älykääpiövitsit

kamu76

Olen pitkään miettinyt onko kukaan muu lyhytkasvuinen loukkaantunut Kummelien älykääpiö vitsistä? Minua se on aina loukannut ja kun ystävät puhuvat arkikielessä älämölöstä tulee minulle mieleen älykääpiöt Kummelleista. Olenko liian vakavamielinen kun älykääpiö ja älämölö sanat tuntuvat kurjilta kuulla ystävien ja sukulaisten suusta. Pitäisikö minun ottaa asia kevyemmin vai onko minulla oikeus loukkaantua?

Seuraavalta sivulta löytyy Kummelin ns. lyhytkasvuiset eli älykääpiöt

http://www.yle.fi/kummeli/muutvisat.php?visanumero=1

6

5373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juulia

      Ota asia vähän kevyemmin.
      Itse olen lyhkäinen kanssa ja minusta tero nuppi ja esa nahka ovat ihan sikahyviä hahmoja.
      Eihän se niiden koomisuus ole siinä että ne ovat lyhyitä,vaan siinä mitä ne muuten ovat.
      Nehän ovat älykääpiöitä!

    • melissa

      Taidat olla aikamoinen tosikko!!

    • kamu76

      Voi olla että olen tosikko, mutta se johtuu mm. koulukiusaamisesta ja siitä, ettei jaksaisi olla enää naurun kohteena.

      Mietin kuinka lyhyitä itse olette. Voisin ajatella että olette ns. normaalimittaisia, joista ei ole tehty pilkkaa lyhyyden takia.

      Olen elänyt kouluvuodet alle metristä 123cm asti mikä oli lopullinen pituuteni. Olen saanut kuulla lyhyydestäni koko ikäni niin kaupoissa, koulussa kuin baareissa. Koulukaverini ovat myös luulleet etten ole tajunnut heidän nauravan minulle ja varmaan pitäneet minua tyhmänä.

      Koska minua on kutsuttu kääpiöksi, en siedä että lyhytkasvuisia, kuten minua, pidetään myös älyllisesti kääpiöinä kuten vitsissä, sillä sitähän siinä vitsissä tarkoitetaan.

      Olen mieluummin tosikko kuin pilkkaisin itseäni.

      Toivoisin lisää palautetta ja että asiasta keskusteltaisiin.

      • Juulia

        No minä kyllä olen alle normimitan,139 cm,ei tosin ole kukaan koskaan kiusannut lyhyyden vuoksi,en ole edes ajatellut juurikaan olevani liian lyhyt,liikun nimittäin pyörätuolilla eikä pituutta niin siinä huomaa.
        Ei minun mielestäni älykääpiöt-vitsissä pilkata lyhyitä eikä osoiteta että lyhyet olisivat myös tyhmiä.
        Oletkos kuunnellut mitä niissä sketseissä oikein puhutaan.
        Kääpiöthän ovat Tero Nuppi ja Esa Nahka,vedetään Esa taakse että saadaan Tero paremmin esiin...
        Kyllä tossa sketsissä on ihan muut ideat.
        Ei kannata olla tosikko hei!


      • melissa
        Juulia kirjoitti:

        No minä kyllä olen alle normimitan,139 cm,ei tosin ole kukaan koskaan kiusannut lyhyyden vuoksi,en ole edes ajatellut juurikaan olevani liian lyhyt,liikun nimittäin pyörätuolilla eikä pituutta niin siinä huomaa.
        Ei minun mielestäni älykääpiöt-vitsissä pilkata lyhyitä eikä osoiteta että lyhyet olisivat myös tyhmiä.
        Oletkos kuunnellut mitä niissä sketseissä oikein puhutaan.
        Kääpiöthän ovat Tero Nuppi ja Esa Nahka,vedetään Esa taakse että saadaan Tero paremmin esiin...
        Kyllä tossa sketsissä on ihan muut ideat.
        Ei kannata olla tosikko hei!

        Itse olen 120cm ja minua ei ole koskaan kiusattu lyhyyteni tähden tai jos onkin niin olen itse heittänyt asian huumoriksi...
        Kannattaa hyväksyä itsensä sellaisena kuin on!
        Huumoria elämään KIITOS!


    • mielipiteeni

      Kutsun lyhytkasvuista työkaveriani älyjättiläiseksi. Ja kutsun salassa jättiläistä naapuriani älykääpiöksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe