Tuutorit

???

Miten tuutoriksi pääsee ja minkä ikäisiä tai monennen vuoden opiskelijoita tuutorit on?

3

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmannen vuoden

opiskelijoita pääasiassa. Mutta luulisin, että sinne voi päästä jo vaikka tokan vuoden opiskelija jos on sen tyyppinen henkilö joka soveltuu olemaan tutor.

Tutor on sellainen opiskelija on sellainen tukioppilas. Itselleni tosin sen tarkoitus ei oikein selvinnyt kun ko. tehtävän henkilö lähinnä keräsi oman kuppikuntansa ympärille joille puhui ja ei muille juuri mitään puhunutkaan. Oli sillä tavalla etäinen. Paremmin se varmaan sopisi henkilölle joka ottaa kaikki huomioon ja on vähän niinkuin kaikkien kaveri eikä ole vain jonkun pienen porukan piirissä. Ne näyttäisi olevan usein sellaisia jotka on opettajien ja koulun johdon suosiossa ovat sitten koulun edustajia erilaisissa tilaisuuksissa. Itse en ollut mikään suosikki mutta selvitin opiskelun hyvin arvosanoin ja pääsin työelämään. Sehän se tärkein on.

Muistaakseni siitä saa jonkin erikoismaininnan en ole varma saiko jonkin pienen stipendityyppisen palkkion päättäjäisten yhteydessä jos oli ollut tutor.

• -Jartsa.Rmk...-

Mä itse olin tokan opiskeluvuoden alussa tutorina ja OLi kyllä ihan mukavaa olla tutorina. Opiskelin silloin erityisoppilaitoksessa Kao:ssa..

• missäkin

Meillä amiksessa valittiin tuutorit jo ekana vuonna. Ope kysyi ketkä haluaa siihen hommaan ja "palkkiona" oli heille siitä hommasta yksi opintoviikko. Ne kävi jotain koulutusta siihen tuutorointiin yhden viikonlopun. Tehtäviä on ollut mm. uusien oppilaiden tutustuttaminen kouluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä

Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod
      Maailman menoa
      347
      2192
    2. Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty

niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul
      Ikävä
      38
      1977
    3. Voi minkä rikoksen teki

Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis
      Kuhmo
      67
      1459
    4. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      3
      1275
    5. Mitä haluaisit

Sanoa minulle nyt? En ole tätä kysynytkään pitkään aikaan🤔
      Ikävä
      79
      1185
    6. Mitä olen tehnyt

Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet
      Ikävä
      87
      1174
    7. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      97
      1148
    8. Tuon sinulle jännitystä

Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.
      Ikävä
      114
      1071
    9. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      202
      1032
    10. Kumpa kaikkeen vois palata

Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      11
      1000
    Aihe