Turvallisuus ja liikkuminen Israelissa

Israeliin kevättalvella

Hei!

Olen lähdössä Israeliin useammaksi viikoksi kevättalvella 2008. Jotkut ystäväni tulevat käymään sinne lyhyemmäksi aikaa myös.

Mikä on oikeasti turvallisuustilanne siellä? Miten liikkuminen Israelin sisällä onnistuu? Onko bussi- / junayhteyksiä hyvin? Liikkumisen turvallisuus eri puolilla Israelia?

Olisin kiitollinen vastauksista.

Nimim. Israeliin kevättalvella

1

734

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^Shalom^

Nythän tuntuu ihan turvalliselta tilanne, liikumisen ym kannalta. Itse olen ollut maassa kuukauden kun tämä viimeinen intifada syttyi. Silloin oli kyllä pakko varoa, tietää missä liikkua ym. Mutta muuten kun siellä on niin aivan normaali käytäntö. No tarkistuksiahan on isoihin myymälöihin mennessä. Joinain aikoina tulli muodollisuudet saattavat olla erittäin tiukat ja vaativat, aikaa vievät. On myös koettu ihan rutiini käytäntö, vain kohtalainen haastattelu. Bussit ja junat olen kokenut turvallisiksi. Taksit ovat melko halpoja.
      Saanko kysyä missä merkeissä menet Israeliin pidemmäksi aikaa ja minne päin maata?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      188
      3151
    2. 94
      1425
    3. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      128
      1122
    4. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      248
      1122
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      86
      975
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      96
      831
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      111
      694
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      55
      685
    9. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      108
      658
    10. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      592
    Aihe