älykääpiövitsit

kamu76

Olen pitkään miettinyt onko kukaan muu lyhytkasvuinen loukkaantunut Kummelien älykääpiö vitsistä? Minua se on aina loukannut ja kun ystävät puhuvat arkikielessä älämölöstä tulee minulle mieleen älykääpiöt Kummelleista. Olenko liian vakavamielinen kun älykääpiö ja älämölö sanat tuntuvat kurjilta kuulla ystävien ja sukulaisten suusta. Pitäisikö minun ottaa asia kevyemmin vai onko minulla oikeus loukkaantua?

Seuraavalta sivulta löytyy Kummelin ns. lyhytkasvuiset eli älykääpiöt

http://www.yle.fi/kummeli/muutvisat.php?visanumero=1

6

6746

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juulia

Ota asia vähän kevyemmin.
      Itse olen lyhkäinen kanssa ja minusta tero nuppi ja esa nahka ovat ihan sikahyviä hahmoja.
      Eihän se niiden koomisuus ole siinä että ne ovat lyhyitä,vaan siinä mitä ne muuten ovat.
      Nehän ovat älykääpiöitä!

• melissa

Taidat olla aikamoinen tosikko!!

• kamu76

Voi olla että olen tosikko, mutta se johtuu mm. koulukiusaamisesta ja siitä, ettei jaksaisi olla enää naurun kohteena.

Mietin kuinka lyhyitä itse olette. Voisin ajatella että olette ns. normaalimittaisia, joista ei ole tehty pilkkaa lyhyyden takia.

Olen elänyt kouluvuodet alle metristä 123cm asti mikä oli lopullinen pituuteni. Olen saanut kuulla lyhyydestäni koko ikäni niin kaupoissa, koulussa kuin baareissa. Koulukaverini ovat myös luulleet etten ole tajunnut heidän nauravan minulle ja varmaan pitäneet minua tyhmänä.

Koska minua on kutsuttu kääpiöksi, en siedä että lyhytkasvuisia, kuten minua, pidetään myös älyllisesti kääpiöinä kuten vitsissä, sillä sitähän siinä vitsissä tarkoitetaan.

Olen mieluummin tosikko kuin pilkkaisin itseäni.

Toivoisin lisää palautetta ja että asiasta keskusteltaisiin.

• Juulia

No minä kyllä olen alle normimitan,139 cm,ei tosin ole kukaan koskaan kiusannut lyhyyden vuoksi,en ole edes ajatellut juurikaan olevani liian lyhyt,liikun nimittäin pyörätuolilla eikä pituutta niin siinä huomaa.
        Ei minun mielestäni älykääpiöt-vitsissä pilkata lyhyitä eikä osoiteta että lyhyet olisivat myös tyhmiä.
        Oletkos kuunnellut mitä niissä sketseissä oikein puhutaan.
        Kääpiöthän ovat Tero Nuppi ja Esa Nahka,vedetään Esa taakse että saadaan Tero paremmin esiin...
        Kyllä tossa sketsissä on ihan muut ideat.
        Ei kannata olla tosikko hei!

• melissa
        Juulia kirjoitti:

No minä kyllä olen alle normimitan,139 cm,ei tosin ole kukaan koskaan kiusannut lyhyyden vuoksi,en ole edes ajatellut juurikaan olevani liian lyhyt,liikun nimittäin pyörätuolilla eikä pituutta niin siinä huomaa.
        Ei minun mielestäni älykääpiöt-vitsissä pilkata lyhyitä eikä osoiteta että lyhyet olisivat myös tyhmiä.
        Oletkos kuunnellut mitä niissä sketseissä oikein puhutaan.
        Kääpiöthän ovat Tero Nuppi ja Esa Nahka,vedetään Esa taakse että saadaan Tero paremmin esiin...
        Kyllä tossa sketsissä on ihan muut ideat.
        Ei kannata olla tosikko hei!

Itse olen 120cm ja minua ei ole koskaan kiusattu lyhyyteni tähden tai jos onkin niin olen itse heittänyt asian huumoriksi...
        Kannattaa hyväksyä itsensä sellaisena kuin on!
        Huumoria elämään KIITOS!

• mielipiteeni

Kutsun lyhytkasvuista työkaveriani älyjättiläiseksi. Ja kutsun salassa jättiläistä naapuriani älykääpiöksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      101
      1762
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1591
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1434
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1132
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      1063
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1043
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1036
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1026
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe