Osaako joku neuvoa? Isäni on aikoinaan saanut kuulolaitteen ilmeisesti sairaalan kautta (?). En viitsi häneltä nyt kysellä, kun sairaana. Laite on ollut jo vuosikausia, kylläkin toimii. Olen netistä nähnyt, että on uusiakin vaihtoehtoja esim sellaisia, missä ei tarvita paristoja vaan ladataan sitä laitetta. Mistä ylipäätään uusia kuulolaitteita voi hankkia mikäli sellainen katsotaan tarpeelliseksi? Otetaanko yhteyttä terveyskeskukseen vai mihin. Isä asuu pienellä maalaispaikkakunnalla ja kuuluu lähimpään huonokuuloisten yhdistykseen. Sieltä kautta saa paristoja edullisesti.
kuulolaitteet
14
7334
Vastaukset
- kautta ,
terveyskeskuksesta , sieltä ensin kysely . Ladattavista en ole kuullutkaan , ei se pariston vaihto niin vaikeaa ole . Sieltä huonokuuloisten yhdistyksestä saat lisää tietoa , mikä on käytäntö paikkakunnalla .
- ei se
vaikeaa olekaan. Luin vaan sellaisesta laitteesta joka ladataan yön aikana ja on sitten aamulla taas käyttövalmis. Säästäis patterirahoissa, mut varmaan on sitten muuten kallis laite.
- ei voi pitää
ei se kirjoitti:
vaikeaa olekaan. Luin vaan sellaisesta laitteesta joka ladataan yön aikana ja on sitten aamulla taas käyttövalmis. Säästäis patterirahoissa, mut varmaan on sitten muuten kallis laite.
sitä pientä (joka vinkuu) kuulolaitetta, sai aikanaan, mutta pitämättä jäänyt. Hän haluaisi myös jonkinlaisen uuden vekottimen jota olisi helpompi säätää, kun sormet ovat niin kankeat että se säätö korvassa olevaan ei oikein suju mitenkään. Jos joku tietää parempia, olis kiva saada vinkki. Kiitos.
- kuulokojeeseen
ei voi pitää kirjoitti:
sitä pientä (joka vinkuu) kuulolaitetta, sai aikanaan, mutta pitämättä jäänyt. Hän haluaisi myös jonkinlaisen uuden vekottimen jota olisi helpompi säätää, kun sormet ovat niin kankeat että se säätö korvassa olevaan ei oikein suju mitenkään. Jos joku tietää parempia, olis kiva saada vinkki. Kiitos.
Uusissa kojeissa on vinkumisenesto, joka pitää vinkumisen aika hyvin aisoissa. Jos säätämisessä ongelmia, niin on sellaisia kojeita, jossa on kaukosäädin. Helpottaa käyttöä.
Ladattavista kojeista löytyy tietoa tuolta: www.kuuloinfo.fi
Siellä tietoa myös kuulokojeen hankinnasta jos ei halua jonottaa kuukausikaupalla terveyskeskuksen kautta... - ja olen ollut siihen tyytyv...
ei voi pitää kirjoitti:
Sain ensin Oticonin jonkun halvemman kojeen ja se vinkui aina kun söin, puhuin tai nauroin. Sitten sain valittamalla paremman version, jossa on ns. äänen takaisinsyötön esto (eli normaalia suurempi tuuletusaukko ja siihen liittyvää erikoistekniikkaa.) NÄitäkin korvakappaleita on korjattu pari kertaa ja taas olisi aika korjata. Kuulokojeen korvakappaleen on istuttava korvassa kuin hansikas kädessä, sanoi Kuulonhuoltoliiton lääkäri. Eli pyydä uusi äidillesi. Patterien vaihdot voit joutua hoitamaan, mutta niitä tulee parin viikon välein, joten onnistunee hyvin?
- neuvon sua
terveyskeskukseen. Ne ohjaavat kuuloasemalle.
Kaikki kuulolaitteet eivät ole samanlaisia. Jokaisella huonokuuloisella on omat kuulokäyrät miten kuulee kirkkaita ja matalia ääniä.
Jos hommaan tosta vaan niin kuulee kummallisesti. - kuulovammainen
Eiöhän ole paras mennä yksityiselle
erikoiskorvalääkärille tutkimuksiin ja pyytää häneltä lähte kekussairaalan kuuloasemalle. Sieltä osataan neuvoa eteenpäim ja tiedtään millainem koje olisi paras. Kekihintaisen kojeen saa ilmaiseksi.- yksityiset
Kyllähän ne siellä yksityisellä lääkäriasemallakin tekevät kuulontutkimuksia ja kuulontutkijat osaavat neuvoa kojeen valinnassa. Ei tarvii jonottaa sairaalaan ja homma käy nopeesti & helposti. Jos haluaa sen ilmaisen ja mahdollisesti myös käytetyn peruskuulokojeen jonottamalla kuukausikaupalla ja katsoo sen rahansäästämisen arvoiseksi, niin paras vaihtoehtohan se silloin on. Mä ainakin maksan mielelläni siitä, että saan kunnon laitteen ja ystävällistä palvelua.
- puoli vuotta
yksityiset kirjoitti:
Kyllähän ne siellä yksityisellä lääkäriasemallakin tekevät kuulontutkimuksia ja kuulontutkijat osaavat neuvoa kojeen valinnassa. Ei tarvii jonottaa sairaalaan ja homma käy nopeesti & helposti. Jos haluaa sen ilmaisen ja mahdollisesti myös käytetyn peruskuulokojeen jonottamalla kuukausikaupalla ja katsoo sen rahansäästämisen arvoiseksi, niin paras vaihtoehtohan se silloin on. Mä ainakin maksan mielelläni siitä, että saan kunnon laitteen ja ystävällistä palvelua.
uuden kuulokojeen sain näin.
Huhtikuun alussa 2007 terveysasemalle, sieltä
sain lähetteen eteenpäin. Marraskuussa sain
lähetteen yksityiselle kuuloasemalle, jossa otettiin
kuulokäyrät, Kojeen mallia en saanut itse valita vaan se on keskihintainen perusmalli. Eika myöskään ehdotettu molempiin korviin kojetta vaan toiseen.
Mallistossa olisi ollut tuplasti kalliimpia kojeita. - kuulovammainen
puoli vuotta kirjoitti:
uuden kuulokojeen sain näin.
Huhtikuun alussa 2007 terveysasemalle, sieltä
sain lähetteen eteenpäin. Marraskuussa sain
lähetteen yksityiselle kuuloasemalle, jossa otettiin
kuulokäyrät, Kojeen mallia en saanut itse valita vaan se on keskihintainen perusmalli. Eika myöskään ehdotettu molempiin korviin kojetta vaan toiseen.
Mallistossa olisi ollut tuplasti kalliimpia kojeita.Hyvinkin kalliita kuulokojeita on markkinoilla. Ferrarihintaluokan tekoälyllä varustetut kojeet eivät ole välttämättä parempia kuin keskihintaisten yläpäässä (vähän kuin viinissä - raja tulee vastaan parissa kympissä, jonka jälkeen muut kuin viininmaistajat eivät enää maista eroa).
Itseäni kiinnostava uutuus on korvantauskoje, jossa on mikrofoni korvakäytävässä - ei tarvita oman korvan mukaan tehtyä korvakappaletta. Ne korvakappaleet kun tuppaavat vinkumaan. Jos eivät uutena niin viimeistään muutaman vuoden päästä. Löytyy ainakin Oticonilta, varmaan muiltakin.
Itselläni oli ollut keskussairaalan koje toisessa korvassa parikymmentä vuotta, kunnes menin yksityiselle lääkärille, joka totesi, etten tule toimeen yhden korvan kojeella (ei ole suuntakuuloa yhdellä kojeella). Kannattaa pitää puolensa keskussairaalassa - eivät anna kahta vaikka tarvitsisi. Tämä on suomalainen erikoisuus, mikä ei ole käytäntönä muissa Pohjoismaissa. Vaikka olin sanonut, että tarvitsen kojeen, jossa on hyvä tuuletus hikoilutaipumuksen vuoksi, en saanut. Sitten pyysin uudelleen ja sanoin, että maksan itse erotuksen. Sitten sain!
- Heikkokuuloinen
Tilasin n. 50 euron kuulolaitteen "Ampli Ear" puhelimitse. Lupasivat ilmoituksessaan, että saa palauttaa ja he maksavat hinnan takaisin NOPEASTI. Palautin kuukauden kuluttua 23.10. koska ei käynyt mulle. Olen perakoinut rahoja puhelimitse jo kolmasti. Aina lupaavat selvittää, mutta vieläkään eivät ole palauttaneet rahoja.
Ottakaa opiksi, rahojanne tuskin saatte takaisin.- yksilöllinen apuväline
Hei!
olet mennyt halpaan! Kuulokoje on aina yksilöllisesti sovitettava, mikään postimyynti ei auta! Lähetteen kuulontutkimuksiin saat omasta teveyskeskuksesta, Kuulokoje hankitaan aina erikoisasiraanhoidosta! - kuulokoje on aina
yksilöllinen apuväline kirjoitti:
Hei!
olet mennyt halpaan! Kuulokoje on aina yksilöllisesti sovitettava, mikään postimyynti ei auta! Lähetteen kuulontutkimuksiin saat omasta teveyskeskuksesta, Kuulokoje hankitaan aina erikoisasiraanhoidosta!yksilöllinen , kuuloa korjataan aina kuulotutkimuksen perusteella . Kojeen maksaa - lääkärinlausunnon perusteella - joko kela tai jos todetaan työstä johtuvaksi , vakuutus . Jos vakuutus korvaa , mahdollista saada , haitta-asteesta riippuen , elinkorkoa . Elinkorkoa voi saada myös takautuvasti . Näin minun tapauksessa .
- Heikkokuuloinen
Tänään palauttivat kuulolaitteen hinnan. Kauan se kesti, vaikka mainoksen mukaan palauttavat nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145