Ette tiedä

minkä voiman

11

742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rev

Koskettava tarina. Tämä muistuttaa minua siitä, kuinka tärkeää on kehittää pelottomuuden luonteenlaatua.

Se joka pelkää, kulkee aina jollain tavoin foliohattu päässä. C'est la vie. Mutta se joka ei pelkää, häntä ei voi kukaan hallita.

Ärsyttävien, huonosti käyttäytyvien ja vaarallisten ihmistenkin kanssa täytyy tulla toimeen. Täytyykö niiden selviytymiskeinojen olla sen mutkikkaampia jos kyseessä on henki-ilmiö? Ehkäpä ei.

Tekstissä annettiin ymmärtää, että demonit voittaa rakkaudella, jos vain siihen kykenee. Jos kykenemme rakastamaan jopa sadistisinta olentoa, eikä meillä ole pelkoa... päätelkää itse tarvitaanko foliohattuja.

Tuossa tarinassa nostettiin esille tapahtumien myönteiset puolet niin voimakkaasti, että se saa minut epäilemään, ettei linkin jakanut henkilö ehkä itse ollut lukenut tekstiä kokonaan. Tekstistähän saa melkein sellaisen vaikutelman että kiusanhenget ovat, vaikkakin epämukava ilmiö sinänsä, kuitenkin pohjimmiltaan meitä auttamassa.

Sinänsä lääketieteellisesti ajateltuna New Age kirjojen lukeminen lienee yhtä vaarallista kuin LSD:n käyttö, koska molemmat näyttävät voivan laukaista piilevän mielenterveysongelman.

• niin pä

Siinä ei ole mitään lopullista että ihmisen mielenterveysongelma tulee esiin. Mitä ei tiedetä, sitä ei voida hoitaakaan. Onhan se tietenkin monen mielestä hienoa kun pääsee "puhtain paperein" hautaansa asti, eli ei eläissään joudu hullunkirjoihin. Mutta jos mielenterveyden ongelma suinkin pystytään parantamaan, saattaa ihminen olla parempi kuin hän oli ennen sairastumistaan. Meissä on paljon kovuutta, ilkeyttä, sokeutta ja kuuroutta toisiamme kohtaan, mutta kun on kerran oikein kunnolla tullut hajotetuksi ja sitten tullut kootuksi, alkaa ymmärtää tästä elämästä vähän enemmän.

Enemmän kuin ainakaan yksikään demoneilla pelotteleva hysteerikko.

• WideBelief

...käyt aina toisinaan "varoittamassa" ;-)

Magiaa teet sinäkin aloituksellasi, vain sanojen merkitykset ja arvomäärittelyt vaihtelevat.

Toivottavasti et anna pelkojesi koko elämääsi ohjata.

• Rev

"Toivottavasti et anna pelkojesi koko elämääsi ohjata."

En tietenkään. Olen pelkojen läpäisemisen kannattaja ollut aina ja olen edelleen. Pelko on opettaja. Tällä hetkellä työskentelen valaistumisen pelkoni kanssa, joka sisältää kuiten pienen toivonkin kipinän. Aion jalostaa tuon pelon täydellisen totaaliseksi toivottomuudeksi ja saada siitä kuolemaan johtavan pelottomuuttomuustartunnan.

• WideBelief
        Rev kirjoitti:

"Toivottavasti et anna pelkojesi koko elämääsi ohjata."

En tietenkään. Olen pelkojen läpäisemisen kannattaja ollut aina ja olen edelleen. Pelko on opettaja. Tällä hetkellä työskentelen valaistumisen pelkoni kanssa, joka sisältää kuiten pienen toivonkin kipinän. Aion jalostaa tuon pelon täydellisen totaaliseksi toivottomuudeksi ja saada siitä kuolemaan johtavan pelottomuuttomuustartunnan.

näin.

• on se että
        WideBelief kirjoitti:

näin.

nämä hukuttaa ihmisen helvettiin.
        Raamatussa on paljon varoituksia ja tässä yksi sellainen. Markus 5:1-17 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
        2. Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
        3. Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
        4. sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
        5. Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
        6. Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
        7. ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
        8. Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
        9. Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
        10. Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
        11. Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
        12. Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
        13. Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.
        14. Ja niiden paimentajat pakenivat ja kertoivat siitä kaupungissa ja maataloissa. Ja kansa lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut.
        15. Ja he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät riivatun, jossa legio oli ollut, istuvan puettuna ja täydessä ymmärryksessään; ja he peljästyivät.
        16. Näille kertoivat näkijät, mitä oli tapahtunut riivatulle ja kuinka sikojen oli käynyt.
        17. Ja he alkoivat pyytää häntä poistumaan heidän alueeltaan.
        Tässä vielä linkki, joss on ohjeet kuinka tulla uskoon yms. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen/

• Jee Suksen Oma
        on se että kirjoitti:

Raamatussa on paljon varoituksia ja tässä yksi sellainen. Markus 5:1-17 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
        2. Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
        4. sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
        5. Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
        7. ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
        8. Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
        9. Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
        10. Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
        12. Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
        13. Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.
        14. Ja niiden paimentajat pakenivat ja kertoivat siitä kaupungissa ja maataloissa. Ja kansa lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut.
        15. Ja he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät riivatun, jossa legio oli ollut, istuvan puettuna ja täydessä ymmärryksessään; ja he peljästyivät.
        16. Näille kertoivat näkijät, mitä oli tapahtunut riivatulle ja kuinka sikojen oli käynyt.
        Tässä vielä linkki, joss on ohjeet kuinka tulla uskoon yms. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen/

Etkös tiedä että millään säännöillä ja ohjeilla et voi uskoon tulla, uskohan tulee itseltään Jumalalta jos on tullakseen!

• kuulemisesta
        Jee Suksen Oma kirjoitti:

Etkös tiedä että millään säännöillä ja ohjeilla et voi uskoon tulla, uskohan tulee itseltään Jumalalta jos on tullakseen!

ja kuuleminen Jumalan sanan kautta ja sitä on kuultavana ja luettavana, jos vain tarvetta on.

• WideBelief
        on se että kirjoitti:

Kyllä se kuule menee kuitenkin niin, että kun ihminen pääsee erinäisistä opituista hyvyyksistä ja pahuuksista "eroon", alkaa löytyä se olevaisuus.

Kuinka "sokea" voikaan vapaudelle olla :-D

Kaikesta huolimatta ja kaikesta huolien voi hyvin.

Pelko tuhoaa ja rakkaus luo. Näin se on ollut, näin se on ja näin tulee olemaan (Itseironia mukaan laskettuna) ;-DD

En muuten tietäisi, mutta voin todistaa väkevän sanani aku ankoista tarvittaessa ;-D

Hyi minua...

• fbeee
        Jee Suksen Oma kirjoitti:

oletko Harri Kirvesniemi?

• forcas

mikä on sinun eämänkatsomuksesi...minä tunnen raamatun...olen kohdannut haamun,olen tuntenut uskovaisia,saatananpalvojia,animisteja,buddhalaisia eli oma ikkunani on laaja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1944
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      998
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe