Hei,
minulla on muutaman päivän vanha MacBook. Huomasin tänään, että koneesta kuuluu aika ajoin ääni "kling" (ei kuulu todellakaan kaiuttimista), joka muistuttaa metallin/lasin kilahdusta. Ääni ei ole kova, mutta pistää mietityttämään, että mistä se johtuu.
Minun vaimollani on viime keväänä ostettu MacBook ja se on ollut koko ajan täysin hiljainen, normaalia aika ajoin hiljaista tuuletinääntä lukuunottamatta.
Pitäisikö olla huolissaan?
Sivuääni MacBookissa
4
557
Vastaukset
olisi syytä heti huomenna rimpauttaa Applen tukinumeroon.
- Mika....
.... miten kävi? soititko huoltoon? mitä ne sano?
Mulla itselläni eilen alkoi yllättäen oma macbookini naksua ja luulen kyseessä olevan samanlaisen ilmiön kuin sinullakin. Olin itse tekevinäni havaintoa, että naksuminen liittyi jotenkin bluetoothyhteyteen tai koneen lämpenemiseen. Synkkasin juuri musaa iTuneksesta nokiaani kun tuo naksunta alkoi ja istatin mukaan CPU oli 61 astetta kun tänään olen konetta käytellyt oli cpu koko ajan 40-50 astetta. Tuumasin, että olisiko naksunta jokin jumiutunut tuulettimen kytkin tms. joka yritti käynnistää flektiä koneen lämmetessä tms.
Olisin tosi kiinnostunut kuinka kohdallasi asia ratkesi vai ratkesiko se.- mutta...
Applella ei ollut mitään havaintoa asiasta. Pyysivät lähettämään koneeni takaisin. Tein sen ja sain tänään matkahuollosta uuden.
Myös tämä kone naksuu vähän väliä. Ilmeisesti se kuuluu sitten asiaan? Lisäksi näppiksen vasemmalla puolella oleva matta reunamuovi pyrkii painumaan valkoisemman runkokotelon sisään USB-porttien kohdalla, kun siitä puristaa peukalolla kevyesti. Kiinalaista laatua.
Muistutan vielä, että vaimoni keväällä ostama MB on edelleen äänetön, ei naksu. - Mika....
mutta... kirjoitti:
Applella ei ollut mitään havaintoa asiasta. Pyysivät lähettämään koneeni takaisin. Tein sen ja sain tänään matkahuollosta uuden.
Myös tämä kone naksuu vähän väliä. Ilmeisesti se kuuluu sitten asiaan? Lisäksi näppiksen vasemmalla puolella oleva matta reunamuovi pyrkii painumaan valkoisemman runkokotelon sisään USB-porttien kohdalla, kun siitä puristaa peukalolla kevyesti. Kiinalaista laatua.
Muistutan vielä, että vaimoni keväällä ostama MB on edelleen äänetön, ei naksu.... lisää tätä omaa naksuntaani. Eilen rääkkäsin cpu:n lämmöt 74 asteeseen saakka, mutta ei naksunut eli ilmeisesti ei ole kyse lämpöhommeleista. Vaikuttaa siltä että tämä naksui vain pitkän sinihammassession aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst7210542- 2434506
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1563905Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1633398PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija433159Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,452870Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58322400Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i201960Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.621726Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi261461