kysymys DNA ja Radiolinja

minä

Tedustelisin vaan, että onko DNA:n ja Radiolinjan Gprs yhteyksillä eroa?
Itse käytän vielä "toistaiseksi" DNA:ta nettiyhteytenäni, mutta kuten monet muutkin niin olen vaihtamassa Radiolinjaan "tietyistä syistä".
Vaikka aina yhteyden aukaistessani se ilmoitta yhteyden olevan 115,2 kbps, mutta todellisuus on jotain aivan muuta(DNA).
Joten onkohan tämä Radiolinjan gprs nopeampi kuin DNA:n?

7

996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • upi

GPRS:n yhteysnopeus on käytännössä laitteestasi riippuen 20-30 kbps, eli sunnilleen puolet modeeminopeudesta. Eikä tuo operaattoria vaihtamalla kyllä muuksi muutu, että tuskin kannattaa rätinää sen vuoksi ottaa.

• Aatu

>GPRS:n yhteysnopeus on käytännössä laitteestasi riippuen 20-30 kbps, eli sunnilleen puolet modeeminopeudesta.<

Siis GPRS yhteyden nopeushan riippuu paljolti siitä mitä puhelinta käytät (eri puhelimissa erilainen määrä GPRS kaistoja), ja miten suuri on verkon kuormitus!

Itselläni on Ericsson R600 ja jos netissä on esimerkiksi yöllä niin GPRS nopeus on jopa SUUREMPI kuin normaalin modeemin!! Ainakin itselläni modeemi aikoina max nopeus oli n: 4-5 kt/s nykyään GPRS kautta saanut välillä yli 6kt/s! vaikkakin DNA GPRS:ssää on ihan turha edes yrittää käyttää esim arkisin klo 16-21 välisenä aikana -> aivan tukossa!!

Radiolinjan GPRS nopeudesta tai verkon kuormittuneisuudesta en tiedä, mutta ainaskin itse vaihdan DNA:sta Radiolinjaan 1.7.2003... Syyn kaikki arvaavatkin!!!!

• minä
        Aatu kirjoitti:

>GPRS:n yhteysnopeus on käytännössä laitteestasi riippuen 20-30 kbps, eli sunnilleen puolet modeeminopeudesta.<

Siis GPRS yhteyden nopeushan riippuu paljolti siitä mitä puhelinta käytät (eri puhelimissa erilainen määrä GPRS kaistoja), ja miten suuri on verkon kuormitus!

Itselläni on Ericsson R600 ja jos netissä on esimerkiksi yöllä niin GPRS nopeus on jopa SUUREMPI kuin normaalin modeemin!! Ainakin itselläni modeemi aikoina max nopeus oli n: 4-5 kt/s nykyään GPRS kautta saanut välillä yli 6kt/s! vaikkakin DNA GPRS:ssää on ihan turha edes yrittää käyttää esim arkisin klo 16-21 välisenä aikana -> aivan tukossa!!

Radiolinjan GPRS nopeudesta tai verkon kuormittuneisuudesta en tiedä, mutta ainaskin itse vaihdan DNA:sta Radiolinjaan 1.7.2003... Syyn kaikki arvaavatkin!!!!

No mulla on Web-box millä olen yhteydessä nettiin. Ja tavallaan mielessäni olikin juuri tuo kun DNA "kallistuu" heinäkuun alussa niin ihan vaan kysellä onki Radiolinja samaa luokkaa(huono)nopeudessa kuin DNA. Sillä opiskelijana ei oikein ole varaa maksella ylimääräisiä.
        Ja todellakin jo dnan palvelua käyttäessäni on yhteys joskus monestikin päivässä "katkennut" ja silloin on tullut ärräpäitä laskettua.

• Ruuneperi
        minä kirjoitti:

No mulla on Web-box millä olen yhteydessä nettiin. Ja tavallaan mielessäni olikin juuri tuo kun DNA "kallistuu" heinäkuun alussa niin ihan vaan kysellä onki Radiolinja samaa luokkaa(huono)nopeudessa kuin DNA. Sillä opiskelijana ei oikein ole varaa maksella ylimääräisiä.
        Ja todellakin jo dnan palvelua käyttäessäni on yhteys joskus monestikin päivässä "katkennut" ja silloin on tullut ärräpäitä laskettua.

Olen kokeillut rl:n gprs-yhteyttä pienen aikaa ja dna:ta kauan. rl:n totesin käyttökelvottomaksi, toimii kuin täi tervassa. dna:kin on hidas mutta käyttökelpoinen, rl ei.

Kun käyttäjät siirtyvät dna:lta rl:ään "puristuu" gprs-kaista entisestään eli hitaus lisääntyy. dna:lla voi käydä päinvastoin!

Uskon että vähäisellä tietomäärän käytöllä saan 100MB:llä roikkua netissä melko kauan. Ainakin aijon tarkistaa asian tällä paranevalla? (dna) yhteydellä.

• ...

...

• unohtakaa RL &amp; DNA

Mulla on RL, DNA ja sonera ProData kortit käytössä
      liikkuvan työni vuoksi. Tyhjentävä vastaus:
      Vain sonera toimii takuuvarmasti aina, ja heinäkuun alusta perusmaksuu sisältyy aina 100 megaa - et silleen

• pöh

Sonera on peestä. Kukaan itseään kunnioittava ei sotkeennu Soneraan millään tavalla. Edes pitkällä tikullakaan. Niin että riittää Soneran mainospuheet. Telkkamainoksetkin tuppaa oksettamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2401
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      61
      2327
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1480
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1190
    9. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1156
    Aihe