikutuksen ja kuukauden päästä alla oli 2,0 litraisella koneella varustettu GS. Vuosi takana, ei vikoja. Jarrut tosin vinkuvat, mutta niin vinkuivat pösössäkin.
- gs 2010
Joo , samaa mieltä , omistan nykyään 2010 mallin GS:n mutta eipä ole yhtä hiljainen kuin edeltäjä
Olen tutkiskellut ja tullut siihen tulokseen että esim ovipelleissä ei ole minkäänlaisia äänieristeitä
Ilmenee varsinkin sivuteillä ajaessa "kuminana" asfaltilla OK muuten erittäi miellyttävä kapistus
- Scenu
Kootaas tähän lyhyesti kolmen vuoden kokemukset:
Tilat ja niiden käytettävyys
Hiljainen
Vähän vikoja, ja nekin olleet pieniä
Toimiva automaatti-ilmastointi
Suht asiallisesti toiminut huolto. Kämmäyksiä sattunut, mutta ne on hoidettu asiallisesti kuntoon kertasanomisella.
hyvä varustelu, ja lisäkkeet melko siedettävän hintaisia, pl esim radiokamat, jotka näyttää, tuntuu ja kuulostaa 69 euron philipsiltä..
vakkarin nopeusasetuksen näkee mittaristosta, eikä niinkuin yleensä että kiihdytettäessä nypytetään muutaman kerran ennen kuin on haluttu nopeus, ainakin VAG tdissä
tankin korkki, lapsilukot auki kuskin ovesta, lentokonepöytätasot, ekstrapeili, integroidut ikkunaverhot, jnejnejne monta pientä mutta fiksua yksityiskohtaa, joista etenkin perheautona on selvää etua
Seitsenpaikkaisena ei ole takarivi takaluukussa kiinni (kuten Corolla Verso, Touran, ..) parempi kolarissa..
Alustan toimivuus
Jarrut, toisaalta vähän yli-innokkaat/alituntoiset
Kotiinkutsupolitiikka
lasten ehdoilla ostettuna ykkösvaihtoehto luokassaan
Hyvin toimivat ESP XXX XXX
Hyvä maavara, mökkitielläkään ei tarvitse kierrellä kiviä
- Ohjaus, on kuin Microsftin force feedback wheelillä ajais..
- Ankeahko asu sisällä. Toisaalta kaikki on aika toimivaa
- Vaikka niinkin hyvä varustetaso, niin ei virtapistoketta tavaratilassa!?!??!
- penkinlämmittimien kytkinten sijainti
--- Ajovalopolttimoiden vaihto
- Huolto-ohjelma, jos ajat vähän niin huollot pitää tehdä turkasen pienillä kilsoilla
- 1.6 on aika mopo
- takarivillä (3.) ei sa(ISI) käyttää hyvää tunnetun valmistajan hyväksi testattua selkänojallista korokeistuinta, vaan ainoastaan Renault-koroketyynyä, josta ei merkkiliikekään tiedä mitään. (Saatavuudesta, hinnasta, ulkonäöstä...)
- 1.6:sen idioottimaiset välitykset, vitosella voi ajaa 60:n (todellisella..) nopeudella, moottoritiellä kone huutaa reilua 4000 kierrosta 120-126 todellisella nopeudella
- kulutus on ollut korkeampi kuin luvattiin. Kokoajan keskikulutus noin 9l/100km
- nokkahihna (hihnanvaihtohuolto noin 500eur)
- Idioottimaisuudet softassa, miksi, kun haluan seurata kulutusta, niin aina kun vaihdan vakionopeussäätimestä nopeutta muutaman kilsan välein, jää näyttöön asetettu nopeus. Näkeehän sen nyt mittaristakin, muutaman sekunnin väläytys on ok, mutta että jää on /c:stä. Samoin, kun kaikki valmiudet siihen olisi, niin miksi ei voisi oletusarvoisesti softa pistää käsijarrun päälle virtojen katkettua automaagisesti... Olisi vaatinut varmaan pari riviä koodia lisää..
Peruutustutka kantsii ottaa, lasikattoo ei,
Jos olis rahaa ostaa nyt ihan uusi auto, niin tilalle tulisi tismalleen samanlainen, mutta 2.0T.. Edelleen mielestäni luokassaan paras kun kaikki vaihtoehdot testattiin ja siihen päädyttiin, vaikka psyykistä ranskalaisallergiaa silloin vielä koinkin...- Sceenikko
> Samoin, kun kaikki valmiudet siihen olisi, niin
> miksi ei voisi oletusarvoisesti softa pistää
> käsijarrun päälle virtojen katkettua
>automaagisesti... Olisi vaatinut varmaan pari riviä
>koodia lisää.
Tämä on kai jostain syystä poistettu Suomessa myydyistä malleista, alkuperäisesti toimii kai kuten yllä on toivottu.
Radion ankeus poistuu joko VDOn laitteilla (osittain) halvalla tai Pioneerilla vähän kalliimmalla (jossain tallessa linkki halvempiin kaukosäädinadaptereihin) kaiuttimien vaihdolla.
Muuten aika lailla samoja arvioita kuin itsellänikin, laitetaan vielä miinuslistan jatkoksi ne joka puolella olevat irtolistat / korkit / kannet / tms. läpyttimet jotka saa itse vaimentaa tai kiinnittää tehdasta paremmin.. - autoilija....
Sceenikko kirjoitti:
> Samoin, kun kaikki valmiudet siihen olisi, niin
> miksi ei voisi oletusarvoisesti softa pistää
> käsijarrun päälle virtojen katkettua
>automaagisesti... Olisi vaatinut varmaan pari riviä
>koodia lisää.
Tämä on kai jostain syystä poistettu Suomessa myydyistä malleista, alkuperäisesti toimii kai kuten yllä on toivottu.
Radion ankeus poistuu joko VDOn laitteilla (osittain) halvalla tai Pioneerilla vähän kalliimmalla (jossain tallessa linkki halvempiin kaukosäädinadaptereihin) kaiuttimien vaihdolla.
Muuten aika lailla samoja arvioita kuin itsellänikin, laitetaan vielä miinuslistan jatkoksi ne joka puolella olevat irtolistat / korkit / kannet / tms. läpyttimet jotka saa itse vaimentaa tai kiinnittää tehdasta paremmin..Aika tavalla samat kokemukset kuin edellä oleissa viesteissä
Lisänä miinus siitä että takajarrupalojen kuluminen johti tilanteeseen jossa seisontajarru (se sähköinen) tyhjensi akun jolloin käsijarru vapautuu... eli älä pysäköi jyrkkään mäkeen jos aiot tyhjentää akun :(
Missä muutoin nokkahihnan vaihto 500€, Käyttöautossa hihnanvaihdon hinnaksi ilmoitettiin yli 700€ - mja
Sceenikko kirjoitti:
> Samoin, kun kaikki valmiudet siihen olisi, niin
> miksi ei voisi oletusarvoisesti softa pistää
> käsijarrun päälle virtojen katkettua
>automaagisesti... Olisi vaatinut varmaan pari riviä
>koodia lisää.
Tämä on kai jostain syystä poistettu Suomessa myydyistä malleista, alkuperäisesti toimii kai kuten yllä on toivottu.
Radion ankeus poistuu joko VDOn laitteilla (osittain) halvalla tai Pioneerilla vähän kalliimmalla (jossain tallessa linkki halvempiin kaukosäädinadaptereihin) kaiuttimien vaihdolla.
Muuten aika lailla samoja arvioita kuin itsellänikin, laitetaan vielä miinuslistan jatkoksi ne joka puolella olevat irtolistat / korkit / kannet / tms. läpyttimet jotka saa itse vaimentaa tai kiinnittää tehdasta paremmin....nimittäin sähkökäsijarrun käsikäyttöisyys Suomessa. Käsijarru jäätyy tietyissä oloissa kiinni ja siksi moni jättää sen laittamatta päälle. Automatiikalla ei tätä mahdollisuutta olisi, joten ilmeisesti pakkasen pelossa ovat jättäneet käsijarrun käytön kuskin harkintaan.
Joku tuossa kertoi, että liian ohueksi kuluneet takajarrupalat tyhjentävät akun. Jääkö kässärivaijerin moottori sitten päälle hyrräämään, vai mikä sen akun tyhjentää? Vai alkaako se itsekseen hyrrätä kesken kaiken?
Tavallisissa käsijarruissa on tasausmekanismi, joka palojen (tai jarrukenkien) kuluessa säätelee kireyden sopivaksi. - Scenu
mja kirjoitti:
..nimittäin sähkökäsijarrun käsikäyttöisyys Suomessa. Käsijarru jäätyy tietyissä oloissa kiinni ja siksi moni jättää sen laittamatta päälle. Automatiikalla ei tätä mahdollisuutta olisi, joten ilmeisesti pakkasen pelossa ovat jättäneet käsijarrun käytön kuskin harkintaan.
Joku tuossa kertoi, että liian ohueksi kuluneet takajarrupalat tyhjentävät akun. Jääkö kässärivaijerin moottori sitten päälle hyrräämään, vai mikä sen akun tyhjentää? Vai alkaako se itsekseen hyrrätä kesken kaiken?
Tavallisissa käsijarruissa on tasausmekanismi, joka palojen (tai jarrukenkien) kuluessa säätelee kireyden sopivaksi.Toisaalta muistaakseni Lagunassa (tai jossain muussa sähkökäpärillisessä rellussa) mainostettiin automaattista käsijarrua, joten Suomen olosuhteet ei välttämättä ole oikea selitys.
Ja vaikka se akku tyhjenisi, niin ei se auto siitä mihinkään karkaa, moottori kiristää vaijerit, ja tarvittaessa löysää. Eli ilman virtaa ei käsijarru lähde pois kuin tavaratilan lattian vapautusvivusta. Ja sen käytössä kannattaa ihan aikuisten oikeasti olla varovainen, esim että auto ei ole pysäköity siten että se lähtee valumaan vapauttajan päälle, tai toiseen suuntaan jonkun/jonkin muun päälle. Varoitustekstit ei ole turhaan siellä, joskin ei tainnut muistaakseni olla suomeksi... - Mummuska100
autoilija.... kirjoitti:
Aika tavalla samat kokemukset kuin edellä oleissa viesteissä
Lisänä miinus siitä että takajarrupalojen kuluminen johti tilanteeseen jossa seisontajarru (se sähköinen) tyhjensi akun jolloin käsijarru vapautuu... eli älä pysäköi jyrkkään mäkeen jos aiot tyhjentää akun :(
Missä muutoin nokkahihnan vaihto 500€, Käyttöautossa hihnanvaihdon hinnaksi ilmoitettiin yli 700€Poikasten ! .. Olen maksanut Rellu Scenic 1.9Dci 2007 jakoremminvaihdosta Max. 200 € remmeineen osaavassa huollossa, minkä takia viedä merkkiryöstökorjaamolle ??
- 2,0 GS
Tässä kommentti ensimmäisen vastaajan listaan oman kokemuksen 3 vuotta 50k km mukaan.
- Ikkunannostimissa vikoja EI OLE OLLUT
- Moottorinohjaus vikoja EI OLE OLLUT
- Puolavikoja EI OLE OLLUT
- Kulutus kovahko ainankin 2.0l TALVELLA 12l PINTAAN KAUPUNKIAJOSSA
- Jarrut kiljuvat EKA VUOSI KYLLÄ; SITTEN LOPPUI
- Korin osat aiheuttavat epämäärisiä räminöitä ja kitinöitä. ( korin ovet ja kojelauta. Myös pakoputken vaimentimen päällä oleva lämpösuoja aiheuttaa omaa ääntään tippuessaan putkeen kiinni.) EI OLE KITINÄÄ KUIN TAKAPENKILLÄ KAHDEN MURKUN MATKUSTAESSA MUKANA
- Ohjauksessa heikoja osia kääntölaakerit ja koiranluut. TOINEN KOIRANLUU VAIHDETTU TAKUUNA; NIITÄ ON VAIHDETTU MUISSAKIN MM.: VW, VOLVO
- Meganeista tuttua sulakerasiavikaa varmaan tulossa. TIPPARELLUSSAKIN TAISI OLLA JOTAIN VIKAA... EI VÄLTTÄMÄTTÄ KAIKISSA MUISSA RELLUISSA
- Huolto-ontuu MINÄ OLEN HUOLTANUT KERRAN VUODESSA N. 180€/HUOLTO, SIIS MIKÄ ONTUU, EN JUMMARRA
Laitetaan vielä:
- Pienet sivupeilit kuraantuvat pyyhkijöiden kuravedestä. ???
- 16 venttiilisissä moottoreissa olematon alavääntö. MAX VÄÄNTÖ 195=NM JA VOI VAIHTAA SUORAAN 1,3,5 TAI 2,4,6 -VAIHTEILLE 2,0-LITRAN KONEELLA, SIIS HÖPÖ HÖPÖ. TEKISI MIELENI SANOA IHANA VÄÄNTÖ!
- Koneen pyörimisnopeus kovahko moottoritie nopeuksissa. EI 2,0
- 7 hengen versio on käytännössä vain 5:lle.
Syynä on lakiinkin perustuva lapsien turvaistuimen käyttöpakko. KÄYTÄNNÖSSÄ 2 TAKIMMAISTA ON TILAPÄISPENKKEJÄ
Turvaistuinta sinne ei saa maahantuojan mukaan asentaa eikä se kyllä tilanpuolesta onnistukkaan.
Tilat loppuvat sitten jo isommilta lapsiltakin.
ITSELLÄ NE ON OLLEET HÄTÄVARA JOUKKUEEN PELIREISUILLA JA SUKUKOKOUKSISSA, OSTA SIIS ISOMPI ESPACE JOS ON JATKUVASTI 7 HENKEÄ
Jos saat otettua takimmaiset penkit käyttöön ei tavaratilan verholle ole säilytyspaikkaa autossa.
Verho ei saa olla asennettuna jos takimmaiset penkit käytössä.
Tavaratila on kookas jos lisäpenkit ovat alhaalla.
Auto on hyvin äänieristetty josta johtuen katseita keräävä ajosi ei välttämättä liity autonulkonäköön vaan esim. jarrujen päästämiin ulvahduksiin. HMH:::: HIJAINEN ON MONEEN MUUHUN PREMIUMIIN PIDETTYNÄKIN. JARRUT EI OLE VAIVANNUT 1. VUODEN JÄLKEEN
Näkyvyys ulos äkkiäajatellen hyvä mutta paksujen a-pilareiden peittämä näkymä on iso.
Onnettomat kuraantuvat sivupeilit.
Korin kulmien arviointi hankalaa. TAITAA OLLA MONEN AUTON ONGELMA; ITSELLÄ TUTKA TAKANA
Huoltoväli on kiitettävä 30 000tkm. JEP ; JEP
Jakopää pyörii hihnala ja sen vaihto on isohko kustannus 90tkm/4 vuoden välein.
Vaikka maksaahan tuo muissakin merkeissä.- Seuraava merkki haussa
Tässä omat kokemukseni tiedoksi Sceniciä ostaville:
Renault Grand Scenic 1.6 Expression Confort vm.2004, nyt ajettu 99000.
Takuuaikana 2 v. ei juurikaan ongelmia ja listaan tässä joitakin harmittavia asioita:
-jarrut vinkunu koko ajan, kerran vaihdettu kaikki levyt takuuna, ei auttanut, palat liian kovat ja lasittuvat
-automaattikäsijarrun keskusyksikkö oikkuilee pakkasella ja joutuu kiskaseen vapautuskahvasta =>140e huoltokäynti. Uusi yksikkö 1100e työt.
-lasinpesusäiliön moottori uusiksi 90000 km kohdalla
-pakoputken äänenvaimentimen päällä oleva lämpösuojapelti resonoi runkoon...vaatii omatoimista taivuttelua
-yhden pytyn puola rikki 93000km kohdalla ja maksoi 250e
-oikean puolen ulompi alapallonivel? vaihdettu 93000 kohdalla
-lyhyet ajovalot kärähtää turhan usein n. 4 lampunvaihtoa/vuosi
-kulutus 8.4 l/100km kaupungissa
-Bilian huolto pääkaupunkiseudulla erittäin huonoa: epäystävällistä käytöstä, ylilaskutusyritystä, huollot puutteellisia eli samat viat jatkuu huollon jälkeen ja sijaisauto palvelu perseestä. Olen käyttänyt nyt Auto Serviaa ja huolto asiallista.
-huono vääntö: 80 nopeudessa pitää pykältää pienemmälle kun tulee isompi ylämäki tai vauhti hidastuu liikennettä haittaavasti.
-näkyvyys huonohko isojen pilareiden takia, tullut usein oikealta "yllättöen" eteen läheltäpiti tilanteita.
Tätä ei tarvitse muiden onnellisten rellun omistajien kommentoida. Heillä voi olla tai sitten ei omat ongelmansa mut nämä on mun auton historiaa. Ei kun vahinko kiertään ja uus merkki kehiin jo on Toyota Avensis 2.0D Wagon (tai joku muu). Yhtään autoa ei ole vielä tullut vastaan jossa ei vikoja ole ollut. Pedriaatteessa vaihtasin uuteen Renaultiin mutta vatuttaa sen verran huonot huollot että saa nyt jäädä. Takana jo 3 rellua. - vm -02 2 l. motti
140 000 km mennessä rikkoutunutta:
- jarrutehostin
- takajarrut
- toinen etulaakeri
- ilmastointilaitteen moottori tuntuu olevan vimeisillään
- takaluukun avaajan painike irronnut
- raidetangon nivelet väljät
- ovien antureiden suojat irronneet
Huollot ja varaosat törkeän hintaisia 'paketteja', esim takajarrujen levyt pitää vaihtaa napoineen & laakeineen jne. - spokane
Hei nimim. 2,0 GS joka kirjoitit Grand Scenicistäsi 21.1.2008 "MINÄ OLEN HUOLTANUT KERRAN VUODESSA N. 180€/HUOLTO". Voitko yst. kertoa, missä päin Suomea ovat k.o. auton huollot noin edullisia? Minulla on GS2,0 vm04/135tkm ja asuinpaikkakunnallani maksaa määräaikaishuolto 30 tkm välein vähintään 800 euroa per kerta eli ajaisin ihan mielelläni vähän pidemmällekin noin kivan hintaiseen huoltoon.
Kysyisin myös, onko kenelläkään kokemusta: autoni kojelauta veti täysin pimeäksi jokin aika sitten ja kertoivat liikkeestä, että on vaihdettava koko mittaristo hinta about 1200 euroa plus työt. Mielestäni täysin kohtuuton kustannus osasta, joka ei todellakaan ole n.s. kuluva osa kuten jarrupalat tms. Eiköhän mittariston pitäisi kestää pikkuisen kauemmin kuin vajaat 4 vuotta?
Kertokaa kokemuksianne kiitos. - miksa2
spokane kirjoitti:
Hei nimim. 2,0 GS joka kirjoitit Grand Scenicistäsi 21.1.2008 "MINÄ OLEN HUOLTANUT KERRAN VUODESSA N. 180€/HUOLTO". Voitko yst. kertoa, missä päin Suomea ovat k.o. auton huollot noin edullisia? Minulla on GS2,0 vm04/135tkm ja asuinpaikkakunnallani maksaa määräaikaishuolto 30 tkm välein vähintään 800 euroa per kerta eli ajaisin ihan mielelläni vähän pidemmällekin noin kivan hintaiseen huoltoon.
Kysyisin myös, onko kenelläkään kokemusta: autoni kojelauta veti täysin pimeäksi jokin aika sitten ja kertoivat liikkeestä, että on vaihdettava koko mittaristo hinta about 1200 euroa plus työt. Mielestäni täysin kohtuuton kustannus osasta, joka ei todellakaan ole n.s. kuluva osa kuten jarrupalat tms. Eiköhän mittariston pitäisi kestää pikkuisen kauemmin kuin vajaat 4 vuotta?
Kertokaa kokemuksianne kiitos.moi,
Meillä pimeni myös noin 110tkm kohdalla mittaristo vm2004 scenicistä. Ei auttanut kuin vaihdattaa koko paketti, kulut noin 1500 euroa. Vanha mittaristo lähti tehtaalle tutkittavaksi, mitään selitystä viasta ei kuulunut. Maahantuojan vastine pyyntöön osallistua korjauskuluihin oli kieltävä koska auto oli käyettynä ostettu ja takuu oli umpeutunut. Auton myynyt liike kustansi korjauskuluista puolet. - Mikluu
miksa2 kirjoitti:
moi,
Meillä pimeni myös noin 110tkm kohdalla mittaristo vm2004 scenicistä. Ei auttanut kuin vaihdattaa koko paketti, kulut noin 1500 euroa. Vanha mittaristo lähti tehtaalle tutkittavaksi, mitään selitystä viasta ei kuulunut. Maahantuojan vastine pyyntöön osallistua korjauskuluihin oli kieltävä koska auto oli käyettynä ostettu ja takuu oli umpeutunut. Auton myynyt liike kustansi korjauskuluista puolet.Tuo mittariston hajoaminen näyttää olevan tyyppivika vm.-04 Sceniceissä. Itselläni hajosi myös, tiedän myöskin pari muuta kohtalontoveria, yritin korjauttaa Vaasassa mittarikorjaajalla, mutta ei tullut kuntoon. Nyt en oikein tiedä mitä tekisin, mutta uutta sikakallista mittaria en ainakaan ajo ostaa. Ideoita?
- Pascal
Konepelti irtosi ja päästiin näkemään moottori moottoritienopeuksissa. Nähtiin, että ei se kone siellä pyöri, ihan oli paikallaan :-) .
- brave2k8
Olen ajanut tällä grand scenicillä 110000 km
Vioista:
- Ikkunannostimissa ei vikoja
- Moottorinohjauksessa ei vikoja.
- ei puolavikoja.
- Kulutus kovahko, käytännössä 8,2 l/100:lla. Tosin ajan aina kovaa.
- jos jarrut vinkuvat, niin ne pitää jarrupalat pitää vaihtaa. Tämä esiintyy kaikissa autoissa, jossa on levyjarrut. Minulla on kerran vaihdettu.
- Kori on äänetön ja miellyttävä. Eilen juuri yksi tuttu ihmetteli auton hiljaisuutta. Meidän toinen auto on Toyota ja siinä rengas ja moottorimelu on raivostuttava. Seatissa ja Fiatissa on kamalimmat äänet. Tosin en pitänyt Pösönkään äänistä.
- Ohjaus on tarkka ja äänetön
- Mittaristo pimeni. Korjaus 200 €
- Huolto: ERINOMAINEN PALVELU ja ilmainen vara-auto.
- sivupeilit ihan normaalit ja ongelmattomat
- vääntö alakierroksilla saisi olla parempi, mutta moottori on äänetön myös kierroksilla.
- Moottoritiellä ajan aina kuutosvaihteella.
- 2 takapenkkiä on ehdottomasti vain tilapäis ja lapsikuljetuksiin. - Räntisenikki
RVA:lla piti saada tuollainen 2,0T ja nyt sillä ajettu 148 000km. Itselläni oli TODELLA KOVAT ennakkoluulot ja suostuin pitkin hampain...
Ainut "vika" mielestäni on ollut moottorin ominaisuudet matalilla kierroksilla. Alavääntöä ei löydy ollenkaan.
Vain perushuollot on tehty. EI MITÄÄN VIKOJA (Jos ei xenonin palamista lasketa.) Viime kerralla katsastusmies huuti kaikki katsomaan kun löyty Rellu jossa ei yhtään vikakoodia päällä... Varmaan huollossa nollattu aiemmin.
Varmaan käynyt joku todella hyvä tuuri tai jotain, että on sattunut nuin hyvä yksilö. Pakko kuitenkin todeta, että käsitykseni ranskalaisiin on muuttunut totaallisesti. Rellu on kaikin puolin hyvä ja ajettavuudelta loistava(vaikka vähän aliohjautuukin).- Jo 3. Grandi
Mulla on kanssa 2.0T. Kyllä on mahtava ja hyvin toimiva peli. Itse olen tyytyväinen siihen alavääntöönkin. Voi olla että olen vaan tottunut vielä huonompaan. Aiemmat pelit on olleet korkeintaan 1.6 litraisia yhtä 2.0 Vectran rähjää lukuunottamatta.
- tkettune
Ryhmäkanne vireillä!
Hei kaikki kohtalotoverit
Ostinpa minäkin ko. vuosimallin GrandScenicin ja mittaristo pimeni jo parin viikon jälkeen. Olin asiasta yhteydessä myyjäliikkeeseen (nihkeää) sekä
merkkiliikkeeseen (maahantuojan puolelta ei korvauksia - korjausarvio 1000 euroa).
Näihin tyytymättömänä soittelin myös kuluttajaneuvojalle ja selvittelin ryhmäkanteen mahdollisuutta. Kanne on mahdollinen ja sen nostaa kuluttaja-
asiamies. Myös kulut maksaa ko. taho.
Ehtona on, että samalta taholta (maahantuoja) on useita korvauksen vaatijoita samasta asiasta (luettelossa mainittu esim. autojen tyyppiviat).
http://www.oikeus.fi/41279.htm
Toivoisin yhteystietoja halukkailta korvauksen hakijoilta osoitteeseen:
[email protected] - mikkis12345
ei kannata sen korjaus maksaa hätösellä 120€. Skoda octaviassa esiintyy samaa vikaa
Laitetaan omatkin kokemukset peliin, GS 1.6 vm -05 ajettu 150 tonttua.
Vaihdettuja osia:
- laturi (laakerit rahisi)
- startti (pimeni, alamittainen ja alitehoinen)
- muutama anturi, kampiakselin ja nokan asento
- vasen alapallonivel
- vasen raidetanko
- jarrulevyt eteen ja taakse, sis. laakerit samassa paketissa
Lista voi näyttää pitkältä mutta on periaatteessa ihan OK tämän ikäiselle autolle. Nuo anturiviat olisi kyllä voineet jäädä väliin, aikaa paloi päätä raapiessa. Ilmenivät mm. tyhjäkäynnin sekoiluna.
Jonossa seuraavaksi vvt-nokkapyörä, Delphin osa on kelvoton (kulutusosat muovia!!) ja menee vaihtoon seuraavan jakohihnan myötä. Se on muuten 90 tonnin välein. Nokkapyörä ilmoittaa itsestään rahisemalla varsinkin lämpimänä startatessa. Sitten kun alaveto ja/tai tyhjäkäynti alkaa kadota lopullisesti, on viimeistään vaihdon aika.
Muuten GS on tosi iso auto, paljon käyttökelpoista tilaa. Takapaksiin on mahtunut ihan kaikki mitä vaan on ängetty. Kolmas penkkirivi tosiaan vain tilapäiskäyttöön, mutta mekanismi on kätevä ja penkit katoavat siististi lattian alle.
Pienempi 1.6-bensakone on hengetön muttei tällainen tilaihme koskaan mikään urheiluauto ole, moista turha kuvitella. Turbokiihdyttelyllä on turha elvistellä, kun korkea auto kuitenkin vaappuu kurveissa. Hyvin on tälläkin pärjätty suomalaisten rajoitusten puitteissa, ohittaminen luonnistuu kyllä.
A-pilarit tosiaan valtavat, ulos kurkkiessa kannattaa olla tarkkana.
Perusvarustelu (Confort) ihan pätevä, vakionopeudensäädin ja nopeudenrajoitin ovat jatkuvasti käytössä. ESP kuuluu kuvioon ja toimii, meno on vakaata. Ohjaus muutenkin hyvä, tehostus on järkevä ja tasapainoinen.
En usko että enää ostaisin toista samanmoista, mutta se johtuu enemmänkin omasta vaihtelun halusta. Loppujen lopuksi ihan kelpo auto ja huomattavasti ranskalaista mainettaan parempi. Ja hintahan on todella kohdallaan, myös jälleenmyyntiarvokin huomioiden.Ai niin, ne puolat. Niitä tosiaan kosahtaa parin vuoden väliajoin, jonkin sortin mallivika tai siis krhm ominaisuus. Vikakoodi kertoo pimeän sylinterin, mutta hevosmiesten tietotoimiston mukaan kannattaa vaihtaa kerralla kaikki neljä. Eikä ne tulpatkaan siinä konkurssissa enää paljon tunnut. Vaihtotyö onnistuu taatusti tumpelommaltakin kotimekaanikolta. Osat löytyy Motonetistä, yms.
- Renöö
Ihmetellä täytyy.
vm. 2007 2.0 Grand Scenic ollut käytössä 3 v, ajettu nyt 85 000 km eikä ole ollut mitään vikaa.
Öljyä on vaihdettu ja suodattimia, sekä jakopään hihna (tuli 4 v. täyteen ennen kilometrjä).
Ei kuulu vikinää, kitinää eikä äkinää. Auto on erinomainen ajaa ja tilaihme (muilta kyydissä olijoilta kuultu).
Toinen perheemme auto on 2000 Megane, joka myös on toiminut kuin unelma. Tästäpä tullutkin mieleen, että onko nämä vikalistojen laatijat oikeasti Rellukuskeja, vai jotain BMW angstisia itseään purkajia? - FRAFAN
Itselläni on 2006vm 2.0i automaatti scenic ja toimii moitteettomasti.
Jarrut vinkuu? no itselläni vinkuu sen takia kun rupee oleen levyt ja palat aika loppu. autolla ajettu 122000km. Korin kitinä ja narina loppu kun silikonilla joka oven tiivisteen voitelin, Kova kulutus? No ei mielestäni tämän kokoisen autoon ja automaattivaihteistoon.
Erittäin hiljainen ja mukava ajaa
Muksut tykkää, näkee hyvin pihalle.
Kohtuullinen bensan kulutus
Huollot ei sen kalliimpia kuin muissakaan autoissa jos tietää missä teettää...
MISSÄ LIIKKEESSÄ MAKSAA PERUSHUOLLOT JUMALAUTA 800€ PER KERTA?? ÖLJYT SUODATIN YM NIPPELIT??????? VAIHDA JO ÄKKIÄ HUOLTOPAIKKAA!
Omat käsitykseni on myös muuttunut Ranskalaisista autoista. Erittäin hyviä.
Suosittelen Renault Grand sceniciä kenelle tahansa. - sipo84
Meidän perheessä ollut nyt vuoden verran gs:ssä 05. Ostettiin käytettynä. Auto oli juuri sinne tullut ja eivät olleet ehtineet huoltoo sitä ennen kuin me ostettiin se. Huoltokirjassa oli jokainen huolto tehty merkkiliikkeessä(ajettu oli 178000 ostohetkellä). Siihen oli mittaristo vaihdettu takuuna 78000 km kohdalla. Ostettaessamme sen niin takaikkunanostin oli rikki ja sen korjaus kuului kaupan hintaan eli ns takuuna. n.Viikko ostosta alkoi kuulumaan pauketta etupyörästä ja otin yhteyttä auton myyneeseen liikkeeseen. Eikun autoa näyttämään sinne ja syyksi paljastui iskarin yläpään laakerointi. Se vaihdettiin 30/70 periaatteella eli me maksettiin tuo 30% eli työn hinta ja liike maksoi 70% eli osien hinta. Muuten auto on toiminut loistavasti eikä ole vikoja ollut. Paitsi yksi ainoa vika tällä hetkellä on se ettei ilmastointi lähde päälle. Syynä ilmastoinnin magneettiventtiili jota ei ole vielä vaihdettu. Syynä osan hinta mikä on mielestäni aika suolainen (178€)
- kijijik
tarvis scenicin moottorin olisko kellään tiedossa?
2litranen, 05 malli, automaatti, abs, bensa- Mullei...
...oo, kysy muilt!
- Rellulla
Sähköisen käsijarrun korjauksissa saa apua [email protected].
- Grand2006
Käytettyä Grand Sceniciä himoitsevan kannattaa ostaa vm 2006 tai uudempi. Ei ole puola eikä mittaristo vikoja. Startti hajosi 140 t kohdalla mutta uusi Motonetista n. 120 ekee ja pärjää taas seuraavat 140 t
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399