jälki-istunto kysely

TTT-111

Miten jälki-istunto tulisi toimeenpanna?

Keskustelemalla jälki-istuntoon johtaneista syistä
Kirjoittamalla aine; miksi olen täällä
Istumalla hiljaa paikallaan, koulutehtäviä tehden
Istumalla hiljaa paikallaan, mitään ei saa tehdä
Istumalla hiljaa paikallaan, tuijottamalla merkkiä taululla
Seisten
Työpalveluna, luokan siivousta, kaappien järjestämistä yms.
Jälki-Istunnot ovat turhia

7

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kgs

      Hiljaa istuen. eikös tuon nimikin jo kerro: jälki-istunto? Ei se ole mikään koulun jälkeinen kerho tms.

    • cchillian

      En ole vielä työelämässä, mutta itse suosisin vaihtoehtoa "tehtäviä tehden".

      Lapsi joka tapauksessa kärsii ja uhrautuu jo pelkällä jälki-istunnolla. Mielestäni olisi hyvä että silloin saisi edes tehdä läksynsä valvovan silmän alla. Koventaisin panosta kuitenkin sen verran, että jälki-istunnon aikana tehdään ylimääräisiä kotiläksyjä. Kaikille annetut tehtävät sitten kotona.

      • Yhteiskuntafilosofi

        Jos jälki-istunnossa ei saa tehdä omia kotiläksyjä, koelukuja tai vastaavia, niin kokemukseni mukaan moni oppilas istuisi paljon mieluummin vain hiljaa tekemättä mitään kuin tekisi ylimääräisiä tehtäviä. Poikkeuksiakin varmasti on.


    • jälkkäris

      se on jos siellä läksyjä tehdään?

      Teetetään muuta työtä, joka liittyy kouluun, luokkaan tai aihealueeseen. Sellaista työtä, jota oppilas ei koe mielekkääks siten, että viihtyy sitä tehdessään.

      • siivoaminen

        siistijöiden avuksi siivoamaan.


      • vaihtoehto
        siivoaminen kirjoitti:

        siistijöiden avuksi siivoamaan.

        YP eli ylimääräinen palvelus onkin tuttu rangaistus metodi pienistä rikkeistä armeijankäyneille. Kaippa sitä voisi ainakin kokeeksi soveltaa.. siivojien avuksi, taikka pihaa haravoimaan, tai talvella lunta lapioimaan talkkarin avuksi tai jotain mitä nyt ikänä sattuu olemaankaan. Mutta toisaalta, suattaap olla parahite haittaa työntekiöille niistä pikku apulaisista?


    • Yks tavallinen ope

      Jälki-istunto korvattava toiminnanohjauksella niin, että ei unohdeta pedagogisia keinoja ja mahdollisuuksia. Yleensä ns. rajaton lapsi ei ole ehdollistanut käyttäytymisensä syitä ja seurauksia. Siksi jälki-istunto kasvattaa vain uhmaa ja turhautumista. Lapsi ON PYSÄYTETTÄVÄ, opetettava se, että hänen anteeksipyynnöllään on merkitystä ja että omaa reagointiaan voi muuttaa ja tunnetaitoja harjoitella. Suosittelen ainakin jälki-istunnon loppuun pientä kirjallista pohdintaa siitä, miksi rangaistus annettiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe