Mulla tuli pianolla ongelma mun lyhyistä sormista. Oon koittanut tuossa tovin saada C7 sointua soimaan oikein, mutta kun ei meinaa sormet taipua. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja miten ootte ratkaisseet sen ? Ootteko vaan olleet soittamatta biisejä joissa tu sointu on vai onko se korvattavissa jotenkin ? Periksi en anna vaikka menis kuinka kauan oppia. Liekkö vain harjoituksen puutetta.
Piano/lyhyet sormet
7
1534
Vastaukset
Sointuja ei tarvitsee aina soittaa perusmuodossaan, eikä äänijärjestyksen tarvitse olla aina sama. Esim. jos soitat ensin f-duurisoinnun, on nopeaa ja järkevää soittaa c7-sointu näin: e,g,b,c tai jättää kvintti pois ja soittaa e,b,c. Soinnut voi hyvin soittaa myös murrettuina eli esim perättäisinä 1/8-osanuotteina tai muita rytmejä käyttäen tyylilajista ja omasta näppäryydestä riippuen.
- käsi
kokeilempa tuota heti illalla.
- sormet tosiaan
ärsyttää. Kyllästyin kokonaan kitaran soittoon kun sormet ei riittäneet mihinkään. Pianoa on sentään helpompi soittaa lyhkäsilläkin sormilla.
- Suosittelen
Olipa kerran pankki nimeltä Kansallis-Osake-Pankki. Sen viimeisenä pääjohtajana ennen Merita-, Nordea- jne. kuvioita toimi kaveri nimeltä Pertti Voutilainen. Dippainssi, joka taisi olla jonkin sortin kauppatieteilijäkin.
No, Kaivosalalta mies pankin johtoon joka tapauksessa änkesi. Outokummusta (firmasta), ellen väärin muista.
Muistan kaverin jossakin haastattelussa nuoruuden uravalinnastaan maininneen, että ”kaivosala on paksusormisten miesten puuhaa”.
Unohda sinäkin soitannolliset meiningit ja lähde kaivosalalle. Saatat jäädä eläkkeelle vuorineuvoksena. - edes tiedä
mikä on C7...
mutta kyllä ne sormet venyy... kun jaksaa harjoitella - mukaan
pitkäsormisilla on kyllä toivoa enemmän
- sun ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;...
jalat silti (lue: jalka, yksi riittää alkeisohjelmistossa) pedaalille vai miten olen sen dilemman ratkaissut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481218Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39812