Piano/lyhyet sormet

käsi

Mulla tuli pianolla ongelma mun lyhyistä sormista. Oon koittanut tuossa tovin saada C7 sointua soimaan oikein, mutta kun ei meinaa sormet taipua. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja miten ootte ratkaisseet sen ? Ootteko vaan olleet soittamatta biisejä joissa tu sointu on vai onko se korvattavissa jotenkin ? Periksi en anna vaikka menis kuinka kauan oppia. Liekkö vain harjoituksen puutetta.

7

1462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sointuja ei tarvitsee aina soittaa perusmuodossaan, eikä äänijärjestyksen tarvitse olla aina sama. Esim. jos soitat ensin f-duurisoinnun, on nopeaa ja järkevää soittaa c7-sointu näin: e,g,b,c tai jättää kvintti pois ja soittaa e,b,c. Soinnut voi hyvin soittaa myös murrettuina eli esim perättäisinä 1/8-osanuotteina tai muita rytmejä käyttäen tyylilajista ja omasta näppäryydestä riippuen.

      • käsi

        kokeilempa tuota heti illalla.


    • sormet tosiaan

      ärsyttää. Kyllästyin kokonaan kitaran soittoon kun sormet ei riittäneet mihinkään. Pianoa on sentään helpompi soittaa lyhkäsilläkin sormilla.

    • Suosittelen

      Olipa kerran pankki nimeltä Kansallis-Osake-Pankki. Sen viimeisenä pääjohtajana ennen Merita-, Nordea- jne. kuvioita toimi kaveri nimeltä Pertti Voutilainen. Dippainssi, joka taisi olla jonkin sortin kauppatieteilijäkin.

      No, Kaivosalalta mies pankin johtoon joka tapauksessa änkesi. Outokummusta (firmasta), ellen väärin muista.

      Muistan kaverin jossakin haastattelussa nuoruuden uravalinnastaan maininneen, että ”kaivosala on paksusormisten miesten puuhaa”.

      Unohda sinäkin soitannolliset meiningit ja lähde kaivosalalle. Saatat jäädä eläkkeelle vuorineuvoksena.

    • edes tiedä

      mikä on C7...

      mutta kyllä ne sormet venyy... kun jaksaa harjoitella

    • mukaan

      pitkäsormisilla on kyllä toivoa enemmän

    • sun ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;...

      jalat silti (lue: jalka, yksi riittää alkeisohjelmistossa) pedaalille vai miten olen sen dilemman ratkaissut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2042
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1255
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1197
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe