Kun imettää ja on flunssa niin saako käyttää nenäsuihkeita (Nasolin yms.) ja niitä kurkkupastilleja (Strepsil, Bafucin)?
Tietääkö
10
1937
Vastaukset
ainakin käytin nasolinia nuhan aikana, kun imetin.
Sitä noille lapsille itselleenkin on määrätty flunssan aikana.
Bafusinista löytyi googlettamalla tieto, et voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana ja Strepsilsistä, et ei ole tutkittu, mut todennäköisesti ei haittaa.
Itse ainakin uskaltaisin tuonkaltaisia lääkkeitä käyttää.
Särkylääkkeistä olen käyttäny imetyksen aikana Paracetamolia ja ibubrofeiinia.- Luru
Miulle sanottiin että mitään yskänlääkettä ei saa käyttää kun imettää. Lääkäri sano ja apteekissakin sanoivat.
- äippä
on sanottu,että panadol on ainut särkylääke mitä saa käyttää...buranaakaan ei saa ottaa. Ja siinähän on vaikuttavana aineena ibubrofeeni.
- voi käyttää
äippä kirjoitti:
on sanottu,että panadol on ainut särkylääke mitä saa käyttää...buranaakaan ei saa ottaa. Ja siinähän on vaikuttavana aineena ibubrofeeni.
ibuprofeenia! Tays:n synnärillä annetaan Ibumaxia. Kannattaa soittaa näistä asioista Teratologiseen tietopalveluun, heillä on ajan tasalla oleva tieto. Kaikki lääkäritkään ei nimittäin välttämättä tiedä!
Luru kirjoitti:
Miulle sanottiin että mitään yskänlääkettä ei saa käyttää kun imettää. Lääkäri sano ja apteekissakin sanoivat.
on kirjoittanut mitään mistään yskänlääkkeestä???
Sit tullaan suurina totuuksina laukomaan ihme kommentteja esim. särkylääkkeistä, ettei saisi ibubrofeiinia käyttää!
Ottakaa hyvät ihmiset ensin selvää, ennenkuin tulette kirjoittamaan..
Kuten itse tein, kun vastasin esim. kysymyksiin bafusinista ja strepsilsistä. - spelling
*** kirjoitti:
on kirjoittanut mitään mistään yskänlääkkeestä???
Sit tullaan suurina totuuksina laukomaan ihme kommentteja esim. särkylääkkeistä, ettei saisi ibubrofeiinia käyttää!
Ottakaa hyvät ihmiset ensin selvää, ennenkuin tulette kirjoittamaan..
Kuten itse tein, kun vastasin esim. kysymyksiin bafusinista ja strepsilsistä.Jospa itse ottaisit selvää edes, miten ibuprofeeni kirjoitetaan, "ennen kuin tulet sitä suurena totuutena tänne laukomaan".....
- kitsi24
Itse käytin noita (Nasolin ja Bafucin) raskausaikanakin, kun apteekissa sanottiin, ettei haittaa. Imetyksen aikana mahdollinen lääkeaineen kulkeutuminen maitoon ja vauvaan on varmasti vieläkin vähäisempää.
Joku tässä viestiketjussa puhui jo särkylääkkeistä ja yskänlääkkeistäkin. Yskänlääkkeistä tosiaan kannattaa ottaa selvää lääkäriltä tai apteekista.- ....
Ainakin Ibumax paketissa sanotaan että voi käyttää imetyksen aikana. Ibuprofeiinia suositeltiin laitoksellakin kun kysyin migreenin hoitoon sopivaa lääkettä mikäli sopivaa täsmälääkettä ei löydy.
Apteekista ei täällä kannata kysyä, ne eivät edes tarkista jos kysyy. Lääkäriltä kaikki kysyttävä.
- sarafina
Tuollaista ei tarvitse miettiä, koska jokaisessa lääkepakkauksessa lukee selkeästi saako käyttää imetyksen/raskauden aikana. Älä osta apteekista ennen kuin olet nähnyt pakkausselosteen, jos et luota apteekkariin.
Jos oikein muistan niin strepsil/bafucin pakkauksissa lukee ettei ole tutkittu vaikutuksia eli niitä käyttämällä ottaa riskin. Apteekissa myydään tonics (?) pastilleja, joista turvallisuus on tutkittu. Mars apteekkiin ja kysyt imettäjälle sopivaa nenäsuihketta/pastillia. - tutkittua tietoa ei
Minkään lääkkeen turvallisuutta raskauden ja imetyksen aikana ei varsinaisesti ole tutkittu. (olisi epäeettistä järjestää sellaisia lääkekokeita!) On vaan kokemuksen kautta kertynyttä tietoa. Ja jos sitä tietoa on kertynyt pitkältä ajalta riittävän paljon (eikä ole ilmennyt haittoja) niin voidaan olettaa lääkkeen olevan turvallinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418