Fedora8 asennusonkelma

Auttekee...

Fedora8 ei asennu Acerin kannettavaan, jossa on nyt Fedora7 ja aiemmin ollut Fedora 5 ja 6:kin. Asennus hyytyy kun näytölle tulee teksti
Running /sbin/loader

Olen kokeillut useampaa asennusmediaakin, kun ajattelin että DVD-levyssä olisi vikaa.
Pystyiskö tämän perusteella antamaan mitään vinkkiä, mistä voisi kiikastaa?

6

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En osaa sanoa

      Ei minulla mitään järkevää kommenttia ole, mutta kirjoitanpa nyt kuitenkin tämän.

      Minulla kesti jonkin aikaa ennenkuin lähti etenemään tuosta kohdasta. Jos muistan kohdan oikein.
      Luulin, että jumiutui siihen, mutta ei kuitenkaan jumiutunut.

      Mutta voi olla, että sinulla oikeasti jumiutui / on jokin vika.

      Minulla on eri merkkinen kannettava.

      • turskajarska

        > Minulla kesti jonkin aikaa ennenkuin lähti
        > etenemään tuosta kohdasta. Jos muistan kohdan
        > oikein.
        > Luulin, että jumiutui siihen, mutta ei
        > kuitenkaan jumiutunut.
        >
        > Mutta voi olla, että sinulla oikeasti jumiutui /
        > on jokin vika.

        Antaapa kyllä aika luotettavan kuvan tästä käyttiksestä. Siis tämä on *juuri* se syy, minkä takia itse olen pitäytynyt kaukana tästä käyttöjärjestelmästä. Ainakin itseäni v*uttaa suuresti juuri tuollaiset tilanteet kun hommat vain "pysähtyvät" ilman mitään ymmärrettävää syytä.


      • ei sitten...
        turskajarska kirjoitti:

        > Minulla kesti jonkin aikaa ennenkuin lähti
        > etenemään tuosta kohdasta. Jos muistan kohdan
        > oikein.
        > Luulin, että jumiutui siihen, mutta ei
        > kuitenkaan jumiutunut.
        >
        > Mutta voi olla, että sinulla oikeasti jumiutui /
        > on jokin vika.

        Antaapa kyllä aika luotettavan kuvan tästä käyttiksestä. Siis tämä on *juuri* se syy, minkä takia itse olen pitäytynyt kaukana tästä käyttöjärjestelmästä. Ainakin itseäni v*uttaa suuresti juuri tuollaiset tilanteet kun hommat vain "pysähtyvät" ilman mitään ymmärrettävää syytä.

        "Antaapa kyllä aika luotettavan kuvan tästä käyttiksestä."

        Valitettavasti näin on. Mutta käyttöjärjestelmän asentaminen kaikkeen mahdolliseen rautaa voi olla ongelmallista. Joihinkin koneisiin asennus onnistuu täysin ongelmitta - toisiin taas ei.
        Kun asennuksen karikoista on selvinnyt (rauta/bios-epäyhteensopivuus) voi itse käyttöjärjestelmä toimia aivan hyvin.
        Fedora on kuitenkin vankimpia, Red Hat:in jakeluun perustuva sekä suositeltavimpia jakeluja

        Summa summarum: asennusongelma ei anna täyttä kuvaa järjestelmän toimivuudesta asennettuna koneelle. Useimmat karikot asennuksessa on ohitettavissa.


      • or not
        ei sitten... kirjoitti:

        "Antaapa kyllä aika luotettavan kuvan tästä käyttiksestä."

        Valitettavasti näin on. Mutta käyttöjärjestelmän asentaminen kaikkeen mahdolliseen rautaa voi olla ongelmallista. Joihinkin koneisiin asennus onnistuu täysin ongelmitta - toisiin taas ei.
        Kun asennuksen karikoista on selvinnyt (rauta/bios-epäyhteensopivuus) voi itse käyttöjärjestelmä toimia aivan hyvin.
        Fedora on kuitenkin vankimpia, Red Hat:in jakeluun perustuva sekä suositeltavimpia jakeluja

        Summa summarum: asennusongelma ei anna täyttä kuvaa järjestelmän toimivuudesta asennettuna koneelle. Useimmat karikot asennuksessa on ohitettavissa.

        "Summa summarum: asennusongelma ei anna täyttä kuvaa järjestelmän toimivuudesta asennettuna koneelle"
        Totta. Nyt kun olen saanut tuon Fedora8:n asennettua Acerin 3614-läppäriin, niin hyvin tuntuu toimivan. Ongelma oli vain asennuksessa, joka sekin pienellä googletuksella korjaantui.


    • ratkaistu

      Vastaan itse itselleni ja jos joku muukin painiskelee saman ongelman kanssa:
      Annoin asennuksessa parametreiksi
      nohz=off nolapic
      Mitälie tarkoittavat. Ohje löytyi googlettamalla, kuten yleensä. Joku viisampi, jos kertoisi mitä nuo meinaavat. Olisin utelias tietämään.

      • viiihjeestä

        "Annoin asennuksessa parametreiksi
        nohz=off nolapic"
        Kiitos hyvästä vinkistä. nohz (No Hz?) on minulle aivan uusi parametrivaihtoehto.

        nolapci taas liittyy keskeytyksiin (irq).
        Local Advanced Programmable Interrupt Controller (PIC)
        nolapci:in ohella noapic on toimivia vaihtoehtoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe